{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Pyha, dér var kørekortet i fare {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Sidder her og trækker vejret befriet, og jeg vil da lige fortælle, hvad der fik min puls op at ringe i går:

På vej hjemad ad hovedvej 576 (Nordkystvejen på Djursland) mod Grenaa og videre ad A16 kørte jeg frisk til i min bil, indtil jeg efter et T-kryds fortsatte ad A16 og fik øje på en modbydelig, hvid Mondeo med blå lamper i mit bakspejl. Jeg kørte på daværende tidspunkt måske 115 km./t. og havde nu nok være lidt højere oppe før krydset på den helt tomme og øde landevej. Jeg var godt klar over, hvad klokken var slået. Normalt er jeg meget opmærksom på de dér hvide biler, men i går havde jeg glemt at holde ordentlig øje med spejlene...

Jeg listede forsigtigt farten ned på 80 km./t. før jeg fik sirenen at føle og holdt pænt ind til siden, hvor jeg blev siddende med selen på, så politiet kunne se, at jeg i det mindste var LIDT lovlydig.

En flink midaldrende politimand kom hen til mig og sagde, at jeg "sparkede godt til den ud ad landevejen". Han sagde, at de havde kunnet se, at jeg kørte meget stærkt på Nordkystvejen og bad om mit kørekort. Chock nr. to: Jeg havde glemt min pung, hvilket jeg normalt aldrig gør...

Anyway, der var ingen "brok" på den konto fra politimandens side. Han fik mine data og telefonnummer og gik hen i sin bil for at checke, om jeg nu også havde kørekort.

Han kommer tilbage, og jeg spørger pænt, om han "fandt mit kørekort". "Ja", siger han, "og vi kan også se på vores computer, at det er din bil."

... "men du skal holde dig på den rigtige side af 100, for det gjorde du ikke! Du kørte så stærkt, at du ville stå til et klip i kørekortet, hvis vi havde haft en måling på dig.

... og kørekortet skal du jo faktisk have med...

Tænk over det!!!

Farvel."

... og så var audiensen forbi!!!

Pyha, jeg var lettet!!! Hvis han i øvrigt gad, kunne han jo let have skrevet en bette-lille bøde i det mindste for det glemte kørekort.

Jeg er positivt overrasket over forløbet og tonen i hans henvendelse, for han var høflig, stille og rolig. Han kunne formentlig også se på mig, at jeg ved at skide i bukserne, og dét kan jo være mere værd end nok så mange bøder og klip i kortet.

Det var min lille oplevelse... Verden er ikke altid sort og hvid, når de blå blik dukker op...

Det skal i øvrigt indskydes, at jeg ALTID kører efter forholdene, og at jeg KUN kørte stærkt, fordi vejen var lang, lige og helt fri for andre trafikanter.

Allan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pyha, dér var kørekortet i fare
  • #1   14. jul 2006 Ja det er godt at snakke med de der "midaldrene" politimænd, de er ikke så kåde som de unge knejter. Men lækkert at du kunne slippe emd skrækken

• #2   14. jul 2006 lucky bastard smiley

• #3   14. jul 2006 Du var for heldig.....

• #5   14. jul 2006 Fedt at læse at andre også kan være "heldige"... også selvom de er MÆND.... for normalt får man jo at vide at det kun er KVINDER der slipper... men jeg håber at mange læser denne tråd og derved erkender at det også kan lade sig gøre som mand.... Tilllykke med det - man kommer langt ved at være venlig.... fortsat god sommer til dig...

• #6   14. jul 2006 alle skal være lidt heldige:-)
    Mødte en virkelig flink bent mcbetjent her den anden dag...kørte lidt træk da vi ikke havde set ham holde ved en sidevej...nå men da jeg så ham var farten omkring de 120! damn nu ryger kortet...måtte kun køre 50! ved det godt, det var dumt:-) men vi bliver hevet ind til siden og får et kæmpe møgfald, hvor han fortæller at han vil holde øje med vores cykler i fremtiden(nemt nok når der ikke findes så mange af min slags). til sidst siger han dog, at hvis vi vil køre rigtig stærkt skal vi tage ud på motorvejen om aftenen! men hvad vi slap med skrækken. Troede ikke at de måtte opfordre til at gøre noget ulovligt...

• #7   14. jul 2006 Der er da lækkert der findes flinke betjente også... Jeg fik en bøde i bilen, en dag jeg var i Århus... For at læse en SMS mens jeg holdte for rødt... Det var håndholdt mobiltelefoni, og han var sikker på at når han havde set mig med mobilen i hånden mens der var rødt, så havde jeg skrevet SMS på vej hen til krydset. Han var slet ikke til at tale med.
    Der efter begyndte han at kigge dækmønster og had han ellers kunne finde, det blev til en pære til nummerpladelyset der manglede. Det var en bøde mere... Så han kostede mig 1.000 kroner og mit gode humør resten af den nystartede weekend...

• #8   14. jul 2006 Tja ikke så heldig selv smiley

132 km/t på motortrafikvej med grænse på 90 km/t.

2K i bøde og klip i kortet...

Klokken var 22.20 en søndag aften, og der var ikke et øje i nærheden, ud over panseren som målte mig. ØV...

• #9   14. jul 2006 Hehe, heldigt nok smiley De findes i begge udgaver...
    En gang i vinters blev jeg stoppet af to unge betjente. De var blevet tilkaldt af en bonde, som syntes at min kammerat og jeg opførte os uforsvarligt. Jeg kørte i bil, ca 40km/t på en lille øde (virkelig meget) landevej med min kammerat efter på snowboard. Vi havde spændt et 20-25 meter langt slæbetov efter bilen så han kunne køre på marken. Første gang de kommer forbi holder vi stille, så de fortsætter. 2. gang de kommer er det med blink. De jager to biler med nogle knægte i, vi går i skole med. De to biler kører 100+ ind i en 30km/t zone lige der hvor vi standser. Men politiet stopper sgu, og sigter mig for at bringe andres liv og læmmer i fare (og det er selvom man kan høre dækkene vine i svingene inde i den lille by!). Jeg får en bøde på 1000 guld og min makker får 500! Self. sidder der en karbinhage på slæbe torvet som de straks mistænker mig for at have sat fast i ham, hvor efter jeg har tvunget ham til at følge med?! ...suk!

Til gengæld blev jeg stoppet en tirsdag for et på uger siden lige uden for Hårlev på vej mod køge. Jeg har vel kørt omkring 110 + det løse, da jeg overhaler en højre svingene bil. Og hurra, self. kommer Bent Betjent kørende i modsat retning. Han blinker en gang og kører ind i min bane. Da jeg lige skal over en jernbane inden jeg holder ind, får jeg også lige lidt blink blink... Damn tænker jeg, med mit held så... smiley Nå, men der hopper et par gutter ud og ska se kørekort og alt det der. Manden spør' så hvor jeg skal hen i den fart, og hvorfor min nr. plade er bukket? Jeg spiller lidt dum og siger at det bare er en dum joke mig og mine venner har. Så jeg får lige at vide hva' det egentlig betyder for politiet når de prøver at læse den på afstand. Han siger det egentlig koster 500kr, men at jeg lige kan bukke den ud en gang. Det gør jeg self, og vupti så er han et stort smil. Jeg får et "god tur, kør pænt" med på vejen, og så er de smuttet igen...

Så det hænger meget sammen med hvem man møder. Heldigvis har jeg aldrig fået en fartbøde, og det er nok det eneste virkelig ulovlige jeg har gjort i trafikken. Til gengæld har jeg fået en masse underlige bøder...

~Nordskov

Kommentér på:
Pyha, dér var kørekortet i fare

Annonce