741 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Tilbage holde nr plade? Tilbage holde nr plade?

Hey har lige et spørgsmål,
Jeg har købt en motorcykel og da jeg løb ind i lidt problemer ville jeg udskyde den forhandler ville ikke og jeg har nu fået leveret motorcyklen og kun betalt halv delen af udbetaling.

Forhandler ville derfor ikke udlevere mine nr plader før jeg havde betalt rest beløbet af udbetalingen.

Jeg er på ingen måde ude i at lave ballade eller ikke at betale har aftalt jeg betaler resten senest om 2 måneder.

Men må han gerne tilbage holde nr pladerne indtil jeg har betalt den anden halv del af udbetalingen?

Kunne ikke finde noget på nettet så ville høre om der var nogen kloge hoveder der ude smiley

Forsat god dag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilbage holde nr plade?
  • #1   6. jun 2013 Selvfølgelig må han det - det er jo i realiteten hans motorcykel, indtil du har betalt det fulde beløb! Med mindre I har lavet en kontrakt om afdrag??

• #2   6. jun 2013 Jeg ved ikke om han må men jeg havde gjordt det samme.Har du ikke pengene ingen mc

• #3   6. jun 2013 Jeg havde slet ikke givet dig motorcyklen før alle pengene var der.

• #4   6. jun 2013 næ entligt må han vel ikke tilbageholde noget, når i har en købs aftale.
    Men du har ikke overholdt din del af aftalen, Sssssså
    kan ikke se problemet.
    og der er jo svindler på begge sider.
    Jeg siger ikke du er en svindler men tror bare forhandleren prøver at sikker sig på bedste vis.
    http://www.magacin.dk/motorcykler/jeg-er-ikke-ven-med-mick-oestergaard/ar3892/

• #5   6. jun 2013 Kan også sagtens forstå ham og der er ikke noget problem er bare nysgerrig om han enlig må gøre det, den er finanseret så eneste jeg skal betale er udbetaling og der sagde jeg som det var og han gad ikke have den stående, så ville han så bare beholde pladerne til rest beløbet var betalt.

Tænker bare det er vel i bund og grund mine plader jeg betaler forsikring osv.
    Men ja bare nysgerrig, som i selv nævner prøver han bare at sikre at han for sine penge smiley

• #6   6. jun 2013 Hmm.. Det undrer mig at du overhovedet har fået MC'en når du ikke har været i stand til at rejse udbetalingen..

• #7   6. jun 2013 Tja det var ham selv som nævnte at ville levere fordi han ikke gad have den stående, men er enlig lidt lige glad om den stod hos ham eller mig.

Nu var det bare mere det med pladerne jeg tænkte på om han enlig måtte gøre.
    smiley

• #8   6. jun 2013 Jeg tror han er bange for at være hoppet i denne fælde: (link fjernet)

Jeg kan udemærket forstå forhandleren. Jeg ved ikke hvad der er lovligt eller ulovligt. Og du har sikkert gode grunde til at handle som du gør. Men personligt synes jeg du kan være glad og tilfreds med at sælger ikke skaber sig med advokat osv. hvis du faktisk har skrevet under på at betale men nu går og smøler med grynene.

• #9   6. jun 2013 Som tidligere nævnt er bare nysgerrig er hverken utilfreds eller noget, den artikel du har linket til lyder da også helt blæst. Hvis man kan snyde på den måde smiley
    Enlig har jeg ikke på noget tidspunkt brudt kontrakten da der ikke er nogen senest betaling på udbetalingen. Så hvad angår advokat osv ville kun være dumt fra hans side da jeg på det tidspunkt stadigvæk kunne annullere købet.

Men som sagt er ren og skær nysgerrig hvad loven siger
    Kan også sagtens forstå forhandler han har da mere sikkerhed ved at beholde dem indtil rest beløbet er betalt. Nu jeg ikke ude på at snyde eller i den dur så mine plader kommer når rest beløbet bliver betalt smiley

Kommentér på:
Tilbage holde nr plade?

Annonce