{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Stephan A
Stephan A
Tilmeldt:
3. jun 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 4

Fjernelse af drosling {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.
Jeg er næsten lige blevet 21, og købte en Suzuki GSXR 750 lige i starten af 2011.
Jeg fik den droslet, da jeg kun var 19, og vil nu gerne have droslingen af. Det er skiver i indsugningen, som jeg fik sat i på værkstedet.
Bør jeg lade værkstedet afmontere det igen, eller kan jeg roligt gøre det selv?
Og skal cyklen omsynes, eller kan jeg nøjes med at få en ny registreringsattest med de nye informationer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjernelse af drosling
  • #1   25. aug 2012 man kan alt selv, hvis man ved hvordan det skal gøres,
    Cyklen skal omsynes da det er en konstruktiv ændring,


  • #2   25. aug 2012 Smid den til mekanikeren og få ham til det. Ja, du skal betale lidt ekstra for det, men så er du også sikker på, at det virker.

  • #4   25. aug 2012 bare pil dem ud og så til syn der er ikke så meget hokuspokus ved det har gjort det mange gange

  • #6   25. aug 2012 en indkøring ville også være på sin plads, så lad mekanikeren ordne det hele

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #7   25. aug 2012 Jacob R - INGEN af de ca 10 MC'er jeg har monteret drosling på, har haft brug for hverken synkronisering, indkøring eller på anden måde modifikationer hverken ved montering eller afmontering.

    Hvor får du alt det der fra?

    Der står GSXR - ikke kineser Lifung Bong pLing eller hvad det affald nu hedder...

    Men uanset hvad, skal man en tur forbi synshallen når det er pillet af.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #9   25. aug 2012 Nu ændrer en stak skiver i indsugningen og et lille beslag som begrænser gasvandringen, ikke på om gasspjæld/karburatorer er synkroniserede.

    Så medmindre det er flere år siden det sidst er gjort, kan jeg ikke se nogen som helst grund til at synkronisere dem - er det noget du kan forklare nærmere om baggrunden for?

    Det var ikke ment som en stikpille idet jeg ikke havde bemærket at du ejede sådan et køretøj - og du svarer stadig ikke på hvor du får alt det der med synkronisering og indkøring fra....?
    Det var blot en henvisning til at visse mærker bruger mere tid og energi på at lave et driftsikkert fødesystem end andre. Et af de mærker er Suzuki kontra f.eks Honlei - men som altid får man jo blot hvad man betaler for.


  • #12   25. aug 2012 Jacob R

    det er slet ikke nødvendigt og dem jeg har lavet har jeg altid prøvekørt bagefter for at se om de gik rigtigt og der var aldrig noget bøvl overhoved


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #14   25. aug 2012 Det er det samme som at komme med en stikpille til os andre om at vi ikke gør det godt nok.

    Nu må du styre dig...


  • #15   25. aug 2012 jeg er ikke meget for det men giver sajmon 100 % ret


  • #17   25. aug 2012 hvor meget erfaring her du med det tænker jeg så på ?

  • #18   25. aug 2012 flowet ændres jo ikke mere end når du kører med mindre gas/spjældåbning

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #19   25. aug 2012 Det eneste sted flowet bliver anderledes, er ved fuld gas, som så bliver ændret til ca halv gas på de fleste MC'er når droslingen bliver monteret.

    I tomgang kan du drosle din MC indsugning til 5-6mm huller, og det vil stadig ikke ændre NOGET som helst, da flowet er så lavt. Det største vacuum er altid i tomgang eller forhøjet tomgang, og sidste gang var det vacuum jeg brugte til at synkronisere efter.

    Hvad bruger du? smiley


  • #22   26. aug 2012 Hmm de gange jeg har rodet med en droslet cykel, så har det bare været skiver efter kaburatorne som har fungeret som en form for gasspjæld, hvilket man ikke burde dyse cyklen om for.
    Men jeg vil mene at en synkronisering ville være på sin plads da det er noget som er godt at gøre mindst en gang om året, for at tingene køre optimalt.
    Men hvis det kniber lidt med pengene, så vil jeg bare flå skiverne ud, samle lortet, og køre en tur for at se om den køre ordenligt, hvis ikke, så kan du køre på værksted og lade dem ordne det, eller finde en du kan låne et sæt vakkumure af.
    Jeg er 22 og har aldrig brugt en krone på værksteder, laver squ bare lordet selv. Hvis man gider bruge et par timer på at studere mekanikken gennem en god manual, så er der ikke mange ting der er vildt kompliceret på sådan en ged.


Kommentér på:
Fjernelse af drosling

Annonce