{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

Sælge cyklen til forhandler. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har fundet noget jeg godt kunne tænke mig at prøve istedet for min hyo 250. ..så for ikke at stå et ondt år og vente på der er nogen der kommer privat, så tænker jeg at sælge den til en mc forhandler.

..Er det nemt at finde en forhandler og sælge til eller det er måske ikke alle der er intra?
- Får man en ekstrem lortepris eller er det kun et par tusind under hvad lign. mc ryger for på privatmarkedet?

På forhånd tak. smiley

- Bor i Århus, så hvis der ligger nogle deromkring i mener man kan høre ad, så skriv. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge cyklen til forhandler.
  • #3   28. aug 2012 hva ville så være en realistisk pris? ..20 k? der står 2 til hhv. 29 og 30 k. der har gået 5000 og 6000 km.

min har gået 9200 og har lidt ridser på den ene side. der er garanti til 7 september tror jeg det er. leovince udstødning.

• #4   28. aug 2012 HVIS du finder en som vil tage din cykel i bytte, så regn med mindst 15000kr under den billigste i dk.

• #6   28. aug 2012 Jeg har selv byttet cykler flere gange hos forhandleren, og synes egentlig det klart har været det letteste, uden den vildt store prisforskel. Og så slipper man for urealistiske privat kunder som tror de kan få 10 k i afslag pga slidte dæk eller lign

• #7   28. aug 2012 Tag et billede og sæt i bud runde her på mcg ................. så ser du !!

• #8   28. aug 2012 hmm.. ja.. det må jeg prøve.

..har bare fundet en cykel privat. 4 cyl. ..lidt mere mig. smiley ..men ellers må jeg beholde hyo'en. ..Ikke fordi den er dårlig, men vil bare gerne prøve noget forsk. smiley

• #9   28. aug 2012 Kommer meget an på om du køber en MC ved selv samme forhandler. Så tjener han jo penge på den, og vil givet vis ikke røvrende dig i samme grad på din egen MC. Men forvent ikke nogen super pris. Hvis du bare vil sælge kontant kommer det til at gøre ondt. Et lille eksempel:

Jeg kørte ud til en forhandler for 3 år siden med min daværende 2004 Kawazaki Z1000 med masser af godt udstyr. Tilsvarende MC'er stod på dette tidspunkt til 90 - 100k. på nettet i private handler og ca 100-120k. hos forhandlere. Jeg blev tilbudt 50k og ikke en øre mere hos forhandler i kontant handel. Så vil tro du får et bud på omkring 10k i en kontant handel hos en forhandler.

• #10   28. aug 2012 Mit bud vil ligge på omkring 10-12000 ved forhandler, de skal jo også tjene til huslejen, og i disse finans tider, er de ikke "flinke" ved folk

Mvh

• #11   28. aug 2012 Hvis forhandlerne giver sådanne bud, ja så prøver jeg bare at sætte den til salg selv.. smiley ...det andet vil være spild af tid.

• #12   28. aug 2012 La være meddet tror ikke de byder dig over 10k spurgte en for handler som sælger en gsxr750k7 til 127.000 men har kørt samme, samme udstyr osv de ville give 55.000

• #13   28. aug 2012 Alexander:

Hvad er det du forventer? at en forhandler vil give dig et bud på 25000?

Han skal tjene til sin løn, husleje, og hans bank skal finansiere hans køb af din maskine, alt dette, er der kun EN til at betale, nemlig dig..

Og hvorfor er det så frygteligt, jeg mener, du går jo heller ikke på arbejde gratis vel, du forventer DIN chef giver dig en god løn, den forhandler der skal "købe" din MC, har jo også ansatte der skal have en god løn, og deres løn kommer ved at han laver handler han tjener på...

Og det er handler som den med dig....

• #14   28. aug 2012 Morten "TEAM BASTARDS PlysDyret" :

Har overhovedet ingen forhåbninger om 25k hvis den så blev solgt privat.
    - Nu er der jo en stor forsk. mellem 10 k. og 20 k.
    - siger det er spild af tid hvis man bliver budt 10 k. ..hvis det var 18-20 k. så kunne det overvejes.

Hvor finder du ord som frygtelig og 25k? ..ja ikke for at bluse det hele op til børnehaveniveau/ scootergalleri.

• #16   28. aug 2012 En, forhåbentlig, "klar" forklaring på hvordan forhandler udregner en pris..
    Gør det selv hver dag (bilsælger).
    Først udregnes en forventet udsalgspris.
    Herfra trækkes evt. reparationer, service, dæk, skavanker osv. Og husk også at der skal pudses lidt, samt annonceres på div. websites.
    Lad os nu sige at vi har en vare der forventes at kunne koste kr. 35.000,- og man har fundet ud af at der skal laves service og den skal have et nyt dæk... hvad ved jeg.. det koster måske 5 af de lange.. Avancen regnes til at skulle være 10 af de lange. (Man giver vel garanti, om ikke andet så reklamationsret) som jo også bør komme ud af avancen. Og forskelsmoms skal man jo heller ikke glemme. Så har man eks. kr. 10.000 i diff. mellem indkøbs- og udsalgspris, ja så snupper skattefar de 2 tusser i moms. Så er der 8 tilbage...
    Men jo, i øjeblikket er det købers marked. Og udbuddet er stort, både indenfor biler og motorcykler. Derfor er priserne pressede.

• #17   1. sep 2012 Alexander.. du kunne også tage ud og finde din cykel ved forhandler, evt flere... og se på tilbudende... din cykel koster dig også penge i tab + forsik + vægt osv osv hver måned du er stædig og ikke tager tilbudet fra forhandleren... så i virkeligheden... kan det svare sig når du er nede i det beløb??
    jeg havde handlet med den lokale smiley

kunne forstå hvis du stod som mange andre og misted 50k+ at man skulle overveje at beholde den.. men kom nu... du kommer til at miste mange flere på alt muligt andet smiley

• #18   1. sep 2012 ..ja det overvejer jeg også. smiley ..men nu har jeg ikke lige fundet noget interessant hos en forhandler endnu. ..så bare en der kunne være fed at ha istedet hvis der lige var en der ville gi 20k eller deromkring. smiley ..den anden står til 23k .:-) Et skift uden at sætte penge til. :o)

..men jeg har planer om et skift til næste sæson. ..skal bare lige have de ekstra penge. smiley

Kommentér på:
Sælge cyklen til forhandler.

Annonce