1.437 visninger
|
Oprettet:
Hjælp,-sælge MC til Slovakiet {{forumTopicSubject}}
Hej forum
Håber der er nogen her der kan hjælpe !
Jeg har annonceret en mc til salg på mobile.de en fra Slovakiet som er interesseret, og vil komme og hente cyklen nu i weekenden. Han vil overføre penge til min konto han siger jeg kan se de penge i min konto med det samme Er der nogen her der ved noget om dette og hvad skal jeg være opmærksom?
jan 2017
Følger: 4 Følgere: 1 Svar: 16
Glem det
Vh
okt 2018
Følger: 13 Følgere: 155 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 89
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 178
feb 2015
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 29
feb 2015
jun 2018
Følger: 7 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 6
feb 2015
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 42
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 392
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Jeg har handlet lidt køretøjer på den anden side af grænsen.
Jeg betaler altid kontant!!
Man må gerne have mere end 10000 euro med over grænsen.
Man skal forbi et told/skat center og udfylde et stykke papir med hvad man skal købe og hvor det skal købes.
Jeg havde sidst 14000 euro med over grænsen til en ældre BMW og det var intet problem.
MVH Simon
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Alt andet stinker af fusk.
feb 2015
feb 2015
aug 2010
Følger: 65 Følgere: 56 MC-er: 6 Emner: 8 Svar: 128
Først og fremmest en lækker maskine du har til salg, som desværre bliver solgt til udlandet ser det ud til.
Dernæst overførsel er altid til at foretrække, da det ikke andre end dig selv som kan gøre noget som helst med de penge, lige så snart du kan se beløbet på din konto. Køber kan ikke annullere overførslen efter de er gået ind på dit konto. Her er straks overførsel den bedste måde at overføre beløbet på, både for køber og sælger, da beløbet vil blive set på sælgers konto med det samme.
Vedkomende bør have en eller anden form for tilknytning til Danmark siden vedkommende vil overføre pengene til dig ved straks overførsel, da man skal have CPR nummer for at kunne oprette bank konti. Med mindre udenlands overførsler (med IBAN nummer osv. ) er blevet så hurtige at det næsten virker lige så hurtigt som den nationale straks overførsel. (Det tvivler jeg på at det er tilfældet)
Under alle omstændigheder tag kontakt til din bank og stil det samme spørgsmål.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 159
Den slags bruges også til hvidvaskning af penge.
Personen overfører med vilje for mange penge, og beder dig så overfører differencen. På den måde er de penge han får tilbage "vasket rene" og det har kun kostet ham et vekselgebyr, i form af de penge du skulle have for cyklen/iphonen/skænken osv.
aug 2010
Følger: 65 Følgere: 56 MC-er: 6 Emner: 8 Svar: 128
Den havde jeg ikke set at komme.....
Siger du at en køber med vilje overfører 10.000 kr. mere på sælgers konto for dernæst at få dem tilbage af sælger i form af kontanter???
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Mht bank overførsel kan man IKKE få pengene retur uden du sender dem. Men check med din bank. Normalt er internationale overførsler et par dage undervejs, så lad være med at give ham cyklen uden pengene er på din konto.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 159
Ikke som kontanter, bare som en overførsel.
Send f.eks. 100.000kr "beskidte penge" til en konto.
Modtag 80.000kr den anden vej (men måske endda til et andet kontonummer / Forex money exchange eller lign). . De 80.000kr er nu hvidvasket fordi de ikke direkte kan kædes sammen med de 100.000.
Fik det at vide til et seminar om cybersikkerhed
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
mar 2009
Følger: 1 Svar: 17
Good luck, you may need it!
mar 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
Fra SKATs hjemmeside:
"Mere end 10.000 euro ud af eller ind i Danmark
Læs op
Rejser du ind, ud eller gennem Danmark med et beløb, der svarer til 10.000 euro (ca. 75.000 kr.) eller mere, skal du angive beløbet til Toldstyrelsen.
Det gælder uanset typen af valuta, eller om pengene er i kontanter, rejsechecks eller værdipapirer.
Det gælder også, hvis du sender beløb, der svarer til 75.000 kroner eller mere, ud af Danmark eller modtager et beløb af den størrelse fra udlandet.
Du skal også angive beløbet til os, selvom du kun er på gennemrejse og befinder dig kort tid på dansk toldområde, fx i bil, tog eller hvis du går i land fra et skib.
Du har pligt til at angive beløbet, uanset om du er privatperson eller virksomhed. Hvis du ikke ejer pengene, men er i besiddelse af dem som kurér eller chauffør, skal du stadig angive beløbet.
Husk, at likvide midler (sedler, mønter mv.) er en vare, og de skal derfor også toldangives efter de almindelige angivelsesregler.#
Hjælp,-sælge MC til Slovakiet