2.546 visninger
|
Oprettet:
Finansering af mc hvordan har i gjort? {{forumTopicSubject}}
Hej mcg.
Går med planer om at få finanseret en nyere mc til ca 200k
Regner med at skyde den gamle af til udbetaling/afdrag (burde minimum indbringe 80k). Men tør jo ikke rigtigt sælge den gamle før man har en eller anden garanti for at kunne låne resten? Mener ikke banken kan være med på renterne som feks caps finanserings selskab kan tilbyde et lån til. (Måske tager jeg fejl)
Hvad ville i gøre? Låne 200k og bagefter betale de 80k af når den gamle var solgt?. Har altid handlet cash, derfor denne uvidenhed.
Mvh
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
For mig er det tåbeligt at låne til legetøj
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Dejlig fornemmelse at sige det er min og den er betalt
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
Opsparing ud over den gamle cykels værdi er ikke noget jeg gider bruge for meget krudt på. Fylder 40 næste år, og hvis jeg skal afdrage en ny over 7-10 år (hvilket ville svare til hvad det ville tage at spare op) nærmer jeg mig jo de 50
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
mar 2007
Det tager mere end en vinter at spare de penge op og vil hellere afdrage hvad jeg kunne spare op og så køre på cyklen imens. Hvis det giver mening. Hvad har andre gjort? Der er jo mange der har bikes i det prisleje, og lur mig om de færreste har købt kontant.
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
Antages dette at være sådan, kan I handle frem til en aftale under forudsætning af at du kan finansiere gennem optagelse af lån.
Tre ting du skal kigge efter hvis du låner:
1) ÅOP - angiver den samlede omkostning i procent. Sammenligner du lån på dette felt, skal du sikre at løbetiden er den samme.
2) Er renten lav, er omkostningerne typisk lagt oven i lånet du får udbetalt. Dette er en ulempe, hvis du ønsker at indfri før tid, da du så "kun" sparer renten som er lav, men betaler omkostningerne.
3) Variabel eller fast rente. Det giver sig selv - men der er lidt risiko ved variabel - så vær sikker på at du har lidt ekstra luft.
Hvis du har luft i økonomien - så køb - men få skudt den anden maskine af først. Du kan sagtens forhandle under forudsætning af at din nuværende maskine sælges.
Du kan søge lån hjem via nettet og bruge det til at presse din egen bank, hvis du er mere tryg ved at samle dine lån der.
Hellere fortryde det du gør, end det du ikke får gjort
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 478
mar 2007
Fedt med jeres input!! Keep em comming.
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 346
jan 2012
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 966
jun 2010
mar 2007
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
jun 2010
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
jan 2012
Spænd livremmen ind i 2 år,spar 100k op ( det er ikke umuligt) kør på den du har imens. Og om 2 år så koster den cykel du idag har kig på kun 170k.
Så er cirklen knækket. Og du kan resten af livet køre 20% billigere.
Det er faktisk ikke sværer
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 272
Jeg går lidt med samme tanker og har derfor haft fat i banken (DDB). De kan slet ikke matche CAPS - dog kan de muligvis give flere muligheder i forhold til hurtigere afbetaling osv.
Du skal som sagt holde øje med ÅOP, og så vær opmærksom på at rente ved CAPS (<-- MC FINANS <-- Nordea Finans) er variabel, og at den derfor kan stige i fremtiden...
God jagt... - et lånetilbud fra banken koster ikke noget, men såvidt jeg ved kan hverken Jyske Bank eller DDB matche CAPS...
feb 2004
Følger: 42 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 175 Svar: 546
mar 2007
Overvejer noget dyna eller softail eller måske en electraglide af nyere dato. Den kan man jo altid strippe
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 272
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Svar: 23
Der må godt nok være mange der laver lidt sort arbejde ved siden af eller er ungkarle. :O)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Man kan sagtens financoere noget med hjul på vha lån.
Regn rigtig godt efter, hvad det kommer til at koste, og om du kan klare ydelserne
Lad være med at tro at HD eller andre kan financiere en skid billigere end din bank - det KAN de ikke, Til gengæld er det værd at overveje om du har råd.Hvis din bank - der kender din økonomi - ikke vil have den forretning, så er det nok fordi de ikke tror på at du kan svare din del - det vil du så heller ikke kunne overfor en anden:-)
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
Ikke om i synes det er fornuftigt .
hvorvidt din bank kan matche rentesatsen , kan du kun finde ud af ved at spørge, det kommer an på dit engament (men spørg dem hvilket rentespænd de kører med på den slags lån, det skal de oplyse) husk sammenligne gebyrer etc ,mht til at banken er nemmere at tale med ! vrøvl de vil tjene penge allesammen .
Knud : det er jo ikke et spørgsmål om at banken ikke vil , men om hvem der er billigst.
Jeppe : jeg er ikke i tvivl om at jeg ville sælge min mc først, i disse tider er intet sikkert ,heller ikke at du kan sælge selvom du synes den er meget billig . (mht din frygt for at stå uden mc ,kan du jo få et forhåndstilsagn ,om lån til din mc )
jan 2012
Du er sikkert kun fattig, fordi alle dine penge går til afdrag på lån.......
aug 2005
Jeg kender ikke et eneste tilfælde, hvor banken totalt set ikke KAN matche eller slå en hvilken som helst anden form for financiering, men jeg kender bestemt til tilfælde, hvor de ikke VIL låne penge ud til en eller anden. Er det ikke sådan en situation vi har, så skal trådstarter da bare tage HD's forslag med i banken og spørge dem,om de kan gøre det bedre - kan de ikke så låner han af HD og det skal han sige.
Jeg haranterer dig, at hvis banken mener hans økonomi er i orden, så kan de tilbyde ham en samlet financiering, der er BILLIGERE. HD's financiering er genfinancieret bagud - formentligt til en form for bankrente:-)
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 198
aug 2005
Yes, og du har haft i noget meget væsentligt her. Trådstarter skulle jo gerne afdrage sit lån noget hurtigere end dyret afskrives - så afdrag skal gerne udgøre mindst 20% af restgæld pr år - helt fra starten - så kan det nu aldrig gå helt galt:-)
mar 2007
Ville ikke kaste mig ud i at låne hvis ikke jeg havde råd. Jeg er ikke rig men har nok plads i økonomien til afdrag. Ville bare høre hvordan i har gjort med cykler i det prisleje ( jeg skylder ikke noget i den nuværende cykel og den repræsentere en vis værdi) ang afskrivning af værdi så holder hd prisen rigtigt godt så der er jeg ikke nervøs.
Mvh
jun 2012
jan 2012
Du er helt skæv på den.... De eneste der kommer til at lide under at vi køber kontant. Er dem der lever af finansering, mc og bilforhandlerne vil få kronede dage, for en stor del af de penge vi spare, går Lige i deres lommer.
De fleste af os er nød til at låne til mursten.
Men vi kan alle slippe for bil/mc lån, hvis vi får knækket låne cirklen. Og spare op til næste bil/mc istedet for at afdrage på det vi har.
For langt de fleste virker det som en umulighed, fordi vi ser en ekstra 1000kr seddel pr md. Som om vi har økonomi til at låne 100k til noget lir.
Og det at spare 4k op pr md. Er ikke en mulighed, fordi vi skylder både på bil og mc og den sidste rejse og forbrugslånet er heller ikke betalt ud.
Det kræver vilje at beslutte sig for at det skal være slut. Og jo større gæld man har oparbejdet, jo længere tid tager det selvfølgelig at blive gældfri.
Men 5 år i en ældre bil. Klare den for de fleste.
Eller 2 år mere med den betalte mc. Og i mellemtiden droppe charterferien og andet unødvendigt, så vil de fleste af os have mulighed for at skrabe 100k sammen.
Og så spare vi hvergang vi skal have mc eller bil. Oprettelse og panthaverdeklarationer og renter.
Og jeg ved jo at vi gerne vil spare hvor vi kan. Prøv at tjekke på bilgalleri. Hvor mange tråde der omhandler km/l og grøn afgift satser.
Og hvor mange krumspring vi laver for at spare 500 i forsikring.
Folk tror desvære bare fejlagtigt at man SKAL have et billån. For at det kan lykkedes, at blive flot kørende.
Og at det tager 1000 år at spare sammen, og man sikkert er død inden det sker. Man skal leve mens man gør det....bla bla
Det kræver ikke ret meget selv at tage styringen.
aug 2005
Dit indlæg er som at høre MINE bedsteforældre tale - præget af konservatisme og snusfornuft. Selvfølgelig har du ret i at de eneste der taber på at vi ikke låner er dem der ellers skulle have haft renter. Men hvordan du end vender og drejer det, så er solvens og likviditet IKKE det samme, og har man råd til det, så er der INTET galt i at påtage sig en ekstra renteudgift i en periode - det ville tværtimod nok være ganvligt for vort samfund:-)
aug 2005
jan 2012
Her bliver vi ikke enige
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad der er godt for samfundet, her vil jeg bare have fuld valuta for mine surt tjente skillinger
Og fakta i de kredse jeg kommer i,er at dem der piver over økonomi ( de rige har mange glæder ,,, osv osv) er dem der hvergang hjulene skal udskiftes, fægter rundt mellem banker og finansieringsselskaber for at få deres nye "drøm" opfyldt.
Måske jeg blot skal komme noget mere ud
aug 2005
Som jeg skriver er det ubestrideligt bedst, hvis man kan betale alt kontant.
Jeg selv har nu aldrig været bange for at låne, men jeg har altid kigget på, hvcad har jeg så tilbage, når jeg har betalt afdrag - og jeg kan love dig, at jeg aldrig har pebet over en uforudset udgift:-)
...om ikke andet har jeg kunnet låne til den:-)
jun 2012
ps. jeg lever ikke af forbrugslån osv. har en super økonomi og betalt cykel samt 2 dejlige biler men kun en smule rest gæld i den ene. Men som virksomhedsejer er jeg træt af høre på opsparring, folk der ikke tør bruge penge for tænk nu hvis jeg bliver arbejdsløs. come on, ja du midster dit job hvis du stiller dig i køen med forsigtig per... og.... hvem har skabt frygten i samfundet? Banker hvor direktøren har tilsidesat fornuft for et godt glas rødvin sammen med en bolig spekulant der har gearet sine lån. Nu skal vi alle spare op,hmm ja kun fordi banken skal konsolidere sig igen. Trods banken og find alternativer og de er oftes billigere da de ikke har nogle pampere i toppen. sorry men drop Jeres frygt og brug hovedet. ps, hvis i vil spare penge så drop ekstra bladet.
ok, der er nogle ansatte som kommer til at stå uden job osv... men de er sq med til at tale alt i stå. En forside med negativ budskab om bolig krise sælger, så fuck hr og fru Danmark, vi sælger aviser på den berømte frygt. ALTSÅ, køb din cykel, bil, osv hvis du har økonomien til det.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 100
Han bruger bare de penge han har , i stedet for at låne..
De enste der mister penge på det, er bankerne og finansieringsselvskaberne. Og af de penge Brian S sparer på renter og gebyrer, bruger han stensikkert hver en krone af på noget andet..
Det er i orden i siger det er skidt for samfundet at spare op til ingenting.. Det kan vi sikkert alle blive enige om .. Men jeg ser ikke problemet i at vente et par år, så man har pengene i stedet for at låne.. Det er jo kun de år man bruger på at spare op første gang , at man køber mindre end de der låner .. Når først man ikke skylder, bruger man ligeså mange penge som de der låner..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 43
feb 2004
Følger: 42 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 175 Svar: 546
aug 2005
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 12 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
Jeg har fx et billån til 3,99 i rente. Det er jo en superrente, men når alle omkostninger kommer på er ÅOP langt højere - omkring 13-14 %.
Omkostningerne er lagt på lånets hovedstol, så det bliver ikke meget besparelse ved at betale lånet ud før tid, når man modregner rentefradrag og inflation.
Det er ikke det bedste lån - men jeg har en lækker bil og slap af med den gamle benzinsluger der var dyr i drift.
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 641
jan 2012
jan 2012
Og vi er 100% enige !
Finansering af mc hvordan har i gjort?