2.222 visninger
|
Oprettet:
Smartphone valg?????? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Min mobil gik desværre til på arbejde idag. hvordan ved jeg ikke
En Nokia 6700. utrolig dejlig mobil! kan desværre ikke finde nogen steder hvor jeg kan købe den fra ny igen. så overvejere nu at anskaffe mig en Smartphone.
Valget står på:
Nokia Lumia 920
Iphone 4s/5 , Synes bare appel er for lukket system
Samsung gal 3s
Nogen der kan sige godt eller skidt om disse mobiler?
Noget om levetis på batteri, holdbarhed og netværk(antenne) ?
Tak på forhånd!
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 57
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
kom frem til at de muligheder jeg ikke havde, faktisk heller ikke var nogle jeg havde brug for.. (jeg kunne bare godt li at ha dem)
men den køre bare... den går ikke kold eller andet som de android telefoner jeg har haft..
at de så har valgt at lakere den, så den nemt får ridser er så en anden side af sagen..
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 55 Svar: 489
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 230
Men havde jeg haft en iphone, havde den konstant skulle til rep pga ødelagt glas... Men det er jo igen en smagssag, jeg er bare lidt klodset nogle gange, så en lidt rubust smartphone er lige mig.
Men den er til gengæld rimlig stor, så hvis man har store fingere, er den bestemt noget nemmere at benytte end en lille iphone 5.
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
apr 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
Støv og vand afvisendene. har en acro S. super dejlig mobil med en rigtig god antenne.
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 953
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 150
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
;O)
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
mu kommer for en gammel nokia vil du ikke opleve iphone som et lukede system overhovedet tværtimod. det er jo heller ikke lukket sådan det er noget man vil ligge mærke til, min 5'er holder strøm 2 dage selvom jeg bruger den rimelig meget, men one x skulle lades midt på dagen det var jeg lidt træt af. samsung galaxy s 3's skærmfarver kan jeg rigtigt godt lide,
men det komer anpå hvor mange penge du vil bruge, fordi et kan hurtigt blive dyrt. men min iphone vil jeg anbefalde, det hele køre mere fejlfrit og ikke så mange crapy apps og den lange batteri levetid, hvis du vælger android platformen vil jeg anbefalde samsung, syntes de køre bedre end f.eks htc,
aug 2005
kig evt. på mytrendyphone.dk der findes meget forskelligt tilbehør
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 746
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
iPhone er super let og gå til..
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
Og har haft den med på arbejde fra første dagen (er VVS'er ) har nok tabt den ca ti gange og skærer jævnligt med vinkelsliber trods det fungere den stadigvæk upåklageligt så det med den er skrøbelig kender jeg slet ikke til?? så har kun positive ting af sige om iPhone men ligesom Carsten syntes jeg hellere ikke en iPad kører ligeså smoth som iPhone.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 76
aug 2009
aug 2005
utroligt som i kan få jeres smartphones til og holde strøm. har nok haft 10 androidt tlf, og en apple og ingen af den har jeg kunne holde mere end 1 day måske halvanden udover min iphone og mine htc'er har været værst. men kommer nok osse an på skærmstørelse osv. mine htc'er har være værst men har osse været store skærme
aug 2005
aug 2009
Ej spøg til side. men kan de der er meget delte meninger. og man skal prøve lidt forskelligt før man finder den der lige passer en.. men det er sku os en dyr bekendskab sårn en smartphone. Men man får jo os lige en del mere for pengene, end en gammel Nokia knap phone ..
aug 2005
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 346
jun 2010
aug 2009
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Har en Iphone 4S, den er pisse irriterende og for den pris den koster kan du købe en rigtig god bærbar.
smartphones er smarte, bare ikke til at ringe med, for holder du dem på øret, så reagerer touch skærmen med f.eks. at slukke for mikrofonen, så folk sidder og råber hallo hallo flere, eller andre "smarte" ting.
jun 2008
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 117
apr 2007
citere lige Steve Jobs
»Gode kunstnere kopierer - store kunstnere stjæler«.
Apple kopier jo helt vil fra android.
http://www.b.dk/tech/her-er-alt-det-apple-kopierer-fra-android
System. Androis 4.0.0 og op virker bare. 2.3.? kan gå men bedste oplevelse er nu i ICS eller ny'er
Jeg synes du skal tag en kig på sony's acro S eller V.
Jeg bor i et mobil hul og jeg har ingen problemer med dækning. selv gamle nokia mobil er dårliger end min acro s.
sep 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 484
jun 2010
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
Nå, men det er umuligt at svare på - det er KUN dig der kan svare på hvad DU vil have.
Men, jeg standsede lige op ved dette indlæg, og jeg citerer ;
"Ved godt du ikke har skrevet den, men en HTC One-x kan kun anbefales Tror desuden, at jeg har tabt den 14-20 gange nu.... Og ikke en eneste ridse i skærmen
Men havde jeg haft en iphone, havde den konstant skulle til rep pga ødelagt glas... Men det er jo igen en smagssag, jeg er bare lidt klodset nogle gange, så en lidt rubust smartphone er lige mig..."
Nu er det sådan, at jeg i min lille forretning, også reparerer smartphones - mest Apple (iOhone, iPad og iPod). Ikke fordi de går mere i stykker end andre, men fordi der er mange af dem, og de er ret nemme at reparere.
I dén egenskab, vil jeg gerne dementere at en iPhone skulle være skrøbelig!
Det er rigtigt, at 4+4s har glas på for og bagside, men det er altså noget særligt stærkt glas, og de går ikke nemmere i stykker end så mange andre.
HTC One-X er der faktisk mange der kommer og vil have skiftet skærm på. Igen fordi der er en hel del af dem i omløb. Men pga. den størrelse, så er der mange der fjumrer med den, og taber den, eller sætter sig på den (mens den er i en lomme feks.) En skam, for det er ellers en fed mobil med med et fantastisk kamera bla. Men den er desværre rimelig besværlig at reparere på, og helt afsindig dyr i reservedele. Så alene dét er nok til, at jeg til enhvér tid ville vælge en iPhone. 5´eren ved jeg endnu ikke nok om, men de har skiftet docking stikket - et stik som ellers har været brugt i alle Apple mobilenheder siden den første iPod/iPhone. Personligt ville jeg vælge iPhone 4S, eller alternativt Samsung Galaxy s III (som også er temmelig dyr i drift hvis den går i sykker).
Og så lige til Kent a : "Apple kopier jo helt vil fra android."
... øøøh - nej
Det er faktisk lige modsat, hvis nogen gør det. Og det har feks både Apple og Samsung rettens ord for, da Samsung tabte, ikke bare én, men op mod 100 søgsmål sidste år, med en bøde på 6 mia. dkr. til følge. Værre var det, at deres aktier styrtdykkede med 6% i løbet af ganske få timer efter dommen var afsagt.
Dét er da en bøde man kan forstå
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7482&zoneid=5
dec 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 293
En galaxy s3 er faktisk også fin men syntes bare der er flere der har iphone ( ihvertfald i min omgangskreds)
Men føler med dig. En nokia 6700 er satme en fin telefon:)
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 70 Svar: 397
Har ellers altid svoret til iPhone og haft 5 af slagsen, men har ikke savnet dem efter jeg fik min 920`er - Kan i hvert fald anbefales.
jun 2010
aug 2005
aug 2005
det er fanme begrænset hvordan en forkantet tlf med runde kanter en touchskærm og en knap kan se ud, uanset om det er et apple produkt eller android
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
Selve telefonen er lidt stor og tung, men efter en uge har jeg fuldt ud vænnet mig til det; og jeg kom altså fra en SE Elm der vejede omtrent 87 g. Alle har desuden også cover på deres iPhones, og det har jeg ikke indtryk af man behøver på Lumiaen, og så er vægtforskellen pludselig ikke så stor. Jeg vedlægger lidt et par crash test af Lumiaen til sidst. Kameraet er super lækkert. Jeg kan tage billeder i min lejlighed i nærmest total mørke, og alligevel bliver de skarpe og med farver. Jeg kan intet se med øjnene, men alligevel formår telefonen at få alt med på billeder. Det har jeg aldrig oplevet før. I dagslys er kameraet pt. vist som andre producenters flagskibe, men skulle gerne blive bedre med næste software opdatering, ligesom dens forgænger 900'eren blev det. Telefonen er desuden i gennemfarvet materiale, så selvom der skulle komme en ridse, forbliver den samme farve hvorfor man ikke lægger mærke ti ldet. Efter en måned har jeg intet der ligner en ridse på min.
Softwaremæssigt, så er der enkelte små mangler, men intet udslagsgivende negativt, og de småting bliver jo rettet. Jeg er helt vild med WP8's enkle og yderst funktionelle live tiles på forsiden. Jeg får med det samme et godt overblik, og jeg distraheres ikke af baggrundsbillede og meget detaljerede ikoner som på f.eks. en iPhone.
Software specifikt på Nokia Lumia serien, så er der jo flere super lækre apps med. Der er city view, som minder om den funktion man kender fra GPS'er hvor man går ind under interesser. her kan man så blot lægge telefonen vandret, og så kan man se hvor det hele ligger henne gennem kameraets linse. man kan også hurtigt går over i navigationsmode og blive ledt direkte der til med dør til dør navigation. En hyper smart funktion er Nokia Transport. Jeg var i sidste uge i Berlin, og der blev funktionen brugt flittigt. Den går ud på at du går derind og siger at du vil fra nuværende position og til den og den adresse. Herefter får du forskellige muligheder ved brug af offentlig transport. Som f.eks. i Berlin, så guidedes jeg på gåben hen til U-bahn, fik at vide hvilket nummer jeg skulle med, hvornår det kom, og hvor og efter hvor mange stop jeg skulle af. Derfra blev jeg ledt hen til en metro og igen med alle oplysninger, og så blev jeg måske ledt hen til en bestemt bus, og igen hvor jeg skulle af, og så var jeg ellers hvor jeg havde ønsket. Det sparede min veninde og jeg godt nok meget tid på! Vi behøvede ikke at sætte os ind i hele netværket af offentlig transport.
På Lumia 920 får du også 32GB, og den er stadig billigere end en iPhone 5 med kun 16GB. Så der er plads til masser af musik og masser af GPS kort til brug ved navigation i udlandet. Dernæst er der brugbar 4G forbindelse. Batteriet holdte de første par dage ikke særlig godt. Det er alment kendt rundt omkring på forums, og løsningen er simpelthen at køre det tomt, og lade det helt op, et par gange. Hvis vi ser bort fra navigation som tager en del batteri, så har jeg nu en tlf. som ved intensiv brug fra 7-22, stadig har omtrent 20-40% strøm tilbage. Da jeg i Berlin ikke skulle bruge telefondelen, men kun navigation, transport app'en og kameraet, satte jeg telefonen på flymode og således holdte mobilen fint til lange dage rundt i byen.
Ifølge de artikler jeg har læst online, så skulle diverse topmodel smartphones have fået værre og værre antenner gennem årene. Nokia Lumia 920'eren fremhæves dog som havende en god antenne, og jeg har også selv en klar og tydelig lyd ved samtaler.
Nå, links til holdbarhed:
Den forsøges ødelagt ved brug af nøgler, kniv, gummihammer og bruges selv som hammer 8glasset) Ingen problemer: http://www.youtube.com/watch?v=yDEahsoa_N4
Her tabes telefonen uden problemer. Den bliver kørt over. Den bliver kastet op i luften, og stadig ingen problemer. Da den bliver slået til med et baseball bat, kan den ikke længere tændes, men fysisk ser den fin ud. Skærmen knækker først da den kyles direkte i en cementblok: http://www.youtube.com/watch?v=E3c8il_Q6SU
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
apr 2007
Du her jo ikke styr på hvordan ting hænger sammen.
Det må være skøn at leve i en drømme verden.
Det kan godt være apple har vundet patent sager, men der er på en langt fra ærlig måde.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Jonas F: Har også overvejet en lumia til at afløse min Iphone, men pt vil jeg ikke kunne få de apps jeg bruger mest, inkl netbank på den, så det må vente noget mere.
apr 2007
Nej det fandes android jo ikke vel.
første Iphone kom jo i 2007 og android kom i 2008.
Men det er sagt var android langt foran IOS bare i den første udgivelse.
Men se det her link. Der er lidt om hvornår ting blev opfundet.
http://da.wikipedia.org/wiki/Smartphone
Problemer ligger bare i at apple tag ting til sig. laver lidt om og sagsøger dem de har taget det fra..
Derved synes jeg de er nogle røv med øre.
Men jeg tag hatten af for fimaet. de laver nogle virkelige fede produkter. designet er rigtig godt, software er nemt og meget bruger venlig.
Men jeg ville aldrig støtte firma'et når de har sådan en forretnings politik.
jun 2006
apr 2007
man kan jo samline pære og bananer..
apr 2007
Man har jo lov til og tror og mene hvad man vil.. Det er jo bare et spørgsmål om hvem der mindst tag fejl.
jun 2006
aug 2009
....................
Hej allesammen, nu fik jeg så købt en smartphone.
Og det blev sku en Nokia Lumia 920,. Super fed og god mobil, men rigtig dårligt app marked. Ellers intet dårligt at sige...
....................
....................
jun 2006
Smartphone valg??????