1.955 visninger
|
Oprettet:
Hvordan er reglerne omkring fjernelse af drosling? {{forumTopicSubject}}
Hvordan er reglerne på det område?
Hvis vi siger, jeg har en kværn, som selvfølgelig ikke må overskride det magiske antal hk (34 hk, ikke?), men uden drosling vil yde mere, vil jeg så kunne blive stoppet for det og få bøde med det samme, eller kun blive kaldt til syn?
For så vil man jo bare kunne sætte droslingen i igen, inden man skal i synshal, ikke?
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 525
Hvis du har kortet, så er bøden nok kun de 1000 for manglende syn.
Jeg er ikke helt sikkert, men til syn, det skal du uanset hvad.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 16
Det er præcis det jeg mener, for de har vel ikke muligheden for at give en bøde med det samme?
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 525
Min fars bil blev kørt væk fra en ulykke, da han kørte en 52årig dame ihjel.
Hun cyklede ud mellem 2 biler og direkte ud foran ham og endte under højre forhjul.
Hans bil gik direkte igennem syn.
De ville være sikre på at det ikke var defekt styrtøj/bremser, der var årsagen til ulykken.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 16
Politiet ved jo, at "alle" køre rundt med ulovlige udstødninger imellem syn, men har da aldrig hørt, de er blevet sendt til syn pga. ulovlige udstødninger? Og er det ikke det samme, eller hvad?
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
Har du ikke det store kort, så kan du nøjes med kun at fjerne droslingen, og så ikke omsyne den. Så kan du vise politiet, at den kun har 34 hk selvom sandheden er en anden.
Hvis du kører rundt på en stor motorcykel uden drosling med det lille kort, så er bøden 7500 så vidt jeg ved. Før bødetaksterne blev ændret var det på 5000 kroner. Min yder egentlig 75 hk på dækket, men står på papirerne, at den kun har 34 hk.
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
Han har aldrig åbnet en motor, medmindre der har været klar indikation for at en motor er tunet. Selv hvis den har været tunet, har det kun været interessant hvis tuning, dvs. hastigheden, var årsag til uheldet.
Som eksempel, kører du med din mc 50 kmt og kører ind i en, er der INGEN der vil tjekke om din drossel har været der eller ej.
Kører du md 250 kmt ind i en, kan det da være man overvejer at tjekke om drosslingen var på cyklen. (da du i 99% af tilfældene vil være død, er det ligemeget).
Bliver du til gengæld stoppet af politiet pga fart er sagen en helt anden, acclererer du så kraftigt at betjenten kan have tvivl om hvorvidt den er drosslet eller ej, skal den nok blive undersøgt.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Udstødningen er den største grund til at cykler bliver sendt i synshallen...
Cykel konfiskeres og køres til syn på et fejeblad. Det konstateres at den støjer for meget. Du får besked på at hente den og få den ordnet ( sammen med en bøde + regningen til Falck ) hjem og skaffe en lovlig potte. Til syn igen .. At betale.. Hjem og skifte potte. Og så håbe at der går lang tid inden cirkusset starter igen..
Ridser under transport er på ejers regning.
Hvis der findes flere uregelmæssigheder ved synet er de ikke bange for at indkalde skat for at få konstateret om der skulle være sneget så mange alu stumper på dyret at den har skiftet identitet og må udløse en ny afgift .........
Hvordan er reglerne omkring fjernelse af drosling?