Gearskifte problemer {{forumTopicSubject}}
Nogen der har erfaring fra deres egen mc eller med en Kawasaki Baby Ninja 250'ers gearskiftevaner og -uvaner mht. at sætte sig fast i tide og utide under nedgearing? Hvis jeg må standse for rødt ved et lyskryds og ankommer i 6. gear og ikke når at skifte ned trinvis, står jeg ofte i den situation, at den sidder fast i 6. gear og først må koble lidt ud og ind for at få den ned i første. Tilsvarende er der andre situationer, hvor gearpedalen lige låser sig, men til sidst gir' efter. Min brugtforhandler siger, at det er normalt for ALLE mc´er, men hvor meget kan man lige stole på ham Hvad er jeres erfaring udi nævnte problem? Ellers kører den som smurt, men vil gerne nå at udnytte garantien, hvis han prøver at tage mig ved næsen. Thanx.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Når du sætter farten ned, skal du efterhånden som farten sættes ned skifte ned i gear. Det er jo ikke en bilgearkasse hvor du selv kan vælge hvilket gear du vil skifte ned eller op i, du SKAL igennem alle gear for at få den i 1., og det kan den ikke hvis gearkassen ikke roterer.
Skift kørestil - så er dit problem løst.
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.811
Prøv lige at tjekke om den kobler helt fri
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 37 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 101
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 54
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.718
Ligesom i bil, har jeg ALDRIG koblingen trukket / trådt ned mere end 1-2 sekunder ad gangen medmindre jeg holder stille i et lyskryds og venter på at sætte igang.
Det der med at komme rullende med koblingen trukket og så skifte ned til man holder stille - det skratter og KAN derfor efter min logik KUN være dårligt for gearkassen. Både min kobling og gearkasse på min SV1000 K4 motor, spiller 100% og det har kørt 98.000km uden problemer.
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 501
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
lad os sige jeg kommer kørende med 60 i by i 6 gear. ser så længere fremme det bliver rødt, og skifter ned i 5 lidt motorbrems samt "fake aktivering" af bag bremse (kun for at få bremsen til at lyse), derefter 4 lidt motorbrems, så 3, i 3, kører jeg evt. de 30 meter der er tilbage til stop linjen, hvor jeg lige inden jeg stopper, trækker koblingen ind og skifter 2 gear ned.
Men alle får deres egen metode, som de mener er bedst.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
Motoren tager ikke skade af at blive smidt op i omdrejninger når du motorbremser, bare den ikke bliver overdrejet ( rødt felt) og blokker baghjulet.
Jeg har endnu aldrig skiftet bag bremser pga slid.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 226 Svar: 3.253
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
http://www.mc-sikkerhed.dk/
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 54
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
sep 2011
Emner: 17 Svar: 454
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 54
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
sep 2011
Emner: 17 Svar: 454
aug 2010
Følger: 26 Følgere: 23 Emner: 2 Svar: 4
Gearskifte problemer