{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Thomas S
Thomas S
Tilmeldt:
8. okt 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Et par spørgsmål ang. forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej der ude

Nu fylder jeg snart 18 og vil rigtig gerne af med knallerten og have en mc i garagen. Jeg har tænkt på en yamaha dt 125, men er virkelig i tvivl om jeg vil have råd til at holde en mc med diverse forsikringer, så jeg ville høre jer hvilke forsikringer man i følge loven SKAL have på sin mc? synes ikke lige jeg kunne finde svar på det i forummet.

Men jeg har så set at gf har en møg billig ansvarsforsikring, men hvis de nu bare er piv dyre i andre forsikringer hjælper det jo ik det store..

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par spørgsmål ang. forsikring
  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #1   15. jan 2013 super tak for det!

  • #2   15. jan 2013 Som skrevet er det kun ansvar du SKAL have. Og når det er en 125 cc som den du kigger på, så vil en kasko være alt for meget. Kommer selvfølgelig an på hvad den koster, og hvad du skal give i kasko. Men hvis en kasko koster 8000 kr, og cyklen 20.000 kr, så giver det ingen mening at have kasko, der kommer også lige en omgang selvrisiko oven i.

  • #3   15. jan 2013 Mener også at gf kræver man har en ulykkes forsikring ved dem..

  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #4   15. jan 2013 præcis, kasko ville være en grund til jeg ikke ville have råd, så den er droppet til de priser. Men de må jeg lige undersøge martin, det lyder da lidt irriterende nu når mit budget er så lavt

  • #5   15. jan 2013 Hvis du køber en som min dt der er 30 år gammel er den klassisk, og så giver man kun 400kr om året ca i forsikring. Så 1000-1100 kr koster min mig.
    T


  • #6   15. jan 2013 Mener de tog omkring 500 i ulykkes forsikring da jeg havde min gamle Honda ved dem..

  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #7   15. jan 2013 okay det var godt nok ik meget, men den jeg havde kigget på er en 95'er med skivebremser. Den virker lidt større så den passer nok bedre til min højde

  • #8   15. jan 2013 Thomas L Ringsted

    Med klassisk forsikring skal man så også lige huske alle de krav de stiller til brug og opbevaring af MC'en.

    der kan bla. nævnes:
    Aflåst garage.
    Kun lystkørsel (max 6000km om året hos de fleste)
    Du skal have andet dagligdagskøretøj (og er der 2 voksne i husstanden, skal du faktisk have 2 biler/MC'er til daglidags transport)
    Alder (nogle steder kræver de faktisk at man er 35-40 år før de gider tegne klassisk forsikring)
    Samt medlemsskab af en registreret veteranklub (billigste er DVMC til ca 5-600kr om året)

    Den med den aflåste garage er ihvertfald den regel som de færreste selskaber vil omgåes ved tegnelse af forsikring på klassisk/veteran MC

    klassisk ansvar kan klares helt ned til ca 360kr/år(9mdr)


  • #9   15. jan 2013 Min er indregi som klassisk, alt det andet så jeg som en selvfølge, da jeg har det.
    Dog skal jeg ikke i nogen klub da det er gf forsikrings veteranklub jeg har forsikringen gennem.
    Uden kasko som alm mc var prisen ca 900kr og med kasko 1200 eller 1400kr.
    Tog den til billig pris da jeg køre under 6000 km på den hvert fald.
    T


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #10   15. jan 2013 Forstår jeg dig ret? Du vil ikke have en ulykkesforsikring?
    Håber da du er klar over hvad du fravælger.


  • #11   15. jan 2013 Har sådan en dt'er ikk for mange hk ifølge de nye mc kørekortregler?

  • #12   15. jan 2013 Stop nu. Du skal bare have en ansvarsforsikring, og den kan du ringe rundt og høre hvad koster. Jeg gætter på 1000 nu du er ny, og på den cykel.... Prøv gjensidige, de er sgu fair med de unge.

  • #13   15. jan 2013 Nu skriver du til at starte med at du vil skifte knallerten ud med mc og hvilke forsikringer du skal have. Lyder som om du ikke har haft din knallert lovligt forsikret, for selv den kræver som min ansvar, som alle andre motorkøretøjer;).

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #14   15. jan 2013 Carlos R
    Fordi at den forsikring du har på dit job ikke nødvendigvis dækker din fritid, og der ud over er det jo slet ikke sikkert Thomas har et job, kunne jo være han stadig gik i skole.

    Ville det ikke vare rart nok hvis du væltede på din MC og blev lidt invalid, at du også fik lidt penge i erstatning?


  • #15   16. jan 2013 Den GPZ i min profil havde jeg som 19 årig, forsikret hos Danske Forsikring til kun 2.700kr + Ulykkesforsikring (Hvis man ønsker at have sådan een)

    Min nye Honda CBF 125 årg. 2013, skal jeg kun give 1.1xxkr for (er dog 21år nu...)

    Og lige ang. en klassiker eller Veteran, så kræve alle (har ikke fundet eet som ville have mig?) forsikrings selvskaber man er 25år + !


  • #16   16. jan 2013 Hej de kræver IKKE en ulykkesforsikring ved gf. Men jo det er en god ide at have:). Min yamaha YBR 125 koster 1500 hos dem og da du ingen anciennitet har koster din nok det samme:) Det bliver heller ikke billigere end gf, medmindre du ta'r den i fars navn, men det er næsten dumt til den pris. Desuden falder min efter første år til 1300 og efter andet år til 900. Det er billig forsikring og en god måde at få opsparet noget anciennitet til når du engang skal have bil så bilforsikringen ikke kommer til at koste en bondegård:)

  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #17   16. jan 2013 okay tak for alle de svar! Kim jeg kan så sige at alle mine knallerter er forsikret som de skal være, men nu da jeg er ny inden for motorcykler anede jeg jo ikke hvilke forsikringer der skal til, som du heller ikke gjorde en gang smiley man skal jo finde ud af det før eller siden

    Men det lyder da godt det ikke er specielt dyrt at have mc, jeg synes bare jeg havde læst mig frem til det var møg dyrt at få forsikret nye trafikanter fordi vi ikke havde ret meget anciennitet. Men siden knallert er et motorkøretøj giver det så ik en form for anciennitet?


  • #18   16. jan 2013 Alt OVER knallert 45, altså MC og bil, det giver... smiley

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #19   16. jan 2013 Carlos R
    Skal han da heller ikke hvis han tør tage chancen for der ikke sker ham noget, min har udbetalt mig 700.000 kr for at blive 15% invalid pga af et fald fra en stige.

    DU behøver heller ikke en indboforsikring, men den dag folk løber med dit TV og computer, så ville du nu nok ønske du havde en.

    Rejseforsikring er ikke nødvendig hvis du ikke rejser, men gæt selv hvad det koster at komme med ambulancefly hjem fra Thailand, f.eks.

    Er ganske valgfrit om folk tø lade være, jeg ville ikke.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #20   16. jan 2013 næe...
    Jeg fik erstatning fra både arbejdsgiver og min egen forsikring da jeg skvattede ned, da uheldet skete i arbejdstiden.
    Ellers havde jeg nok heller ikke fået det beløb.


  • #21   17. jan 2013 Carlos R

    Lige præcis din fritids/ulykkesforsikring kan du få udbetalt fra alle de steder du har tegnet den, som den eneste forsikring.
    Fik selv fra 2 forsikringsselskaber da jeg kom til skade med benet, oveni at jeg fik erstatning fra staten (kom til skade i dronningens klæder)


Kommentér på:
Et par spørgsmål ang. forsikring

Annonce