{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.856 visninger | Oprettet:

sebastian H
sebastian H
Tilmeldt:
5. jun 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13

drosling af mc {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Det er sådan at jeg lige har taget lille mc kort i år og står og skal ud og finde mig en mc der må have de sølle 15 heste. Jeg er 19 år så til næste år må jeg køre på en med 48 heste.
mit spørgsmål er så. Kan man finde en mc med et streetfighter look og bredt bagdæk som kan drosles ned til de sølle 15 hp.

Det skal så siges at jeg har fundet nogle nye mc'er der kan drosles, men om man kunne finde nogle mc'er der er brugt til en pris på under 40000 kr



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drosling af mc
  • #1   5. jun 2013 max 125cc og 15 hk

  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #2   5. jun 2013 Tror godt du kan finde en 250ccm kawazaki ninja til lige under 40.000kr. Den blev lavet til at matche det tidligere lille kørekort (34hk). Tror den kan drosles til 15hk.

    Men pyha det er ikke mange heste - en tunet scooter kan jo yde mere =)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.717
    #3   5. jun 2013 Den må ikke have mere end 125ccm og 15hk.

  • #4   5. jun 2013 Nu er det jo ikke umuligt for en 125'er at yde betydeligt mere end 15 heste, men det er ikke noget man ser normalt hos gademaskiner.

    Men ja max de 125cc, så hvis du alligevel inden for et år runder de 20, jamen så køb dig en meget billig 125'er, som du kan sælge for samme pris du købte den.
    15hk lyder måske ikke af meget og topfarten er da for det meste også ringe, men de er som oftest også rimelig små(i forhold til store racermaskiner) og ganske lette, så man kan sagtens få en udmærket acceleration ud af dem og kan være ganske sjove at køre på i byen - indtil du kan køre noget større smiley


  • KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 66
    #5   5. jun 2013 Det med streetfighter looket rammer ikke helt her, men jeg havde nuppet sådan en her hvis jeg skulle have 125 ccm og havde 40 kilo i baglommen

    http://www.dba.dk/honda-cbr-125-r-125-ccm/id-91435198/


  • KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 66
    #6   5. jun 2013 Ved nærmere eftertanke vil jeg give Emil M ret. Jeg tror afskrivningen på en ny maskine er meget større end på en gammel, og når nu du kun skal have den i et år alligevel..

  • #7   5. jun 2013 Ja jeg forstår at folk køber nye, større racer maskiner, hvis det er den slags maskiner de er til, men jeg syntes at det er hul i hovedet at smide så mange kilo efter en "racer 125'er", for racer bliver det aldrig og man taber så mange penge på det.

    Og jeg tror simpelthen ikke at underholdningsværdien for en ny 125'er er så meget større end en (velfungerende) gammel 125'er at det er de mange tusinde kroner værd smiley

    Medmindre selvfølgelig at man er den stolte ejer af et af de mytiske pengetræer, i hvilket tilfælde at at jeg så kun kan sige Go For It smiley


  • #8   5. jun 2013 Sebastian, når nu man er begrænset af 125 ccm og 15 hk så ville jeg nok købe en gammel skæv 125'er til ingen penge i det år du mangler. Så kan du køre lidt erfaring i kroppen og tabet vil ikke være så stort.
    Suzuki har vist en GS 125 som meget nemt kan laves til lidt caféracer/bobber- stil og så kan du smide den i åen bagefter. Det er ingen raket men så er du kørende.

    Onkel Kenneth


  • #9   5. jun 2013 Der er også fx. CB125, Dax 125 og DT 125(Også velegnet til vinterkørsel) smiley

  • #10   5. jun 2013 Mig bekendt så passer dt 175 cylinder over på dt 125, hvis du vil have lidt mere power men med et dt 125 stelnummer. DT 175 smider vel en 22hk eller noget uden begrænsning smiley

    Selvom jeg dog nok havde taget GS125 eller CB125 smiley


  • #12   5. jun 2013 Kenneth N: DNA'er er meget cool og pga af variatoren, så er der også massere af skub i. Dog skal man lige være opmærksom på at maskinen i dit link er tunet godt op med blandt andet end 209cc cylinder. Man kan forestille sig at den ikke længere bliver godkendt som en 125cc/15hk maskine.

    Derudover så er variator sku lidt kedeligt at køre med, men det er måske bare min mening smiley


  • #13   5. jun 2013 Det er helt rigtigt Emil M.... tanken var at den har stilen han søger og så er den lidt kvik at køre på. Men MC bliver det aldrig, og som du skriver også bliver lidt ulovlig.

  • #14   6. jun 2013 Den er jo på papiret en mc, men i mine øjne skal der være gear på. Ellers er det bare en forvokset scooter smiley

    Og der ksal også lige 6.800 oveni som afgift. Det bliver hurtigt 3 gange så høj en pris som en simpel DT 125'er;)



  • sebastian H
    sebastian H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #15   6. jun 2013 Hej alle sammen tak for svar smiley
    jeg læste en atikkel i et blad jeg mener hed touring. om en honda cb 500 fa. det er en 500cc som var droslet ned til en 125cc hvilket jeg godt måtte køre på så tænkte jeg at hvis jeg køber mig en mc der er lidt større motor feks 400cc men som kan drosles ned til de 15hp så må jeg teknisk set godt køre på den eller hvad ?


  • sebastian H
    sebastian H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #16   6. jun 2013 har fundet en suzuki Gsf 400 tror i jeg kan få den ned omkring de 15 heste ?

  • #17   6. jun 2013 125cc og 15 hk det er reglerne

Kommentér på:
drosling af mc

Annonce