6.530 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Slip on udstødning Slip on udstødning

Skal lige bruge lidt viden om udstødningen på min mc, jeg har her i vinter købt en suzuki gsx 650 f 2008 og den køre super godt, mangler dov lidt mere lyd, synes jeg!
Så er det ud og finde en ny potte?
Der sidder en Leo vence L sbk slip on på! Men synes ikke den siger så meget, og ikke så dyb.
Og skal jeg have et værksted til det, fordi den skal stilles og måles?
Eller kan man bare få en der virker?

Håber på nogle godt svar!
Hilsen Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slip on udstødning
  • #1   28. apr 2013 tjek om der ikk sidder en db killer i den nuværende udstødning

• #2   28. apr 2013 Ja! Nu er jeg ikke den store mekanikker! Men skal jeg så have udstødningen af, og så sidder den inden i?
    Hilsen Lars

• #3   28. apr 2013 Du skal ikke have din udstødning af for at fjerne DB-killeren. Hvis du kigger ind i udgangen på udstødningen burde du kunne se et rør der sider inden i. Se evt. dette billed: http://i106.photobucket.com/albums/m271/fricketech/IMG00184-20100324-1804.jpg
    Der er ofte en lille skrue som man løsner og så kan du ellers bare tage den ud! smiley

• #4   28. apr 2013 Har lige kigget efter, og kunne igen skrue se, tro den er som den skal være!
    Har da lige taget et billed smiley

profilbillede
  • #5   28. apr 2013 Har lige kigge på det link, du sende Kasper! Så er der måske en killer i?

• #6   28. apr 2013 Ja, der sidder en DB-killer i... Spørgsmålet er så hvordan du får den ud! Er der overhovedet ikke en skrue eller lignende inde i røret?

• #7   28. apr 2013 På min SBK slip on - godt nok til en zx6r fra 08 - sad skruen til db killer i bunden af udstødningen - så ned under og kig - så vil jeg tro du kan se den smiley

• #8   28. apr 2013 Du skal kigge på undersiden af det stykke på udstødningen der står SBK på - hvis du skulle være i tvivl smiley

• #9   28. apr 2013 Ok! Så det er det hele det inderste rør jeg skal kunne trækk ud, har lige kigge og der sidder en unbrako skrue på under siden! Kan det passe at den har siddet der fra ny? Eller sætte værkstedet den i, når man for en potte på
    Hilsen Lars

• #10   28. apr 2013 Det er præcis den du skal skrue ud og så kan du trække db killeren ud med en tang - Slip-on udstødningen er født med db killer ! mvh

• #11   28. apr 2013 Der var det sku lige før den gik i buksen, hold da k... En fed lyde den smider nu,
    I har sku lige rede sommeren! Forvildt f... Det er fedt
    Stor tak til jer alle.
    Og den skal vel ikke dyses om eller noget, fordi jeg tager den ud?

Hilsen Lars

profilbillede
  • #12   28. apr 2013 Fedt Lars..! Nej den skal ikke dyses om eller rulles ind.. Nyd du blot den gode lyd! Smid lige en video op af lyden, så vi også kan være lidt med smiley

• #13   28. apr 2013 Smider en video op i morgen?? hun er blever kørt i garegen??

• #15   28. apr 2013 Øv øv nogle der ved hvad de tager for det?

• #16   28. apr 2013 Pjat er den blevet dyses engang til potten så kør du bare, har da flere venner der putter deres i når de kører til Tyskland, der er kun lyden til forskel

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #17   28. apr 2013 Min går for mager når jeg trækker db-killer ud. Så hvis jeg var dig ville jeg ihvertfald få den på den rullefelt og få tjekket om blandingen er i orden.

• #18   28. apr 2013 Kan høre der er lidt forskellige meninger!
    Men vil da lige ringe til brun Larsen i morgen, og høre dem ad smiley

• #19   28. apr 2013 Ja eller kør en tur så kan du jo selv mærke om den går anderledes

• #20   28. apr 2013 Har være ude på en lille tur, og kunne ikke for nemme nogle forskel, kun at lyden var dobbelt så god, og vild dyb,
    Men kommer med en opdate når jeg kommer hjem fra arbejde i morgen
    smiley

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#21   28. apr 2013 Jeg vil så lige sige at min går perfekt uden slip-on, og smider ovenikøbet 2hk mere på baghjulet, og der er ingen huller på effekt kurven, selvom den går mager(ca 14 A/F ratio). Det er ikke noget den dør af nu og her, men kan være skadeligt for den hvis den f.eks. bliver fyret af på motorvejen i længere tid.

• #22   28. apr 2013 Hvad giver man for en rulletest, har prøver og Google det, men blev ikke kloger!
    Den har kørt 25.000km med den dB-killer i.

• #23   28. apr 2013 Hehe, du må have det fantastisk, nu hvor du lige har sparet en ny potte smiley

Held og lykke med det smiley

• #24   28. apr 2013 Hvis du ikke kan mærke forskel om den er i eller ikke, ja så er prisen for høj til at få den rullet smiley

• #25   28. apr 2013 Så køre jeg sku bare og nyder lyden! Har den nok heller ikke mere en 2år, så kommer jeg nok til og købe en ny smiley

• #26   29. apr 2013 Når så fandt jeg da en løsning,
    Ringede til brunn Larsen!
    Og de for tællet mig af der sidder en lampe sonde i min udstødning, og der ved kan den reguler sig selv ca. 10% og hvis jeg ikke kan mærke, den tøver med og tage gas, eller på nogle måde virker ud sikker! Så skal jeg bare give den gas og nyde lyde smiley

God sommer der ude smiley

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#27   29. apr 2013 Nu skrev jeg "uden slip-on" tidligere, mente selvfølgelig uden killer smiley

• #28   29. apr 2013 Tillykke med det, du må næsten have sparet et par tusinde kroner smiley

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#29   29. apr 2013 Argh knap nok smiley Til mange åbenhus arrangementer er det enten gratis eller en hund for og få den rullet. Og så har man det sort på hvidt om den går for mager. Min kan også selv justere sig, men alligevel bliver den for mager uden killer, og det er ikke noget man kan mærke på trækket.

• #30   29. apr 2013 Nu tænkte jeg sparet ny udstødning smiley

• #31   29. apr 2013 Til Thomas

Troede også det ville være 1.000-2.000kr, men vil da kigge lidt rundt, efter noget åbent hus, og så få den rullet, så er jeg da sikker smiley
    God sommer

Kommentér på:
Slip on udstødning

Annonce