{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

FZR eller GSX-R {{forumTopicSubject}}

Står og til at indkøbe første cykel. Er indtil videre faldet over Yamaha FZR 600 og Suzuki GSX-R 750
Begge fra slut 80'er og start 90'er.

Er der nogen der kan komme med lidt plusser og minusser?

Det skal siges jeg er mekaniker og sagtens selv kan skrue i de gamle maskiner. Mit budget er max 20k og der burde kunne findes fine eksemplarer smiley

Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FZR eller GSX-R
  • #1   21. mar 2013 Hvis du holder dig til FZR600 så får du meget mere race for pengene.. De er meget lettere og styrer og bremser meget bedre en GSXR'ene - men de kan så knap være med på toppen, men det bruger man sjældent.. samt de er billigere da det er 600ccm mod 750ccm GSXR ..

  • #2   21. mar 2013 90-92 gsxr til hver en en tid en fzr hverken styrer eller bremser bedre + en oliekølet gsxr får du en motor der bliver ved med at køre de næste 100år + masser af billige reservedele og performance parts og lir

  • #3   21. mar 2013 Er FZR 600 ikke også et stålstel?? dvs måske lidt rust, og ikke finish af alu.
    Eller er det kun US modellen der har det.
    Som yamaha mand, ville jeg nok tage suzuki.
    T


  • #4   21. mar 2013 Du burde klart overvej en YZF750R i stedet...?? Den koster det samme som en gixxer 750 men er på alle punkter en bedre motorcykel

    Nikolaj det er altså ikke rigtigt, du får det til at lyde som en rædsels cykel. Selvfølgelig kan den bremse og styre det kommer jo an på hvad du sammen ligner den med.
    Den kan da nemt voldtage din suzuki både på gaden og banen.
    Den er i øvrigt næsten 40kg lettere end en gixxer 750

    Når det er sagt, vil du blive meget mere glad for en gixxer 750 grundet den stører motor, bedre forgaffel, bremser
    så af de to motorcyker du nævner ville jeg hoppe på en GSX-R 750




  • #5   21. mar 2013 Det var US Yamahaen jeg havde i sigte. Så alu-ramme smiley
    Hælder umiddelbart også mest til Suzuki?

    Hvor stabile er de hver især? Tænker motordele og kendte fejl? smiley


  • #6   21. mar 2013 Har de ikke alle sammen deltabox stål ramme???

    Fzr600 er kendt for at have lidt af et olieforbrug...

    Gixxer skulle vidst være rimelig skudsikker

    Ny for du købt den yzf750r i stedet!!! muhaha


  • #7   21. mar 2013 Har en rød bandit 600 fra 1998 du kan købe til 50000 hvis du er RIGTIG hurtig.....den kører fra alle 1000 ccm maskinerne fra idag, kører på luft, og om søndagen kan den flyve.......SLAGTILBUD

  • #8   21. mar 2013 Søren l

    Den kommentar passer godt til dit profil billed....... FAIL


  • #9   21. mar 2013
    og Nikolaj, jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver - altså teksten?!

    og ang. min sammenligning - jeg har intet forhold til begge hverken den ene eller den anden. Det er bare en nøgtern observation fra en del kilometer på hhv. GSXR750 og FZR600US.. FZR er langt hurtigere i sving og bremser betydeligt bedre.. og den har i øvrigt også en meget stivere stel.. ang. motorerens holdbarhed er det min opfattelse af begge 2 gør det rigtigt godt..

    Korrekt at FZR bruger olie.. men det må de gerne..
    og jeg er sikker på at reservedele koster ca. det samme til begge 2.. og er nemme at få fat i..


  • #10   21. mar 2013 Nej GSXR, er har en slags klon mellem et rørstel og en deltabox ramme..

  • #11   21. mar 2013 FZR600

    profilbillede
  • #12   21. mar 2013 GSXR750 91-92

    profilbillede
  • #13   21. mar 2013 Jeg ville tage at finde en gammel GSXR 750 slingshot! Den er bare fin !

  • #14   21. mar 2013 Søren - Fis ind på bilgalleri?

    Tak for brugbart info, alle sammen smiley

    Hvis i evt har lyst til at anbefale andre cykler i samme klasse, så kom friskt smiley


  • #15   21. mar 2013 Nå nå Martin viste ikke du var så tør . Bukker for dig og undskylder men jeg føler mig ydmyget

  • #16   21. mar 2013 Yamaha YZF750R var toppen af poppen fra dengang meget tæt forfuldt af firebladen... men ellers er der flg. Yamaha FZR1000, Kawasaki ZXR750, Honda CBR600


  • #17   21. mar 2013 Hov der er jo også GSX-R 750 SRAD fra 1996-2000

  • #18   21. mar 2013 Måske en FZ 750, en af vennerne havde en utrolig holdbar motor. En olie kølet gsxr motor vil jeg ikke købe, har haft en, kunne ikke køle rigtigt ved fx. by kørsel, prøvede også olie slangen sprang og den sidder under motoren så det hele sprøjtede ud på baghjulet, ja jeg var heldig det skete hvor jeg skulle sætte i gang. Jeg vil gå efter den vandkølet hvis det skal være en gsxr, men jeg syntes det er en lorte motor måske fordi den har kørt mange km. eller jeg bare havde en mandags motor skal jeg ikke kunne sige.


  • #19   21. mar 2013 Bjarne J - YZF 750 var altså og er stadig ikke en bedre cykel end en fireblade!

  • #20   21. mar 2013 Stefan

    De var meget tætte...


  • #21   21. mar 2013 Johnny - Folk siger ellers de ikke er til at slå ihjel?

  • #22   21. mar 2013 Alt er jo til at slå ihjel hvis det bliver misbrugt (og dem findes der mange af) hvis jeg ikke kan ændre din mening med køb af cykel, skal du kigge efter en GSX-R 750W
    de er vandkølet. Mener at de er fra 1992 frem


  • #23   21. mar 2013 jo jo, men firebladen slår den stadig på næsten alle punkter smiley

  • #24   21. mar 2013 Stefan nej den gør ikke???

  • #25   21. mar 2013 Glem at tale fornuft med ejere af Hondaer og Iphone.. Der findes ikke værre fanboys smiley

  • #26   21. mar 2013 Jeg har faktisk også slået en gsx-f motor fra 89 ihjel, som er samme motor bare droslet. Det kan også godt være at jeg har været ond ved dem, altså ikke misveligeholdt dem. Men jeg tror alle de motor fra 90érne har fået tæsk. Til Stefan N kan ikke sige noget om firebladen andet end jeg tror ikke du finder en til 20000 kr.

  • #27   21. mar 2013 Et alm service og lidt vedligeholdelse i ny og næ, tror jeg nu man kommer langt med smiley IMO er der mere race over en GSX-R? I hvert fald naked. Som jeg foretrækker smiley

  • #28   21. mar 2013 johnny det er også svært at finde en fin gixxer til 20.000...
    Synes bare at det er latterligt at de fireblades (Mange andre mc´er) der står til salg er ublu dyre forhold til hvad man får.
    Derfor jeg anbefaler ham en fireblade killer (yzf750r)
    Jeg gave sidste år 24.000 for en YZF750R fra 1996
    2 måneder efter købet en kammi en YZF750R 1993 til 23.000
    at folk tror 20år gamle 750´er skal koste 35-40k er jo helt bag om dansen


  • #29   21. mar 2013 thore j du skriver en fzr styrer og bremser bedre end en gsxr hvilket jeg ikke vil give dig ret i det var ikke for at nedgøre en fzr det er en fin maskine ingen tvivl om det men jeg mener en gsxr750 er bedre på alle punkter når vi snakker landevejskørsel.

    bjarne j de fleste cykler kan voldtage min det er jo en gammel touringcykel hvorimod en fzr og gixxer er racermaskiner.


  • #30   21. mar 2013 Bjarne det hved jeg godt, der er nogle stykker til omkring 20000 kr. der skal bare pruttes lidt, men om du får en fin cykkel er jeg knap så sikker på ! Den billigeste yzf 750 r jeg lige kunne finde står til 34000 kr. men også 6 år nyer end gsxrén. Hvis han skal holde sig til prisen tror jeg ikke han får en velholdt racer, derfor skrev jeg fz 750.


  • #31   21. mar 2013 Velholdt er også noget jeg sagtens kan se igennem fingre med. Kan som sagt selv skrue, så bare bunden er i orden.

    GSX-R 1100, er de nogen tunge svin? Eller bare sjovere?


  • #32   21. mar 2013 Hej Martin.
    Jeg har ingen erfaring med GSXR 750, så jeg kan ikke sige hvordan er sammenlignet med FZR'en.
    Til gengæld har jeg selv en FZR som jeg har skruet en del i, så jeg begynder efterhånden at kende den rimelig godt.
    Lige til at starte med, så vil jeg sige, at den eneste forskel på US og UK ( Europa ) modellen er fronten. Det ved jeg, fordi jeg ejer begge modeller. Grunden til forskellen skyldes noget med de tildligere regulativer for lygter i datidens USA, så man var nødt til at have to forskellige frontdesign.
    Når det er sagt, så er begge modeller stort 98% ens. Jeg har brugt flere dele fra min US-model på min UK-model, og alt andet en fronten omkring kåbe og lygter er helt ens. Begge modeller har stål stel så længe de er en 600ccm, mens 1000ccm har alustel i alle årgangene.
    FZR'en er hurtig, ikke voldsomt hurtigt, men stadig ret hurtig. Min egen ligger 75hk på et rullefælt og trækker uden problemer fra min kammerats 2012 Ducati Monster 600. På toppen rammer jeg 220 km/t, og det er vel rigeligt i lille Danmark?
    Til det med olien: Ja, des mere jeg har kørt i byen, des mere har den brugt olie, men så får den lige lidt mere olie oveni, og så kører den fint igen. Selvom jeg ikke stræber mig efter at købe pænt, kører den alligevel omkring 14-16 km/l afhængig af hvor meget jeg har skudt til den.
    FZR'en er meget basic at arbejde i, og jeg er selv blevet ret godt til det selvom jeg aldrig har rodet i motorcykler før.

    Og så lige det med hvem der bremser bedst:
    FZR'en bremser ganske fint med standartbremser, og må jeg lige tilføje at R6 '99-'02 bremser passer lige over? Det eneste man skal ændre på, er holderen til bremsevæsken da den støder på kåbebøjlen med fuldt udsving, men det er altså det eneste! Og den kan bremse, den kan virkelig bremse! Især med friske skiver og klodser, så holder den sgu stille når du beder den om det.
    Og så ser FZR'en lige lidt nyere ud foran i forhold til GSXR'en, men det er mest smagssag, så på det punkt bliver man nok aldrig enige.

    Ulemper ved FZR'en:
    - Bagenden virker meget 80'er, men igen, det er en smagssag.
    - Reservedele kan for det meste kun findes som originale, med mindre det er service dele ( bremser, filtre, væsker og andre sliddele ) og de kan godt være lidt peberet.
    - Baghjulet er 18" og kun 150 bredt, så nogle moderne dæk kan man ikke få. Du kan dog godt på Bridgestone BT14 og klæber sig til vejen, det har jeg selv.

    Fordele:
    - Du kan opgradere den med dele fra R6 '99-'02
    - Du kan bruge dele fra FZR 400 ( deriblandt det 17" baghjul )
    - Det er en hurtig maskine til billige penge.


    Min egen FZR gav jeg 18.000 kroner for tilbage i januar 2011, og dags dato står den mig i godt og vel 60.000 kroner. Det skyldes mest af alt, at hver gang der er noget der har været en lille smule slidt, er det blevet renoveret eller helt skiftet.

    Har du andre spørgsmål eller vil du forbi og se min FZR, så skriver du bare.
    Og nej, den er ikke til salg, så det er altså ikke en salgsannonce jeg har gang i. Det er blot hvis du vil prøve at kigge lidt nærmere på en FZR og de muligheder der ligger i den smiley

    Held og lykke med købet.
    Forresten, så kig gerne under min profil for at se hvordan den kan komme til at se ud, hvis du vil have lidt inspiration smiley


  • #33   21. mar 2013 Tak fra hjertet! Sikke en smørre smiley Dejligt med konkrete input smiley

  • #34   21. mar 2013 Jeg synes bare jeg ville bidrage med den viden jeg ligger inde med (;
    Jeg kan kun sige, hvad jeg selv ved, som sagt, så kender jeg ikke til GSXR 750, kun hvad jeg har læst. Jeg kiggede faktisk også på en GSXR 750 fra '92 da jeg kiggede på motorcykel, men jeg kunne ikke vente til at jeg fik de sidste penge.
    Jeg tror det bedste du kan gøre er, at prøve et par eksemplarer af begge, og så købe den du bedst kan lide. Vent evt. til vejret bliver bedre så du kan få en ordentlig køretur (:


  • #35   21. mar 2013 Hej.

    Jeg har været meget glad for min 750/1100, jeg har haft min i lige knap 4 år, godt med træk til prisen, den er halv tung at danse med men hvis man arbejder for det gør de godt, den har kørt1.11 på Knutstorp på touring dæk hvilket jeg selv syntes er helt pænt smiley og at diskutere holdbarhed på så gamle maskiner er ret svært.. Jeg ville til enhver tid vælge 1100 syntes 750 virker lidt tam, men som start cykel passer den nok meget godt smiley

    Mvh. Mathias

    Ps. Det gsxr stel der bliver vist længere oppe er fra en vandkølet..


Kommentér på:
FZR eller GSX-R

Annonce