6.928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 89 Svar

Problem med Aagesen Problem med Aagesen

Jeg håber på at kunne få et godt råd eller to.

Min far blev påkørt af en lastbil sent sidste år.. Og fik ødelagt hans GSX600F 94'er og røg et par dage på hospitalet med brækket ribben- punkteret lunge osv. osv.

Lastbilens forsikring dækker så skaden.. Og motorcyklen bliver lever til Aagesen.dk

De ringede så sidste uge og sagde den var klar til afhentning. Efter en omgang på 25.000kr i reparationer..

Vi var så dernede fredag morgen for at afhente.. Og MC'en så "ok" ud..

Efter at have trykket på start knappen i 5-20sek + over 10 gange og giver choker og prøvet med gas div. efter alle kunstens regler.. Kunne vi ikke starte MC'en.
Og beder ham komme ud og starte den.. Hvilket han modvilligt gjorde - Efter en kommentar om at den virkede da den stod færdig..

Han holder så start knappen inde i 45 sec+ og giver godt med gas.. Til sidst hoster den sig i gang.. Og den får så ellers fuld choker og gas i 2 minutter før han ville overlade den til os..

Samme sekund jeg overtager den og gassen og chokeren bliver sluppet.. Går den ud.. Og jeg får den tændt en 2-3 gange derefter for at komme af sted..

1km derfra.. Hoster og opfører den sig underligt.. Og går derefter ud.. (Tom for benzin selvom den var fyldt op ved levering)

Vi får den trillet hjem i garagen og får smidt 5L benzin på.. Og lige siden har den ikke være til at starte igen.. Lige meget hvor længe og hårdt vi voldtager den..
Så nu står den med dødt batteri til opladning.. >.<'

Så jeg ville meget gerne høre om der er nogen som har nogen forslag?? Min far har fået virkelig dårlig behandling igennem hele denne process og har nu valgt at opgive lidt.. Og bedt mig prøve at overtage..

Så min ide er at ringe til forsikringsselskabet i morgen og høre hvor de står i sagen..? Og eftersom Aagesen har lukket.. Så må vi jo vente til tirsdag.. Men så alt efter hvad forsikringen siger.. Så trille MC'en ned til Aagesen imorgen aften.. Så jeg kan tage derned tirsdag morgen og bede dem starte den....

Men som sagt.. Kunne være der var nogen med andre / bedre ideer eller viden om hvad der kan stilles op på denne front??

Ville være påskønnet..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med Aagesen
  • #2   3. mar 2013 Helt klart kontakt taksator i jeres forsikringselskab...

som det første........
    og
    i burde slet ikke have taget mc med jer hjem, da den jo ikke virked...
    men det har i gjort......

og
    hvis i selv vil rode med den, hvilket jeg ikke syntes i skal... så det at starte med et sæt nye tændrør nok et smart sted at starte . .

mvh

• #3   3. mar 2013 Der kan vel nemt være sket det at karburatorerne er blevet fyldt med snask fra det dejlige bio-ethanol i benzinen, når den har stået i lang tid uden opstart eller tømning af bundkar på karburatorerne, det ethanol danner noget rigtig træls slam i dyser mm. Eller at I har startet med at drukne den og derefter dræbt tændrørerne. Tvivler på den er gået istykker af sig selv ved at holde stille.

Tanken kan vel nemt være blevet drænet som en skrev i dit tidligere indlæg, noget om værkstedets forsikring og fyldte tanke?

• #5   3. mar 2013 Problemet er det ikke er fra hans eget forsikringsselskab. Det er lastbilens forsikring.. Og det hele startede på ret skæv fod.. Da de kun ville dække halvdelen..
    Men så efterfølgende finder ud at Aagesen uden varsel var påbegyndt opbygningen.

Hvilket så fik dem til at ændre mening og at de så ville dække den fejl og de fulde 25.000kr.. Siden da har min far været i kontakt med taksatoren for at få en liste over hvad som bliver lavet.. Og der var han ikke yderlige interesseret i at hjælpe.. Og bad min far ringe til Aagesen efter den liste..
    Aagesen ville så heller ikke oplyste hvad der skulle laves på papir.. Og bad ham ringe til taksatoren igen.. Hvorefter han så får presset listen ud af ham..

Så ham glæder jeg mig til at skulle snakke med i morgen >.<'

• #6   3. mar 2013 En kommentar til benz, så må der beregnes brug ved rep den har været inde til en større omgang. Hvis han fyldte den op ved levering havde du jo bare fået det på regningen - det er altså ikke normalt den bliver fyldt op.
    Når det så er sagt har jeg altid fået god hjælp hos Hans og sjældent har jeg været utilfreds med noget.

Men alt i alt lyder det som en forsikringssag. Tag en snak med forsikringen inden den bliver afleveret igen Nick, for de skal selvfølgelig sørge for den er i orden inden sagen afsluttes...

• #7   3. mar 2013 Den fik 4 nye tændrør en lille måned før den blev skadet... Så det skulle da næsten være rekord tid at ødelægge sådan 4 stk..

Og jeg er skam helt enig i at den aldrig skulle have forladt Aagesen.. Men min far er drænet efter denne omgang og vil ikke have mere med de mennesker at gøre.. Og ville bare have sin MC hjem.. Hvilket jo så nu giver hårdt bagslag >.<' og jeg så har fået opgave at prøve at redde trådene lidt ud..

• #8   3. mar 2013 de kan uden problemer godt være færdige.... på så kort tid.. hvis de også har førsøgt at starte den flere gange inden i kom, og så det du har forklaret her.... jo de kan godt være trætte... skift...

mvh

• #9   3. mar 2013 #Christian

Jeg er skam helt med på at du har fået god behandling dernede.. Jeg havde selv en dårlig oplevelse med dem forinden ang. tøj / service..

Men da MC'en jo var min fars problem og ham selv der tog sig af det den gang.. Røg den ned til dem der var tættest på.. Så syntes tvivlen i vores sag har kommet dem til gode smiley

At jeg så ikke kan forstå vi ikke får et vink om at den måske skulle have benzin på inden 500meter kunne have været rart at vide.. Vi kunne ikke engang køre ned til den JET der ligger lige dernede som du sikkert kender Christian smiley

• #10   3. mar 2013 # Busa

Godt nok så vil jeg se hvor jeg kan finde sådan 4 nye og så kan vi jo prøve det i morgen mens de har lukket.. Så er vi da i gang med at forsøge med fejlsøgningerne..

• #11   3. mar 2013 yes... smiley :)

og mon ikke du kan få dem hos enghave

http://www.enghavemotor.dk/

mvh

• #12   3. mar 2013 Så tager jeg til Enghaven i morgen og køber sådan 4 stk.. Og så prøver at skifte det gøjl i morgen aften.. Så kan man da kun krydse fingre for at det får den til at starte.. For det er godt nok en tung sag at skulle trille frem og tilbage til Aagesen med >.<'

• #13   3. mar 2013 smiley smiley

• #15   3. mar 2013 enig... som jeg også skrev længer oppe...

mvh

• #16   3. mar 2013 Lad være med selv at begynde at skrue i den, hvis det viser sig at der rent faktisk er noget galt, så kan det jo i princippet være dig der har ødelagt den, og så vil forsikringen aldrig betale noget som helst.
    Cyklen skal tilbage til værkstedet med besked om at de skal ordne den, det er jo ligesom deres arbejde, som de får betaling for.

• #17   3. mar 2013 Ja nu køber jeg sådan 4 stk nye tændrør i morgen hos Enghaven.. Og så får jeg ringer og talt med taksatoren..

Alt efter hvad han så siger til 4 tændrør kan det jo så prøves eller vente til jeg har talt med Aagesen på tirsdag..

Men så har vi i alt faldt lidt liggende der måske kan hjælpe...

Men det er godt nok en belastende omgang.. >.<' Især når man ved man bliver mødt med fuld modstand...

• #18   3. mar 2013 Ja jeg er også enig med jer i at det må vente til der er en afklaring for forsikringen og Aagesen.. Og så må jeg tage kampen med dem i morgen og tirsdag når de åbner igen..

For i sidste ende.. Om kaburatoren eller tændrør har taget skade pga. styrtet.. Så burde det jo nettop også blive lavet når nu det er skaderne efter styrt skal udrettets..

• #19   3. mar 2013 Mht. tændrør

Min svigerfar køber sidst på sæsonen 11, en honda gt650 hawk, som han kun kørte nogle få hundrede kilometer på inden sæsonen slutter.
    Inden han købte den, havde den lige fået nyt luftfilter,olie, tændrør og sync. af karburator.
    Og i løbet af vinteren har haft den startet et par gange, uden at den blev rigtig varm.

Da den så i april 12 bliver rullet ud af garagen igen, vil den ikke starte.

Jeg får den op i min garage, og begynder at fejlsøge på den,tændrørene er pænt "nøddebrune" med fin gnist ( 2 pr. cylinder )
    Jeg adskiller karburatorerne og renser dem, og checker membraner samt indsugningsgummi, alt så meget fint ud, men den ville stadig ikke slå den mindste prut.
    I mangel på bedre ide'er prøver jeg at købe 4 nye tændrør, og montere dem, og herefter springer den igang.

Så et tændrør kan åbentbart "dø" så det ikke vil gniste under tryk

Tilbage i mine knallertdage i 80'erne rodede jeg ofte med motorer, og hvis der var gnist og benzin, så startede den sgu:-)

Men her blev jeg da lidt klogere

• #20   3. mar 2013 Godt at høre Carsten. Så er der da lidt håb endnu hvis Aagesen og forsikringen forstætter med at sætte sig helt på tværs..

Men som der jo nettop bliver nævnt så er jeg også lidt enig i at hvis vi begynder at skrue på den selv nu og fejlfinde div. dele. Så er der jo kun et svar fra forsikring og Aagesen... De vil selvfølgelig fralægge sig ethvert ansvar..

Og mener jeg egentligt ikke nogen af dem har fortjent endnu..

• #21   3. mar 2013 Den har stået hele vinteren. I kan ikke forvente den springer igang som om den har kørt dagen før.
    De gamle cv karburatore er ret specielle. Hvis de drukner, kan den være nærmest umulig at få liv i igen.

• #22   3. mar 2013 #Jesper J
    Det har jeg forståelse for.. Men mener bare ikke at efter 20+ forsøg.. Og en reparation for 25.000kr. At det kan være rigtigt at vi får en MC udleveret som ikke kan starte???

• #23   3. mar 2013 tilbage tilbage, Ring til forsikringen og sig de ikke skal udbetale penge før end cyklen er i orden. Så må Aagesen se at få den i orden. Og ja, jeg bryder mig ikke om Aagesen...... Men det har intet at gøre med sagen. smiley

• #25   3. mar 2013 Hvad er der blevet lavet på cyklen?
    Tænker ikke rigtig du kan give Aagesen skylden, hvis de har stået for lidt ny kåbe og blinklys - så er det vel svært at give dem skylden for, at cyklen ikke længere kan starte...

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #26   3. mar 2013 Som jeg forstår så har mc forhandleren lavet en forsikringsskade her i vinterens....selvfølgelig skal den virke efter afhentning..Han skal da bare have den igen...hvor dum kan man være?

• #27   3. mar 2013 Jeg kørte engang en mc tør for benzin og der stod benzinpumpen af, -1800 kr smiley det kan vel osse være den ??

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

#28   3. mar 2013 Selvfølgelig hvis han overhovedet ikke har rørt ved motor, så kan han jo nok ikke gøre ved det.

• #29   3. mar 2013 hvis det nu kun er skade på andet end motor så har de jo ikke lavet noget på den og skal derfor ikke sørefor den kan starte???? de skal jo ikke lave noget der ikke var istykker som ifølge påkørsel...
    en anden tilg er at det er sku fordårlig de ikke vil hjælpe med at starte den når i spørger....

• #30   3. mar 2013 øhhh
    manden skriver at hans far blev påkørt af en lastbil, man må da formode at hans mc kørte da det uheld skete, med mindre han har trukket rund med sin motorcykel..

skal vi så ikke blive enig om, at værkstedet, skal have en funtions dygtig, mc klar, når kunden kommer, som også kan starte og køre....

mvh

• #31   3. mar 2013 Torben, han har vel kørt på MCen da den blev påkørt, ergo kunne motoren køre ved ulykken, så skal den osse kunne køre efter rep.

• #32   3. mar 2013 Vacuum slange. Hvis det noget du skal ha hjælp til mekanisk, kan du lige skrive evt.

vh

• #33   3. mar 2013 Aagesen har haft med motoren. Udstødning. kåbe osv. at gøre.
    Hele venstre side var totalt smadret fra front til røv.. Efter først lidt asfalt og så en lygtepæl..

Jeg har ikke listen før i morgen over hvad som er blevet lavet.

Jeg kan ikke se hvordan vi har formået at drukne den ved at gøre præcis som vi altid har gjort når den skulle tændes? uden problemer..

#Brian S.. Jeg er helt enig med dig i at den aldrig skulle have forladt butikken.. Men min far er ved at blive ældre og var ikke i humør til at slås med mere dem.. Og jeg gik lidt med på tanken om at den måske bare skulle have lov at prøve at blive kørt lidt i gang igen... Hvilket jo så ikke var tilfældet.......

• #34   3. mar 2013 Selvfølgelig skal cyklen kunne starte efter den er blevet laver hos ågesen... Lorte service de yder!!!!!!

• #35   3. mar 2013 smiley og ja som sagt også en lastbil der fik sat det hele ret effektivt i gang.. ved en ca 50ktm.. Da han var på vej til arbejde en tidlig morgen.

Det eneste vi taler om her er jo ikke at vi vil have en ny MC eller lign.. Men bare en MC man kan regne med starter og som kan køre som før..

• #36   3. mar 2013 Kom forbi mit værksted hvis det helt galt. Det sikkert en irriterende lille detalje der er skyld i problemet.

• #37   3. mar 2013 self skal den køre men forsikringen vil jo ikke betale for et service og det er jo nok en god ide efter sådan en tur...
    forsikringen skal kun betale for de skader som kommer ifølge af skaden..
    hvor mange tråde kommer der ikke hver forår med folk der ikke kan starte deres mc???

• #38   3. mar 2013 Uanset om han har lavet noget ved motoren eller ej, alm. Kunde service er vel at man starter den inden kunden afhenter den. Alt andet giver da en dårlig omtale. Hvis den så skulle have 4 nye tændrør, kunne han jo nævne det for jer og spørge om han skulle skifte dem for jeres regning.

• #39   3. mar 2013 #Motormus

smiley problemet er bare at jeg ikke magter at skulle trille mere rundt med den MC.. Og vi ikke står med nogen form for mulighed for transport af den..

Men er helt sikkert en mulighed hvis det ikke kan komme til at løbe rundt efter de næste par dage.

• #40   3. mar 2013 #Torben r

Ja er der sikkert en masse tråde om smiley Men mener bare ikke det er samme tilfælde vi har med at gøre her.. Eftersom en stort set totalskadet MC lige har fået en full makeover.. Og derefter ikke starter om før..

Og små 4 måneder forinden havde fået fuldt Stort service! for en mindre formue også..

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

#41   3. mar 2013 Til motormus...han skal da ikke komme forbi dit værksted..den skal tilbage til mc forhandleren igen..og hvis ikke forhandleren er enig i det, så er det jo bare at tage fat i forsikringsselskabet igen og fortælle at den ikke er færdig lavet. Så må de jo finde en der vil lave den...det er jo en alm forsikringsskade.

• #42   3. mar 2013 Brian: jeg forstår hvad du mener og self skal de lave den. Men det var mere hvis det hastede og han ikke ville tilbage til Aaegsen. Men ja, self skal de lave den og betale for fejlen.

• #43   3. mar 2013 Generelt har jeg og temmelig mange andre faktisk gode erfaringer med Aagesen - lad lige det være sagt!

Når det så er sagt, kan ALLE jo være uheldige.

Og...når jeg læser trådstarten fristes jeg meget til at tro, at dyret er blevet druknet ved første forsøg - hovedreglen med en kold cykel er NUL GAS og fuld choker. Når den er druknet, så er det NUL CHOKER og fuld hane, og helt afhængigt af, hvor våde tændrørene er blevet så kan det vairere en del hvor stabilt dyret går, når det så går.

Trådstarter - 4 nye eller rensende, tørrede tændrør, og prø så en gang til - efter bogen.

Sorry! - det er heller ikke altids slagteren er skyld i at stegen ikke er mør!

Jeg siger ikke at Aagesen ikke har lavet en fejl, men prøv nu lige at gøre det hele rigtigt inden I dømmer nogen!

• #44   3. mar 2013 Knud vi har alle fuld ret til vores meninger smiley og respekter skam også de fleste af dem..

Og at du har været glad for Aagesen er jeg da kun glad for at høre på dine vegne smiley

Og ville da ønske man kunne stole på at det nettop er fordi den så skulle være druknet! Men som du jo sikkert også ved.. Er det en anden fejl end at den er druknet og vi har rørt ved den.. Så står vi pludselig fra dårligt til værre..

• #45   4. mar 2013 Det er rigtigt Nick, men jeg siger jo sådan set også helt fra starten, at vi ALLE kan lave fejl.

og fejl har som regel konsekvenser - blot skal de gerne være rimelige

• #46   4. mar 2013 # UPDATE

Jeg har nettop talt med lastbilens forsikring og de mener også mc'en burde kunne starte og køre efter sådan en omgang.. Og var også ret uforstående overfor at han ikke have pre-startet den osv. før afhentning..
    Så de ville tage kontakt med Aagesen og kontakt mig en af de kommende dage.

Og de var også helt enig i at vi på ingen måde skulle begynde at pille ved noget på den.

Så nu må vi se hvordan det kommer til at udvikle sig..

• #47   4. mar 2013 Godt nok!
    Sikkert rørene der er døde, men synes forhandleren opfører sig lidt flabet.

• #48   4. mar 2013 Har lige været nede til den igen nu her og forsøgt at få liv i den.. Og man kan høre starteren kører helt normalt.. Og den lavede et par enkelte hoste lyde.. Men vi taler 20-30+ sec med starter knappen i bund.. Det er som om den mangler det sidste "knald" før den fanger...

• #49   4. mar 2013 Vi er ikke uenig om at aagesen burde have startet den inden han afleverede den. Så var han sikker på du var tilfreds, og ville have undgået al den reklame der ligger i denne tråd. Nu har du jo nok druknet dine tændrør med alle de forsøg, men det kan du jo nok ikke forvente han skal dække, det sker for mange i denne tid og er helt almindeligt. Betal ham for dem men lad ham betale arb. Løn, det må være til begges tilfredshed.

• #50   4. mar 2013 Ja tror også der skal nye tændrør i efter sådan en omgang her..

Men en ting er sikkert smiley tror ikke der bliver lagt en rød øre hos Aagesen efter denne omgang.. Nu venter jeg spændt på at høre hvad taksatoren har at sige i morgen når han ringer.. Og så må vi tage den derfra..

Lige nu er alternativet jo ellers at skifte tændrør og gøre det vi kan selv.. Men ser jeg/vi stadig ingen pointe i før der er taget en beslutning fra forsikringens side.

• #51   4. mar 2013 Hmm.. forstår ikke helt at du ringer til forsikring osv. inden du har talt med agersen... der er jo ingen grund til at gå i det røde felt inden du ved om de vil hjælpe dig...? kunne jo være det er en bagatel som de hurtig kan fikse. for mig lyder det som bensin/drukne problem som mange døjer med efter længere stilstand...

• #52   4. mar 2013 Det kan jeg godt følge Tom J.

Men Aagesen havde lukket.. Og som du nok kan læse højere oppe.. Så Aagesen være alt andet end behjælpelige hele vejen igennem.. Min far vil ikke have mere kontakt med dem.. (hans MC)
    Og jeg magter egentlig heller ikke at skulle slås med dem.. Så hvis forsikringen kan dække os ind.. Så er det vejen frem..

Ellers er alternativet/nødløsningen som nævnt selv at prøve at rode. Eller betale en for at komme ud og se på den.
    - Men mener jeg bare stadig er uvirkelig at vi kan blive nød til.. Eftersom cyklen jo kørte og startede fint inden påkørslen..

• #53   4. mar 2013 nu kender jeg ikke hele historien, men jeg tror stadig du får den bedste løsning ved at henvende dig anmindeligt høfligt til agersen og så tage den der fra.. det hjælper sjældent at sparke døren op og råbe: hvad fanden har i lavet ved min kværn... smiley håber i finder en løsning så din far kan komme ud og køre igen... smiley

Tom

• #54   4. mar 2013 Tom J.

Vi har været i kontakt med Aagesen flere gange nu.. Og de er ikke interesseret i at være ydelige behjælpelige. Fremgår det tydeligt fra deres side..

Så derfor bliver det gjort på denne måde..

Håber også jeg får ham lokket med ud til en tur eller to mere den kommende sæson.. Gav ham et Mestersvings-kursus her til jul.. Så den skal gerne kunne starte op til den tid smiley

• #55   4. mar 2013 Fedt at kunne få den "gamle" med ud og køre lidt, kører selv en del ture med min far, for 2 år siden skiftede han hans 600 fazer ud med en suzuki gsxf 750.. fordi han syntes at fazeren var blevet lidt for "kedelig" smiley skal lige siges manden blev 70 sidste år... håber sku jeg er lige så frisk når jeg når den alder..:-)

• #56   5. mar 2013 Hvorfor skifter i ikke bare tændrør i stedet for alt det her hovedpine, og så virker det, eller så kan i udelukke tændrørene..

• #57   5. mar 2013 Tja Mirza:

Jeg synes også man gør en let sag svær:-)

• #58   5. mar 2013 Mirza A & Knud....

tjaa i to øl tønder, i burde vide, at man ikke selv må-skal pille ved en forsikrings sag, da værkstedet så kan fraskrive sig yderliger ansvar..og det er da ingen grundt til vel..

smiley :)

mvh

• #59   5. mar 2013 Jeg tror vi begge ved det, men vi ville næppe gide have bøvlet med sagen:-)

• #60   5. mar 2013 Taksatoren ringede ikke i dag som ellers lovet.

Så ringer og hører dem ad i morgen hvad fremgangsmetoden bliver.

Ellers hvis der ikke er sket en skid til fredag.. Må vi ud og købe nogen tændrør og prøve os frem selv.. Problemet er bare at min fars og min kunnen nok slutter tæt efterfulgt af at skifte tændrør.. Så hvis det ikke er løsningen skal vi jo til at betale andre for at lave den... >.<'

• #61   5. mar 2013 Skift nu de stifter og prøv efter bogen - fuld choker nul gas. Hvem siger det ikke bare lykkes

• #62   5. mar 2013 På alt det tid du har brugt på at ringe og skrive herinde, kunne de rør længe ha været skiftet selv incl. øl / kaffe pause.

• #63   5. mar 2013 ja det ville jo være skønt hvis det virker..!

Det virker dog stadig som om i vælger totalt at ignorere det faktum hvis den ikke skulle... Og vi så pludselig skulle stå i en situation hvor der skal til at ligges penge i at få den transporteret til en anden forhandler / mekaniker og betale for en fejl der ikke burde være på den!

Og da min far har kleine forstand på nogen former for teknik på en MC...
    Og jeg samtidig ingen praktisk forstand har på mekanik heller.. Så er det ikke lige et stykke hjemmearbejde for os.. Selvom det måske ville have været for andre.

• #64   5. mar 2013 Nick: No hard feelings, men jeg kan ikke udelade din trådstart. For mig ligner den til forveksling at I har druknet dyret, og at den derefter kan startes haltende uden choker med fuld hane. Det er lige ned ad den druknede motors gade.....sorry! Det muliggør faktisk også det Aagesens mand sagde, nemlig at alt virkede da de prøvede. Jeg siger ikke at det er tilfældet - jeg siger at det er sandsynliggjort.

Jeg fornægter på ingen måde, at det muligvis ikke hjælper, men INGEN kan se om I har prøvet 4 nye tændstifter eller ej - prøv dog ad:-)

• #65   5. mar 2013 Ja det er skønt at den starter, når de er skiftet smiley Det er en klassiker og uden tvivl synderen her. Forstår ikk at du halvvejs benægter det, når faktisk samtlige i tråden er enige om det er problemet.

Jeg har desværre ret så langt til kbh, men ellers ville jeg gerne ha givet en hånd med at skifte de rør og mon ikk der er en anden bruger som også gerne vil det, hvis i ikke selv har mod på det, imod en kølig pilsner smiley

Noget andet er så, om aagesen eller forsikring vil betale rør + montering samt evt afhentning, hvis det er fordi i har druknet cyklen ved afhentning og ikke en fejl der er opstået ved skaden eller på deres værksted?

• #66   5. mar 2013 Og som jeg også siger Knud. Det er helt i orden med den holdning smiley Men da der er blevet lave mange ting på motoren og tanken har været af og på osv.

Så er det stadig ikke pisse betryggende at den ikke starter som normalt.. Og du har helt ret i at det lyder sådan og virker sådan.. Men jeg ville nu engang føle bedre hvis taksatoren kunne fortælle os at det ville være iorden at vi skifter de tændrør.. Og virker dette ikke.. Kan Aagesen få den retur på egen regning.

Syntes bare det er en skræmmende tanke at den den drunker for første gang efter en kæmpe reparation.. Ved fuldstændig alm. starter som ellers ikke har været et problem førhen

• #67   5. mar 2013 Jeg har stadig en helt tosset ide om at hvis den cykel har været kastet på hoved efter sådan en lastbil smiley at det måske kunne have indflydelse på at div. dele kunne drukne smiley

Og jeg prøver slet ikke at løbe fra at det sikkert er rigtigt.. Og håber jeg da også det er.. For så er det et nemt og hurtigt problem... Jeg mener bare vi skal prøve at dække os bedst muligt ind hvis det ikke er problem..
    Og jeg startede jo nettop denne tråd for at høre om råd og meninger smiley Så de er skam påskønne.

Og Peter der havde stået en kasse kolde øl klar fra eget valg hvis du skulle have boet nærmere smiley

• #68   5. mar 2013 Jeg gider ikke det her Nick. Jeg og sikkett en masse andre oplever jævnligt usædvanligheder med motorer, "der aldrig før har gjort sådan" Når det sker vender vi tilbage til det basale. Det vil du åbenbart ikke - fred være med det!

• #69   5. mar 2013 smiley og så er vi bare tilbage til de forskellige meninger og fremgangsmetoder her. Hvilket jo er fair nok.

• #70   5. mar 2013 jeg kan gode forstå du ikke vil lave noget inden du hører noget fra taksator.
    hvis det nu ikke er tændrør!!! der er jo ikke nogen der kan sige det er det!
    hvad nu hvis det er en eller flere carps der renger over og der for drugner den, han skifter tændrør og det finder mekkeren ud af. han vil self. ikke lave mere da det ikke er hans ansvar mere. nu står nick med en regning på nye carps....
    jeg ville ikke lave noget overhovet......

• #71   5. mar 2013 Kan et tændrør dø ved drukning. Er det en kortslutning ? Troede at det bare var ud med røret og gennemtører det. Godt at vide hvis man en dag står med problemet. =)

• #72   6. mar 2013 Tthomas b:

Jeg har nu heller akdrig set et rør, man ikke blot kan tørre og rense, men det er åbenbart en meget almindelig antagelse, at de bliver ødelagte af det.

• #73   6. mar 2013 En mc mekaniker anbefalede at man brugte en gasbrænder til at tørre dem med.

• #74   6. mar 2013 Spændende historie, og hvor er det bare ærgeligt at god service ikke er til at opdrive i dette ellers engang så fine land.
    Men tak for historien, så ved man da at åge ikke skal pille ved noget af mit (hvis jeg ikke selv kunne)
    Men Nick, som alle de andre skriver, snig dit ud i garagen uden Big Brother ser dig og skift til nye tændrør, som sagt, det kan ingen se, det er meget nemt, det er billigt, og så er du et stort ? Tegn lættere, hvis den stadig ikke starter behøver du jo ikke sige til fusker-værkstedet at du har gjort det.

Jeg vil gerne høre hvad der sker med sagen fremover.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #75   9. mar 2013 Hvad selskab kommer den taksator fra?

• #77   10. mar 2013 Jeg havde et lignende problem med min Kawasaki. Den ville ikke rigtig starte, og hvis man kørte lidt frisk, døde den.
    Det var relæet til benzinpumpen, der var defekt, så den kørte kun på det, der kunne løbe til. Det gav især problemer ved næsten tom tank.
    Men skift da de stifter, så du kan stryge dem af listen over fejlmuligheder.

• #79   11. mar 2013 Det kan som andre har været inde på snildt være skidt i karburator og afbrændte tændrør efter drukning og alle de start forsøg .men det virker som om at det største problem er at du ikke stopper op i bare 2 sekunder og trækker vejret . Tal endnu en gang med aagesen og hør hvad de kan og vil gøre .istedet for at bruge alt din energi på denne tråd.

• #80   11. mar 2013 Trådopretter har været tavs i sin tråd i en uge nu, så mon ikke han har fundet løsningen.
    Synd vi andre ikke finder ud af hvad fejlen var, og om Aagesen tog deres ansvar alvorligt, eller lavede "snigeren"

• #81   11. mar 2013 Hvornår holder folk op med at bruge Aagesen? Det er den værste MC biks der eksisterer i landet!! Har også ødelagt en MC for mig en gang, - i 80'ne.

• #82   11. mar 2013 Codan som var lastbilens forsikring tog sig god tid før de ringede til Aagesen.. Fik svar i fredags om at de havde været i kontakt de to indbydes.. Og blevet enige om at skulle der laves mere på min fars MC.. Stod for hans egen regning og at han skulle være velkommen til at skubbe den derned..

Så havde en god ven med mekanisk baggrund til at komme forbi i lørdags og hjælpe med at fejl finde på den.. Og fejlen lå på et par blandet punkter.. Den kørte kun på 3 cylindre. Den ene ledning til tændings-røret var revet løst / i stykker.. Og støttefoden + central støtte-benet var ikke lavet ordentligt.. Så hver gang vi smed den i gear registrerede den ikke at støttebenet var oppe..
    Der er kommet ny udstødning på i den venstre side samt støttefoden self. også var blevet bøjet.. Men har de ikke valgt at udskiftes.. Så det skal laves i løbet af sæsonen et andet sted smiley

Men nu starter den! Og de sidste småting kan den jo så heldigvis køres ud til et værksted og få lavet på egen hånd.

Tak for alle de små fifs og råd herinde fra.

• #83   11. mar 2013 Håber Aagesen får et link til din historie herinde.. Det må da være da være årets dårligste reklame.
    Nu bor jeg heldigvis ikke på djævleøen, men hvis, var den butik da på min sorte liste fra nu af.
    Og havde jeg været dig, havde jeg gået ind i butikken og fortalt ham hvad for noget fusk han har leveret...
    Ikke at det hjælper noget, men hvis man ikke siger noget bliver verden da aldrig et bedre sted at opholde sig, med alle de møghunde som bor i den.

• #84   11. mar 2013 Tja.. Lige nu er min far bare glad for at den kan starte og køre igen..

Hverken han eller jeg gider bruge mere energi på denne sag.. Og tror skam også godt Aagesen er klar over vi ikke ligefrem er de mest tilfredse kunder.. 5øren burde jo være faldet for længe siden da vi ikke kunne starte den ude foran ham.. Og efterfølgende når Codan ringer for at få en afklaring med ham..

Men sådan er det smiley De er også blacklistet herfra.. Og tror skam heller ikke jeg/vi sætter en fod i den butik igen..

Nu bliver næste projekt at få lokket daddy med ud og køre på den til bakkeåbningen! smiley

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #85   11. mar 2013 Codan og Aagesen aftaler... Den var jeg fanme gået i flæsket på, det er da så langt fra at være i orden!

• #86   12. mar 2013 Havde sat en seddel op på deres dør om hvad der skulle laves før at den mc var klar til gaden igen, og hængt det op lørdag efter lukketid samt postet det til diverse mc klubber rundt om.
    Det er ikke ok service det der. De skylder vel for en støttebensreparation, Codan firmaet.

• #88   10. apr 2013 Nick.

Jeg kan anbefale at lave en facebook side om jeres oplevelse.. Det hjalp lidt i min situation med dårlig oplevelse igennem Novasol.
    Eks: https://www.facebook.com/FuskerNovasolMedMaalerne

Obs. Husk at sammenkæde den med kritik på trustpilot og ligende sider.
    Jeg kan se at de scorer højt på de to feedback de har fået trustpilot. Det kunne du jo lave om på? :0) det er jo desværre den lille mands eneste våben/værktøj i disse sager.
    http://www.trustpilot.dk/review/www.aagesen.dk

• John M
    John M Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #89   10. apr 2013 HEJ Knud Ølstykke DU er altid så klog hej

• #90   10. apr 2013 John M:

Jeg er jo nødt til at basere mit udsagn dels på egne og dels på bekendtes erfaringer.

• Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 17
    #91   27. jun 2013 Jeg vil blot tilføje, at jeg har sat mine ben for sidste gang i den butik efter jeg havde min nye (brugte) mc til service. Det er simpelthen dårlig service, og manden foran mig i køen var også utilfreds.....

• #92   27. jun 2013 hvad skete der...og hvad syntes du var galt..

mvh

• Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    apr 2013

#93   27. jun 2013 Busa, hvis det er mig du spørger kan du læse mit indlæg på trustpilot
    http://www.trustpilot.dk/review/www.aagesen.dk

• #94   27. jun 2013 hmm..
    ja det er dig jeg spørger.. du jo den eneste der har skrevet her siden D 10 april...

smiley :)

jeg tjekker dit link..

mvh

• Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    apr 2013

#95   27. jun 2013 Ja, det beklager jeg. Men jeg er sådan set ret ny på to hjul, og jeg blev lige fanget af navnet aagesen i overskriften.

• #96   27. jun 2013 det skal du ikke beklage..du skriver bare hvor du vil..
    du fik jo også svar...ik..

men ville da bare lige oplyse dig om at det var dig jeg skrev til...og hvorfor det var dig..

hygge..

mvh

Kommentér på:
Problem med Aagesen

Annonce