Problem med Aagesen Problem med Aagesen
Jeg håber på at kunne få et godt råd eller to.
Min far blev påkørt af en lastbil sent sidste år.. Og fik ødelagt hans GSX600F 94'er og røg et par dage på hospitalet med brækket ribben- punkteret lunge osv. osv.
Lastbilens forsikring dækker så skaden.. Og motorcyklen bliver lever til Aagesen.dk
De ringede så sidste uge og sagde den var klar til afhentning. Efter en omgang på 25.000kr i reparationer..
Vi var så dernede fredag morgen for at afhente.. Og MC'en så "ok" ud..
Efter at have trykket på start knappen i 5-20sek + over 10 gange og giver choker og prøvet med gas div. efter alle kunstens regler.. Kunne vi ikke starte MC'en.
Og beder ham komme ud og starte den.. Hvilket han modvilligt gjorde - Efter en kommentar om at den virkede da den stod færdig..
Han holder så start knappen inde i 45 sec+ og giver godt med gas.. Til sidst hoster den sig i gang.. Og den får så ellers fuld choker og gas i 2 minutter før han ville overlade den til os..
Samme sekund jeg overtager den og gassen og chokeren bliver sluppet.. Går den ud.. Og jeg får den tændt en 2-3 gange derefter for at komme af sted..
1km derfra.. Hoster og opfører den sig underligt.. Og går derefter ud.. (Tom for benzin selvom den var fyldt op ved levering)
Vi får den trillet hjem i garagen og får smidt 5L benzin på.. Og lige siden har den ikke være til at starte igen.. Lige meget hvor længe og hårdt vi voldtager den..
Så nu står den med dødt batteri til opladning.. >.<'
Så jeg ville meget gerne høre om der er nogen som har nogen forslag?? Min far har fået virkelig dårlig behandling igennem hele denne process og har nu valgt at opgive lidt.. Og bedt mig prøve at overtage..
Så min ide er at ringe til forsikringsselskabet i morgen og høre hvor de står i sagen..? Og eftersom Aagesen har lukket.. Så må vi jo vente til tirsdag.. Men så alt efter hvad forsikringen siger.. Så trille MC'en ned til Aagesen imorgen aften.. Så jeg kan tage derned tirsdag morgen og bede dem starte den....
Men som sagt.. Kunne være der var nogen med andre / bedre ideer eller viden om hvad der kan stilles op på denne front??
Ville være påskønnet..
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
som det første........
og
i burde slet ikke have taget mc med jer hjem, da den jo ikke virked...
men det har i gjort......
og
hvis i selv vil rode med den, hvilket jeg ikke syntes i skal... så det at starte med et sæt nye tændrør nok et smart sted at starte . .
mvh
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
Tanken kan vel nemt være blevet drænet som en skrev i dit tidligere indlæg, noget om værkstedets forsikring og fyldte tanke?
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Men så efterfølgende finder ud at Aagesen uden varsel var påbegyndt opbygningen.
Hvilket så fik dem til at ændre mening og at de så ville dække den fejl og de fulde 25.000kr.. Siden da har min far været i kontakt med taksatoren for at få en liste over hvad som bliver lavet.. Og der var han ikke yderlige interesseret i at hjælpe.. Og bad min far ringe til Aagesen efter den liste..
Aagesen ville så heller ikke oplyste hvad der skulle laves på papir.. Og bad ham ringe til taksatoren igen.. Hvorefter han så får presset listen ud af ham..
Så ham glæder jeg mig til at skulle snakke med i morgen >.<'
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Når det så er sagt har jeg altid fået god hjælp hos Hans og sjældent har jeg været utilfreds med noget.
Men alt i alt lyder det som en forsikringssag. Tag en snak med forsikringen inden den bliver afleveret igen Nick, for de skal selvfølgelig sørge for den er i orden inden sagen afsluttes...
aug 2011
Og jeg er skam helt enig i at den aldrig skulle have forladt Aagesen.. Men min far er drænet efter denne omgang og vil ikke have mere med de mennesker at gøre.. Og ville bare have sin MC hjem.. Hvilket jo så nu giver hårdt bagslag >.<' og jeg så har fået opgave at prøve at redde trådene lidt ud..
feb 2010
mvh
aug 2011
Jeg er skam helt med på at du har fået god behandling dernede.. Jeg havde selv en dårlig oplevelse med dem forinden ang. tøj / service..
Men da MC'en jo var min fars problem og ham selv der tog sig af det den gang.. Røg den ned til dem der var tættest på.. Så syntes tvivlen i vores sag har kommet dem til gode
At jeg så ikke kan forstå vi ikke får et vink om at den måske skulle have benzin på inden 500meter kunne have været rart at vide.. Vi kunne ikke engang køre ned til den JET der ligger lige dernede som du sikkert kender Christian
aug 2011
Godt nok så vil jeg se hvor jeg kan finde sådan 4 nye og så kan vi jo prøve det i morgen mens de har lukket.. Så er vi da i gang med at forsøge med fejlsøgningerne..
feb 2010
og mon ikke du kan få dem hos enghave
http://www.enghavemotor.dk/
mvh
aug 2011
feb 2010
feb 2010
mvh
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
Cyklen skal tilbage til værkstedet med besked om at de skal ordne den, det er jo ligesom deres arbejde, som de får betaling for.
aug 2011
Alt efter hvad han så siger til 4 tændrør kan det jo så prøves eller vente til jeg har talt med Aagesen på tirsdag..
Men så har vi i alt faldt lidt liggende der måske kan hjælpe...
Men det er godt nok en belastende omgang.. >.<' Især når man ved man bliver mødt med fuld modstand...
aug 2011
For i sidste ende.. Om kaburatoren eller tændrør har taget skade pga. styrtet.. Så burde det jo nettop også blive lavet når nu det er skaderne efter styrt skal udrettets..
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
Min svigerfar køber sidst på sæsonen 11, en honda gt650 hawk, som han kun kørte nogle få hundrede kilometer på inden sæsonen slutter.
Inden han købte den, havde den lige fået nyt luftfilter,olie, tændrør og sync. af karburator.
Og i løbet af vinteren har haft den startet et par gange, uden at den blev rigtig varm.
Da den så i april 12 bliver rullet ud af garagen igen, vil den ikke starte.
Jeg får den op i min garage, og begynder at fejlsøge på den,tændrørene er pænt "nøddebrune" med fin gnist ( 2 pr. cylinder )
Jeg adskiller karburatorerne og renser dem, og checker membraner samt indsugningsgummi, alt så meget fint ud, men den ville stadig ikke slå den mindste prut.
I mangel på bedre ide'er prøver jeg at købe 4 nye tændrør, og montere dem, og herefter springer den igang.
Så et tændrør kan åbentbart "dø" så det ikke vil gniste under tryk
Tilbage i mine knallertdage i 80'erne rodede jeg ofte med motorer, og hvis der var gnist og benzin, så startede den sgu:-)
Men her blev jeg da lidt klogere
aug 2011
Men som der jo nettop bliver nævnt så er jeg også lidt enig i at hvis vi begynder at skrue på den selv nu og fejlfinde div. dele. Så er der jo kun et svar fra forsikring og Aagesen... De vil selvfølgelig fralægge sig ethvert ansvar..
Og mener jeg egentligt ikke nogen af dem har fortjent endnu..
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
De gamle cv karburatore er ret specielle. Hvis de drukner, kan den være nærmest umulig at få liv i igen.
aug 2011
Det har jeg forståelse for.. Men mener bare ikke at efter 20+ forsøg.. Og en reparation for 25.000kr. At det kan være rigtigt at vi får en MC udleveret som ikke kan starte???
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 477
apr 2007
Følger: 67 Følgere: 64 MC-er: 9 Emner: 117 Svar: 799
Tænker ikke rigtig du kan give Aagesen skylden, hvis de har stået for lidt ny kåbe og blinklys - så er det vel svært at give dem skylden for, at cyklen ikke længere kan starte...
sep 2010
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
sep 2010
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 221
en anden tilg er at det er sku fordårlig de ikke vil hjælpe med at starte den når i spørger....
feb 2010
manden skriver at hans far blev påkørt af en lastbil, man må da formode at hans mc kørte da det uheld skete, med mindre han har trukket rund med sin motorcykel..
skal vi så ikke blive enig om, at værkstedet, skal have en funtions dygtig, mc klar, når kunden kommer, som også kan starte og køre....
mvh
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 71 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 735
vh
aug 2011
Hele venstre side var totalt smadret fra front til røv.. Efter først lidt asfalt og så en lygtepæl..
Jeg har ikke listen før i morgen over hvad som er blevet lavet.
Jeg kan ikke se hvordan vi har formået at drukne den ved at gøre præcis som vi altid har gjort når den skulle tændes? uden problemer..
#Brian S.. Jeg er helt enig med dig i at den aldrig skulle have forladt butikken.. Men min far er ved at blive ældre og var ikke i humør til at slås med mere dem.. Og jeg gik lidt med på tanken om at den måske bare skulle have lov at prøve at blive kørt lidt i gang igen... Hvilket jo så ikke var tilfældet.......
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 404
aug 2011
Det eneste vi taler om her er jo ikke at vi vil have en ny MC eller lign.. Men bare en MC man kan regne med starter og som kan køre som før..
nov 2006
aug 2007
forsikringen skal kun betale for de skader som kommer ifølge af skaden..
hvor mange tråde kommer der ikke hver forår med folk der ikke kan starte deres mc???
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 296
aug 2011
Men er helt sikkert en mulighed hvis det ikke kan komme til at løbe rundt efter de næste par dage.
aug 2011
Ja er der sikkert en masse tråde om
Og små 4 måneder forinden havde fået fuldt Stort service! for en mindre formue også..
sep 2010
nov 2006
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Når det så er sagt, kan ALLE jo være uheldige.
Og...når jeg læser trådstarten fristes jeg meget til at tro, at dyret er blevet druknet ved første forsøg - hovedreglen med en kold cykel er NUL GAS og fuld choker. Når den er druknet, så er det NUL CHOKER og fuld hane, og helt afhængigt af, hvor våde tændrørene er blevet så kan det vairere en del hvor stabilt dyret går, når det så går.
Trådstarter - 4 nye eller rensende, tørrede tændrør, og prø så en gang til - efter bogen.
Sorry! - det er heller ikke altids slagteren er skyld i at stegen ikke er mør!
Jeg siger ikke at Aagesen ikke har lavet en fejl, men prøv nu lige at gøre det hele rigtigt inden I dømmer nogen!
aug 2011
Og at du har været glad for Aagesen er jeg da kun glad for at høre på dine vegne
Og ville da ønske man kunne stole på at det nettop er fordi den så skulle være druknet! Men som du jo sikkert også ved.. Er det en anden fejl end at den er druknet og vi har rørt ved den.. Så står vi pludselig fra dårligt til værre..
aug 2005
og fejl har som regel konsekvenser - blot skal de gerne være rimelige
aug 2011
Jeg har nettop talt med lastbilens forsikring og de mener også mc'en burde kunne starte og køre efter sådan en omgang.. Og var også ret uforstående overfor at han ikke have pre-startet den osv. før afhentning..
Så de ville tage kontakt med Aagesen og kontakt mig en af de kommende dage.
Og de var også helt enig i at vi på ingen måde skulle begynde at pille ved noget på den.
Så nu må vi se hvordan det kommer til at udvikle sig..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Sikkert rørene der er døde, men synes forhandleren opfører sig lidt flabet.
aug 2011
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 296
aug 2011
Men en ting er sikkert
Lige nu er alternativet jo ellers at skifte tændrør og gøre det vi kan selv.. Men ser jeg/vi stadig ingen pointe i før der er taget en beslutning fra forsikringens side.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 57
aug 2011
Men Aagesen havde lukket.. Og som du nok kan læse højere oppe.. Så Aagesen være alt andet end behjælpelige hele vejen igennem.. Min far vil ikke have mere kontakt med dem.. (hans MC)
Og jeg magter egentlig heller ikke at skulle slås med dem.. Så hvis forsikringen kan dække os ind.. Så er det vejen frem..
Ellers er alternativet/nødløsningen som nævnt selv at prøve at rode. Eller betale en for at komme ud og se på den.
- Men mener jeg bare stadig er uvirkelig at vi kan blive nød til.. Eftersom cyklen jo kørte og startede fint inden påkørslen..
feb 2007
Tom
aug 2011
Vi har været i kontakt med Aagesen flere gange nu.. Og de er ikke interesseret i at være ydelige behjælpelige. Fremgår det tydeligt fra deres side..
Så derfor bliver det gjort på denne måde..
Håber også jeg får ham lokket med ud til en tur eller to mere den kommende sæson.. Gav ham et Mestersvings-kursus her til jul.. Så den skal gerne kunne starte op til den tid
feb 2007
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2005
Jeg synes også man gør en let sag svær:-)
feb 2010
tjaa i to øl tønder, i burde vide, at man ikke selv må-skal pille ved en forsikrings sag, da værkstedet så kan fraskrive sig yderliger ansvar..og det er da ingen grundt til vel..
mvh
aug 2005
aug 2011
Så ringer og hører dem ad i morgen hvad fremgangsmetoden bliver.
Ellers hvis der ikke er sket en skid til fredag.. Må vi ud og købe nogen tændrør og prøve os frem selv.. Problemet er bare at min fars og min kunnen nok slutter tæt efterfulgt af at skifte tændrør.. Så hvis det ikke er løsningen skal vi jo til at betale andre for at lave den... >.<'
aug 2005
jan 2006
aug 2011
Det virker dog stadig som om i vælger totalt at ignorere det faktum hvis den ikke skulle... Og vi så pludselig skulle stå i en situation hvor der skal til at ligges penge i at få den transporteret til en anden forhandler / mekaniker og betale for en fejl der ikke burde være på den!
Og da min far har kleine forstand på nogen former for teknik på en MC...
Og jeg samtidig ingen praktisk forstand har på mekanik heller.. Så er det ikke lige et stykke hjemmearbejde for os.. Selvom det måske ville have været for andre.
aug 2005
Jeg fornægter på ingen måde, at det muligvis ikke hjælper, men INGEN kan se om I har prøvet 4 nye tændstifter eller ej - prøv dog ad:-)
jan 2006
Jeg har desværre ret så langt til kbh, men ellers ville jeg gerne ha givet en hånd med at skifte de rør og mon ikk der er en anden bruger som også gerne vil det, hvis i ikke selv har mod på det, imod en kølig pilsner
Noget andet er så, om aagesen eller forsikring vil betale rør + montering samt evt afhentning, hvis det er fordi i har druknet cyklen ved afhentning og ikke en fejl der er opstået ved skaden eller på deres værksted?
aug 2011
Så er det stadig ikke pisse betryggende at den ikke starter som normalt.. Og du har helt ret i at det lyder sådan og virker sådan.. Men jeg ville nu engang føle bedre hvis taksatoren kunne fortælle os at det ville være iorden at vi skifter de tændrør.. Og virker dette ikke.. Kan Aagesen få den retur på egen regning.
Syntes bare det er en skræmmende tanke at den den drunker for første gang efter en kæmpe reparation.. Ved fuldstændig alm. starter som ellers ikke har været et problem førhen
aug 2011
Og jeg prøver slet ikke at løbe fra at det sikkert er rigtigt.. Og håber jeg da også det er.. For så er det et nemt og hurtigt problem... Jeg mener bare vi skal prøve at dække os bedst muligt ind hvis det ikke er problem..
Og jeg startede jo nettop denne tråd for at høre om råd og meninger
Og Peter der havde stået en kasse kolde øl klar fra eget valg hvis du skulle have boet nærmere
aug 2005
aug 2011
aug 2007
hvis det nu ikke er tændrør!!! der er jo ikke nogen der kan sige det er det!
hvad nu hvis det er en eller flere carps der renger over og der for drugner den, han skifter tændrør og det finder mekkeren ud af. han vil self. ikke lave mere da det ikke er hans ansvar mere. nu står nick med en regning på nye carps....
jeg ville ikke lave noget overhovet......
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 477
aug 2005
Jeg har nu heller akdrig set et rør, man ikke blot kan tørre og rense, men det er åbenbart en meget almindelig antagelse, at de bliver ødelagte af det.
mar 2009
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 344
Men tak for historien, så ved man da at åge ikke skal pille ved noget af mit (hvis jeg ikke selv kunne)
Men Nick, som alle de andre skriver, snig dit ud i garagen uden Big Brother ser dig og skift til nye tændrør, som sagt, det kan ingen se, det er meget nemt, det er billigt, og så er du et stort ? Tegn lættere, hvis den stadig ikke starter behøver du jo ikke sige til fusker-værkstedet at du har gjort det.
Jeg vil gerne høre hvad der sker med sagen fremover.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
jan 2005
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 8
Det var relæet til benzinpumpen, der var defekt, så den kørte kun på det, der kunne løbe til. Det gav især problemer ved næsten tom tank.
Men skift da de stifter, så du kan stryge dem af listen over fejlmuligheder.
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 811
apr 2006
Synd vi andre ikke finder ud af hvad fejlen var, og om Aagesen tog deres ansvar alvorligt, eller lavede "snigeren"
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 25
aug 2011
Så havde en god ven med mekanisk baggrund til at komme forbi i lørdags og hjælpe med at fejl finde på den.. Og fejlen lå på et par blandet punkter.. Den kørte kun på 3 cylindre. Den ene ledning til tændings-røret var revet løst / i stykker.. Og støttefoden + central støtte-benet var ikke lavet ordentligt.. Så hver gang vi smed den i gear registrerede den ikke at støttebenet var oppe..
Der er kommet ny udstødning på i den venstre side samt støttefoden self. også var blevet bøjet.. Men har de ikke valgt at udskiftes.. Så det skal laves i løbet af sæsonen et andet sted
Men nu starter den! Og de sidste småting kan den jo så heldigvis køres ud til et værksted og få lavet på egen hånd.
Tak for alle de små fifs og råd herinde fra.
apr 2006
Nu bor jeg heldigvis ikke på djævleøen, men hvis, var den butik da på min sorte liste fra nu af.
Og havde jeg været dig, havde jeg gået ind i butikken og fortalt ham hvad for noget fusk han har leveret...
Ikke at det hjælper noget, men hvis man ikke siger noget bliver verden da aldrig et bedre sted at opholde sig, med alle de møghunde som bor i den.
aug 2011
Hverken han eller jeg gider bruge mere energi på denne sag.. Og tror skam også godt Aagesen er klar over vi ikke ligefrem er de mest tilfredse kunder.. 5øren burde jo være faldet for længe siden da vi ikke kunne starte den ude foran ham.. Og efterfølgende når Codan ringer for at få en afklaring med ham..
Men sådan er det
Nu bliver næste projekt at få lokket daddy med ud og køre på den til bakkeåbningen!
sep 2011
Emner: 17 Svar: 454
mar 2009
Det er ikke ok service det der. De skylder vel for en støttebensreparation, Codan firmaet.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Jeg kan anbefale at lave en facebook side om jeres oplevelse.. Det hjalp lidt i min situation med dårlig oplevelse igennem Novasol.
Eks: https://www.facebook.com/FuskerNovasolMedMaalerne
Obs. Husk at sammenkæde den med kritik på trustpilot og ligende sider.
Jeg kan se at de scorer højt på de to feedback de har fået trustpilot. Det kunne du jo lave om på? :0) det er jo desværre den lille mands eneste våben/værktøj i disse sager.
http://www.trustpilot.dk/review/www.aagesen.dk
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
aug 2005
Jeg er jo nødt til at basere mit udsagn dels på egne og dels på bekendtes erfaringer.
apr 2013
Følger: 1 Svar: 17
feb 2010
mvh
apr 2013
http://www.trustpilot.dk/review/www.aagesen.dk
feb 2010
ja det er dig jeg spørger.. du jo den eneste der har skrevet her siden D 10 april...
jeg tjekker dit link..
mvh
apr 2013
feb 2010
du fik jo også svar...ik..
men ville da bare lige oplyse dig om at det var dig jeg skrev til...og hvorfor det var dig..
hygge..
mvh
Problem med Aagesen