2.336 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 64 Svar

Har ombyggerne overvejet konsekvensen ved ombygning af MC? Har ombyggerne overvejet konsekvensen ved ombygning af MC?

Der er ikke en løftet finger i dette smiley

Når jeg læser på forum er der mange der ombygger deres maskiner og sætter andre dele på som den ikke automatisk er godkendt med/til.

Spørgsmålene er derfor:
1) bliver disse konstruktive ændringer godkendt ved syn?
2) bliver en evt. afgift betalt?
3) har det et problem rent forsikringsmæssigt - dækker den?

Kan konsekvensen mon blive at, hvis der svares nej til ovenstående, at vores maskiner bliver underlagt ændrede synsregler, så de måske skal synes hvert andet år på ligefod med biler.

smiley herfra


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har ombyggerne overvejet konsekvensen ved ombygning af MC?
  • #1   5. apr 2013 Det kan vel kun blive ombyggernes eget problem smiley

  • #2   5. apr 2013 Søg i forum. Det spørgsmål har været oppe mange gange før

  • #3   5. apr 2013 min har konstruktive ændringer er godkendte og skrevet i papirerne... det krævede et registreings syn og self at jeg havde tüv papir på ændrede dele..

  • #4   5. apr 2013 Alt hvad der er bygget om eller skiftet å min er synet og skrevet i papirerne og afgift er betalt af om ombygningen har enda modtaget billeder fra skat med godkendt stempel og dato for godkendelsen..
    Men eller ja hvis man ikke får tingene iorden og man sælger kan det blive meget dyrt for den der har bygget cyklen om....


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #5   5. apr 2013 Hvis tåben til Morten Bødskovl får at vide at nogen enkelte bliver bygget om, så ja, så skal vi alle til syn fremover.
    Undre mig egentlig lidt det ikke er indført endnu, han har da snart været justitsminister i 1½ år


  • #6   5. apr 2013 Havde selv overvejet at sætte en 1100 motor på. Men alt arbejdet + syn osv. så valgte jeg istedet at følge en tråd herinde med et fedt slogan:

    Hvis maskinen ikke er hurtig nok, så er det fordi du kører for meget lige ud smiley


  • #7   5. apr 2013 Tror nok at syn og Trafikstyrelsen hører under Trafikministeriet

  • #8   5. apr 2013 Nu skal der jo kun betales ny registreringsafgift hvis du har ombygget cyklen på en gang, sker det over flere år skal der ikke betales afgift, kræver dog du kan dokumentere det med regninger, billeder eller andet, såfremt der kommer en sag på det. Og så skal den selvfølgelig til et nyt reg. syn for hver gang.

    Men nu er det jo heller ikke op til synsmanden at kigge efter konstruktive ændringer, det er ejerens ansvar at sørge for synsmanden bliver informeret om det.


  • #9   5. apr 2013 Nu siger du selv det ikke er en løftet pegefinger... Men hvor mon der ikke kommer så mange nye iværksætter til i danmark.... Hvis vi allesammen skulle følge reglerne kørte vi i de samme biler og havde lige høje hække...

  • #10   5. apr 2013 Steffen nu er der nogle ombygninger der ikke kan overses

  • #11   5. apr 2013 Lars(Storkbh) A
    Der er ikke nogen formanding - moralprædiken eller løftet finger over dette indlæg.
    Fordomme bygger på erfaringer/oplevelser o.l. Min fordom var her at mange ombyggede uden om reglerne. På ovenstående kan jeg se at det ikke er tilfældet for alle - altså min fordom passer ikke for alle smiley
    At nogle MC´ister vælger at ombygge og ikke følge reglerne er fuldstændig deres egen sag.
    Tror min pointe var at: hvis der ikke er noget problem, behøves der ingen lovgivning på området. Er der et problem skal der lovgives.
    Så vælger mange at ombygge uden om reglerne kan der opstå et problem og lovgivning blive nødvendigt.
    Var jeg lovgiver, ville jeg vælge periodisk synsindkaldelse og det er der sikkert en masse andre lobyister der også ville sætte pris på.


  • #12   5. apr 2013 så er det jo godt at du ikke er lovgiver

  • #13   5. apr 2013 At det er ombyggerens egen sag, er jeg ikke helt enig i - Når ombygger sælger videre er det ikke altid at han har travlt med at "prale" af manglende godkendelser.

    Hvis køber ikke er 100% vidende om hvad han køber, kan det vel hurtigt blive hans problem?


  • #14   5. apr 2013 var jeg lovgiver ville jeg lave det lettere at få godkendt ombyggede mcer.

    min mc er der kun stel og motor tilbage fra den originale jeg har ingen godkendelser og får det heller ikke jeg er villig til at tage konsekvenserne så jeg mener ikke andre skal blande sig i min cykel sålænge den er sikkerheds mæssig 100% iorden selfølgelig.

    og jeg ved godt der sikkert er en masse der har ondt i røven over det og der kan jeg kun sige pas jer selv danskerene har alt for travlt med hvad naboen laver i dagens danmark.


  • #15   5. apr 2013 nikolaj n

    dem med ondt i røven vil sikkert også påstå at så længe der ikke er papire på ombygning er det ikke 100% sikkerhedsmæssigt iorden , eller komme med links eller tekst klippet fra fs/skad/skat eller andre der siger det ikke er i orden


  • #16   5. apr 2013 det er jo så deres problem ikke mit

  • #17   5. apr 2013 jojo smiley

  • #18   5. apr 2013 Dingle b:
    Som nikolaj skriver det er jo så deres problem
    Det mener du ikke.
    Hvordan kan det være andres problem hvad han gør ?
    Hvis Nikolaj laver hans mc om må det vel være op til ham. Hvis du tør kan du jo også lave din om uden at skulle spørge alle andre mc'ister om lov.
    Har vi ikke alle prøvet at være i en forsamling hvor der stod en ombygget mc som vi synes var fed ? Alt behøver vel ikke være ens.
    Vi checker da heller ikke alle om naboens bil er lovlig.



  • #19   5. apr 2013 jo jeg gør , mener bare at så snart nogle spørger til om man nogle ved hvor man kan købe ledlys til bremsevæskebeholderen eller plys til speedometernålen er der altid et par der skal anfægte lovligheden samt et par der mener at det nok kræver ny afgift



  • #20   5. apr 2013 der er sikkert også nogle af dem der tjekker om naboens bil er lovlig eller om han kører med overlæs på cykeltraileren

  • #21   5. apr 2013 Én ting er hvad vi skriver bag skærmen, én heeelt anden hvad de gør i praksis.

  • #22   5. apr 2013 hvad vi skriver , hvad de gør ??

  • #23   5. apr 2013 Lad os da "bygge om" i fred og ro...
    Hvis vi er så tåbelige at vi "bygger" noget lort der ikke ka' bremse eller styre, er det højst sansynligt os selv det går ud over....

    Der er jo bare nogen der ikke gider køre på en "standard bambus-raket" lige som alle andre... smiley


  • #24   5. apr 2013 jeg er stor fortaler for at bygge om på mcer men det skal gøres forsvarligt med lys ordenlige bremser og hvad der ellers hører til hvis man ikke kan det så skal man lade være.

  • #25   5. apr 2013 @ dingle b Haha fail sry, men mener ikke du har ret i at fordi en masse kommenterer herinde, betyder at de(vi smiley ) også løber rundt og kontrollerer folk cykler og biler på gaden.

  • #26   5. apr 2013 Carsten a.k.a. Fister®

    netop , dog vil der altid være nogle der mener at du nemt kan være skyld i at en person du kører forbi/imod mister herredømmet over den rendegraver han er fører af som så vælter et drivhus hvor glasskårrene så blænder piloten på en airbus380 der styter ned i en skole fordi du havde skiftet din baglygte til en der ikke er E-mærket


  • #27   5. apr 2013 per f , godt så smiley


  • #28   5. apr 2013 Ja jeg har nu samme mening som nikolaj og sikkert en helt masse andre. Heldigvis er der så noget at kigge på for enhver smag når der er træf o.lign.
    Jeg vil nu ikke håbe for folk som dingle b. at der kører nogen efter ham hver gang han er ude at køre for så at ringe til politiet hver gang han kører for stærkt. Forskellen på ombygninger og overskride færdselsloven er vel ens, begge dele er ulovlige og skal det ene overholdes skal det andet vel også eller ... ?
    Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt smiley


  • #29   5. apr 2013 så nu er jeg et dobbelt så godt menneske ?? damn det bliver bedre og bedre , skulle også have spillet lotto så

    har jeg forresten skrevet ordret at jeg var uenig med Nikolaj , det er jeg ikke sikker på , ihvertfals ikke i denne tråd


  • #30   5. apr 2013 ihvertfals , nok bedre kendt som ihvertfald

  • #31   5. apr 2013 Det er jo bare et spørgsmål om tid inden vi skal til periodisk syn, det er jo vedtaget i EU, så det er bare danmark der hænger i bremsen..

  • #32   5. apr 2013 det har dk gjort i mange år med hensyn til regafgiten i forhold til eu , den dag at de "harmonisere" afgiften så er der nok ikke så mange der bygger om men bare køber noget nyere der ikke kræver ombygning

  • #33   5. apr 2013 Tvivler på der er ret mange der bygger om på deres cykler fordi de ikke har råd til at køb en ny eller nyere..

    Hvis de (håber jeg fanme ikke) indfører tvunget syn er det så ikke bare at opsøge en flink synsmand og få den synet, sådan plejer det da at være..? smiley


  • #34   6. apr 2013 hold nu kaje .. Det er sgu da bare en penge maskine.. Ikke en skid andet .. Mc inoprtørene er da super glade hvis vi KUN køber nye cykler og orginal dele. SKAT, vi ha´flere synspenge, poiltiet kan få arbejde med at lille i buske og finde lovbrydere der kan bremse for godt, og det hele giver penge ..

    Det har ikke en SKID med interesse i sikkerhed at gøre .. Hvis det var det, så havde man opbygget det hele på en noget anden måde .. Det ville måske ikke skade nogen at cyklerne blev tjekket en gang i mellem, og det var i forsvarlig tilstand. Verden er sgu fuld af regelryttere, kun for reglerne skyld


  • #35   6. apr 2013 Så må du ikke dit og så må du ikke dat. Der er ikke noget at sige til at man går og bliver lidt småtosset. Vi skulle jo nødig leve livet fuldt ud og elske det...

    Jeg kan da godt se at vi er nød til at ha regler for at vi kan omgås hinanden på en ordentlig måde, men behøver vi at pakke det hele ind, så vi til sidst ikke kan tage nogen beslutninger, men bare ser i hæftet, hovsa, det må vi sgu ikke. Det kan altså blive for meget og det gælder jo ikke kun MC.

    Så må du ikke bebygge mere end 80% af din grund.
    Så må du ikke bo i din kælder.
    Osv...

    Så må du ikke skifte både for og bagskærm og smide et godkendt fremrykkersæt på din MC på en gang. Næææææææ det skal foregå over 3 år, for ellers mister den sin identitet og skal afgiftberegnes igen.

    Som Morten siger, det er en pengemaskine meget af det.


  • #36   6. apr 2013 Mon ikke der sker flere MC ulykker pga. høj fart - fremfor dårligt ombyggede MC'ere....

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #38   6. apr 2013 @ Kennet - Horsens.
    http://www.bygningsreglement.dk/
    ;))


  • #39   6. apr 2013 Tænk over hvor meget det penge liderlige system stopper for kreative/inovative personer. Det er jo HELT overdrevet når man kikker på det, I "SIKKERHEDENS" navn ..
    Hvis de havde ret, så ville vi jo høre konstant i nyhederne om kontinuerlige uheld i Sverige, US og resten af verden hvor private ombyggere blev hældt ind på sygehusene, og køretøjer som lå i grøften alle vegne..

    TÆNK hvor middelmådigt der er at der sidder nogen som i den VIRKELIGE verden mener at de skal ha´ chancen for at klemme en yderligere afgift ud af min gamle Z900 fra fucking 76, hvis jeg får den til at bremse bedre ..

    Det er ikke svært at forstå hvorfor vores land ikke får en masse nye fine små firmaer, der har udviklet noget selv .. Der Er sgu da en grund til at vi alle samme sidder og ser OCC, Hot Rod eller hvad det er de hedder.. Fuck hvad slags cykler OCC laver, nej, det er DEt at de startede en lille kiosk, fik nogle ideer, og gik i gang, og folk rundt omkring dem støttede det .. Respekt ! .. Prøv det i DK !

    Næsten alle vasker deres hænder hér, og gemmer sig bag "loven" og gør dig kriminel hvis du starter drejebænken søndag derhjemme ..

    I guder hvor må de personer som laver alle de stops for andre i regeringen, selv være inkompetente og totalt hæmmet for en hver evne til selv at skabe noget kreativt .. I guder hvor ville jeg skamme mig hvis jeg var den betjent, som fiser rundt i krattet for at straffe folk som fik en kreativ idé .. Konstruktiv ændring !! .. læs definitionen på konstruktiv i ordbogen,; Der står IKKE noget om kriminel .

    Det skal stoppe NU !! .. Kik hér på MCG .. Vi er en kæmpe samling af kreative ansvarsfulde mennesker,


  • #40   6. apr 2013 Morten L....

    Så lang tid vælgerne bliver ved med at vælge de samme personer til folketinget, skal vi nok ikke regne med at der kommer nye og kreative tiltag til fordel for befolkningen..... Tværtimod!!!!!


  • #41   6. apr 2013 Mange af de ombyggede mcer og biler der bliver krævet afgift p ny af er jo fordi de har fundet pengemaskinen, de siger jo bare den har lavet identitetsskiftet i og med at den fremstår som en nyere mc. Totalt plat.

  • #42   6. apr 2013 Bertil A

    jeg siger ikke det vil udrudde selvbyggere at nedsætte/fjerne afgiften men er sikker på det vil tage toppen af det ex dem der gerne vil "opgradere" deres gamle cykel med motor/forgaffel/hjul/bremser fra en nyere årgang af samme model , hvem gider at smide 10-30K efter stumper fra en nyere model for at skrue det på sin egen hvis man for et beskedent merbeløb kunne have købt hele donorcyklen og kørt på den uden at skulle tænke på om man nu blev stoppet/kalt til syn/flået af skat

    dog vil der altid være nogle der skal bygge selv for at få tiden til at gå og fordi de kan smiley


  • #43   6. apr 2013 stavefejl var så på tilbud idag :-S

  • #44   6. apr 2013 Jeg tvivler meget på at ret mange af de "hjemme-ombyggede" MC'er der kører rundt i Danmark, er af en ringere kvalitet en det kineser-lort der, uden problemer overhovedet, bliver typegodkendt i DK...
    Og det sker endda ud fra en formular som importøren selv udfylder og sender ind sammen med nogle papirer fra den kinesiske fabrik...???
    ( Jeg har udfyldt masser af dem da jeg arbejdede for sådan en importør.)


  • #45   6. apr 2013 Carsten a.k.a. Fister®

    det er der jo nok noget om , men man må ikke genere dem der vælger at køre på noget der er tvivlsomt typegodkendt , ironi kan forekomme , har en ide om jeg burde have skrevet det i mit første inlæg i denne post


  • #46   9. apr 2013 @Erik ; jeg har undersøgt noget mere ... jeg snakkede lige med en flink person som ombygger Mc´er og syner dem .. Intet problem .. Yderligere afgift !! NIX .. Hvis man har lavet det syge juks, eller oversvejst stellet mærkelige steder, joh måske, men AL det drama omkring afgift er ikke til stede ..

    Det ville svare til at man skulle ha sin cykel til omsyn fordi man havde købt et par racerfælge til 25.000kr i england .. nej .. Du har blandet tingene sammen .. Jeg skal jo heller ikke betale afgift fordi jeg køber en nyere cykel og tager dele fra den til den gamle ..

    Der var en gang at nogle personer i DK tog en gammel HD fra 72, og købte under tvivlsomme kår HD´er fra udlandet og "pludselig" havde man en cykel til 500.000kr, og på papiret stod den til 50.000 kr men det er jo noget HELT andet


  • #47   9. apr 2013 "Jeg skal jo heller ikke betale afgift fordi jeg køber en nyere cykel og tager dele fra den til den gamle"

    hvis du tager nok dele og flytter over kaldes det mistet identitet = ny afgift


  • #48   9. apr 2013 Mc'en er efter den nye lov, delt ind i 3 zoner. Front, midt og bag. Du må kun lave en zone om året hvorefter du skal vente 12 måneder før du begynder på en af de andre zoner. Denne regl gælder kun private, forhandlere kan pille i alle 3 zoner. Røre du ved mere end 1 zoner, kan du ( efter de nye regler) miste din identitet på motorcyklen og der skal betales ny afgift.

    Kan godt forstå at en mekanikker ikke har noget problem, men private har stadig en del regler de skal overholde. Men jeg spørger bare, hvorfor? Hvorfor skal der gå 12 måneder imellem hver zone. Jeg fatter det ikke.


  • #49   9. apr 2013 Det er så underligt ja, men sammenligner det lidt med lovene om støj og nummerpladens hældning og dupsager etc etc.

    Hvis du opfører dig ordenligt så lader de det glide. Er du en idiot kan de kneppe dig så hårdt i røven de vil. Synes det er fedt hehe For alternativet er at de rent faktisk håndhæver alle de regler de finder på!


  • #50   10. apr 2013 Ja.. Per .. lige det ... Zoner ... joh joh .. flot .. så min gamle 83´er, den har vel snart gennemgået flere tidszoner, så jeg på nuværende tidspunkt, må ha bygget den om til Russisk Kampvogn .. 1 Zone om året .. det er der da SLET ikke nogen der kan tjekke ..

    Altså uanset hvordan jeg vender det, så kan jeg ikke se at der er noget som helst fornuft i det, .. Et barligt forsøg på at nogen prøver at hive nogle penge ud af noget som allerede een gang er overbetalt i afgifter .. JA, og så et par stykker som kan få sig en spiller over at de kan true andre med en eller anden lov ..

    Lidt det sammen som at sige ; hvis du har en gammel MC, der hverken kan bremse eller noget, så skal du IKKE forbedre noget nogen steder .. du skal købe noget nyt, så vi kan få flere afgiftspenge .. .. joh joh , jamen så sætter jeg da bare et nyt hjul på om året, så er jeg ikke afgiftsundtager smiley Prøv lige at regne afgiften ud på min gamle kawa, den bliver samlet af dele fra 6 forskellige årgange .. ha ha ha ,, spader !! fuck det er grineren


  • #51   10. apr 2013 Morten l.
    Det er dig som har bevis byrden. Du skal kunne dokumenterer, at den er bygget om i de rigtige tempi, ved hjælp af billeder eller andet som kan fastsættes en dato ud fra.

    Som privat, kan du altså ikke købe dig en gammel slæde og så gå og hygge dig med den, hjemme i garagen og når du så mener at det er på tide at komme ud og køre på dit nye projekt køre du den til syn og får plader på og så bryder du faktisk loven.

    Per.

    Alternativet er at de laver regler som er retfærdige. Ikke sådan noget kryptisk lort, Hvor alle som godt kan lide at rode med MC, er sikker på at overskride.




  • #52   10. apr 2013 Thomas P

    zoner for private men ikke for mekanikkere ??
    er det noget der er nogen dokumentetion for på nettet eller der det noget nogen har hørt fra en der kender en sysnmand ??

    det lyder da helt sort at hvis man laver det selv mister den identiteten men laver et værksted det er det gratis ?? det giver da mening ?? hvad nu hvis man er uddannet mekker men ikke er ansat på et mcværksted ?? er det så halv afgift ??
    come on , det giver slet ikke noget mening

    kom med facts ellers dømmer jeg dit indlæg som "McG-myte" smiley


  • #53   10. apr 2013 http://skad.dana1.dk/data/images/mc%20relateret/ombygning%20af%20motorcykler%20nye%20skatteregler.pdf

    Dem, der har ombygget motorcyklen på én gang, indenfor 12 efter hinanden følgende måneder, i
    sådan en grad, at motorcyklen mister sin identitet, skal betale ny registreringsafgift, hvor den gamle
    bortfalder.
    ? Dem, der har ombygget motorcyklen med ikke godkendte dele (f.eks. TÜV), kører rundt på en
    ulovlig motorcykel i henhold til synslovgivningen.
    ? Dem, der kan dokumentere ved hjælp af billeder i en avis eller fra et træf, værkstedsregninger,
    købskvitteringer eller synspapirer at ombygningen af ens motorcykel er sket over flere år (mindst
    12 måneder imellem en hver ombygning), slipper uden fornyet afgift.
    ? Alle konstruktive ændringer skal efter hver ombygning (en gang per ændring) fremføres til syn, og
    skal synes med konstruktive ændringer og herefter anmeldes til SKATs Nummerpladeekspedition.
    Ændringerne bliver herefter registreret og registreringsattesten udskiftes med ny.
    ? Motorcykler, der er afgiftet som veteran under de særlige beskatningsregler, må ikke bygges om,
    men disse kan omregistreres som ikke veteran, og der skal i denne forbindelse betales
    registreringsafgift af motorcyklen baseret på markedsprisen, hvorefter de kan bygges om efter
    reglerne. Kontakt SKATs Motorcentre herom.


  • #54   10. apr 2013 Jeg kan sgu ikke huske, hvor jeg læste at mekanikker ikke skulle følge samme regler og derfor kan det også godt være jeg tager fejl.

    Men pointen er bare at der er nok af regler stadigvæk. smiley


  • #55   10. apr 2013 Den her tekst er måske mere fyldestgørende. smiley

    Sakset fra samme kilde.

    Motorcyklen kan deles op i typisk tre områder – For, Midt, Bag.
    Den første ombygning, for eksemplet fortøjet, kan ske indenfor de første 12 måneder. Under fortøjet
    forstås alle dele, der er fastgjort på kronrøret.
    Den anden ombygning kan for eksempel være motoren. I dette område indgår også tanken, sæde og
    gearkassen. Da dette område kan være ganske komplekst, anbefales en hver, der ønsker at bygge om, at
    kontakte SKATs Motorcenter, typisk i Taastrup, for at få klarhed omkring hvor meget man kan bygge om på
    én gang i dette område.
    Den tredje ombygning er bagtøjet, i forbindelse med udskiftning af bagsvinger/baghjul/bagskærm.
    Man kan naturligvis også starte bagpå først og herefter tage fortøjet. Bare der går minimum 12 efter
    hinanden følgende måneder efter den første ombygning.


  • #56   10. apr 2013 Jeg tager fejl. Det er samme regler der gælder for private som forhandlere.

  • #57   10. apr 2013 Thomas P

    så er jeg straks meget mere rolig smiley


  • #58   10. apr 2013 Thomas P .. du kan godt se at der er noget HELT galt hér ik´ .. Det er faktisk en noget mere seriøs sag, det burde tages op i EU ,, DK har flere gange haft pres på fra andre EU lande omkring de store afgifstbyder der bliver opkrævet i DK .. Jeg kan UDEMÆRKET godt forstå den "lov" du henviser til her´..

    Samtidig med at jeg kan se et desperat forsøg fra nogle overforbrugende statsansatte, på at få nogle merafgifter ind i MC verden ..

    Det hér har ihvertfald INTET med Mc sikkerhed at gøre .. Det er et forsøg på dobbeltafgift eller at prøve at holde privat handel fra andre EU lande ude ..

    Importørene i DK er også desperate .. jeg ved det fra MX verden .. Det ER faktisk sådan at jeg kan køre 450km herfra hvor jeg er og købe en NY F.eks Honda CRF 450R for 20.000kr mindre end den koster i DK, og så ER EU momsen betalt. Importør foreningen har VILDT prøvet at stoppe det, give krav til DMU om at man skulle ha´et godkendt MC kort fra den dansk forhandler for at måtte køre i DMU .. en stor joke, og der er ikke lovligt .. Selv garantien gælder i DK hvis du har købt den i Tyskland .. Så hvis den brækker sig efter 4 dag, kan man lige fløjte ned til den lokale Honda dealer, og han SKAL fixe det..

    Noget af det samme ligger også i baggrunden hér .. KØB nyt køb nyt, forhandler godkendt bla bla .. det er BS .. JEg kan købe en krumtap MED moms, told bla bla. for 2200 hvis jeg henter den hjem fra USA .. I DK koster den 6500 kr. Samme OEM part .. interessant ..

    Dvs .. når nu jeg står med min gamle slæde, så skal jeg holde øje med at jeg kan blive opkrævet merafgifter hvis jeg tager dele fra en anden cykel som OGSÅ har været under dansk afgift .. OG uanset hvad må jeg kun lave en Zone pr år ellers bliver det dobbelt afgift ..


  • #59   10. apr 2013 FOr at forsvare Impotørene og forhandlerne : Det er faktisk IKKE fair over for dem.. Reinhart/Suzuki er helt klart den mest smarte af alle .. ham er også den som sidder på det meste af MC market . .. Men den Stats pres en forhandler har er en joke .. SYG joke .. Du tjener bare ikke en SKID på at sælge en ny MC .. "den" skal hentes hjem på service og reservedele ..

    MEN Importørene er nogle VATRØVE som har siddet ALT for mange år og skummet fløden på at ingen kunne liige køber noget over netter osv.. Men tiderne er anderledes nu, Hvis der VAr noget mod i importørene havde de i importør foreningen lagt MEGET mere på staten, for at få fjernet den kæmpe afgiftsbyrde .. Det går ud over alle !!

    Det kan godt være at den nye Kawa 10´er er fed and all .. men om den er 250.000 kr værd ... NOT in a million years .. Nu har jeg handlet også med japan, og japanske dele kosmer bare IKKE en skid .. grunden til at der er MEGET billigere i USA .. det er simpelthen fordi, at hvis Japan ikke satte priserne med, gad amerikanerne simpelthen ikke ha´ deres lort .. Det er OS der er for svage, og bare acceptere lort i hovedet hele tiden, og bukker mens det sker ..


  • #60   10. apr 2013 Gu er der noget galt. Men det er jo ikke nemt når vi ikke har andre alternativer. Vi kan jo ikke bare sige, så gider vi ikke købe jeres lort, så køber vi bare dansk øøøøøøøøøø ??

    Det er en penge maskine, ikke en skid andet. Men hurra for Skad. De gør da et forsøg på at rette systemet til. Men helt ærligt, 3 gange syn, fordi man vil skifter en for skærm en bag skærm og sætte et fremrykkersæt på, hvad bliver det 1200 kr og 3 år før den er som man vil have den, noget man kunne gøre på en weekend.


  • #61   10. apr 2013 Er der en eneste, der nogensinde har fået lov, at betale ny afgift fordi man skiftede forgaffel og bagskærm inden for 12 mdr.?!? Held og lykke med at finde en hehe

    Det er love der er lavet så hvis et hjemmebyggeri kommer ud og foresager et uheld, så kan man knalde idioten for det. Derudover er det måske en lov fra bilverdenen, hvor man ikke skal kunne købe en skrabet grundversion og voldstile den uden at skulle betale misundelsesafgifterne. imho smiley


  • #62   12. apr 2013 MCM har i denne mdr. en artikel og SFRO sammenlignet med tilsvarende i de øvrige nordiske lande.

  • #63   12. apr 2013 MCM ???? Har du et link eller er det et gameldaws blad smiley

  • #64   13. apr 2013 Svenskerne har jo ikke så svært ved at lade deres sysnmænd tage ansvar for at vurdere om noget er lavet sikkerhedsmæssigt forsvarligt . Og jeg kan da ikke Liiiige få øje på at vores synsmænd her i landet ( i et af verdens bedste uddannelses lande ) skulle være blevet SÅ hæmmet og inkompetente at de SIMPELTHEN ikke kunne se på en cykel, teste lidt, og derfra sig ja eller nej til kørsel på offentlig vej ..

    Det er jo bare penge gribbene som ligger i baggrunden og suger. De kan ikke selv skabe noget, så de suger fra nogen som kan !!

    Snakken om sikkerhed .. pladder ! .. Så hvad så !?! Hvornår har i sidst hørt om større mængder at MC´ister i Sverige som knalder ind i alt og alle, fordi deres synsmænd er totalt uansvarlige ??? .. give me the fucking name list !!


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #65   19. jun 2013 Keyser Nielze - Der ramte du sagen i en nøddeskal, det er levebrødspolitikere vi har i Danmark. Og ikke et Folketing, repræsenteret af folket.

    Det er joh blevet en karriere at blive politiker, og ikke et kald.


Kommentér på:
Har ombyggerne overvejet konsekvensen ved ombygning af MC?

Annonce