1.486 visninger
|
Oprettet:
R1 som nybegynder - Selvmord? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Forleden var jeg inde hos en yamaha forhandler for at se på noget mc tøj til min fremtidige mc. Han havde en yamaha r1 stående, og den studerede jeg selvfølgelig, da han kom hen. Til min store overraskelse var han af den overbervisning, at man på trods af at være nybegynder sagtens kan styre en sådan maskine. Hvad mener I?
jul 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 152
umiddelbart ville jeg sige at han bare ville sælge den til hvilken som helst som trådte ind i hans butik.
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
for 10 år siden kunne jeg ikke have tumlet den maskine jeg gør idag, mit kørekort ville have været konfetti!
men måske lidt vovet med en r1 i første hug, men tjek lige forsikringen
feb 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 201
Jeg ville nok anbefale dig at starte på en med lidt mindre saft og kræft.
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Jeg har selv startet med Honda CBR600, dog den gamle med 100Hk, og det er ikke noget problem, så længe man respektere at den godt kan flytte sig I en fart.
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 188
Man skal jo vide man ikke er verdensmester endnu, og nok næppe bliver det foreløbig.
Kør med hovedet på, og ikke under armen, så er man ihvertfalde et langt stykke af vejen
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 40
Han er jo der for at sælge cykler, og tjene penge. Han ville sælge dig en raket hvis han kunde. (Det prøver han jo så næsten også).
Nå men under alle omstændigheder, siger mange jo at det er personen bag rullen det kommer an på. Og det er det jo også et langt stykke af vejen.
Men jeg er stadig af den overbevisning, at som nybegynder skal man nok prøve at styre sig en smule. Ved godt det kan være svært, men jeg ville starte på noget lidt mere moderat.
Jeg har selv kørt de sidste 5 år, har først nu købt en halv gammel cbr (nu mest pga økonomi). Den er ikke verdens vildeste mc, men har da stadig kræfter nok til at ville prøve nu og da at tage kontrollen.
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 165 Svar: 1.263
21 år og bare vil ud og køre stærkt, så ja, så er det selvmord.
Men som udgangspunkt ville jeg ikke starte på en R1´er... det er nok lige i overkanten, hvis du vil have noget racer, ville jeg nok tage noget 600 ccm.
Du skal også lige overveje om der skal kasko på... da jeg startede for et år siden skulle jeg give 24000 i kasko, så jeg har bare ansvar...
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 387
Ej, så slemt skal det heller ikke lyde. Men R1'eren er en kraftig maskine, og som nybegynder har man ikke fået de chock, som man unægtelig får de første år på to hjul. Disse chock skal man gerne få en en cykel, der er stabil, og ikke umiddelbart kan kaste dig af i hvert sving. R1'eren kan smide bagenden tjept, hvis man ikke er påpasselig i sving m.v. Det afhænger naturligvis også af din kørestil, som Jonass skriver. Du skal bare vide, at hvis der er bare en brøkdel drengerøv i dig, som der er i så mange andre af os, så kommer man ind imellem til at vride lidt hårdt i højre håndtag. Og så kan det gå galt på en R1'er. Den er nemlig også "slem" til at gå på rullen.
Start på en mere civiliseret motorcykel - og kan du jo også glæde dig, til du får erfaring nok til en større kværn.
Men held og lykke med det - det er en fantastisk fritidsbeskæftigelse....
/Søren
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 20 Svar: 160
Jeg deler opfattelsen med at begynde på en mindre cykel også skifte senere, når man lige har fået følelse i kroppen.....
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
Tror i hvert fald der går nogle år inden jeg føler mig klar til at give den fuld gas på sådan en maskine... Men igen, det er meget forskelligt.
... Næ, mon ikke det så var bedre med en Bandit S... Som den jeg sælger?
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 34 Svar: 47
apr 2006
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 39
Jeg restartede på en ZX12R og må nok indrømme at jeg er glad for min gamle erfaring fra mindre maskiner....
Min gamle GS'er måtte tage nogle knubs, vælte fra støtteben, gas på en grusvej og et mindre styrt.... Havde det været på ZX'eren var jeg blevet ruineret. Nu er det selvfølgelig ikke sikkert at du er ligeså klodset som mig men en R1'er er altså noget andet end alt du formentlig har prøvet før og det er både mht. heste, handling på vejen og bare det at parkere svinet.
Som Wolle og flere andre siger, man skal altså lige have følelsen i kroppen......
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 12 Emner: 17 Svar: 308
jun 2006
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 214
Den R1 var rød og er blevet solgt til ham jeg køre sammen med tildagligt ..han har kørt i 15år og haft en R6 i 2år før.
Han siger selv ..der er som at lære MC forfra..
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 140
maj 2005
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 5 Svar: 28
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.702
så det du i virkeligheden spørger os om, er om du er voksen nok til at styre dig, og se det spørgsmål kan kun du selv svare på ???
MVH
kenneth
apr 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 12
Kan godt se det er en cbr 900rr, men i forstår vel hvad jeg mener
http://www.break.com/index/fastbikecrash.html
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
Du vil aldrig nå dertil, hvor du føler at du har magten over maskinen, fordi du altid vil være (lidt) bange for den.
Og omvendt: Hvis du IKKE synes at du er bange for den, så er der først virkelig grund til bekymring, En 1-liters supersportmaskine ER altså noget man skal ha' respekt for. Således også R1.
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
R1 som nybegynder - Selvmord?