{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Ejerskifte og syn {{forumTopicSubject}}

Skal nok af med min YB´er snart.

Jeg synede den 28/1-2011 uden anmærkninger. Den står med plade nu.

Spørgsmålet er; skal den synes igen eller skal jeg bare ind til skattebasserne og omregistrere den?

Hvad skal jeg have med derind?

reg. attest, selvsagt, men er forsikringspapir nødvendigt mere?

pfh tak for svarene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejerskifte og syn
  • #1   29. sep 2012 Den skal synes ja. Et MC-syn holder kun ét år.

Det eneste du skal medbringe til synshallen er registreringsattesten, alt andet kører over synshallens internet system nu.

Husk at det nu ikke længere er motorkontoret der omregistrerer og udleverer nummerplader, nu er det kun synshaller og autoværksteder der kan gøre det.

• Stich
    Stich Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 10 Følgere: 8 Svar: 26
    #2   29. sep 2012 1. Den holder syn et år, så nej, den skal ikke synes i nu.
    2. Kun reg attest, og fuldmagt fra evt køber, da den ikke skal stå i dit navn.

• #3   29. sep 2012 svend j - Hvis der ikke er gået et år siden d. 26 januar 2011, så har jeg da fået væsentligt for meget SU udbetalt de sidste mange måneder!

• Stich
    Stich Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 10 Følgere: 8 Svar: 26
    #4   29. sep 2012 Fuck!!! Du har ret, vi skriver jo 2012;) Sorry.

• #5   29. sep 2012 aha. Dvs at jeg sparer turen til motorkontoret, men at den skal have et registreringssyn.

• #6   29. sep 2012 Registreringsyn og ejerskifte.

Har lige gjort det selv, og det koster små 7-800 kr. alt efter synshallens priser naturligvis.

Og nej, der er ikke noget der hedder et motorkontor mere.

• #7   29. sep 2012 Satme fint. tak.

Jeg skal sætte den i købers navn. skal jeg have noget fuldmagt eller noget med fra ham?

• #8   29. sep 2012 Du skal have en fuldmagt lige som man gjorde på motorkontoret ja. Og så skal du selvfølgelig have hans CPR-nummer. Gerne et billede af hans sygesikrings bevis hvis du kan.

• #9   29. sep 2012 Du kan også bare syne den.. Og lave en slutsseddel med køber..
    Så kan han selv lave den omreg. Inden de tre uger han har "krav på".. Glemmer han det, kan du med slutsseddelen "tvangsafmelde" den ved SKAT.. c",)

• #10   29. sep 2012 ja men vi er i en delvis byttehandel, hvor aftalen er at jeg syner den i hans navn.

• #11   29. sep 2012 Mig bekendt:
    Hvis mc er under 5 år fra ny kan du omreg den uden syn.

Hvis den er synet inden for 2 år skal den ikke synes.

Hvis den er over 2 år fra syn skal den synes. Bemærk da at du faktisk ikke skal på motorkontoret da du kan omreg mc ved applus syns haller

Du kan også sagtens køre til syns hal og omreg

• #12   30. sep 2012
    Motorcykler er underlagt reglerne om syn ved ejerskifte. Motorcyklen skal til syn, hvis den er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden. Eller motorcyklen er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden. Yderligere oplysninger kan ses på Regler for syn.

(kilde : mc touring)

Kommentér på:
Ejerskifte og syn

Annonce