{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.955 visninger | Oprettet:

Hvordan er reglerne omkring fjernelse af drosling? {{forumTopicSubject}}

Hvordan er reglerne på det område?

Hvis vi siger, jeg har en kværn, som selvfølgelig ikke må overskride det magiske antal hk (34 hk, ikke?), men uden drosling vil yde mere, vil jeg så kunne blive stoppet for det og få bøde med det samme, eller kun blive kaldt til syn?

For så vil man jo bare kunne sætte droslingen i igen, inden man skal i synshal, ikke?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er reglerne omkring fjernelse af drosling?
  • #1   19. maj 2012 Hvis du har lille kørekort og kører på en MC med mere end 34HK, så får du 7500 i bøde plus 1000 for manglende syn.
    Hvis du har kortet, så er bøden nok kun de 1000 for manglende syn.

Jeg er ikke helt sikkert, men til syn, det skal du uanset hvad.

• #2   19. maj 2012 tror han spørger lidt om politiet kan måle eller på anden måde se om den er droslet.. ..eller om de bare mistænker ham og så kalder ham til syn, hvor man i mellemtiden kan smide drosling på..

• #3   19. maj 2012 Alexander:

Det er præcis det jeg mener, for de har vel ikke muligheden for at give en bøde med det samme?

• #4   19. maj 2012 De kan hive den op på et fejeblad og køre den DIREKTE til syn, hvis det er det de vil. Går den igennem syn, så betaler de hele festen, men bliver den kasseret, så hænger du på det hele, plus bøden.

Min fars bil blev kørt væk fra en ulykke, da han kørte en 52årig dame ihjel.
    Hun cyklede ud mellem 2 biler og direkte ud foran ham og endte under højre forhjul.
    Hans bil gik direkte igennem syn.
    De ville være sikre på at det ikke var defekt styrtøj/bremser, der var årsagen til ulykken.

• #5   19. maj 2012 tag nu bare bøden som en mand, hvis du ikke vil følge reglerne.. smiley

• #6   19. maj 2012 Nicky: Går den, så går den.

Politiet ved jo, at "alle" køre rundt med ulovlige udstødninger imellem syn, men har da aldrig hørt, de er blevet sendt til syn pga. ulovlige udstødninger? Og er det ikke det samme, eller hvad?

• #7   19. maj 2012 Hvisndunfjerner droslingen i forbindelse med, at du har fået det store kort, så skal den omsyes, da det er en konstruktionsændring.
    Har du ikke det store kort, så kan du nøjes med kun at fjerne droslingen, og så ikke omsyne den. Så kan du vise politiet, at den kun har 34 hk selvom sandheden er en anden.
    Hvis du kører rundt på en stor motorcykel uden drosling med det lille kort, så er bøden 7500 så vidt jeg ved. Før bødetaksterne blev ændret var det på 5000 kroner. Min yder egentlig 75 hk på dækket, men står på papirerne, at den kun har 34 hk.

• #8   20. maj 2012 Min onkel er motorsagskyndig og tjekker biler og mc efter uheld:

Han har aldrig åbnet en motor, medmindre der har været klar indikation for at en motor er tunet. Selv hvis den har været tunet, har det kun været interessant hvis tuning, dvs. hastigheden, var årsag til uheldet.

Som eksempel, kører du med din mc 50 kmt og kører ind i en, er der INGEN der vil tjekke om din drossel har været der eller ej.

Kører du md 250 kmt ind i en, kan det da være man overvejer at tjekke om drosslingen var på cyklen. (da du i 99% af tilfældene vil være død, er det ligemeget).

Bliver du til gengæld stoppet af politiet pga fart er sagen en helt anden, acclererer du så kraftigt at betjenten kan have tvivl om hvorvidt den er drosslet eller ej, skal den nok blive undersøgt.

• #9   20. maj 2012 Dan Dan.... Hvad mener du med at man aldrig har hørt om nogen der er blevet kaldt til syn pga udstødningen ?

Udstødningen er den største grund til at cykler bliver sendt i synshallen...

Cykel konfiskeres og køres til syn på et fejeblad. Det konstateres at den støjer for meget. Du får besked på at hente den og få den ordnet ( sammen med en bøde + regningen til Falck ) hjem og skaffe en lovlig potte. Til syn igen .. At betale.. Hjem og skifte potte. Og så håbe at der går lang tid inden cirkusset starter igen..

Ridser under transport er på ejers regning.

Hvis der findes flere uregelmæssigheder ved synet er de ikke bange for at indkalde skat for at få konstateret om der skulle være sneget så mange alu stumper på dyret at den har skiftet identitet og må udløse en ny afgift .........

Kommentér på:
Hvordan er reglerne omkring fjernelse af drosling?

Annonce