{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.623 visninger | Oprettet:

Stor motorcykel med mellem kørekort. {{forumTopicSubject}}

Hej MG.
-Jeg skal tage mc kørekort her til marts, jeg er 21 år.
-er der nogle der ved hvad der vil være af straf hvis man bliver taget på en stor motorcykel når man kun A2 kort?
-vh søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor motorcykel med mellem kørekort.
  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #1   21. jan 2016 Nogen siger 2000 andre 7000kr men søg det har været op at vende mere ind 100 gange også for nyligt.

• #2   21. jan 2016 Mail policen og få det rigtige svar eller tag chancen og kør, bliver du knaldet, så skriver du herinde hvad bøden blev smiley

• #3   21. jan 2016 Bøde:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/216897-den_reelle_konsekvens_af_at_koere_uden_der_korrekte_koerekort_til_mc__

Forsikring: (skrevet af brugeren "Steffen ( Århus ) Miss Z M")

Din ansvarsforsikring dækker uanset om du har 1000 hk eller 34 - og den kan ikke komme efter dig bagefter og kræve pengene tilbage.

Færdselsloven § 108 stk. 2

Forsikringsselskabets hæftelse og regres

§ 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

”Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”

Kørekortet har ingen indflydelse på ansvarsforsikringen, og selskabet kan ikke kræve penge for skaden, med henvisning til manglende/forkert kørekort.
    Det er udelukkende handlingen der tæller.

• #4   21. jan 2016 En bøde på 100.000.

• #5   21. jan 2016 Er det virkelig så vanskeligt at bruge søgefunktionen herinde? Du beder os om at rådgive dig ift. at du har tænkt dig at bryde loven, men du gider end ikke at søge efter svaret selv?

• #6   21. jan 2016 Du bliver tvunget til at se direkte TV fra folketinget i en uge, overlever du bliver du indlagt på den lukkede på ubestemt tid, det er nok også nødvendigt hvis du har set på den slags en hel uge smiley
    Du kunne også prøve at søge i forum, den er vel oppe mindst 1 gang om ugen

• #7   21. jan 2016 Søren A, oprettet for en time siden for at stilleet et mget vigtigt spørgsmål, så giv ham et rigtigt svar i stedet for alt jeres gas. smiley
    Ironi kan forekomme.......)

• #8   21. jan 2016 #7 Du har nok ret, vi virker ikke så seriøse, gad vide hvorfor? smiley smiley

• #9   21. jan 2016 En uges tv fra Folketinget er da ingen straf - næh, var det en uges reality-tv, så var der sgu aldrig nogen der turde så meget som overveje det! smiley

• #10   21. jan 2016 #9 Du har sikkert ret, nu tog jeg bare ud fra det jeg har set selv. Og har set reklamer for paradise og Amalie, Linse og lignende, men må indrømme at jeg aldrig har set et afsnit, det tør jeg simpelthen ikke!

• #11   21. jan 2016 Prisen er i princippet det samme som hvis du aldrig havde taget kørekort nemlig 7000 kr. Du får 50% rabat hvis du er studerende eller er i gang med at tage kørekort (og man har været på kravlegård)

Rabatterne kan ikke kombineres:-)

Der er dog (på mærkværdigvis) set pris forskel på de forskellige landsdele...

• #12   21. jan 2016 #11 Nu har jeg lige været forbi din profil, og der står at du er kørelærer. Alligevel kan du ikke komme med et helt konkret svar, og påstår ydermere at der er forskel på bøder alt efter hvor man bor! Det lyder noget korrupt i mit lille øre, kan du uddybe det lidt??

• #13   21. jan 2016 Yes jeg har en 100% MC køreskole i kbh og et kort og konkret (officielt) svar er 7000 kr. men jeg har (troværdige) elever der deler egen erfaringer, særligt fra provinsen om lavere bøder...

• #14   21. jan 2016 #13 Hvorfor melder du det så ikke til myndighederne, det lyder jo både som korruption og det der værre, der er da noget der lyder helt galt! Så det med 100%og troværdige, burde du nok lige se efter i sømmene smiley

• #15   21. jan 2016 @Mik M
    I realiteten er det kørekort udenfor rette kategori. Hvis du havde trykket på linket i #3 ville du have læst dette:
    'Hej Claus,

Jeg har forespurgt vores sekretariat hvor de behandler sagerne og fået følgende svar:

Jfr. Rigsadvokatens meddelelse om sanktionspåstande i færdselssager, kan de udlede, at der er tale om en formildende omstændighed på grund af kørekort til en anden kategori.

Rigsadvokaten henstiller til at der anvendes følgende takster ved fx

Kørekort til solomotorcykel - kører med sidevogn 2000 kr.
    Kørekort til bil - kører motorcykel 4000 kr.

På baggrund af dette, og fordi sigtede har nogen kørselserfaring på lille motorcykel, sammenholdt med at forskellen mellem lille og stor motorcykel (rent ydelsesmæssigt) ikke behøver at være særlig stor, vil de afgøre sigtelsen med den milde forseelse til bøde på 2000 kr.

Håber det er svar nok.

Med venlig hilsen

Mikael Larsen
    Politikommissær

• #17   23. jan 2016 Ulovligheder ! ...) smiley

Kommentér på:
Stor motorcykel med mellem kørekort.

Annonce