1.160 visninger
|
Oprettet:
nye regler for lille motorcykel 18 år {{forumTopicSubject}}
hej jeg er 18 år og vil gerne til at have motorcykel
hvad er reglerne for hvor stor en motorcykel jeg må køre på den altså hvor mange hk osv må den have.
håber der er nogle der kan hjælpe mig med at få lidt styr på det
og nogle der har en ide til en billig fed motorcykel som en på 18 år må køre på
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 68
http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=52
(link fjernet)
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
jul 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 68
Har sgu helt ondt af dig
jul 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
hvad hvis man har en 600 cc der er droslet ned
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
jul 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
http://www.ktm.com/dk/125/125-duke-eu/highlights.html#.UX7OtbX3oo4
og nok også noget af det sjoveste hvis ikke du skal over på noget offroad
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
http://www.123mc.dk/honda-cb-125-s/mcid-66170s0
Sælger opgiver 58,8km pr liter, hvilket jeg tror er liiiiige i overkanten. Men den kører med garanti 30-40km/l. Men den i annoncen skal selvfølgelig skrælles og bygges anderledes op. Fx:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=613688405327230&set=a.157510414278367.38468.132848513411224&type=1&theater
Den er da for blær!
Moderne maskiner som fx den KTM Duke er efter min mening et dårligt valg. Jeg er klar over at det er smag og behag, men det er efter min mening virkelig tamt at komme kørende på noget som ligner noget der kan køre hurtigt, men som i virkeligheden bliver overhalet af scootere. Hjulene er også altid for tynde.
Og selvom sådan en Duke sikkert går langt på litteren, så forestiller jeg mig at den tilgængel er dyr i reperation og reservedele og selvfølgelig i indkøb.
Men det er meget en smagssag. Helt individuelt. Har man godt med penge til indkøb og brænder efter en lille smart maskine, så kan sådan en Duke da være fremragende. Den kører sikkert også rigtig godt
(Men jeg havde taget CB125'eren )
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Men i og med at man trods alt kun har max 125cc og ikke det store moment, så vil det altid blive en lidt flad følelse. Jeg har selv en gammel XT250'er med 17hk, så jeg ved hvor meget(eller lidt) power der er i.
Så er man typen der bare skal have den vilde racer, så får man det aldrig som 18 årig og så kan køreegenskaberne være nok så gode - det bliver hurtigt hverdag.
Så efter min mening bør man klart gå efter hvad man syntes ser fedest ud. Jeg er klart til gamle maskiner, cafe racere, cafe/bobbere osv. Jeg er selv ved at bygge en BSA Lightning fra 66' op.
Men som du siger så kan man have vidt forskelig smag.
Når det så er sagt så er det min erfaring at det oftest er gamle custom maskiner der vækker mest opsigt. Jeg har igennem de sidste 5 år arbejdet på en af Danmarks bedste strande, hvor der kommer mange motorcykler hver dag og moderne racer motorcykler virker bare så... mainstream... Der er selvfølgelig nogle der kigger efter dem, men når der kommer gamle custom maskiner tøffende, så plejer der at være nogle flere hoveder der vender.
Men det kan også bare være at jeg ser hvad jeg vil se
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Men igen så er der jo tilhængere af begge lejre, så det er bare at vælge præcist hvad man syntes er fedt. Jeg mener bare ikke at det er det værd at bruge så mange penge på en Duke for at få køreegenskaberne alene, for maskinen er alligevel ikke stor nok til at man rigtig kan få sjov ud af det i 2 år(til man må køre 48hk).
Derudover kan jeg slet ikke se hvorfor den Duke skal være så teknisk? 4 ventiler, 2 overliggende knastaksler, digital indsprøjtning, vandkøling og alt muligt gøgl? Hvorfor? Det kan ikke være for ydelsen, for den er jo alligevel kun 15hk, hvilket man nemt kan opnå med kaburator, 2 ventiler og luftkøling. Holdbarhed? Litereffekter ændres ikke, så slidtage er vel den samme? Man vinder sikkert lidt på brændstofforbrug, men det taber man igen når den skal på værksted.
Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor den skal være så teknisk i motoren. Skal det bare være "cool" eller hva?
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
vi godt give dig ret i at custom er federe og mere personlige. men hvis man skal køre lidt mere end 2000km(nåde ca 10000km sidste år) om året ville jeg ofre lidt mere på komfort og køreegenskaber og da jeg er til lidt bakker hvor jeg for det meste ikke kommer over 60kmt men som sagt en smags sag.
også tror jeg vi skal oprette et et nyt emne hvis dette skal fortsætte
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Men ja vi må nok hellere undgå at oversvømme det her emne med off topic. Det er ellers et interessant spørgsmål efter min mening
nye regler for lille motorcykel 18 år