{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Angående MC kort (Mellem stor MC) ??? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger

Jeg har lige et spørgsmål angående de nye og meget forvirrende MC regler vi desværre har fået i år smiley

Jeg står og skal til at købe min første MC
Meeen, så fik jeg lige afvide at den skulle drosles og det vidste jeg godt til disse 47-48 hk , men det jeg så er i tvivl om er at jeg fik afvide at selve mc'en ikk må have mere end det dobbelte std så vi snakker maks 96 hk std ?
kan det virkelig passe ?

håber i kan give mig et svar

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angående MC kort (Mellem stor MC) ???
  • #1   26. maj 2013 Helt korrekt. Max 48 hk, og motorcyklen må ikke drosles mere end 50%

• #2   26. maj 2013 Selvfølgelig skal de dumme love ødelægge alt... ! Det fandme da utroligt at man intet må længere !!
    Den danske Lovgivning Stinker a helvede til !

• #3   26. maj 2013 Hvad mc kigger du efter?

Ja det er surt med de regler

• #8   26. maj 2013 Har slet ikke forstået, hvad den droslings lov skal gøre godt for. Det fint nok at de skal drosles til 48hk, men hvorfor må den ikke have mere end max 96 oprindelig? Syntes ikke det giver mening i min verden... Men jeg er jo heller ikke politiker.

• #10   26. maj 2013 jeg synes heller ikk det giver nogen mening for fint den skal drosles osv det squ ok pga man er ung og uerfaren indenfor mc
    Men hvorfor kommer det an på hva den oprindelig mc har ??
    Altså jeg synes at hvis man kørte uden drosling så skulle hammeren bare falde / De skulle ta mcen og de ville ikk få den igen ??
    altså så stopper de jo med at kører uden dem der ikk må ??

X : Selvfølgelig smiley

• #11   26. maj 2013 Sebastian : En R6 , R1 eller GSXR 1000
    Men hælder mest til en R6

• #12   26. maj 2013 Men man rammer jo ikke de folk ved at lave en ny lov... Hvorfor skulle de følge den, når de ikke fulgte den gamle.

• #13   26. maj 2013 Nej præcis ??
    man rammer ikk dem der tog mc kort før d 19 januar
    Men de har bare ødelagt det for mc verden ..
    og så har de lige været så smarte at de skal tjene penge hver gang man skal opgradere !! små sviner man

• #14   26. maj 2013 Du skal efter min bedste mening ikke drosle en firecylindret rækkemotor på 600 CC - det er en rigtig skidt ide.

Tager du en en eller tocylindret i samme størrelse vil du meget typisk have MC-egenskaber endnu, mens f.eks en R6 bare bliver en meget tung "boret knallert" i adfærd.

Det betyder selvfølgelig mindre hvis du snarere vil vigte dig ved den lokale Grill-bar end køre på dyret!

Just my 50 cents!

• #15   26. maj 2013 Knud : Tak for din kommentar den vil jeg da tage til mig smiley
    Men Eftersom jeg ikk rigtig kan få en R6 som mit minimums krav så nytter det ikk rigtig noget for må ikk kører på den ifølge de nye love smiley
    Så Planen er nok den at jeg tar mc kortet nu her i år og så køber jeg bare en mc til næste år og så blir det nok bare en R1 og så kører jeg på den i 2015 smiley så skal den nemlig ikk Drosles smiley

• #17   26. maj 2013 Kasper : nu er det sådan det ikk altid er dem der køre galt smiley
    Så synes du skal holde munden lukket rimelig meget
    Fordi hvis du bare er negativ fordi du ikk har penge til en R1 uden banken skal ind over så luk skuffen

• #18   26. maj 2013 Christian!!!!!

Kasper har ret!!! Det er sgu en halvfarlig løsning du søger.:-/

• #19   26. maj 2013 Kasper skriver vel bare det mange tænker, og det uanset om man har en 1000'er eller ej.

• #20   26. maj 2013 Ved ikk om det er en farlig løsning bare fordi den er 400 ccm større betyder det jo ikk det gør den mere farlig ?
    Altså jeg har det bare sådan hvorfor købe en mc som man kun vil bruge i 2 år for at have noget større igen ? Så lige så godt købe den man vil have og så køre på den:)
    Det jo ikk alle der er lige dumme og tænker jeg har Haft den i 5 timer skal vi se hva svinet kan ?
    Sådan tænker alle folk jo ikk smiley

• #21   26. maj 2013 Og hvis jeg endelig styrter og er så uheldig så er det op på hesten igen og få den lavet
    Det kan ske for en med 30 års erfaring eller en med 1 år

• #22   26. maj 2013 Christian, ja, det kan ske for en mand med tredive års erfaring eller for en med et - det er jeg selv et bevis på, men der er to fakta, man skal huske:

Risikoen for at det sker med et års erfaring er meget større, end risikoen for en mad 30 år på bagen.

Dertil kommer at ham med de 30 år, måske nok reagerer langsommere end den anden, men hans chance for at reagere rigtigt! er Mange Gange større, så skal nogen flette næbbet nu, så er det nok dig.

Beklager - men der er fandeme ikke noget, der er meget værre, end når børn blander sig i at voksne taler om noget, børnene ikke har forstand på!

• #23   26. maj 2013 Hvad er det du ikke forstår Christian se at blive voksen.

• #24   26. maj 2013 Kim A:

Der er vist rigtig mange ting han ikke forstår - muligvis er det nemmere, hvis han skriver, hvad han forstå!:-)

• #27   26. maj 2013 Find noget V2.. SV650 fx

• #31   26. maj 2013 X - så længe du ikke sammenligner med hvor mange af alders gruppen, der ejer en MC kan du ikke bruge det som augment.

• #33   26. maj 2013 Derfor skal man også sammenligne med hvor mange i anders gruppen der har mc. hvis der kun er 9 af de 18-24 årige der har MC og der er 3 der døde så vil jeg sige det er skidt men hvis der til gengæld er 20000 af de 45-64 der har mc og 11 døde så er der sgu da noget bedre.

• #34   26. maj 2013 X:

Nu bevæger du dig ind, hvor statistik bliver farlig.

Lad mig lige anskueliggøre det med et par spørgsmål:

Hvor mange MC-kørere er der i hver aldersgruppe????

Er aldersgrupperne lige store?

Og så det allervigtigste spørgsmål - hvem i dette land er bedre til at regne på skader og dermed forsikringspriser end forsikringsselskabernes aktuarer - forklar lige hvorfor vi gamle har så billige kørejernsforsikringer:-)

• #36   26. maj 2013 X:

Prøv at finde en lidt ældre statistik - f.eks fra da man lagde HK begrænsning på cykler for 18-22 årige oprindeligt. Hold da kæft så skal du bare se.

Det er et faktum at mindst 95% af -også de unge - borgere spiller inden for systemets regler. Det var en lovændring, der slog meget voldsomt igennem.

Nu er det sådan set ligegyldigt, hvad du måtte diske op med. Jeg mener, det er en meget skidt ide at kombinere et års erfaring + to års pause med en R1 som første reelle brugscykel - og det kan jeg ikke forestille mig, at jeg er ene om at mene.

Nuvel - jeg husker klart, at jeg selv en gang sagde og mente: "Stol aldrig på nogen over 30!"

Mærkeligt nok har det ikke forhindret mig i at undre mig over, hvorfor mine teen-age børn ikke ville lytte (et af livets helt store paradokser for mig).

Men jeg mindes så min gamle, kloge og nu afdøde mor, der sagde til min bror og mig: (hvis I ikke vil lytte, så må I jo mærke"

hermed er jeg færdig med denne streng:-)

• #38   26. maj 2013 Om jeg så ville have en 1300 så skulle jeg nok selv bestemme
    Men nu er det sådan jeg gider ikk skifte mc hver 2 år pga jeg vil have noget større
    Så vil jeg hellere købe en r1 til st starte med og lærer den at kende med det samme og blive glad for den smiley
    Jeg har nu kørt med mange hk under bilers hjelme
    Selv en kadett med turbo der var hurtigere end en R1 fra 130-280
    Og den kørte jeg ikk galt i osv
    Så det har noget at gøre med om du bruger dine øjne og din reaktion og den er langt bedre end de ældres smiley
    Men Knud synes nu der er ved at være rigtig mange unge under 30 på mc rigtig mange

• #39   26. maj 2013 ^
    Der er ingen krav til undervisning før du op til sådan en 'opgraderingsprøve'.
    For helt uden for kontekst lige at svare på dit spørgsmål smiley

• #40   26. maj 2013 Jeg har fået svar på mit spørgsmål men folk skal altid brokke sig når man skriver noget smiley
    Sådan er det folk er meget useriøse på sådan nogle sider :))

• #41   26. maj 2013 Ja, det var X der spurgte ind til undervisning smiley

• #42   26. maj 2013 Kim a og Knud : hvis i synes det er så farligt fint med mig heldigvis er det ikk jer der bestemmer hva jeg vælger af maskine ..
    Så hvis i bare gider og lukke næbet og lade dette være med jeres gammel mands snak så ville det være dejligt smiley
    Hvis jeg helst vil have en R1 så det sådan en jeg køber ..

• #43   26. maj 2013 Christian.. Kan ikke forstå hvorfor du tager andres råd på den måde...
    Hvis du vil tages seriøst herinde, så forhold dig til det og lad være med at tale ned til folk...Jeg ser ingen steder at der er nogen der brokker sig, som du skriver... ?

Fordi du har haft mange HK under en kølehjelm og ikke er kommet til skade, er det ikke ensbetydende med at man kan have mange HK på en mc uden at komme til skade.. Der er en grund til at der er lavet regler.. Jeg siger ikke med overstående, at du ikke kan styre en stor mc, men jeg fortæller dig at du bør lytte til hvad der bliver sagt og ikke nødvendigvis være enig.. Men det kan nu siges på mange måder at man ikke er enig..

Mange af de folk der er på forummet har været herinde i mange år (inkl mig) og har set masser af unge mennesker der kan ditten og datten på en mc, for derefter at komme til skade.. Vi er også mange der har sagt farvel til unge såvel som ældre mcister herinde.. Mcister der var en del af forummet.. Så jeg synes du skulle tage og vise noget respekt og anerkende hvad der bliver sagt uanset om du er enig eller ej. Du spørger efter råd, så må du også forvente at folk ytrer sig...
    Hold tonen pæn og tag fingeren ud af navlen. Der er andre mennesker og meninger i verden udover en selv og ens egen mening.

Hvis jeg læser dine tråde forkert beklager jeg, men jeg bliver lidt harm når jeg ser en "jeg bestemmer selv og jeg ved bedre" attitude, nu folk faktisk er ret konstruktive i en ellers spændende debat.

• #44   26. maj 2013 Sebastian : du burde jo så læse hvordan de skriver til en og det finder jeg mig ikk i , jeg spurgte pænt om en ting og at jeg så har min plan i hovedet som jeg gerne vil have den er jo ikk deres sag ?
    De kunne sige deres mening på en ordentlig måde istedet for at sige det som de gør fordi så blir jeg virkelig ikk særlig sød
    Og siger ikk det er det samme som i bil men jeg har nu kørt med mange hk under hjelmen på en bil og gør det stadig og jeg kør ikk rådden hele tiden som mange andre unge gør
    Men sådan forbinder mange ældre det med når man siger man vil have stor mc og det er det der pisser mig lidt af os

Fordi de er ældre skal de os tale pænt de er ikk mere end andre overhovedet ikk hellere ikk på vejen slet ikk !

• #45   26. maj 2013 Jeg synes ikke jeg opfatter nogle af indlæggene som værende nedladende..
    Kan du ikke lige skrive hvor?

Jeg har intet problem med ældre, da ældre trods alt har fuldt udviklede frontallapper og mere livserfaring / vejerfaring.. Jeg er ikke altid enig med fx Knud, men derfor taler jeg pænt og argumenterer imod i en pæn tone.

Jeg kan sagtens forstå din frustration mht de regler der er lavet.. Det er surt at være ramt af dem.. Men vend den om.. der er en grund til det, selvom du måske ikke mener du er under kategori... Surt, men sådan er det bare...Du lever i DK og må følge de regler der er sat op. Den der med at være ligeglad og bare bestemme selv, den er for navlepillende.... Du kan jo forsøge at ændre loven ved at stemme på andre eller flytte et sted hen hvor det er lovligt at køre stor mc...No offence...

• #46   26. maj 2013 Jeg ved skam godt at der intet er at gøre og det er da selvfølgelig surt men der er intet at gøre ved det desværre smiley
    Loven skal man jo følge og sådan er det jo bare og overtræder man så må man jo betale prisen det ved man jo os smiley
    Jamen f.eks skrev Knud noget og så kom Kim med noget og Knud igen det punkt længere oppe det var ret ja børne have agtigt spørger du mig men det er nogle ældre os nogengange hvis du spørg mig ..
    Fordi altså jeg synes at i princippet kan de være hammer ligeglade hva folk kører på af cykler smiley
    Fordi så længe man tænker på andre og ikk kun sig Selv sig i trafikken så jeg faktisk ligeglad

Kommentér på:
Angående MC kort (Mellem stor MC) ???

Annonce