1.152 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

hurtigt bonus spørgsmål indenfor ventiljustering hurtigt bonus spørgsmål indenfor ventiljustering

Så blev det endelig mandag, og jeg kan komme ned og få mine shims, krydser fingre på at MC centeret i hillerød har dem, ellers prøver jeg kawa i slangerup eller en cross forretning...

Nåh... Jeg vil lige hører....

Det præcise mål på en shim jeg bla. skal bruge lægger på 2,715...
Der eksistere dog kun størrelserne 2,70 og 2,725... hvad for en burde jeg vælge?

Målet på den nuværende shim deri er: 2,82 målt med micrometeret og ventilspillerum er 0,15mm og median værdien er 0,255 (2,82+0.15)-0.255= 2,715

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hurtigt bonus spørgsmål indenfor ventiljustering
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #2   8. jul 2013 Hellere for løs end for stram.

Men vælger du en tykkere shim, er der nogle som mener det ikke er et problem at slibe dem til. Det er dog ikke noget jeg har erfaring med, og jeg forestiller mig det ikke er verdens bedste ide at ødelægge hærdningen...

• #3   8. jul 2013 så jeg burde vælge 2,70 shim da den så bliver løsere end 2,725'eren korrekt? smiley

tør heller ikke begynde at slibe i dem!

• Sajmon ™

#5   8. jul 2013 Elias G - Netop.

Jacob R A.K.A "ham den sure" - smiley

• #6   8. jul 2013 tusinde tak... glæder mig til at hører hvad prisen bliver for 4 af de små sataner.. suk kan vist hurtigt blive 300kr efter en søgning på nettet... -.-

• #7   8. jul 2013 hmmm... ham mc forhandleren sagde at 7,45 eller 7,48 kunne være lige meget hvad man brugte, da han kun havde 7,45 shims... Is dat true? (min bruger 7,48)

• #9   8. jul 2013 det er 2 hundrededele af en millimeter vi snakker om, så det går nok. Og 2/100 er ikke ret langt på cykel *GG*

• #10   8. jul 2013 de var ens, han må have målt dem med et skyde lærde, tog mit mikrometer med og målte dem... dog var de brugte... OG...

FUCK HVOR JEG DOG ALDRIG MERE HANDLER I DANMARK! DENNE DAG HAR GJORT MIG HELT 100 PÅ AT ALT BLIVER KØBT I UDLANDET eller harald nyborg/bil tema...

4 brugte shims.... 500 KR!!! eller nårh nej 495.. for 4 bitte små klumper brugt metal?!.... kunne få http://www.amazon.com/Hot-Cams-7-48mm-Complete-HCSHIM01/dp/B000WJWTM6 for under 350 kr.... Det er jo groteskt og helt forrykt... og prisen kunne ikke presses, ringede til andre mc forhandler men de havde dem ikke i hillerød.... suk... Allan MC.... ÅRGER PRISER, ebay ja tak!

Men det hastede desværre, da den er begyndt og lugte inde i stuen så måtte nøjes med at blive kneppet...

• #11   8. jul 2013 Ja det er sikkert også derfor du er ved at miste dit arbejde ! ! !

Hvad faen vil forretningen tjene penge og expedienten have løn

Nu er verden sku da gået af lave

• #12   8. jul 2013 I bevæger jer vist rundt på kanten af jeres viden, en ventil der justeres med shims har en margen på 6-8/100 mm nogle mere. hvis tolerangen ligger der imellem så ok.

De normale spring mellem shims er 5/100 mm, altså 2,70-2,75 osv, hvis der er mål derimellem er det sikkert fabriks shims.

• #13   8. jul 2013 jeg er da ikke ved at miste mit arbejde :S ...

de shims er nogle de har taget ud på et værksted under en ventiljustering som de har fået 3500 kr for sikkert... kostede dem 0 kr. og så tjener de lige 500 ekstra på de små shims, selv inde på kawas hjemmeside kan de 4 skaffes for en total pris af 220kr...

sorry men 500 er altså meget for en 20 årige udeboende studerende. suk havde et lille håb til forhandlerne i dk, men det døde lige.

• #14   8. jul 2013 Ja, det var hårde ord, men fik dig til at skrive det jeg vil smiley

Nå du arbejder ikke, ved du hvad du kan starte hos mig i morgen, hvor du selfølgelig får den løn du gør dig fortjent til, og de ca 125 kr som er momsen ud af de 500 , ved du hvad dem snyder vi sku bare med, ATP AM osv det gælder så heller ikke i vores firma , Husleje , plejer vi jo ikke at betale, da vi er tæt på at lukke pga velfærd
    PS du skulle vel ikke læse økonomi vel ? eller har du tænkt dig at forsætte i det offenlige

PS Jeg synes egenligt også 4 stk shimes til 500 kr er pisse urimeligt, og var sikkert også gået i GAL I SKRALLEN MODE

• #15   8. jul 2013 narh maskinmester i lyngby,
    Well moms tror jeg ikke der blev betalt tbh... kontant betaling.
    og jo jeg arbejder hos post danmark som pakke bud!

hmmm går ud fra din PS er ironisk smiley
    Jeg syntes stadig det er voldsomt og kommer mig ikke over det! :S

den pose chips jeg købte i aldi til 6,75 kunne jeg have fået 73 poser af og stadig spare et par håndøre smiley

• #16   8. jul 2013 Nej det var den ikke , jeg synes det er en grotesk pris for sådan 4 stk , men du betaler sku desværre også en hel masse andet plader så prisen løber op

Og jeg vil tro at når du er færdig som maskinmester på påregner din chef din løn ud fra omkosninger og mon ikke vi ender på 12-1500 kr pr time
    Sådan ser verden ud idag, men jeg er hel sikker på at de dimser du kommer til at dreje når du er færdig kan laves meget billiger i XXland , og derfor bliver du arbejdsløs
    Tror egenligt godt du kan se pointen

Pss tør slet ikke kommentere på pakkebud Hehe, de har jo dobbelt arbejde alle sammen

• Sajmon ™

#17   8. jul 2013 Men 73 poser chips havde du sgu ikke fået justeret ventiler med.

Indse nu at der er mange arbejdsgange i en ventil shim før den lander i din hånd, og at det er det du betaler for.

• #18   8. jul 2013 det har jo været betalt for en gang før i og med de er brugte men jaja suk... nu vil jeg være glad igen for nu står alle mine IN ventiler på 0,20 og EX på 0,25 og af en median værdi på 0,1995 og 0,255 er det jo perfekt. så skal den bare samles og prøves.... (help... smiley )

• #19   8. jul 2013 Forresten, hvorfor bruger man ikke de der skrue arme i stedet for shims? Er det fordi ventiler med shims først skal justeres mange kilometer længere end de skal med skrue arm?

• #20   8. jul 2013 Det er vel så man kan sælge shims til 175kr/stk at man ikke længere bruger det andet system

• #21   8. jul 2013 haha han tog dog ikke 700 smiley Men ja nemlig! tænkte jeg lige, om det kunne være, men en skrue løsner måske hurtigere end en metal knap slides ned? dunno smiley

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
  • #23   8. jul 2013 nu skal du ikke gøre mig mere sur end jeg allerede er! smiley

• #24   8. jul 2013 Ja det var dælme dulme en anden mere fornuftig pris

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #25   8. jul 2013 Du kunne bare have købt dem ved et mindre uautoriseret værksted, de kan fås gennem max mc til 30 kr.- stykket, nye vel at mærke, så du behøver ikke at sende dine penge ud af landet, bare forhør dig lidt omkring i Danmark.

• #27   8. jul 2013 tja man lærer vel af sine fejl, men allan mc ville ikke bytte og den anden (mc centeret) havde ikke i den størrelse jeg havde brug for. Og fik først prisen af vide da vi havde fundet dem sammen, over ved skranken... -.- suk men holder mig hvert fald fra den butik næste gang.

• #29   20. okt 2013 Hej alle
    Må lige gøre opmærksom på, at vi altså ikke er mc hjørnet !!!
    Og vi tager da bestemt ikke 500,- for disse shims !!!
    Og vi lev. selvfølgelig de shims der skal bruges og selv. ikke brugte
    Mvh
    René
    Mc Centeret Hillerød og Mc Centeret Holbæk

Kommentér på:
hurtigt bonus spørgsmål indenfor ventiljustering

Annonce