1.931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

indkøring af ny mc? indkøring af ny mc?

Har lige købt mig en ny Yamaha YBR 125. til ren transport til og fra arbejde. Den skal køres til, som der står i papirene, men hvor vigtigt er det? For gud hvor er det kedeligt at kører den til, når den er så lille i forvejen. Er pt oppe på 96km smiley

0-150km 5000 omdrejninger
150-500km 6000 omdrejninger
500-1000km 7500 omdrejninger

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indkøring af ny mc?
  • #1   25. mar 2013 Måske det her kan hjælpe lidt
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/tuning/192832-hvor_mange_km_foer_ny_udstoedning

• #2   25. mar 2013 Jo tak, det er læst igennem nu. Der er godt nok delte meninger smiley

• #3   25. mar 2013 :0)

Forhold dig til det producenten har skrevet i bogen til din mc. De må om nogen vide hvad der er det rette at gøre..mest af alt fordi de har produceret maskinen og også skal opretholde en garanti.

Nogen anbefaler en side fra US, hvor det går ud på at prygle kværnen efter kort opvarming. Og derefter skifte olien. Men nu er det jo heller ikke dem/ham der holder garantien på din kværn, så det skal nok tages med et gran salt..

Og ja.. Det kan være ret kedeligt at køre mc til.. Har kørt 5 til i min tid.. Min nuværende var dog ikke så kedelig endda..

Tillykke med cyklen.. :0)

• #4   25. mar 2013 1000km er sku hurtig kørt også bliver du ikke sur på dig selv hvis der sker noget da du har gjort som du skulle

• #5   25. mar 2013 oO(Jeg kører tilsyneladende stadig min maskine ind da jeg meget sjældent er over 5000 omdrejninger)

• #6   25. mar 2013 Tak for indlæg, jeg holder mig til 60km/t altså 5000 omdrejninger smiley Jeg har haft en 600kubik for nogle år siden, så derfor føles det lidt langsomt smiley

• #7   25. mar 2013 Men hvorfor er 125 ? du er 29 ?
    Små maskiner er trælse at køre til, men større maskiner går stadig meget godt ved 5000 Rpm

• #9   25. mar 2013 Det gør ikke så meget om du præcis overholder de angivne tal, men det er altid en god ide at variere omdrejningerne lidt, undgå sejtræk og lad være med at piske den før den er driftsvarm - det sidste gælder også efter tilkørsel!

• #10   25. mar 2013 Kan huske at de inde på 123mc skulle teste 2 takts mc også i tunet version, men de havde ikke tid til at køre den ordentlig til, så den blev ødelagt, satte vidst et stempel, ja det ene der var.
    Følg bogen. havde det været 4 takt var det noget helt andet.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #11   25. mar 2013 YBR125 er 4 takt...?

Den kan du køre til som du vil...

• #12   25. mar 2013 steffen: det er vel fordi det er en pendler maskine som kører 35-40km/l.

må jeg ikke lige spørge hvor høj du er, og om du sidder behageligt på ybr 125'eren?

• #13   25. mar 2013 Som en kommentar til Allans indlæg. Den Polini cylinder de satte på den rs125 er kendt for at gå i smadder ret hurtigt smiley

Som jeg husker det kørte de den heller ikke rigtig driftsvarm inden den fik kniven.

Da jeg skiftede stempelringe på min rs 125 kørte jeg stille og roligt 20km, hvorefter kællingen bare fik klø. Kører fint!

Varier omdrejningerne og lad den altid være driftsvarm inden du fyrer til den...

• #14   25. mar 2013 Hvis YBR er en 4 takter, så skal den bare ha klø med det samme, men det er jo for sent nu.

• #15   26. mar 2013 Tak for indlæg, jeg blev klogere:)
    Det er en 4 takter den lille maskine.
    Åh ja, jeg ville yderst gerne have en stor maskine, men solgte min gsx 600 for 4 år siden, da jeg købte hus, det var banken betingelse.
    Så nu var det tiden til ny, men fik et fantastisk tilbud om at starte som fængselsbetjent i Nyborg som elev. Bor selv i odense, så sådan en ybr ville jeg mene at var den billigste transportmiddel, så venter lige 3 år mere med stor maskine...
    Jeg er 190 høj vejer 100 kilo. Men synes jeg sidder fint og den kører faktisk meget godt:) dog ser jeg en smule stor ud, eller den ser lille ud, men hva faen:) havde lillemor med i går, det gjorde den også fint:)

Kommentér på:
indkøring af ny mc?

Annonce