1.753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

zx6r svære at styre. zx6r svære at styre.

hej jeg har en Kawasaki zx6r fra 1997. mit problem er når jeg køre på den er det som om den vælter til en af siderne den vil ikke rigtig ligge lige den vælter enten til venstre eller højre. man mærker det mest når man køre langsomt. jeg har fundet ud af at jeg har lidt slør i mit baghjul. kan det være det, eller er det mine kronrørslejer. mine dæk er nye. men den gjorde det også med de gamle dæk.
det er ret belastene at køre sådan.
håber der er nogen der har en ide om hvad det kunne være.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  zx6r svære at styre.
  • #2   18. jul 2013 Hvilket dæktryk kører du med for/bag ?

• #3   18. jul 2013 Det gjorde min CX også, fandt ud af at den var sænket et par cm i forgaflen, skruede gaffelben ned i normal højde igen, nu er det ikke så slemt mere.

• #4   18. jul 2013 hej Anders
    ja det skal også ordnes mit baghjul.

• #5   18. jul 2013 hej Max (Østbirk)
    dæktryk for 2,4 bag 2,8 som der står i instruksbogen.

• #6   18. jul 2013 2 væsenlige grunde er

1 Slør i kronrør, giver netop det problem du beskriver
    2 Hvis den er sænket foran , vil det gå ud over styregeomatrien også , men det skal være en del 20-30 mm før det bliver slemt

Så få aflastet forhjulet og ryk frem og tilbage, nemt at stramme hvis ikke der skal nye lejer til
    Ps købte engang en gammel cbr 600 for en slik fordi den havde det problem , og jov det var hel galt , det tog 5 min at lave den , og fruen kørte på den i 3-4 år uden problemer

• #7   18. jul 2013 Det var så Carsten der spurgte om det....

• #8   18. jul 2013 Skulle lige skifte kæde på min kammerats cbr, og så at chokkoblingen (hele skålen) sad "løst". baghjuls lejet var eksploderet, hvilket havde resulteret i en smadret bagfælg efter 5000km+ med et ødelagt leje. Bagfælgen var færdig.
    Ved ikke hvad du mener med slør i baghjulet, men tjek lige lejerne igennem også, de koster ikke ret meget at skifte.

• #9   18. jul 2013 Pjat med dig Jonas det betyder intet

profilbillede
  • #10   18. jul 2013 Hans bagsvinger var faktisk begyndt på lidt af det der smiley

• #11   18. jul 2013 hej Max (Østbirk)/Carsten H
    det må i undskylde det var sent i går.

• #12   18. jul 2013 hej Jonas (odense) W
    med slør mener jeg når jeg løfte den op bagi kan jeg rykke hjulet lidt fra side til side når tager fat i toppen af dækket. vil mene at det er ca 1-2 mm jeg kan rykke det.

• #13   18. jul 2013 Se så at få skiftet det leje i den bagfælg inden den ødelægger mere, forstår ikke hvorfor du laver et indlæg før du har rettet den fejl du allerede ved du har.

Ja jeg er måske lidt morgen sur, men det er da for dumt at kører rundt på en mc der er defekt, lidt som at opdage at bilen siger sjovt når man drejer, hov hjulboltene er løse og så spørge kammeraterne hvorfor den drejer så sjovt.

• #14   18. jul 2013 Ja det må den ihvertfald ikke.. 1-2 mm bliver alligevel til noget kraft når du kører 130 km/t og tager et sving! :-).

Kommentér på:
zx6r svære at styre.

Annonce