{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.649 visninger | Oprettet:

Frederik P
Frederik P
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14

Mellem Motorcykel. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står til sommer og har besluttet mig for at kortet skal tages, jeg er 20 så det bliver et mellem kørekort op til 48hk.

Jeg har kigget lidt rundt på forummet men syntes ikke jeg har kunne finde en post der gav mig det jeg havde brug for at vide, kan i give mig et link til en post der kan besvare mit spørgsmål modtages det med glæde.

Jeg mangler ideer til hvad for en motorcykel jeg skal på udkig efter til sommer, jeg har overvejet Yamaha mt-03 men syntes men den er lige en smule over mit budget, jeg har kigget på Suzuki GS500 og syntes det lyder fair til prisen, men vil gerne høre jeres bud.

Har i nogle forslag ?

Mit budget hedder 30000 - 40000 Dkk,-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mellem Motorcykel.
  • Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    mar 2013

#2   7. mar 2013 Har planer om at bruge den til og fra arbejde når vejret er tørt, og til sjov over hele sommeren.

Mht til type er det en motard eller racer der tiltaler mig.

Jeg er 185 høj.

Og en MC der skal drosles er bestemt også en mulighed.

• #3   7. mar 2013 Jeg har ikke selv prøvet den, men jeg synes ofte Suzuki SV650 nævnes, når spørgsmålet stilles. Den bør kunne findes til prisen.

• #4   7. mar 2013 ja jeg er jo nok lidt farvet i min udtalelse, men ta' og prøv en sv 650. Den er billig, pålidelig, moderne i designet (smagssag i know) og så har jeg hørt at den stadig er ret frisk selvom den er droslet. At kalde den en racer er en overdrivelse, men den er en skøn sports-tourer. Jeg er også 185 cm høj og jeg sidder perfekt, selv på de lange ture. Og ikke at forglemme... den er til at forsikre...

• Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    mar 2013

#6   7. mar 2013 Søren: Sv650 er klart en mulighed og noget jeg ville undersøge nærmere tak smiley

Carlos: Mt-03'erens design er lige mig og jeg syntes det er den bedste cykel jeg kan finde til min klasse, bare ærgerligt den er lidt for dyr.
    Men en racer er et mindst lige så godt alternativ ( noget der ligner R1, R6. SV1000, SV650 osv).

Motorcykler med lang forgaffel (harley look) er ikke mig.

• #7   7. mar 2013 Honda cbr 600 f2/f3/f4

• #9   7. mar 2013 Typisk smiley

• #11   7. mar 2013 Denne passer overhovedet ikke til dit budget men !

Ja nu gætter jeg lidt , du skal sikkert i banken og låne lidt penge eller have dem finaceret på en eller anden måde, og du kan næsten være sikker på at de møj heller vil låne dig penge til en Sprit ny MC, da de har en meget bedre sikkerhed for at få deres penge igen på den måde, igen fordi den nye beholder sin værdi på en bedre måde, alt andet lige
    Og om 2-5 år når du bliver træt af 48 hk så sælger du igen og har stadig en gæld + en fri værdi til den nye
    PS 48 hk er rigeligt til denne form for MC
    Men det er sku et godt tilbud de har lige nu

http://www.magacin.dk/motorcykler/det-er-foraar-/ar3968/

• #12   8. mar 2013 mt-03 er hamrende sjov i byen og på de snoede landeveje.
    pisse sjov til baghulskørsel og genrel "bølle" kørsel.
    motorvej på den er noget lort da der ingen vindbeskyttelse er og den slet ikke er gearet til det.
    til gengæld køre den tæt på 25 på literen og har efter min mening et fedt design.
    sv 650 er også et rigtigt godt alternativ. noget mere allround end mt-03 men heller ikke lige så skarp i sving og til sjov i gaden:)

• #13   8. mar 2013 Drz 400 sm

• #14   8. mar 2013 Var det mig der skulle, så ville jeg bruge under 10k på en maskine, og gemme resten.. bruger du 40k på en maskine nu, så er den ikke 4k værd om 2år, og så skal du ud og bruge penge på en ny igen..
    så køb en lille lortemaskine som fx XS400 der har 46-48hk, kør på den, skvat på den, gør hvad du vil.. grav lortet ned i haven når du har kørt 2år på den, og så brug overskydende penge, plus ny opsparing på ny maskine som så kan være med ubegrænset HK smiley

• #15   8. mar 2013 "bruger du 40k på en maskine nu, så er den ikke 4k værd om 2år"

Der er vist en som ikke rigtig kan finde ud af at forhandle pris, man kan SAGTENS købe en maskine for 40k som er noget værd om 2 år..

jeg købte en XT660X for 43.000kr, og solgte den året senere efter et styrt for 42.000kr med skrammer på kåben, og den billigste lige nu ( det er 2 år siden) koster 45.000kr

Køb en sjov maskine som du bliver glad for, men køb fornuftigt og lad være med at købe den dyreste..

• #16   8. mar 2013 Hvad med Yamaha SZR 660?
    - den har 48 hk, "samme" motor som MT03 og skulle eftersigende være helt fremme i skoene, når det kommer til køreegenskaber og køreglæde.

• #17   8. mar 2013 Der mangler lige et 0 smiley så er den ikke 40k værd

• #18   8. mar 2013 nej selvf er den ikke det, og dog nogle gange kan man godt lave en god handel, jeg har aldrig tabt på et køretøj som jeg har beholdt i 1 år eller mindre uanset om de har kostet 30 eller 100.000kr

men man skal sgu ikke gøre alt op i kroner og øre..

• #19   8. mar 2013 ja, men pointen er stadig at hvis han købet noget gammelt lort, så kan han smide den i hvert sving uden det koster ham det hvide ud af øjnene.. og når han så kan opgradere, så kan han køre den på skrot, og har stadig 30k på kontoen..

han kan risikere at hvis han køber en til 40, er den måske kun 25k værd når den skal sælges, hvis vi nu antager en nybegynder styrter, eller får den ridset osv osv.. dvs det mange flere penge ud af vinduet.. fordi NOGLE kan lave en god handel og være heldige, betyder det jo ikke alle skal satse på at få det fulde beløb igen ved salg (hvis man overhovedet kan få den solgt)

• #20   8. mar 2013 40k-25k = 15k = 7500kr årligt. det er sgu meget fint..

jeg tror ikke vi bliver enige og det behøver vi heller ikke at blive smiley

• Frederik P
    Frederik P Tilmeldt:
    mar 2013

#21   8. mar 2013 Tak for alle de gode svar, jeg har bestemt fået noget at gå videre med smiley

Kommentér på:
Mellem Motorcykel.

Annonce