509 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Rengøring Rengøring
Skal lige have den igen , Nogen siger det er godt at rense kæde i lampeolie hvis bare man smører godt med klar olie bagefter så o-ringene ikke tører ud passer det ?? eller skal man ned og investere i noget "rigtig" kæderens.
Hvad med udstødningens forrør er der nogen der har en god metode til at få dem blanke igen eller er det bare knofedt og lidt autosol der skal til ??
0 synes godt om
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 174
For lidt tid siden gik der en tråd om samme emne. Du kan se den her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=1713
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 145
Hvordan er det nemmest at rense kæden (uanset om man bruger pertroleum eller lampeolie)? Skal kæden være kørt varm?
Vil også gerne høre hvad der kan bruges til at få udstødningens forrør pænt og blankt igen...
Mvh Lasse
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
Mvh. Rune
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 838
Mvh
Thomas
jan 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 15
Bagefter tog jeg en klud og gennemvædede med motorolie, trykkede olien godt ind i kæden, og tørede det overskydende af bagefter. Til sidst fik den bare normal kædespray igen.. Alt i alt en ok resultat sys jeg..
nov 2004
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 4
feb 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Sorry jeg tager et gammelt emne op.
Men ville gerne lige høre til om det passer at man også kan koge sin kæde, så alt olien kommer af? også smøre kæden igen bagefter, og den skulle være som ny. Eller er det bare en skrøne...?
nov 2004
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 4
Man skal hellere lade kæden være som den er end at rengøre den forkert da man kan ødelægge o-ringene og derved kan den smørring der ligger mellem pinden og rullen forsvinde og man får et stift led. Stive led kan være grunden til at kæden springer men i alle tilfælde vil det ødelægge tandhjul mm.
Man kan koge alm. kæder men ikke i vand, man skal købe et specielt kogekar med en slags hård voks i som man så koger kæden i.
Rengøring