{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.025 visninger | Oprettet:

Hjælp til Spyball montering (8510) {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg har købt en brugt Spyball 8510. Det var en god og særdeles billig handel. Jeg har nu modtaget alarmen, men der følger desværre ingen monteringsvejledning el. med.

Tidl. ejer har været så venlig at sætte markat på NOGLE af ledningerne - herunder starter 1, starter 2, blink, KL15 og KL 30. De øvrige ledninger er ikke markeret..

Jeg har været så dum at smide sælgerens telefonnummer væk, så måske nogle af jer som kan være mig behjælpelig med installationsguide eller guide her via tråden ??

Har loddekolbe, tin og alt værktøj tilgængelig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Spyball montering (8510)
  • #1   28. dec 2012 Her er et ledningsdiagram på Spyball 8510

    (link fjernet)


  • #2   28. dec 2012 Tak for det, så langt så godt. Men alle ledningerne er sorte - se fotoet. Hvor skal f.eks. Ledningen til blinklys loddes på?

  • #3   28. dec 2012 Lyder pudsigt at alle ledninger er sorte. Kan du ikke tælle fra venstre mod højre? Vedhæfter en oversigt over hvilke farver passer hvor. Er ledninger ikke tilkoblet via et multistik så du kan se farverne som på denne site?

    http://www.m-sjoberg-ab.se/spyball.htm


  • #4   28. dec 2012 Karsten....
    vil bare sige at det kan.... kan ... være en rigtig dårlig ide at monterer en brugt alarm.-- i sær hvis der også er start spærre i,
    for hvis man ikke ved om den er defekt og have peaodisk fejl, osv , og den kan derved lave så mange problemer for dig... kender flere der gemmen tiden har slåset med sådan noget...
    men det er jo ikke sikkert du får nogle problemer med den der..

    mvh


  • #5   29. dec 2012 Busa: Ja det er jo altid en sats at købe en brugt alarm. Jeg kan montere den og så se om skidtet virker som det skal - ellers er det bare at afmontere og smide væk ?

  • #6   29. dec 2012 Ja netop... for det er totalt nedern, at stå et sted og den ikke vil starte pga start spærre,er defekt, jeg har set det nogle gang før...
    og folk blev noget sure over det.. forståligt.. så tjek den godt og mange gange inden du begiver dig ud på lang ture.. pøj med den...

    mvh

    ps..
    der kan jo også være fejl på en ny.. men der er så noget garenti osv osv..



    mvh


  • #7   29. dec 2012 Ja det vil jeg godt nok være noget kun træt af.. Men jeg må teste dne godt inden jeg kører en lang tur.

    Har du forstand på montering ?


  • #8   29. dec 2012 no......

    mvh


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #9   29. dec 2012 Hej Karsten. Den her skal vi nok få løst.
    Kl. 15 er tændingsstrøm til modulet.
    Kl 30 er konstant strøm + på batteriet, sidder der ikke også en sikring på denne ledning.
    Blink ledningen skal forbindes til blinklyset.
    Starter 1 og 2 er nok den som skal sættes i mellem den funktion som du vil have sikret, tændingsstrøm til ECU eller signalstrøm til starteren.
    Der bør også være en stel ledning, er nok monteret med en rund kablesko.

    De andre ledninger skal ikke bruges til noget og bør bare samles og gemmes væk.
    Alle ledningerne er sorte på dette produkt, så det er vigtigt at få noteret sig hvilke ledninger der er til hvad.


  • #10   29. dec 2012 Jo på KL30 sidder der en sikring samt et metaløje - som om den skulle monteres på batteriet ?

    På "Starter 1" er der en alm. ledning samt en denne anordning (se billede). Er det stelledning ?

    Når jeg så skal til at forbinde, skal ledningerne loddes på et bestemt sted de respektive steder ? F.eks. hvor lodder jeg på til blinklys ?


    profilbillede
  • #11   29. dec 2012 Måske har du sådan en.... men jeg fandt en brugs forvirring til når du komme dertil . .

    mvh

    (link fjernet)


  • #12   29. dec 2012 Tak for det Busa..

    Deer er i øvrigt ingen lysdiode på nogle af ledningerne - kan det være dertil den dims på ovenstående billede ?


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #13   30. dec 2012 Kl 30 er til batteri strøm.

    Der skulle gerne være 2 ledninger hvorpå der står blink, henholdsvis til højre og venstre side.

    De 2 ledninger der står starter på, er jeg sikker på skal bruges til sikring, hvor du f.eks. klipper ledningen til signal for starter, og forbinder den ene ende til starter 1 og den anden ende til starter 2.

    Der bør være en ledning med et metal øje på til stel på batteri.

    Blinklysene skal forbindes på + ledningen til højre side og det samme til venstre side, derfor skulle der gerne være 2 ledninger med blink på.

    Min alarm er med diode, og der er den en del af ledningsnette til alarmen, altså ikke en der kan fjernes.


  • #14   30. dec 2012 Som jeg kan se det ud fra tegningen, så skal KL30 monteres på + polen og stelforbindelsen på - polen på batteriet. Er det korrekt ?

    Der er rigtig nok 2 ledninger til blink - en til hver side. Skal de loddes på ved selve blinklyset ?

    Der er også en ledning med metaløje, som ikke er markeret med en markat, det er formentlig den du mener. Hvor skal den præcis monteres ?

    Der er ingen dioder med i min alarm. Der ligger godt nok en markat med "diode" nede i kassen, så den er nk faldet af en af ledningerne smiley


  • #15   30. dec 2012 Burde alarmen "virke" hvis den kun bliver sluttet til batteriet ? Bare for at teste om skidtet dur..

  • Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 58
    #16   30. dec 2012 Fra ny af er ledningerne nummeret så det er til at vide hvad der hører til hvad. Derfor er det lidt af et sats når de først er kortet op.

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #17   30. dec 2012 Det er lidt svært at fortælle helt nøjagtigt hvor tingene skal sidde, og hvilken der hører til hvor.
    Med hensyn til blinklyset, skal de bare ind på ledningsnettet til blinklyset, på plus sidden, så sender den strøm til både for og bag ved aktivering.
    Og så henholdsvis h og v side.

    Du burde kunne afprøve alarmen ved at forbinde klemme 30 til plus, stel til stel og derefter give den 12v + på tændingsledningen. Så burde den starte op på en eller anden måde.


  • #18   30. dec 2012 Jeg vil lige teste den og har sat KL30 på + polen og den anden med metaløje på - polen. Nu summer den bare lidt, hvis jeg trykker på on/off.

    Hvordan får jeg sat 12v på tændingsledningen ? Ved at lodde den eller ?


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #19   30. dec 2012 Bare hold den på Plus på batteriet sammen med kl 30

  • #20   31. dec 2012 Hmm fik den til at hyle i går, HELT VILDT, smiley men kan ikke rigtig få den til det i dag. Men den virker i hvert i falde , haha, fik et kæmpe chok..

    Har købt en lysdiode til alarm i dag i Thanssen. Kan det passe den skal loddes på den ledning, som går ud fra KL30 ? Det var det som jeg kunne læse mig ud fra via (link fjernet)


  • #21   31. dec 2012 Den ledning som går ud fra KL30 er nemlig afkortet, så der har sikkert siddet en diode for enden som tidl. ejer nok har beholdt..

Kommentér på:
Hjælp til Spyball montering (8510)

Annonce