Kawasaki Garanti Plus - Hjælp. {{forumTopicSubject}}
Så er tiden kommet, hvor min Kawasaki Z750 snart fylder 2 år.
"Kawasaki Garanti Plus" er muligheden for at tilkøbe 2 års garanti ekstra.
Jeg er så i tvivl om det er pengene værd?!?
http://www.kawasaki.dk/Info/Details/340D72D9331
- Derfor vil jeg gerne høre lidt holdninger og argumenter for hvorfor jeg skulle TIL/FRA vælge det?
- Har du købt ekstra dækning?
- Har du benyttet dig af din ekstra dækning?
Jeg er lidt i tvivl om prisen. Da det er 748cc men forhandlerne oplyste 2.344 kr. til mig. Hvor skiller det?
Kawasaki MC 0-750cc 24 mrd. kr. 1.875
Kawasaki MC 750cc- 24 mrd. kr. 2.344
Håber på lidt respons, at ikke alle er ude at trille.
Godt forår.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Garanti Plus fra Kawasaki er bedre end de gængse garanti-løfter man f.eks. ser fra Yamaha (5. år), hvor der *kun* er tale om 5. års garanti ift. drivlinien. Kawasaki fortsætter deres "total-forsikring", hvor du som eksempel også får ombyttet din tank op til og med 4. år hvis malerarbejdet er dårligt. Hvis dine front-skiver bliver skæve, tja, så byttes de på garantien. Hvis din holder til sidespejl slår revner, tja, så ombyttes det på garantien - og jeg kunne blive ved!
De første 2. år har du automatisk "Garanti Plus" - og du kan nu tilkøbe dig yderlig 2. år for hhv. (næsten) 1900,- eller 2400,- Du kan betragte dette tilkøb som en "forsikring" - endda en af de gode, idet Kawasaki jo netop slår på, at det er den helt normale garanti som fortsætter - eller med andre ord; Alt det som du op til 2. år af din MC's levetid kunne få dækket af garantien, tja, det forsætter yderlig 2. år.
Om dette har en værdi for dig vides ikke, men jeg kunne sagtens forestille mig, at det vil give ro i sindet for dig selv, og ikke mindst hvis du f.eks. forventer at sælge din MC inden for de kommende 2. år. Så kan du nemlig sælge din MC med udvides "Garanti Plus" som fortsætter uhindret i ny ejers navn. Og ny ejer kan sælge den videre - og "Garanti Plus" følger med... den følger altid MC'en - og ikke ejeren!
Eneste krav er blot, at du skal overholde aut. service/eftersyn hos din forhandler.
Så ja! Det er bestemt alle pengene værd.....
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
Kawasaki Garanti Plus - Hjælp.