5.556 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Fedeste mc hjelm? Fedeste mc hjelm?

Hej

Jeg er helt ny i denne verden, men er pt. ved at tage kort, og har netop igår købt min første mc: En Kawasaki Z 750 fra 2008.

Jeg er som sagt helt ny, så ved intet om hvilke mærker, og hvad jeg ellers skal være obs på, når jeg køber hjelm og tøj.

Jeg sidder pt. meget og kigger på hjelm. Vil gerne have en hjelm jeg først og fremmest synes er fed, men som naturligvis også er god, både i kvalitet og funktioner.

Jeg synes dog det er svært at finde en fed hjelm, men tror jeg efterhånden har fundet 2 muligheder:

"Den fede":

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Scorpion-Exo-1000-Air-V2-Pulse/SubProducts/Scorpion-Exo-1000-Air-V2-Pulse-0001

Denne koster 2600,- i DK og er ikke billigere i eks. Tyskland.

.. og så "det god tilbud" - som jeg dig synes er lidt kedelig, men man sparer fra 4700,- ned til ca. 2200,- så det er jo et kanon tilbud (ved at købe den på en tysk hjemmeside)

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Shark-RSR2-Carbon/SubProducts/Shark-RSR2-Carbon-0008

Jeg synes den første jeg linker til (hvid Scorpion) er suverænt fedest, men jeg synes til gengæld den sorte Shark er et virkelig godt tilbud.. Jeg har læst flere steder at Shark hjelmen er en af de bedste på markedet overhovedet!

Hvad mener I om disse 2 hjelme?

Hvis der skulle være et alternativ til disse 2 hjelme i prisklassem 2000-3000,- hvad skulle det så være?

OG JA: Jeg ved godt man skal prøve hjelmene først - dette indlæg tager blot udgangspunkt i, hvis nu alle hjelme passe mit hoved;)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fedeste mc hjelm?
  • #1   18. aug 2011 Jeg ville også kigge lidt her: http://sharp.direct.gov.uk/

Og hvis alle hjelme passede, så ville jeg vælge en Schubert S1 pro... S1'eren er i hvert fald dejlig lydløs (modsat min Raid II), men den passer desværre ikke til min knop...

• #2   18. aug 2011 Så god er Shark'en:
    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/shark-rsr2-carbon
    Scorpioen:
    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/scorpion-exo-1000

Men fokuser mere på hvor godt hjelmen sidder på dit hovede, frem for stjerner i en sikkerhedstest eller hvilken der har det fedeste design.

• #3   18. aug 2011 Har kun hørt godt om scorpion, så hvis den passer kan du roligt købe den her. Her er et link til hjelm crash test, så kan du se om den er ok sikker når du kigger hjelm http://sharp.direct.gov.uk/

• #4   18. aug 2011 Ville nappe en X-lite eller Uvex carbon , men kommer mest an på dit hoved , hvor èn hjelm sidder perfekt på èn passer den af røv til på andre !

• #5   18. aug 2011 Brian S: Har du set ratingen på den Schubert:
    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/schuberth-s1-pro

• #6   18. aug 2011 Jesper P - Heh, nej det har jeg da vist nok ikke lige smiley
    Tror (!) S1'eren var ok-sikker, og har ikke undersøgt Pro'en, da den alm. blev byttet væk grundet forkert pasform... Men ja, formodede bare at den var god smiley

• #7   18. aug 2011 Jeg er sindsygt glad for min Shark S900. Fed, sidder godt, men ikke den aller dyreste hjelm og sikkert heller ikke den mest vinddæmpende til den pris. Men jeg kan ikke passe Uvex, Marushin og Shoei, så Shark er til mig.

Find en med indbygget solbrille hvis det er din første hjelm. Mange syntes det er total meningsløst, men det er rart at kunne vælge imellem klart glas og solbrillen - især aftenkørsel. Og Sharks system fungerer!

• #8   18. aug 2011 Desuden koster Shark hjelmene stort set det samme ved Motoduc som på FC moto, så de kunne købes der hvis du bor i storkbh og vil spare fragt og risikoen for at få en forkert størrelse.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #9   18. aug 2011 Scorpion'en er tæt på lige så støjsvag som en s1, forudsat den passer dit hoved godt. Hvor får du den til 2600 i dk, for så skal jeg have en mere... smiley

• #10   18. aug 2011 Tak for alle svarene.

Scorpion kan du få til 2699,- hos Bike-netshoppen.dk og bla. hos mc centeret her i Hillerød hvor jeg bor. Den passer mig genialt, og der er indbygget solbrille. Men er Shark'en bedre nu den koster 2000 mere i dk?

• #11   18. aug 2011 Jeg har ikke prøvet RSR Carbon hjelmen, men er personligt rigtig glad for Shark.

Men som nævnt tidligere, gå efter hvordan hjelmen sidder på hovedet. Du nævner selv Exo'en sidder genialt, så der er ingen tvivl fra mig omkring hvad jeg ville anbefale . Exo'en. Sidder godt, billig, meget sikker iflg anmeldelser og hvis du var fiks købte du den hvor du prøvede den.

Sharken er uden tvivl fed og for mig, en god hjelm, men køb det der passer dig. Det lyder som om det er Exo'en...

• #12   18. aug 2011 Hvis du kan passen en small så har jeg en Shark RSR kyse jeg ikke har brugt.
    Prøvede også den Scorpio 1000 air, den sad ganske fint, men når jeg kom over 180 så begyndte luften at rumle på toppen af den, og solbrillerne dansede rundt oppe i toppen af hjelmen, det er specielt trælst at glo på når du køre sports maskiner, og du ligger krøllet sammen på dyret :P.
    Men det er nok ikke noget problem når du køre en Z-750, den er noget mere oprejst.

• #13   18. aug 2011 Har du overvejet Marushin Carbonhjelme? De har stadig nogle til salg i Motoduc til 2500kr smiley

Jeg prøvede den hos dem for ikke længe siden, synes at den er superlet. Du kan også prøve at spørge en bruger af hjelmen herinde, som kalder sig for MOR, han har haft den meget længe smiley

• #14   18. aug 2011 Med fare for at lyde mærkelig ( ja ja det gør jeg jo nok hele tiden ) hvad med at kikke på hjelmens udseende til sidst og gå efter den hjelm der passer dit hoved ?
    Det er utroligt vigtigt at den passer og ikke trykker de forkerte steder, du skal prøve den imens du sider på din mc, ( eller en med samme side stilling ) da den stilling kan have noget at sige, jeg har haft en hjelm der sad perfekt, men når jag sad og kørte havde jeg hovedet læt bøjet bagud, det gjore så at hjelmen blev skubbet lidt frem og så fik jeg et tryk lige over panden som ikke var særlig behageligt på de lange ture...... bare min mening ......

• #15   18. aug 2011 Har selv lige købt Shark rsr2 Carbon, selv samme som du linker til
    Er glad for den, ok støj svag, lækker design, kunne god godt bruge nogle R6 farver på den

• #16   18. aug 2011 jesper virum p: ja det er så den test, for et år siden vandt den klart i tyske Das Motorrad som den sikreste og mest støjsvage hjelm..

• #17   18. aug 2011 Haekle: Fortæller du mig, at et tysk magasin, valgte den tyske hjelm som den bedste. Waow. Men målt på crashsikkerhed er den åbenbart ikke den sikreste.

• #18   18. aug 2011 klart min... så du må nøjes med den næst fedeste.. he he .. mvh hc

• #19   18. aug 2011 ja spar endelig på pengene, det er jo kun dit hoved som hjelmen skal beskytte

• #20   18. aug 2011 Bodie B: Der er da ingen der spare her ?, 2600kr for en hjelm er da en fin pris, at der så er nogen der køber en Arai til 6000kr betyder jo ikke at den er 2.3x så god som den til 2600kr smiley

• #21   19. aug 2011 jeg har den shark rsr2 du linker til og det er suverænt den bedste hjelm jeg til dato har haft, komfort og kvalitet er bare helt i top

• #22   20. aug 2011 Hej Jeg ville tage Scorpio da de har puder man kan pumpe luft i. for en hjælm der passer lige til dig bliver for stor i løbet af meget kort tid og der kan du pumpe Scorpio hjælm op så den altid passer lige til dig. Men prøv dig frem det er desværre ikke alle steder man kan få lov til at prøve kører en hjælm, man skal prøver på din mc for at se om den passer lige til dig.

Kommentér på:
Fedeste mc hjelm?

Annonce