3.844 visninger
|
Oprettet:
Motorcykelmekaniker lærling {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Jeg har planer om at skal ud og søge igen nu her på tirsdag efter en læreplads som mc mekaniker.
Jeg ville bare lige høre om nogle har nogle gode råd til hvordan man sælger sig bedst selv da jeg virkelig gerne ville i lære på et værksted istedet for at hænge i skp ordningen på Celf i nykøbing f. Jeg har været udlånt 2 steder i 3 mdr. Men ingen af værkstederne jeg var på kunne bruge en lærling eller have en lærling.
Min plan er som sagt jeg skal ud og søge på hele sjælland samt hovedstaden.
Håber nogle har nogle gode råd.
Mange hilsner
Sebastian Forring
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 165
Få sat gang i hele dit netværk, spørg venner og familie om de har kontakter, det er den måde man får job i dag.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 112
Men har osse prøvet at ligge opslag på min facebook og kontanktet familie og venner telefonisk.
Men det sku ikke nemt. Og slet ikke når man kommer nogle steder man får set i øjenkrogen nogle værksteder smider ens ansøgning i skralde spanden i det man er på vej ud.
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 165
okt 2007
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Min mester brokker sig over at det er svært at finde ordentlige maskinarbejder og industriteknikker.
Men han gider ikke lærlinge ! så kan han sgu ikke brokke sig.
Der burde være en lov om at virksomheder skulle have et vist antal lærlinge kontra hvor mange svende de har.
held og lykke med søgning af læreplads
hilsen Kenneth.
aug 2011
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 55
Det hjælper ingenting at sende ansøgninger ud til dem med brev/mail/telefon. Du skal møde personligt op og præsentere dig selv og fortælle dem hvorfor de skal ha netop dig
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
OG engelsk !! .. du skal nok konfrontere at lære det .. en rigtig stor del at MC literatur er på engelsk, og det som er oversat til dansk, vil du helt være fri for .. meget direkte sagt !!
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
vil sgu gerne være ansat hos dig hæ hæ er maskinarbejder så det vel ingen sag at uddanne sig til mc-mekanikker når man har svendebrev som maskinarbejder og hænderne skruet ordentligt på.
Jeg tror sebastian skal prøve at få en læreplads i noget der ligner for eksempel auto-mekaniker eller i maskin industri og så bagefter bliver mc-mekanikker så er han chancer størere.
hilsen Kenneth.
okt 2007
For det første:
Jeg har søgt alle lærepladser på Sjælland ved at møde op personligt. Fyn, Jylland og Bornholm samt andre ø`er har jeg søgt via mail det det økonomisk ikke kan svare sig at tag til Jylland for at søge.
Jeg går osse på SKP ordningen så har en form aller læreplads. ville bare helst være ude i en virksomhed.
-------------------------------------------------
Jeg har prøvet at være igang med pladesmed uddannelsen men sagde mig ingen og stoppede derfor. Auto mekaniker har jeg været i løntilskud i før jeg satte mig for at tage uddannelsen til MC mekaniker.
(Har brugt værktøj siden jeg var 13 år gammel hvor jeg skruet på min ejen puch maxi)
Men ja planen er at søge dem på sjælland ved at møde op hos værkstederne og med en ansøgning. samt en god salgs tale for mig selv
okt 2007
Jeg har været nede hos ham i slagelse i august sidste år. men der takkede han nej og sagde han ingen lærling ville have. men jeg har stadig mod på at møde der op any way.
aug 2011
Det er derfor jeg siger at det er en rigtig god idé at uddanne sig på flere områder MENS man "flyder rundt" og leder efter en læreplads ..
MC-mekker er nok noget mere end livstil end så meget andet ..
Det er vist kun importørene som ønsker at MC værkstederne skal være reservedels udskiftere ( som auto ), men udover at det bliver kedeligt, så er MC kunder en HELT anden slags; De vil ha deres Mc´er specielle, anderledes, osv .. Og hvis man kun kan sætte vacuum ure på Puch´en for at få den til gøre som bogen siger, så får man ikke meget succes som mekanikker ..
Sebastian .. Bedste råd ( Jeg startede selv da jeg var 16 ) : du skal blive ved og ved og ved og ved, med at gå ned på de samme værksteder, og sige; hva så !! .. NU må du sgu da mangle en lærling .. kom kom .. mens du uddanner dig i andre ting som kunne være interssante for det at lave Mc´er ..
OG ,, husk ,, En Mc mekker kan lave biler også, en Auto mekker kan sjældent lave MC´er ... En maskinarbejder kan hurtigt lære begge, han ved noget om værktøjer ...
okt 2007
Jeg har tænkte mig bare at blive ved med at søge.
Har lavet biler. Havetraktor og og skruet en del i min fritid. Jeg kan sagtens skrue og det jeg sådan set skal lære er at blive bedre til at fejlfinde køretøjer.
Købte osse en mc men en fejl for at lære at fejlfinde selv og det lykkes meget godt
Har gået med tanken om at tage et kursus i at bruge fræser og drejebænk da det kunne hjælpe en del.
aug 2011
JEg tog F.eks til US og uddannede mig i affjedring, da jeg syntes det var vildt spændende, og jeg ikke kunne få det jeg ville ha´ her i DK ?? ..
okt 2007
Jeg er nemlig meget glad for at bygge noget op som ikke er set før eller renovation af gamle maskiner så de får nyt liv..
Mange ville sige jeg er for latterlig fordi jeg har ødelagt en knallert på det jeg har lavet ved den her: http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/93792-puch_mini_maxi_projekt
Men det er en ide jeg fik som jeg ivlle prøve at udføre. dog er det et lang tids projekt.
aug 2011
Jeg tror at du skal ud og sælge din idé noget mere ! .. Behovet for MC værksteder er ved at skifte .. Nogen kan li´det, andre kan ikke, men efter interennetet er kommet, og programmet som OCC, flyder ud på TV, så skifter folks behov ..
Mange "old school" værsteder, har været vandt til at folket kom´dér, og købte deres MC, skulle de bruge reservedele, kom de dér osv .. ALT skete dér .. Priserne på rep. og dele, var dikteret at dem og impotørene ... Sådan er det ikke mere .. folk er mere smarte nu ..
Tro mig .. Det vil komme flere værksteder i fremtiden som bliver specialiceret i folks unikke ønsker med deres MC´er .. Kik på Wrench mokeies ,, der kommer mere .. du skal ud og "hoppe på" den linie ...
aug 2011
PS .. fed Puch
okt 2007
Jamen det er trist du så ikke har værksted mere. ;D
jeg var ude og søge igår uden held og nu sidder jeg og sender emails til jylland og fyn. for at få mine ansøgninger ud der over til .
Jeg prøvet ihærdigt at sælge min ide igår til forskellige værksteder men virket mere som om det de siger som det første er. Jeg har ikke brug for lærling og så ville de ikke rigtigt høre hvad man sagde. de smed sku nærmest en ansøgning i skraldespanden i mens man var til stede følte jeg. for de ville ikke rigtigt høre hvad man ville sige. Men giver sku ikke op med at finde læreplads.
Hvis jeg nu vandt i Lotto ville jeg nok starte mit eget og ansætte 2 svende til at lære mig op og så jeg kunne få den gode erfaring til at bygge vidre på.
aug 2011
Du skal huske på at rigtig mange af dem som har værksteder maske ikke selv er udlærte MC mekkere, men de har bare arbejdet med det i mange år .. Det er jo kun hvis man siger ja til en masse arbejde som man ikke har tjek på, man kommer i problemer !! .. Men sådan er det vel for alle.
okt 2007
Jeg er jo sikret uandset om jeg finer en læreplads eller jeg ikke gør. Fornjeg er jo ansat nede på celf i skp. Men som sagt er en læreplads på et værksted bedre end skp.
Jeg har været igang med min uddannelse i 5 mdr nu og syntes stadig det er er fag jeg ville bare nitten kortet ikke er i hus. Min arbejdsgiver på celf siger osse han ikke tvivler på jeg ville motorcykel mek uddannelsen og det jo kun at få af vide for det jo netop det man gerne. Skal faktisk til H1 til efteråret så det bliver spændende.
Motorcykelmekaniker lærling