{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Rudy H
Rudy H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10

Ingen plastik! {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres mening om folk der kører på motorcykel uden at ha' fået MC kortet endnu? Jeg er i fuld gang med at ta' kort lige nu. Rigtig mange (Endda min kørelærer) siger det er utroligt udbredt at køre rundt uden at ha' et MC kort. Rygtet siger politiet sjældent stopper motorcykler og det plejer ikke at være noget problem.

Jeg har siden igår fået mig en spritny cykel der bare står i garagen og venter på mig, men der er ekstremt lang ventetid på prøverne. Det er iiiikke nemt at holde fingrene væk!!

Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange herinde der kører rundt uden et kort? :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen plastik!
  • #1   4. jul 2006 Tjaeh, det må de selv ligge og rode med. De skal bare være klar over konsekvenserne hvis de bliver indblandet i et uheld med alvorlig personskade. Det kan blive endog meget dyrt, da forsikringen naturligvis ikke dækker hvis man ikke har kørekort.

• #2   4. jul 2006 Som Mathias skriver, så mener jeg også, at det må du sku selv bedømme om du vil/tør... sådan er det jo med så mange ting man ikke må; men gør alligevel.
    Du skal bare være klar over, at hvis uheldet er ude, så ER det som Mathias også ganske rigtig skriver ikke så smart længere... og kan gå hen og blive meget meget dyrt.

• #3   4. jul 2006 Jeg har den indstilling til det....

At dem der kører uden "licens"... Skulle ha en rigtig gang klø'...
    Ikke nok med at de kan stå i gæld resten af deres dage, hvis de kører nogle ned.. Men hvis en "knallerthjerne" basker en af mine unger ned... Bare fordi det var "fristende"...
    Så får ordet "selvtægt" en helt anden betydning... Hmm...

Tålmodighed min ven... *Griner*
    Du skal nok nå det...

Lykke til med prøverne...

• #4   4. jul 2006 VENT til du har plastikket..... Der er mange ting man må vente på her i livet... så du må starte med at øve dig nu... ellers skulle du have ladet den stå ved forhandleren indtil du var "klar".... V E N T ..... for som de alle skriver HVAD nu HVIS det går galt????

• Rudy H
    Rudy H Tilmeldt:
    jul 2006

#5   4. jul 2006 I know.. Tak for svarene. I har fuldstændig ret, det er hul i hovedet at køre uden kort. Jeg har den samme holding. Men jeg er faktisk forbavset over der ikke er nogen i den anden lejr der har skrevet på det hér indlæg.. Måske tog min kørelærer fejl - I virkeligheden er der ikke så mange der ta'r den chance?? Eller tør de ikke skrive herinde??

• #6   4. jul 2006 Du kan da slæbe den med ud på et lukket område eller en bane.. det kunne man da godt gøre idag eller imorgen i det gode vejr.. kunne jo være perfekt at lære cyklen at kende inden kortet var i hus.. smiley

• #7   4. jul 2006 Altså... Jeg går også og venter på min endelige prøve(d.12) og har også en maskine som bare står og venter på mig, men jeg har så skildt den ad, og er igang med at lave den HELT perfekt til den dag jeg får kortet, hvilket også gør at jeg ikke rigtig kan komme ud og køre lige nu, hvis "abstinenserne" bliver FOR vilde.

Altså... jeg skal da heller ikke være helt hellig... for selvfølgelig har jeg da været ude og køre på den,... uden kort. Godt nok ikke nogen lange ture bare lige ud på vejen og vende, men som folk også skriver så er det hul i hovedet at køre uden pap.

Jeg ved at en af dem jeg var igang med at tage kortet sammen med kom på hans MC til teori(ikke en generhvervelse) Det synes jeg så ikke er helt klogt, men hva' faen. Det er jo hans valg.

/mvh

• #8   4. jul 2006 Rudy H.

Jeg tror nu nok din kørelærer har ret.. jeg kender da ihvertfald til et par der gennem tiderne har kørt inden de fik afsluttet den sidste prøve.

Problemet er bare at de kun tænker på den bøde de kan få.. ikke at de kan komme ud for et uheld, og stå i miliongæld resten af livet..

Jeg ved godt det er svært at lade den stå i det gode vejr.. men du ville aldrig tilgive dig selv hvis der sker noget..

Men Held og lykke når prøven kommer :o)

• #9   4. jul 2006 så kør på bane med den...

• #10   4. jul 2006 En af mine kollegaers venner skulle også lige ud at køre en aften tur på kværnen dagen inden han skulle til køreprøve.

Han kom kørende lidt for hurtigt og kunne ikke nå uden om helleanlægget vel pga. manglende erfaring..... MEN resultatet af det hele blev at det ene ben blev skæret af på en færdselstavle..... INGEN erstatning for ben, INGEN erstatning for cykel. SÅ LAD VÆRE - VENT!!!

Jeg var selv ude at prøvekøre min egen mc inden jeg købte den og inden jeg fik pappet, man skal åbenbart føle for at lære..............

• #11   4. jul 2006 Ejj.. jeg troede det var noget om motorcykler uden plast..
    engang hed det at køre uden pappet, som ikke er smart.
    Vi skal lige huske, at sprit i blodet også giver forsikrings-
    selskaberne mulighed for regress..

hygge
    frede

• #12   4. jul 2006 Hvis man har lyst til at tage chancen, så gør man da det. Det er pissefarligt, men det er det også at køre stærkt... Kørte selv små ture ude på bøhlandet inden pappet var fuldendt, men udover det plejer jeg da ikke at være idiot.

• #13   4. jul 2006 Morskaben matcher absolut ikke konsekvensen.......
    Kan vist ikke siges meget bedre!

• #14   4. jul 2006 Havde heldigvis ikke muligheden for at komme ud at trille inden kortet kom i hus...heldigvis stod min fatters cykel og ventede på mig da køreprøven var bestået:.-) Har aldig forstået pointen i at køre uden kørekort...lidt det samme som at pisse i bukserne:-)

• Rudy H
    Rudy H Tilmeldt:
    jul 2006

#15   11. jul 2006 Hvor i nærheden af Odense er der en bane man kan lege på?

Kommentér på:
Ingen plastik!

Annonce