2.522 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

2. MC stjålet på et halvt år! 2. MC stjålet på et halvt år!

Så skete det. Havde nået at køre under 10 ture på min nye offroader (købt i god tid før vinteren, da min XTZ desværre blev stjålet i Aalborg kort efter nytår), før den også blev stjålet.

Behøver ikke belæring om tyverisikring, jeg er udemærket godt med på hvad der er af muligheder, men da jeg først for nylig er kommer hjem fra Afghanistan, har jeg ikke nået at få fat i andet end en Diims til min VFR.. Havde eller sluppet en god slant for en god tyk kæde også, men den blev sgu også stjålet, selvom den lå låst smiley (Ikke i forbindelse med de andre tyverier)

Og nej - kasko kan heller ikke betale sig, på så billige motorcykler, med mindre der er nogen der kender et sted hvor selvrisikoen er under 10 K som minimum, ved tyveri?

Men for nu at komme til sagen, så er min Yamaha DT 125 R blevet båret/trukket væk af 3 mænd helt inde i Århus C, imens det stadig var lyst (ca kl 20.30) søndag aften, og ikke set siden..

Jeg har selv været ude og lede efter den, men da jeg bor i Aalborg, kan jeg ikke holde øje fremover.

Har ikke umiddelbart nogen billeder, men den har hvide uoriginale plastdele, med lidt klistermærker på, og en "Big One" udstødning, og laver en hel del lyd, når den rammer 8-9000 RPM..

Registreringsnummeret starter med ET

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2. MC stjålet på et halvt år!
  • #1   25. jul 2013 Bor i Århus og kommer vidt omkring. Skal nok holde øje.

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
    #2   25. jul 2013 Silas: kigger gerne, men jeg tror ALDRIG du ser den igen. Den bliver voldkørt som en sindsyg og når den dør, bliver den hældt i Brabrand sø eller brændt af for "sjov".
    Håber da at du ser den igen.... smiley

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
    #3   25. jul 2013 N.B. Silas : Hvad du ikke kan bolte fast ( hjelm,handsker,briller m.m ) bliver sgu hugget.... I now smiley

• #4   25. jul 2013 Bestil idag en tracker til din næste kværn !!!

• #5   25. jul 2013 Havde de klippet låsen? Vi må da håbe din diims giver noget!

• #6   25. jul 2013 Diims'en sidder på min anden MC, som endnu ik er stjålet. MC'en stod et sted med rigtig mange mennesker, så det er ufatteligt hvor kolde i røven de er.
    Den blev set slæbt væk via Bissens gade og Carl Bloch's gade, og den stod på museumsgade, så jeg tror også den er et sted i Brabrand.

Erfaringer jeg har gjort mig for nylig siger mig at det ikke er drengestreger, men nøje planlagt, og yderst organiseret. Derfor er mit umiddelbare bud at den ikke bliver sat til salg på de "normale" MC-salgssites, men en rodet side som gul-og-gratis - og først om et halvt år, hvor kåberne er skiftet/malet, evt anden usdtødning monteret, nyt stel købt hjem fra udlandet, og betalt afgift, og så i øvrigt sat til salg i en anden by..

• #7   25. jul 2013 Ved intet om hvad de gjorde med diverse låse. Der var ratlås og en ok tyk cykel-wirelås..

• #9   26. jul 2013 Min erfaring siger mig tværtimod at det efter alt at dømme bare er drengestreger. Jeg kender SÅ mange (incl mig selv) som har fået stjålet offroadere og motarder i Århus, og de er alle sammen uden undtagelse dukket op igen efter at være blevet skamkørt af hvalper fra Vestegnen. Så fat mod - men du bør muligvis bestille stumper til en hovedrenovering af motoren...

• #10   26. jul 2013 Den kører enten i Bispehaven, Gjellerup eller Trillegården....... ) ud af 10 tilfælde af 2.g perlehvlaper!

• #11   26. jul 2013 Hov for resten - nu skrev du jo hvide uoriginale plastdele?!? Så har jeg sgu set den ved flere lejligheder nu!! Kom jeg da lige i tanke om......

Der ligger nogle 2.g perlehvalper og tæsker rundt på en orange KTM - stjålet i Hinnerup, formentlig din hvide off-roader og en formentlig også stjålet gaderace oppe i Hasle/Bispehaven. De kører som sindssyge og uden respekt for nogen over hovedet - over for rødt på ringvejen, oppe på fortorvet, rundt på stisystemerne i området og og og...... Sidst jeg så dem - mener sidste torsdag, kom de ræsende op ad Paludan Müllersvej, over for rødt og ud på Hasle Ringvej og ud mod Herredsvejen.... 1 perle på KTM, 2 perler på gaderacer og 1 perle på den hvide off-road - uden udstyr og hjelme......
    De knejter holder ofte til nede ved Fitness centret og Fakta på Hasle torv, hvor der også bliver "byttet" udstyr mellem bygningerne. Panserne ved udmærket hvem de er, men kan sjældent fange dem i noget ulovligt....

• #12   26. jul 2013 Håber fanme at det er din MC som du lige har fået oplysninger på, uden at opfordre til noget ville jeg fanme godt ofre en forskærm på min bil og nogle skader på min mc hvis jeg kunne stoppe en tyveknægt på den ! Håber at du kan få den tilbage enten på egen hånd eller med hjælp fra politiet..

• #13   26. jul 2013 Her er begge de MC'er jeg har fået stjålet. Den hvide seer stadig ud som på billedet, medmindre de har ændret noget..

profilbillede
  • #14   26. jul 2013 Blå. Aalborg, efter nytår

profilbillede
  • #15   27. jul 2013 Thomas, den orange Ktm har jeg også set nogle kamelklappere køre rundt på, stierne ved botanisk have.

• #16   29. jul 2013 Så fandt politiet sgu alligevel min bike! smiley Har ikke hentet den endnu, men de har taget den med ind.. Den var blevet forladt et eller andet øde sted.. Ærgeligt at de formentlig ikke tager fingeraftryk eller noget som helst, i en sag som denne..

• #17   29. jul 2013 "Tillykke" Med det. De har nok smidt den fordi motoren har sat sig pga. Manglende olie.
    Og uanset hvad skal den nok renoveres, for prygl, dét har den fået..

• #18   29. jul 2013 Fedt!! Bedre at have den tilbage 'smadret' end ikke at have noget som helst..

Håber den er i ok stand..

• #19   29. jul 2013 Præcis. Sådan en maskine, er heldigvis ikke verdens dyreste at renovere i motoren..

• #20   29. jul 2013 Nej.. Hvad gør du så nu? Køber tracker og en god lås? Det må alle dage være billigere end at skulle miste sin mc eller renovere den..

• #21   29. jul 2013 Ja jeg skal jo nok ud og smide en to-tretusind efter renovering, men derudover kommer der så de 2-4 K som jeg skal bruge på tyverisikring.. Skal have en ordentlig GPS til min Honda VFR, og så flytter jeg min Diims over på Offroaderen. Og så skal jeg have en skivelås med alarm, samt en motherfucker kæde - evt også med alarm.. Bare røv nederen at bo i en lejlighed hvor der ikke er hverken garage eller baggård.. Foruden de 2 motorcykler jeg rent faktisk har fået stjålet, har min VFR faktisk også været forsøgt stjålet..

• #22   29. jul 2013 Fedt nok Silas - Hvor fandt de den?

• #23   29. jul 2013 Jeg bor også i lejlighed og har ikke mulighed for garage.. Så same same ...

http://www.motorcykelgalleri.dk/grupper/tip_og_trix_om_alt____/195727-traaden_med_link_til_div_tyveri_sikringer___gps___laase_mvh

• #24   29. jul 2013 Det ved jeg ikke. Ude midt i ingenting, et eller andet sted.. Sikkert Brabrand..

• #25   29. jul 2013 OK - hovedsagen er også at den blev fundet! Nu er det så bare et spørgsmål om, hvor hærget den er.......

• #26   1. aug 2013 PRæcis. HEnter den imorgen..

Kommentér på:
2. MC stjålet på et halvt år!

Annonce