{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

nye regler for lille motorcykel 18 år {{forumTopicSubject}}

hej jeg er 18 år og vil gerne til at have motorcykel

hvad er reglerne for hvor stor en motorcykel jeg må køre på den altså hvor mange hk osv må den have.

håber der er nogle der kan hjælpe mig med at få lidt styr på det

og nogle der har en ide til en billig fed motorcykel som en på 18 år må køre på smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye regler for lille motorcykel 18 år
  • #1   29. apr 2013 Du må kun køre 15hk :S

    http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=52
    (link fjernet)


  • #2   29. apr 2013 max 15HK og max 125ccm


  • #4   29. apr 2013 ok mange tak for jeres finde svar smiley og jeg er til alle typer næsten smiley

  • #5   29. apr 2013 Hvis bare du tog det inden den 19 januar så hørte du under de gamle regler.
    Har sgu helt ondt af dig


  • #7   29. apr 2013 hehe ja jeg skulle bare ha taget det i november da jeg bliv 18 hehe smiley

    hvad hvis man har en 600 cc der er droslet ned


  • #8   29. apr 2013 Den går ikke eftersom den ik må være på mere end 125ccm du kan jo ik drosle kubik´ne

  • #9   29. apr 2013 nej ok skulle lige vide smiley

  • #10   29. apr 2013 helt iorden, men kort sagt.... MAX 15hk OG MAX 125ccm så er det vidst forklaret med store bogstaver smiley og så er det ellers bare med at du får kortet og finder den "cykel" du gerne vil ha.

  • #11   29. apr 2013 ved godt den ikke er helt billig men helt klart den fedeste mc til 18årige
    http://www.ktm.com/dk/125/125-duke-eu/highlights.html#.UX7OtbX3oo4
    og nok også noget af det sjoveste hvis ikke du skal over på noget offroad



  • #12   29. apr 2013 En gammel cb125 modificeret til cafe racer, bobber eller hva man nu er til. Det ville jeg da klart vælge.

    http://www.123mc.dk/honda-cb-125-s/mcid-66170s0

    Sælger opgiver 58,8km pr liter, hvilket jeg tror er liiiiige i overkanten. Men den kører med garanti 30-40km/l. Men den i annoncen skal selvfølgelig skrælles og bygges anderledes op. Fx:

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=613688405327230&set=a.157510414278367.38468.132848513411224&type=1&theater

    Den er da for blær!


    Moderne maskiner som fx den KTM Duke er efter min mening et dårligt valg. Jeg er klar over at det er smag og behag, men det er efter min mening virkelig tamt at komme kørende på noget som ligner noget der kan køre hurtigt, men som i virkeligheden bliver overhalet af scootere. Hjulene er også altid for tynde.
    Og selvom sådan en Duke sikkert går langt på litteren, så forestiller jeg mig at den tilgængel er dyr i reperation og reservedele og selvfølgelig i indkøb.

    Men det er meget en smagssag. Helt individuelt. Har man godt med penge til indkøb og brænder efter en lille smart maskine, så kan sådan en Duke da være fremragende. Den kører sikkert også rigtig godt smiley

    (Men jeg havde taget CB125'eren smiley )


  • #13   29. apr 2013 Emil M netop pga det med baghjulet og sådan en 125 er ikke så stor så den ser ud som om den kan klare at trække på baghjul ved 100 uden hjælp som fx reju og den ser ikke så klein og kedelig ud som ybr cbf 125 men ligner en der er frisk på lidt sjov i gaden





  • #14   30. apr 2013 Altså hvis det eneste mål er at gå på baghjulet, så er CB125'eren selvfølgelig helt udelukket. Det samme gælder hvis man vil hurtigst muligt rundt på en bane. Så er det selvfølgelig KTM'en man skal gå efter. Det er der ingen tvivl om.

    Men i og med at man trods alt kun har max 125cc og ikke det store moment, så vil det altid blive en lidt flad følelse. Jeg har selv en gammel XT250'er med 17hk, så jeg ved hvor meget(eller lidt) power der er i.
    Så er man typen der bare skal have den vilde racer, så får man det aldrig som 18 årig og så kan køreegenskaberne være nok så gode - det bliver hurtigt hverdag.

    Så efter min mening bør man klart gå efter hvad man syntes ser fedest ud. Jeg er klart til gamle maskiner, cafe racere, cafe/bobbere osv. Jeg er selv ved at bygge en BSA Lightning fra 66' op.
    Men som du siger så kan man have vidt forskelig smag.

    Når det så er sagt så er det min erfaring at det oftest er gamle custom maskiner der vækker mest opsigt. Jeg har igennem de sidste 5 år arbejdet på en af Danmarks bedste strande, hvor der kommer mange motorcykler hver dag og moderne racer motorcykler virker bare så... mainstream... Der er selvfølgelig nogle der kigger efter dem, men når der kommer gamle custom maskiner tøffende, så plejer der at være nogle flere hoveder der vender.
    Men det kan også bare være at jeg ser hvad jeg vil se smiley


  • #15   30. apr 2013 Jeg husker dog tilgængel en video på youtube, hvor et magasin lejede en Lamborghini Aventador og lånte en rat rod. Målet var at se hvilken der vækkede mest opmærksomhed og de var ret overraskede over at når de 2 biler holdte ved siden af hinanden, så var folk langt mere interesseret i den gamle rat rod. Det er godt nok biler, men samme princip smiley

    Men igen så er der jo tilhængere af begge lejre, så det er bare at vælge præcist hvad man syntes er fedt. Jeg mener bare ikke at det er det værd at bruge så mange penge på en Duke for at få køreegenskaberne alene, for maskinen er alligevel ikke stor nok til at man rigtig kan få sjov ud af det i 2 år(til man må køre 48hk).

    Derudover kan jeg slet ikke se hvorfor den Duke skal være så teknisk? 4 ventiler, 2 overliggende knastaksler, digital indsprøjtning, vandkøling og alt muligt gøgl? Hvorfor? Det kan ikke være for ydelsen, for den er jo alligevel kun 15hk, hvilket man nemt kan opnå med kaburator, 2 ventiler og luftkøling. Holdbarhed? Litereffekter ændres ikke, så slidtage er vel den samme? Man vinder sikkert lidt på brændstofforbrug, men det taber man igen når den skal på værksted.

    Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor den skal være så teknisk i motoren. Skal det bare være "cool" eller hva? smiley


  • #16   30. apr 2013 vand køling er jo for at holde den samme temperatur hvilket burde give bedre holdbarhed

    vi godt give dig ret i at custom er federe og mere personlige. men hvis man skal køre lidt mere end 2000km(nåde ca 10000km sidste år) om året ville jeg ofre lidt mere på komfort og køreegenskaber og da jeg er til lidt bakker hvor jeg for det meste ikke kommer over 60kmt men som sagt en smags sag.
    også tror jeg vi skal oprette et et nyt emne hvis dette skal fortsætte


  • #17   1. maj 2013 Luftkøling på en 125cc burde være rigeligt. En 1000cc kan luftkøles effektivt, så jeg kan ikke se hvorfor en lille 125cc ikke ksulle kunne. Angående komfort så er den jo hvad man gør det til på en custom maskine. Når jeg skal bygge sæde til min BSA, så overvejer jeg at bygge 2 sælder. Et til show-off og et komfortabelt med plads til 2 personer.

    Men ja vi må nok hellere undgå at oversvømme det her emne med off topic. Det er ellers et interessant spørgsmål efter min mening smiley


Kommentér på:
nye regler for lille motorcykel 18 år

Annonce