Reparation af pulverlakering {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har et lille beslag på mit stel, som jeg skal skære af, da jeg har fået nyt sæde, som betyder at beslaget stikker ud, og som derfor er meget irreterende for højre ben. Det betyder at jeg jo selvfølgelig skal lappe pulverlarkeringen på stellet. Området bliver nok omkring 5x3 cm. Mit spørgsmål lyder på om der er nogen som har nogen erfaringer med at reparerer en pulverlarkering? Jeg ved godt at en reperation aldrig kommer til at blive lige så flot, som det var før, og at den bedste løsning ville være at omlarkere hele stellet, men jeg vil IKKE til at skille motorcyklen totalt ad for at gøre dette.
Jeg har selv overvejet at slibe larkeringen i området helt ned til metallet, og herefter bruge en god kvalitet spraydåse grunder, som bliver påført i et 2-3 lag. Herefte slibe det med vådslibepapir (også i området omkring det malede område således at pulverlarkeringen bliver mat), give det en 2-3 lag med sort spraydåse malling og til sidst 2-3 lag klarlak.
Ville det blive et okay resultat? Og kan man godt male på og omkring pulverlarkering med spraymalling, eller risikerer man at de to typer larkering reagerer negativt med hinanden?
Eller er der nogen som kender nogen bedre metoder til reperation af pulverlarkering?
På forhånd tak
Daniel
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.649
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 913
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Jeg ville forsøge mig med Hammerite hammerlak. Lettere, billigere og med garanti lige så godt resultat.
Varm evt emnet op først med varmepistol.
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 5
Reparation af pulverlakering