{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste mc hjelm?
  • #1   5. apr 2013 har en EXO Scorpion, den kan klart anbefales. god sikkerhed, stille trods det er en fliphjelm og pæn er den også. vh

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81
    #2   5. apr 2013 Jeg blev anbefalet en Shoei xr-1100. Købte den og er fuldt ud tilfreds.

• #3   5. apr 2013 DEN SKAL PASSE PÅ DIT HOVED..... det er det første så kan man diskutere mærker bagefter

• #5   5. apr 2013 Steffen x 2

• #6   5. apr 2013 Schubert forever. Husk den skal passe, og sidde lidt stramt.

• #7   5. apr 2013 Pasformen er det vigtigste og derefter vægten, jeg plejer at holde mig under 1250gr

• #9   5. apr 2013 Grundlæggende kan man ikke bruge for mange penge på en hjelm.

Regnestykket er nemt. Man mister mindst 250 kr om dagen ved at være på sygedagpenge i stedet for at få løn. Kan en hjelm 1000 kr. dyrere spare dig for 4 sygedage er den tjent hjem.

Plus alt bøvlet med at få en hjernerystelse helt væk, det tager måneder.

• #11   5. apr 2013 Peter K...
    Det kan jeg på ingen måde være enig i.
    Pris og sikkerhed følges ikke nødvendigvis ad.

Kan du på nogen måde dokumenter det jeg er tæt på at kalde noget sludder?

• #12   5. apr 2013 Find den der passer bedst på dit hoved - lidt stramt, men ikke trykke i panden og lignende steder. Og husk det med stramt ellers kommer du til som mig at købe en ny hjelm ret hurtigt - min den første blev presset bagud ved høj fart så næsen pludselig var flere cm længere fremme - lidt dårlig investering.

• #13   5. apr 2013 Arai viper gt smiley

• #14   5. apr 2013 Det vigtigste er at du kender din str. Forhandlerne vil gerne have at hjelmen skal sidde så stramt, at du kan køre 400km,t. Jeg får ondt i hovedet hvis den sidder så stramt.

• #15   5. apr 2013 schuberth s2 til 3800 til enhver tid... Ellers find en s1 pro, som er en udgået model, men nogen forhandlere ligger stadig inde med dem.. Men det kræver at du leder lidt efter dem.. De koster omkring 3000..

Jeg har en Schuberth S2, det er en af markedets bedste hjelme med mange fede detaljer som pinlock visir og indbygget radioantenne til schuberts egen kommunikation og et hav af andre ting.

Men uanset hvad du køber, så vil jeg anbefale dig at købe en hjelm med pinlockvisir. Hjelme med det visir i er ganske enkelt umuligt at få til at dugge bare det mindste til smiley

• #16   5. apr 2013 @bo sloth l
    Hvorfor til enhver tid? Er det ikke vigtigst at finde en hjelm, der sidder bedst på ens hoved?
    Eller er crashsikkerhed vigtigere? - Der er en Schuberth S2 ikke specielt god pga. dårlig beskyttelse i stød fra siden: http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/schuberth-s2

• #17   5. apr 2013 Fedt link bo.
    Er enig med dem der mener at pris og sikkerhed ikke nødvendigvis følges ad. Har haft mange forskellige hjelme, dyre og mindre dyre, men dem der har sidder bedst på min knop (almindelige hjelme) er Schuberth. Synes Arai var noget braller.... Den kostede i øvrigt 5000 ca. Min Enduro hjelm har jeg givet 1500 for og er særdeles glad for den. Min S2 schuberth ligeså. Prøv prøv prøv og mener da også at du enkelte steder ved schuberth forhandlere kan køre en tur med hjelmen?!?!

• #18   5. apr 2013 Bo = Jeppe smiley

• #20   5. apr 2013 Jeg kan ikke dokumentere simpel matematik Henrik. Men hvis du kigger her: http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/17597-fra_koerende_skrot_til_flot_original___og_retur
    og bladrer ned til det sidste billede som er fra sidste weekend i oktober 2012, så vil du nok forstå, at jeg har erfaret hvad en god hjelm betyder. Jeg har købt en ny, og jeg så overhovedet ikke på prisen. Den var ikke billig, men det er mit hovede heller ikke.

• #21   5. apr 2013 Der er knallerthjelme af plastik til 500 kr, der har slået carbonhjelme til mange 1000 kr i test. Det er så komplekst et regnestykke at det ikke er værd at diskutere imo.

Det vigtigste er at den generer mindst muligt, så man kan fokusere mest muligt på sin kørsel og undgå at vælte til at starte med.

PS Det bedste ved Schubert er at de lader deres kunder teste hjelmen rigtigt før køb. Det er vigtigt for de giver mig giga hovedpine hehe

• #22   5. apr 2013 Peter K...
    Så din erfaring er det eneste argument?

Hvad f..... har simpel matematik med sagen at gøre?

Det eneste simple er din argumentation.

jeg er sikker på at du er glad for din hjelm og det er fedt at du er blevet beskyttet af den og klart du vælger at genkøbe noget du er glad for. Men at pådutte andre udokumenterede holdninger du selv opfatter som fakta i et underligt sort/hvidt syn klæder ikke en i din alder.

Du må lige hjælpe mig med 2ting...:

1. Jeg har lige fundet en hjelm magen til den der reddede mit liv efter et polsk træ hoppede ud foran mig og den flækkede men der skete ikke andet med mig end jeg var væk nogle sek. og så slog jeg mig naturligvis. Hjelmen sad perfekt og jeg mener at den reddede mig. Jeg gav en pæn sjat penge for den, mener at det var 2900,- med en del rabat i DE. Den jeg har fundet nu er også en KTM hjelm i samme model men da det er en overgemt model skal jeg kun betale 1100,-....
    Bør jeg lade den være da den jo ikke er dyr mere?

2. Jeg var hos Louis forleden og købte en Carbon endurohjelm (800g) på restsalg til 950,-... Jeg har savlet over den i et par år men har ikke gidet give +3000,- for den da jeg helst skifter hver sæsson...
    Tror du den er lige så sikker som inden den blev sat ned?

• #24   5. apr 2013 Scorpion exo er det ikke kun ( air ) der kan pustes op og kun i kindpuderne ?

• #25   8. apr 2013 tjoh, men det fungerer smiley

Kommentér på:
Bedste mc hjelm?

Annonce