6.982 visninger
|
Oprettet:
FOR & IMOD Suzuki VS 750 Intruder {{forumTopicSubject}}
Hej MC venner..
Jeg er så heldig at jeg er i gang med at kigge på ny MC..
Jeg har i dag været ude og prøve en Suzuki VS 750 årgang 89 jeg er bare helt solgt i den maskine og den motor.
Men hvad er folks erfaring med denne MC..
Hilsen
Jakob
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 200
hvad med til længere ture??? jeg kørte i gode 45 min og blev ikke træt af den..
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 590
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 47 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 392
Knud (ølstykke) er kongen inden for intruder !!
Mener at hans (Knud) har kørt et godt stykke over 100.000 Km...
jul 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 9
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Sådan en sjover har ingen MELLEMPOTTE.
Ved du idet hele taget hvad du taler om????
En VS er ikke nogen ringe maskine, men det er en cruiser, og det betyder selvfølgelig noget. jeg kan da fortælle dig, at vi var en overgang en flok blandede cruisere, der kørte sammen. Vi var to VS'er og vi kørte altid bagest, for ellers kørte vi fra alle de andre så snart vejen svingede!!!!!!
VS er en slank maskine som kan lægges meget ned, men deen har sin egen måde at gøre tingene på. Teknisk er den nærmest genial!
aug 2005
aug 2005
VS 600 - 800 er ens udadtil bortset fra kølerens bredde, Dog masser af disse cykler er sænkede, og det er en rigtig dum ide, ligesom mange i den hellige customariserings navn fjerner det oprindelige beslag til fodhvilere og støtteben. Dette beslag fixerer også stelrørene ift hinanden, og det er et rigt skidt ide at fjerne denne stabilisering.
Jeg kører både på min gamle Ged og min VFR1200. Det er to forskellige verdener til to forskellige formål.
Cruiseren er dødcharmerende pga sin momentudvikling og lyd, men den er en plage at sidde på mere end et par timer ad gangen. Man bærer simpelthen alt for meget af sin kropsvægt i lænden - sandt for alle cruisere.
VS750 kan selvfølgelig ikke lægges så langt ned som VFR-en, men det er også en helt anden cykel.
Personligt tror jeg, at du sammenligner æbler og bananer. Og desværre - jeg bliver mere og mere overtydet om, at du faktisk ikke forstår, hvad det her drejer sig om - sorry;-)
aug 2005
aug 2005
Det er helt OK at have en mening, men skal andre bruge den til noget, må man sgu sikre sig, at man har noget at have den i - og det her hjælper dine smileyer IKKE på - sorry
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 11
Kører selv på 3 år .............
aug 2005
DET er jeg helt enig i, og den eneste grund til at jeg farer frem er, at vi åbenbart har besøg af en "racerrøv" med meninger men meget lidt viden. Desværre holder han sig ikke tilbage fra at udtale sig om noget han tydeligvis IKKE har forstand på.
Min egen mening om VS maskinen er, at den faktisk er meget svær at slå - det er en bragende god maskine - den kræver en smule tilvænning -en dag eller to gør rigtig meget ved det- og så bliver den meget bedre bare af et par moderate risers og et lige styr. Det eneste jeg ikke vil anbefale den til er lange ture (vi taler om 3-400 km eller mere) særligt ofte. Det sidder man simpelthen ikke rigtigt til - det er et helt generelt cruiser-problem - ikke noget specielt for VS maskinen, og så er den ikke født med en særlig god saddel - heller ikke noget specielt for VS-maskinen.
Den har det samme som næsten alle cruisere med rørstel - skal man have motoren ud af den, så tager det en del timer. derfor skal man kunne selv, hvis ikke maskinen er gennemsund. er den sund - og det er langt de fleste af disse cykler - så kører den år ud og år ind, bare den får et årligt olie/oliefilterskift og ventilerne bliver kigget igennem hvert andet år.
Den skal synkroniseres jævnligt, men en bette modifikation løser også dette behov.
Jeg kan varm anbefale den, men har man ikke selv teknisk forstand, så få lige en til at lytte på den.
aug 2005
Smag er jo forskellig - heldigvis, og ikke alle kan som du og jeg have flere cykler at vælge imellem
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 200
ja jeg er en ung gut på 27 år men jeg er ikke til plast raketter jeg er til god lyd og chrom derfor jeg kigger på en vs 750.. jeg skal bruge den til hygge ture og nyde landet og den smukke natur...
Knud (Ølstykke)
Jeg har ikke fået en privat besked fra dig som du skrev længere oppe.. vil da gerne have lidt viden fra dig..
Kender du evt. nogle gode sider med dele samt forum???
aug 2005
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
Du plejer da ellers at postulere at du kan lægge ALLE cykler HELT ned
aug 2005
for helvede:-) Min VS har jeg slet ikke tak på, hvor mange gange har været lagt helt ned. VFR en lagde jeg første gang i denne uge - Helt Ned!
jul 2010
jul 2010
lytter gerne......
aug 2005
Thomas:
Melle forreste og bageste karburaor sidde et kabel med diverse justeringsmuligheder, som skal sikre at justering på bageste karburators tomgangsindstilling overføres til forreste. Denne forbindelse ahr alt for mange led, der kan give sig forskelligt, og derfor er synkroniseringen ikke stabil ret længe ad gangen. Fjerner man dette kabel eller klipper det over, så er karburatorerne fri af hinanden.
Forreste karburator har sin egen tomgangsskrue på venstre side i kørselsretningen. Justerer man de to tomgangsskruer (for og bag, så man har en fornuftig - ikke for lav tomgang, og spænder den forreste kontra igen, så flytter denne indstilling sig ikke længere. Så justeres gaskablet ved hådntaget til ca. dobbelt tomgang, og der synkroniseres igen - denne gang ved at justere længden på forreste gaskabel! Når du er færdig låses denne indstilling ved at skrue kontra. Du har nu en meget stabil synkronisering! Herefter justeres gaskablet ved håndtaget tilbage, så der er en smule frigang.
NB! Træerne vokser ikke ind i himlen!!!
Gør man dette er prisen, at man fremover holder nallerne fra bageste tomgangsskrue, så lad motoren rotere med en rimelig hastighed ved første den af modifikationen.
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
Det er rigtigt at du på de længere ture bliver træt. Men holder du en kort pause hver time, er der ingen problemer.
Jeg er selv 197 cm høj og vejer et pænt stykke over de 100 kg. Og min VS800 bliver bare ved og ved og ved og ved med at trække. Det er ikke en racer, men det er heller ikke det du søger kan jeg høre.
Den trækker godt i alle gear, og du behøver sjældent at geare ned, ved overhaling, da den trækker super godt i alle hastigheder.
Jeg har været på mange ture, også med konen bag på, og hun er heller ingen smølf, og der kører den helt fint.
Jeg kan kun anbefale dig til at lytte til Knud. Jeg tror ikke der er mange der IKKE kan anbefale at han er manden når det gælder Intruderen.
Sikkert mange der nu siger "forny dig dog" men Jeg skal helt klart have intruder igen, om det bliver VS éren igen ved jeg ikke. Stilen er tilbagelænet, kørslen er sjov............. Køb den endelig
Har du spørgsmål så skriv endelig.
Dan
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 45 MC-er: 8 Emner: 15 Svar: 42
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Nå men alene statistikken siger da en del..VS'eren er en af suzukis mest solgte gennem tiden..
At konstruktionen opdateret, - stadig duer i deres spritnye modeller siger vel også noget om at det solidt urkram og for dig holder det evt. stumpe priser nede.. Ydermere deles motor og drev med mange modeller jeg har selv haft et par VX'er og har stadig en jeg har megen fornøjelse af..
Brugte den i en periode til at pendle på, det blev til ialt 73000 km på 4 år.. ( incl. Flere ture til Østrig et par til Harzen, Irland, Nortelje.. Og så'rn.. ) Hvor jeg stort set kun ofrede alm. Sliddele og vædsker.. + plus selvfølgelig havde det sjov samtidig..
Den er nem at gå til - bare spørg Knud og gensalgspriserne ligger vist i et fast leje efterhånden, - hvis ikke du lægger den ned hele tiden.. Bare spørg Knud.. ( undskyld Knud ;-))
Så bare hug på..
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
Har som tidligere MC ejer igen taget hobyen op, nu som 53årig. Har imidlertid muligvis købt katten i sækken i form af en 1989 Suzuki Intruder VS 750 hvorpå der er "Choppet en hel del": sænket, bredt styr, andre blink, larmepotter og fremflyttersæt. Har nogle TUV-godkendelsesproblemer som dog nok løser sig så cyklen kan synes og omregistreres.
Mit akutte problem er med cyklens starter, der efter nogle dage viste lidt samme sygdom som den Virago 920 jeg havde sidst (for 20år siden). Går ikke i indgreb, men "klikker" i stedet. Hvad skal gøres ved denne starter, og er det blot relæet? Det synes lidt som et periodisk problem, for nogle gange køre starteren "halvhjertet" rundt, og jeg vil mene der skulle være rigelig strøm på batteri.
Jeg søger hjælp til at finde en med forstand herpå til at hjælpe mig, værksted i klubregi, farvet håndværker eller andet, hvor man selv kunne lave den slags arbejde med kyndige menneskers/mekanikeres assistance. Har købt en billig cykel som jeg ikke har råd til at ofre store beløb på, men laves skal den for
det er en dejlig cykel når først den ER startet.
Nogle råd/gode ideer/kontakter/tilbud....?
aug 2005
Imod:
1.Batterikassens placering,
2.Plads i stellet ved reparation - tingene skal fandeme gøres i ret rækkefølge.
3.Synkroniseingsmekanik!!!!!
og de lader sig egentlig ordne;
1: køb en klods eller en centarfod
2: Køb en clymer manuaæ - og følg den!
3. Denne kan og skal modificeres!
Resten synes jeg faktisk er OK, og lader man centerklodsen den holder støtte ben og fodhvilere sidde, sparer man sig selv for en masse bøvl!!!!.
Det KAN være en god IDE at skifte saddel, risere og styr!
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
Ps lad være med at sige til ham den gamle (knud) at jeg har kørt 'sjove ture' på hans suzuki
aug 2005
Der har du sgu nok været ude med GAFLEN - DIN GRIS
sep 2014
Forstår fint at jeg har brug for en Clymer manual, men en fod/klods kan jo hverken erstatte værksteds-faciliteter endsige know how. Leder efter et (værk-)sted i klubregi eller lign.hvor jeg kunne stå og skifte starter/-relæ eller hvad der nu akut er galt. Kan se at en ombyt-starter kan fås for 5-600, men kan mit problem evnt bare være et defekt starter-relæ til under en hund?
Hvad var grunden til at det var "en dum ide" at sænke den?
aug 2005
Specielt fjerner mange den "klods", fodhvilerne sidder i og støttebenet er fastgjort i! Det er en ekstremt dum ide. Den klods har 2 x 4 bolte, der går igennem en plade i hvert stykke stelrør. Fjernes pladen uden en ny monteres kan cyklens langssgående stelrør bevæges frit i forhold til hinanden, og man får et ekstremt slattent stel!!!!
sep 2014
Nogle forslag ift mit projekt med skift af starter/- relæ? Og helst noget der er realistisk for os dødelige uden finmekaniker-certifikater og værksted?
jul 2011
Svar: 43
Genopliver lige en gammel tråd her undskyld!
aug 2005
jul 2011
Jeg er bare intresseret i at se den omtalte del.
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 345
jul 2011
Ellers bør et nyt beslag laves.
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 345
jul 2011
Jeg har endnu ikke en VS'er, men overvejer det, så er det jo rart at ha lidt på plads omkring dem inden..
Jeg er også en kende forvirret over at nogle af dem har udstødningerne ført ud på højre side, men de fleste har en på hver side.
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Det er, som Knud skriver, en god idé at lade beslaget til de originale fodhviler sidde, når man skifter over til et fremrykkersæt
jul 2011
Jeg prøver at finde ud af hvad man især bør se efter ved de 700/750'ere
FOR & IMOD Suzuki VS 750 Intruder