1.164 visninger
|
Oprettet:
FZR eller GSX-R {{forumTopicSubject}}
Står og til at indkøbe første cykel. Er indtil videre faldet over Yamaha FZR 600 og Suzuki GSX-R 750
Begge fra slut 80'er og start 90'er.
Er der nogen der kan komme med lidt plusser og minusser?
Det skal siges jeg er mekaniker og sagtens selv kan skrue i de gamle maskiner. Mit budget er max 20k og der burde kunne findes fine eksemplarer
Martin
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 335
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Eller er det kun US modellen der har det.
Som yamaha mand, ville jeg nok tage suzuki.
T
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
Nikolaj det er altså ikke rigtigt, du får det til at lyde som en rædsels cykel. Selvfølgelig kan den bremse og styre det kommer jo an på hvad du sammen ligner den med.
Den kan da nemt voldtage din suzuki både på gaden og banen.
Den er i øvrigt næsten 40kg lettere end en gixxer 750
Når det er sagt, vil du blive meget mere glad for en gixxer 750 grundet den stører motor, bedre forgaffel, bremser
så af de to motorcyker du nævner ville jeg hoppe på en GSX-R 750
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
Hælder umiddelbart også mest til Suzuki?
Hvor stabile er de hver især? Tænker motordele og kendte fejl?
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
Fzr600 er kendt for at have lidt af et olieforbrug...
Gixxer skulle vidst være rimelig skudsikker
Ny for du købt den yzf750r i stedet!!! muhaha
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
Den kommentar passer godt til dit profil billed....... FAIL
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
og Nikolaj, jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver - altså teksten?!
og ang. min sammenligning - jeg har intet forhold til begge hverken den ene eller den anden. Det er bare en nøgtern observation fra en del kilometer på hhv. GSXR750 og FZR600US.. FZR er langt hurtigere i sving og bremser betydeligt bedre.. og den har i øvrigt også en meget stivere stel.. ang. motorerens holdbarhed er det min opfattelse af begge 2 gør det rigtigt godt..
Korrekt at FZR bruger olie.. men det må de gerne..
og jeg er sikker på at reservedele koster ca. det samme til begge 2.. og er nemme at få fat i..
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
Tak for brugbart info, alle sammen
Hvis i evt har lyst til at anbefale andre cykler i samme klasse, så kom friskt
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 88
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
De var meget tætte...
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
de er vandkølet. Mener at de er fra 1992 frem
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 88
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
Synes bare at det er latterligt at de fireblades (Mange andre mc´er) der står til salg er ublu dyre forhold til hvad man får.
Derfor jeg anbefaler ham en fireblade killer (yzf750r)
Jeg gave sidste år 24.000 for en YZF750R fra 1996
2 måneder efter købet en kammi en YZF750R 1993 til 23.000
at folk tror 20år gamle 750´er skal koste 35-40k er jo helt bag om dansen
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 335
bjarne j de fleste cykler kan voldtage min det er jo en gammel touringcykel hvorimod en fzr og gixxer er racermaskiner.
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 88
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
GSX-R 1100, er de nogen tunge svin? Eller bare sjovere?
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
Jeg har ingen erfaring med GSXR 750, så jeg kan ikke sige hvordan er sammenlignet med FZR'en.
Til gengæld har jeg selv en FZR som jeg har skruet en del i, så jeg begynder efterhånden at kende den rimelig godt.
Lige til at starte med, så vil jeg sige, at den eneste forskel på US og UK ( Europa ) modellen er fronten. Det ved jeg, fordi jeg ejer begge modeller. Grunden til forskellen skyldes noget med de tildligere regulativer for lygter i datidens USA, så man var nødt til at have to forskellige frontdesign.
Når det er sagt, så er begge modeller stort 98% ens. Jeg har brugt flere dele fra min US-model på min UK-model, og alt andet en fronten omkring kåbe og lygter er helt ens. Begge modeller har stål stel så længe de er en 600ccm, mens 1000ccm har alustel i alle årgangene.
FZR'en er hurtig, ikke voldsomt hurtigt, men stadig ret hurtig. Min egen ligger 75hk på et rullefælt og trækker uden problemer fra min kammerats 2012 Ducati Monster 600. På toppen rammer jeg 220 km/t, og det er vel rigeligt i lille Danmark?
Til det med olien: Ja, des mere jeg har kørt i byen, des mere har den brugt olie, men så får den lige lidt mere olie oveni, og så kører den fint igen. Selvom jeg ikke stræber mig efter at købe pænt, kører den alligevel omkring 14-16 km/l afhængig af hvor meget jeg har skudt til den.
FZR'en er meget basic at arbejde i, og jeg er selv blevet ret godt til det selvom jeg aldrig har rodet i motorcykler før.
Og så lige det med hvem der bremser bedst:
FZR'en bremser ganske fint med standartbremser, og må jeg lige tilføje at R6 '99-'02 bremser passer lige over? Det eneste man skal ændre på, er holderen til bremsevæsken da den støder på kåbebøjlen med fuldt udsving, men det er altså det eneste! Og den kan bremse, den kan virkelig bremse! Især med friske skiver og klodser, så holder den sgu stille når du beder den om det.
Og så ser FZR'en lige lidt nyere ud foran i forhold til GSXR'en, men det er mest smagssag, så på det punkt bliver man nok aldrig enige.
Ulemper ved FZR'en:
- Bagenden virker meget 80'er, men igen, det er en smagssag.
- Reservedele kan for det meste kun findes som originale, med mindre det er service dele ( bremser, filtre, væsker og andre sliddele ) og de kan godt være lidt peberet.
- Baghjulet er 18" og kun 150 bredt, så nogle moderne dæk kan man ikke få. Du kan dog godt på Bridgestone BT14 og klæber sig til vejen, det har jeg selv.
Fordele:
- Du kan opgradere den med dele fra R6 '99-'02
- Du kan bruge dele fra FZR 400 ( deriblandt det 17" baghjul )
- Det er en hurtig maskine til billige penge.
Min egen FZR gav jeg 18.000 kroner for tilbage i januar 2011, og dags dato står den mig i godt og vel 60.000 kroner. Det skyldes mest af alt, at hver gang der er noget der har været en lille smule slidt, er det blevet renoveret eller helt skiftet.
Har du andre spørgsmål eller vil du forbi og se min FZR, så skriver du bare.
Og nej, den er ikke til salg, så det er altså ikke en salgsannonce jeg har gang i. Det er blot hvis du vil prøve at kigge lidt nærmere på en FZR og de muligheder der ligger i den
Held og lykke med købet.
Forresten, så kig gerne under min profil for at se hvordan den kan komme til at se ud, hvis du vil have lidt inspiration
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
Jeg kan kun sige, hvad jeg selv ved, som sagt, så kender jeg ikke til GSXR 750, kun hvad jeg har læst. Jeg kiggede faktisk også på en GSXR 750 fra '92 da jeg kiggede på motorcykel, men jeg kunne ikke vente til at jeg fik de sidste penge.
Jeg tror det bedste du kan gøre er, at prøve et par eksemplarer af begge, og så købe den du bedst kan lide. Vent evt. til vejret bliver bedre så du kan få en ordentlig køretur (:
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
Jeg har været meget glad for min 750/1100, jeg har haft min i lige knap 4 år, godt med træk til prisen, den er halv tung at danse med men hvis man arbejder for det gør de godt, den har kørt1.11 på Knutstorp på touring dæk hvilket jeg selv syntes er helt pænt og at diskutere holdbarhed på så gamle maskiner er ret svært.. Jeg ville til enhver tid vælge 1100 syntes 750 virker lidt tam, men som start cykel passer den nok meget godt
Mvh. Mathias
Ps. Det gsxr stel der bliver vist længere oppe er fra en vandkølet..
FZR eller GSX-R