{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.052 visninger | Oprettet:

Gammel Harley - godt/skidt? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg kikker lidt efter en ældre eller gammel Harley Davidson, som jeg forhåbentlig kan bytte mig til med min nuværende maskine. Det er en gammel drøm at kunne eje sådan en gammel ged med charme og sjæl. Mit kørselsbehov er lavt og udelukkende fritid. jeg er derfor ikke afhængig af den som fast transportmiddel. Elsker at skrue i maskinerne, og kan lave det basale som skift af alle væsker og alm. vedligeholdelse (service), samt smårep.

Hvad vil i anbefale mig af HD, og ellers af generalle råd vedr. køb af en gammel HD smiley

Mvh. Karsten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel Harley - godt/skidt?
  • #1   22. mar 2013 nøjjj der kommer mange kloge hoveder på banen nu... lol lol ....

mvh

• #2   22. mar 2013 Hmmm ... Køb noget der ser så originalt ud som muligt, så er der større chance for at det ikke er forskruet. Gamle harleyer kan være ganske pålidelige, men det koster bare penge. smiley

• #3   22. mar 2013 Temmelig sikkert. Så skal vi rigtig hygge os sådan en fredag aften smiley

• #6   22. mar 2013 Prisniveauet for mig er desværre lavt - omkring 30-40000' alt efter hvad jeg kan få i bytte for min nuværende maskine. Der er desværre ikke mange til salg til den pris, men der er lidt..

• #8   22. mar 2013 Og lad nu være med at købe et eller andet fancy opgejlet vrag med en masse stumper der vil kræve ny afgift... Fordi den er synet er det ikke ensbetydende med at den er afgiftet korrekt, og det kan hurtigt blive en dyr omgang.

• #9   22. mar 2013 Tak for det Søren. Det giver mening det du skriver smiley

Jeppe, hvordan undersøger man for denne afgift ? Ved SKAT ?

• #11   22. mar 2013 Skal vi ikke bare sige uden at være grove, at for 30-40k kan du kun komme ud i problemer ;-).

Sorry men hvis du vil køre hd må du altså op i prisniveau.

• #12   22. mar 2013 Havnerotte, ikke nødvendigvis - link ? smiley

Jeppe, du har formentlig ret, men som børnefamilie er der ikke mere at rutte med..

• #13   22. mar 2013 Er sådan en her helt ude i hampen ? http://www.dba.dk/sportster-xlch-1974/id-89747609/

• #16   22. mar 2013 Sportster er en sjov og hurtig maskine. Den er dog ikke så stor fysisk, der er et begrænset udvalg i stumper og den har ikke samme motorgang som en big twin.
    Vær opmærksom på at den har gear skifte i højre side, et levn fra dirttrack. Har selv haft en jern sportster, den var rasende hurtig, men bestemt ikke den harley jeg kommer til at savne mest smiley

• #18   22. mar 2013 Mener det er til og med 76

• #20   22. mar 2013 Hehe. Det er sjovt, som det altid er en anden mc, end den man har, som man går og drømmer om smiley

... jeg går også med en sportster i maven smiley

• #21   22. mar 2013 Hvad skal man kikke efter ved sådan en xlh Søren ?

• #23   22. mar 2013 Karsten jeg låner lige din tråd.... nu der er så mange HD folk på tråden...

hvor er det bedste sted at sætte en soft tail.. twin cam til salg henne..

mvh

• #24   22. mar 2013 Har ikke helt samme mening men sådan er vi jo forskellige smiley
    Jernsportster er ikke den mest begyndervenlige hd at skrue på. Det er nok den mest komplekse hd fra den tid. Men igen, de kan også være ganske solide. Tag ud og lyt og prøv smiley
    Btw koblingen kan være et svagt punkt på dem.

• #25   22. mar 2013 Jeg ville ikke personlige begynde at makke med så gamle nogle cykler uden at have godt med penge til nye dele - for lige meget hvilken game cykel du finder kommer de til at koste meget mere end man tro for at lave i stand. Og 30-40 er sku ikke mange penge at finde en HD for - og hvad så med penge til nye lejer, olie, dæk & slanger, pakninger, kæde kit, tændrør, filtere, batteri, osv.osv.......
    Dertil kommer du også skal have fat i tomme værktøj, og værkstedsmanualler, speciel værktøj kræves også til bla. mange dele på de cykler.
    Det løber hurtig op.

• #26   23. mar 2013 Skulle nok kunne finde penge til service mv. til den, og kan sagtens lave det selv. Den udgift har jeg jo også på min nuværende cykler. Det eneste jeg ikke kan lave er det inde i motoren.

Tror den der linkes til her i tråden kan laves fed med en omlarkering til sort, og så de småting Søren nævner..

Ellers nogle orslag til HD' er til salg et sted i det prisleje?

• #27   23. mar 2013 Det er ikke nok at kunne skrue i en gammel hd. Der skal også være penge til at købe stumper for, og så er der mange uerfarne som bruger flere værksteds penge end beregnet.. Dermed ikke sagt at man ikke kan få meget hd glæde af en mc til få penge, men man må ikke regne med lige så meget køre glæde, da en hd i den prisklasse sjældent er ligeså drift sikker.

Mht forsikring så kan det også blive et problem..

@ Busa......
    Der er desværre nok ikke en gylden løsning. Alt efter model og udstyrs niveau selvfølgelig.

Hvis der skal byttes med kontanter, så ville jeg tjekke hvad forhandlerne vil give, og prøve at få en anelse mere på dba.

XM søgte fornylig en Night train....

• #28   23. mar 2013 Husk også at købe værktøj i tommemål, så du ikke kværner alle bolte og møtrikker..

• #29   23. mar 2013 Der var nogle år hvor Harley ikke selv producerede deres cykler, jeg mener det var i starten af 70érne.
    Dem skal man så vidt jeg har hørt holde sig fra.

• #30   23. mar 2013 Tiltrådstarter: Jeg ville nok købe mig en Dragstar elign. Har selv haft 2 Harleyer - den ene en gammel Jernsportster. Prøv at google "Harley not starting" eller "Harley not charging" eller "Harley not idling". Så vil du se hvor mange der har problemer med det gamle L***. Det er ikke for ingenting at de kaldes "money pit"... Vil man have noget "gammelt" så hellere en Triumph. De fungere og delene er til at betale.

• #33   23. mar 2013 Det lyder ikke for godt med de gamle Harlyer i det prisjele, hvor jeg kan være med. Som børnefamilie med nybygget hus, små børn og to biler, så kan det godt være svært at finde 50-60.000 kr. til "sjov" smiley

Forsikring bliver ikke noget problem.

Men er jeres anbefaling at vente til man har en 50.000 kr til køb ? I så fald vil der nok gå nogle år inden min drøm vil kunne føres ud i livet..

• #35   23. mar 2013 Gør jeg også, og har allerede skrevet på et par stykker. Så må vi se smiley

Men kan se, at det nok kun bliver til en sporster fra engang i 1970´erne..

• #37   24. mar 2013 Tak for det - det vil jeg have i baghovedet Henrik..

• #38   24. mar 2013 30000-40000 er for lidt for en HD , prøv inside i vejle de slæger meget fine og og billige harleyer , og ejeren (sønke) er altid bejælpelig med råd og vejledning. køb ALDRIG en hd uden rådgivning fra en der ved noget om harleyer,

• #39   24. mar 2013 Køb den du gerne vil ha nu og lav de små ting der er med den hvis der er noget og bug stille og roligt set gjorde jeg og viste intet om hd da jeg købte bare følg din mave fornemmelse og du vil aldrig fortryder det

• #40   24. mar 2013 Men er de for billige, og noget bras, dem som er til salg til 30-40.000 kr. ?

• #41   24. mar 2013 Det ser ud til, at de cykler ved indside.dk er noget over mit budget - ellers fede cykler ..

• #42   24. mar 2013 Vent til du har lidt flere penge. Dit budget er alt for stramt til en gl HD.

Man kan som bornholmeren siger sagtens købe noget gammelt lort. Og så bare gå i gang med at bygge. Men har man ingen penge at bygge og renoverer for, så kommer man jo ikke ud og køre. Hvis det kun drejer sig om at eje, så er den løsning fin smiley

Man kan for ganske få flere penge ( 60 - 70k) få en sportster fra midt 90'erne, de er billige i drift og meget driftsikre. Og tro mig en gammel hund til 35k kommer hurtigt til at stå i 70 smiley

• #43   24. mar 2013 Tror du har ret Brian. Tror jeg vil gøre som du skriver, og vente nogle år, til der er flere penge i tanken til sjov og spas smiley
    Det hele går alligevel til ungerne lige pt. (som det jo skal!)

• #44   24. mar 2013 Men altså... Hvis budgettet ikke holder til en Harley, så findes der jo også andre choppere og cruiser.

Heh. Men det bliver self. aldrig en Harley smiley

• #45   24. mar 2013 Ikke for at nedgøre dit valg af mc jeg synes de er fine nok, men tvivler måske på en Harley ejer er specielt interesseret i at bytte med en maskine som din Hyosung med det ry de efterhånden har fået. Du vil da ha lagt bedre muligheder ved at købe i privat handel

• #47   28. mar 2013 Henrik (Aalborg) S

der er nok meget "hype" med i billedet , generalisering ON : 50% af dem der kører harley køber aldrig noget andet efter de har haft deres første HD , omtrendt 49% af dem er de højestråbende med hensyn til Jap crap og kinøjsere bare skulle forbydes , alligevel er de ikke blege for at plastre deres cykler til med mikunikarburatorer og billige kromdele fra taiwan med live to ride osv

generalisering OFF

en ikke overskruet jernsportster vil nok være stedet at starte , godtnok har de sammenbygget maskine og gearkasse og koblingen kan være "anderledes" men som første harley ? go for it , kan man skrue selv finder man ud af at "modde" sig ud af de små hickups den nu kan smide efter en

• #48   28. mar 2013 For helvede Henrik !!! Nu har du jo sniffet bensin igen smiley

• #51   29. mar 2013 @Søren.

Så må din HD være gammel. For de nyere er fyldt med japser stumper ( selvf ingen kinøjser blik genstande :-))

Og selvfølgelig har alle HD kørere med lidt selvrespekt også en japser stående i garagen smiley

• #52   29. mar 2013 Sådan som JEG ser det og som JEG har oplevet i min hverdag de sidste MANGE år, så er ALT gamelt noget L*** som udgangspunkt.
    Folk tro bare at bare fordi det er en HD - så er det noget lort, og bare fordi det er en japaner så er det teknik god.
    Detter IKKE tilfældet - der er MANGE japaner cykler der er noget lort.
    De fleste 80èr cykler er noget skrammel - som man ikke kan få dele til, som er dyre i de dele man kan få.
    Der er den ene fordel ved HD-cykler. Man kan få ALT - og lavet af de bedste dele, metal, osv. Og når man kigger på prisen er de sku ikke engang "dyre" - slet ikke i forhold til Japaner dele.

• #54   29. mar 2013 Ellers kik på en WLC , bundsolid og driftssikker , men ja , du skal op på 50-60K.

• #55   29. mar 2013 Så groft sagt: Du skal have flere kr. hvis du vil have en rigtig Mc. :O)

• #56   29. mar 2013 Ja det må være konklussionen, desværre smiley

• #57   29. mar 2013 Pladder.....................
    det er set ud fra andres synsvinkel . . og køre behov........

hvis den HD du linker til ,kan dække dine behov,for at køre mc, så er det jo totalt ligegyldigt hvad fx vores mening- behov er.

for de ca 35. kan det altså ikke gå helt galt, og så kan du hen af vejen købe lidt og bygge lidt, hvis det er det du vil...og efter hvad du selv siger, så skal du jo ikke køre til Frankrig og retur flere gange om ugen.. så mon ikke den kan holde..

mvh

• #58   29. mar 2013 Er pt. i dialog med en som formentlig gerne vil bytte - det er en Sportster fra midt 1970' erne som er nyrnoveret til 50.000 kr. Så må jeg lige se hvad bytteprisen skal være..

Nogle bud ?

• #59   29. mar 2013 ?

det er der,da ingen der kan svare på, uden at have set, hørt og prøvet den...
    om den er er de 50 værd eller ej...
    mvh

• #60   29. mar 2013 Hvad kan din cykel sælges for i ren handel ? Du er meget bedre stillet ved at kunne handle frit, og ikke kun skulle overveje andet usælgeligt.....

• #61   29. mar 2013 Men det er da noget vi kan diskuterer på en fodtur sydover smiley

• #62   29. mar 2013 lol lol..... smiley

nøøj vi bliver mange.... smiley

• #63   29. mar 2013 Jeg finder selv ud af en byttepris/pris i ren handel på min egen maskine, men her er annoncen til Harley'en.

Syntes i pris og produkt hænger sammen, og hvad mener i jeg skal være opmærksom på ved den ?

Er lidt obs. på det med afgiften - det skal selvfølgelig undersøges til bunds inden evt. handel..

Annonce: http://www.dba.dk/nyrenoveret-harley/id-90887539/

• #64   30. mar 2013 Jeg mener at de 10k der op til denne, nærmest kan betragtes som et røver køb smiley

http://www.dba.dk/harley-davidson-883-ccm-98/id-90506468/

• #65   30. mar 2013 Så kam man jo blive ved. +10 her og der - get the point smiley

• #67   30. mar 2013 Ikke helt korrekt Karsten, Når prisforskellen på en gammel 1970er og en nydelig moderne 1998er sportster kun er 10k, så kan man ikke blive ved ( som du siger)
    Så får man så ufattelig meget for de sidste 10k at valget kun bør falde på 70èren hvis man har helt specielle grunde til det ( er medlem af en veteranklub eller drømte om nøjagtig den model som knægt :-))

For mig at se er det nærmest tåbeligt, ikke mindst at besigtige begge modeller inden man handler.

Mvh Brian

• #68   30. mar 2013 Det er en fin og god pris , for den årg 98 . . hvis den er ok.....

mvh

• #70   30. mar 2013 brian s har en pointe der

• #71   2. apr 2013 Evo motoren er klart bedre en den gamle type. Jeg ville ALDRIG vælge en jernsportster igen. Jeg har gennem renoveret motoren på min.Alligevel kom den aldrig til at gå godt.

Alt cylinderarbejde blev udført af proff og jeg er selv mekaniker.

• thomas H
    thomas H Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #72   14. aug 2013 hvad er forskellen på en xlh og en xlch. er det bare modellerne, eller noget med motor at gøre. hmmm ,spørger måske dumt.

• thomas H
    thomas H Tilmeldt:
    aug 2013

#74   14. aug 2013 hmmm ,okay ,må lige sige til mit forsvar, er ny herinde,men takker.

• #75   14. aug 2013 jamen slet ikke dumt spurgt , så der er ikke så meget at forsvare , det kan være forvirrende med alle de forskellige bogstaver der "kan men ikke altid" betyder noget forskelligt alt efter årgang smiley

• thomas H
    thomas H Tilmeldt:
    aug 2013

#76   14. aug 2013 syntes godt om.

Kommentér på:
Gammel Harley - godt/skidt?

Annonce