5.972 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
27 Svar
Lakering / tips og tricks Lakering / tips og tricks
Hej folkens.
Hvis nogen derude ønsker hjælp til at lakere sine dele, enten via gds metoden, eller proffessionelt - ja så spørg løs her
Til "tvivlere" så har jeg beskæftiget mig med lakering, siden 1990 og er nu ansat på den tekniske del af autolakering mm. Min egen mc er en ældre Yamaha, jeg har truet med at skifte den ud i flere år - men tja nu skriver vi 2013, og det er stadig den samme .
Så back to topic, spørg løs og jeg skal svare så hurtigt og godt som muligt.
0 synes godt om
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 7
mar 2012
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 25
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 14
Christian Huus - hvad skal du have rengjort/fjernet?
mar 2012
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 25
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
apr 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
først sliber du hjørnet så der ikke er ridser
så dækker du skærmen af så du kun giver sprøjtespartel på det du har slibet
når det er tørt slib det med k400 vandslibe så et støre stykke på det grønne
nu kan du sprøjte grøn kun lidt ud over det der er grundet så det er dækket
når det er tørt kan du give klarlak det skal nå ud over det du lige har malet grønt men heller ikke mere end du har vandslibet til
når du har sprøjtet klarlak tager du og sprøjter fortynder i yderkanten med malerpistol (højt tryk) så vil du se den støvet del bliver blank
når det så er tørt poler du samlingen med maskine evt 3m pudsecrem (grov)
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 112
Hvad koster en lakering hos dig..?
Det er forskærm. Bagskærm. Tank. Side skjolde og fælge som skal lakers.
Tænkte enten på mørkekoks grå eller ford fucus st orange. En af de 2 farver
Mvh. Sebastian
jul 2012
Selvfølgelig efter den har fået farve.
Så slipper man for bøvl med fortynder og polerering. (:
jul 2007
Voge - lidt som Michael siger, dog ville jeg aldrig anbefale p400 hvis det skal poleres op igen! men som Hans-Jacob er inde på så pil forskærmen af. Slib ridserne væk. Start evt. med p240 derefter p320-p400. Nu er du nede i den rå plastik, så det skal grundes med plastik-primer (fåes også på spray) . Slib resten af skærmen mat med P800-P1200. Giv nu pletten fyller, gerne af flere gange, lad tørre mat op mellem lag (1k kan bruges, fåes på spray) , lad tørre og slib dette let med P500-P800. Vask af med afrenser, tør ren. Nu er det klar til maling. Dæk pletten op med farven efter foreskrifterne fra producenten (malingen) . Hvis du har mulighed for at fortynde farven så gør det, så den er transparent til det aller sidste lag, og sprøjt det længere ud en de første lag - derved opnår du en mere usynlig overgang mellem den gamle farve og den nye ;-), lad tørre og giv så hele skærmen klarlak - 1 tynd flydende gang , afluft 2-5min. Giv nu 1 gang mere , lidt mere end første gang. Vupti
Sebastian - skriv lige en pm, og vedhæft rigtig gerne billeder, så skal vi nok finde ud af det. Hvornår havde du tænkt dig det skulle være aktuelt ?
Skriv gerne hvis jeg skal uddybe.
Vh Thomas
jul 2007
Der findes forskellige producenter af plejeprodukter til mc, på markedet. Hvem og hvad du vil bruge, er op til dig. Men mht. det mat sorte, så må du ALDRIG polere med noget som helst, der indeholder "slibekorn" dvs. polermidler til bla. at "...friske gammel lak op med" . Du ender med at få blanke plamager, hvor du har poleret!
Vask lak med vand og sæbe og tør af med bløde klude.
Vh Thomas
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
aug 2012
Følger: 17 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 192
Kan du lakerere min mc helt proff? Det er en fluercerene rød, DVS original farven!
Send evt en PB, med svar ,ca pris osv!
MVH.Thomas
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Hvilke poler midler vil du anbefale jeg bruger til min poler- rondel- maskine- ting..?
Min mc er oprindelig blanksort lak, uden egentlige skader, dog micro ridser og lidt sol-træt..
Skal jeg slutte af med at give den en gang klar lak..??
jul 2007
#Henrik A - Det kommer lidt an på hvor mange omdrejninger din poler-rondel-maskine-ting
Jeg har måske mulighed via jobbet, at skaffe et sæt mc carekit udviklet specielt til mc - hvis det har interesse? Det er top produkter! Link til sættet :
http://www.autoglyminternational.com/dadk/product-proddetail.asp?v06VQ=EDGI&Range=56
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dig ret - men du må ALDRIG lakerer på noget du har blankt (poleret eller ej)! Skal du give klarlak, ja så matterer du emnet inden.
Men det er en længere snak..
Vh Thomas
sep 2005
Man ser ofte i tv de polerer biler op med noget meget flydende næsten vandigt.. Eller en voks agtig klods der lige rører rondellen, og så en masse vand så man vådpolerer lakken op..
Men jeg har bare ikke kunne finde noget tilsvarende herhjemme, - det er altid noget Turtlewax agtigt med voks i eller noget mere slipoline agtigt, men slipoline syns jeg virker meget groft.. Men måske jeg tager fejl..??
Ok - troede at blankt poleret plus blank lak.. Gav superblank overflade.. Men det passer altså ikke..
Tak for svar..
jul 2007
Mht TV polering
1. Rengør overfladen - 2. Vandslib m.P2000 - 3. Vandslib m.P3000 - Poler med Mirka T10 , 3M Fast Cut XL el.lign. på en ny ren medium hård skum pude. - 4. Poler efter med en højglansgivende polermiddel dvs. en som indeholder mindre slibeeffekt end den første, på en ren medium/blød skumrondel. - 5. Poler efter med en voks el. lign for at give en beskyttende super glat overflade.
Den metode har jeg brugt adskillige gange og altid med perfekt færdig resultat
Mht. Din opfattelse af blak overflade, giver max blank klarlak - den retter vi lige til senere
Vh. Thomas.
jul 2007
Jep, jeg er meget selv kritisk og laver kun pænt arbejde. Også derfor bruger jeg kun kvalitets produkter. Jeg kan sagtens lave hokus pokus løsninger, som også ser godt ud!......på den korte bane.. Jeg synes bare ikke min tid er til at lave skod arbejde, det er der sikkert en masse andre som er villige til. Jeg siger hellere nej til en opgave, hvis ikke jeg er sikker på at indfri "kundens" ønsker! Og hvis der menes at det er lakererens job, at rette op på noget som egentlig skulle ha været smidt ud....ja så er det ikke mig der skal igang
Jeg skal til at lave en Camaro årg late 60's , i Tuxedo Black. Der er syet nye bagskærme, samt bagpanel i. Plus de andre steder der er rust rep... Det er til en tidligere kollega, og ingen andre vil lakerer for ham . Han er perfektionist, og bilen skal igen på udstilling!!
Jeg tager billeder, og kan evt sende dem til dig så har du en ide om kvaliteten....
Lad os skrives ved.
Vh Thomas
sep 2005
Men tak for et uddybet svar..?.
jul 2007
Vh Thomas
Ps. Skrev det med højglans giv..... , hvis du ville forklare overfor en ekspedient
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 42 Emner: 77 Svar: 357
Men hvilken maling skal jeg bruge og hvor køber jeg den?
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
jul 2012
Er det bedste sted at få kvalitetslak.
Lidt billigere er Fx. Starpaint.dk men de har ferie lukket.
jul 2007
Vh Thomas
jul 2012
Der var to lige over min kommentar som spurgte hvor man kunne købe det.
jul 2007
Jeg er dog ikke helt enig med dig omkring, at det er det bedste sted at få kvalitets snak....
J-Husted - jeg kan skaffe dig både pistol, samt proffessionel maling.
Harritz - det kommer an på hvad det er du skal lave ? Men Motip er et bud. Ellers kan jeg også skaffe, alt til dit bundarbejde, samt klarlak mm.
jul 2012
Lakering / tips og tricks