{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.377 visninger | Oprettet:

"Din MC larmer" {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har en GSX-750R med std udstødning. I går kom vores nabo over med en lille gave i forbindelse med at jeg hjalp dem i en uheldig situation de var kommet i.
Vi bor i en mindre by i et lukket villakvarter. De har soveværelse ud mod vores indkørsel. Fra deres vindue til vores indkørsel er vel 10m i lige linie.
Jeg kører hjemmefra kl 06.15 om morgenen lige meget om det er på MC eller i bil.
Under samtalen nævner hun at det var svært for hende at falde i søvn igen når jeg vækkede hende om morgenen (de er begge pensionister) med min larmende MC.
Jeg blev helt paf, og tænkte: Hvad fanden bilder du dig ind? Her har jeg lige hjulpet jer i en snæver vending, også kommer du og brokker dig mens du afleverer en gave som tak for hjælpen.

Så nu er mit dilemma: Skal jeg trække på skuldrene og tage lidt hensyn, ved at først starte når jeg er ude på vejen (alm indkørsel længde)? Eller skal jeg være ligeglad og starte cyklen i carporten som jeg plejer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Din MC larmer"
  • #1   21. aug 2012 Ville nok tage hensyn når det er så tidligt og lige trække den lidt væk, det tager dig jo kun 10 sekunder. Jeg gjorde det selv ved min gamle garage som lå i en baggård op af nogle lejligheder når jeg tog afsted på arbejde kl 7 om morgen. Lyder som en fin måde din nabo har kontaktet dig stille og roligt.

Skal siges at jeg ikke gør det nu da jeg så skulle trække den op af en lille bakke selvom jeg nok forstyrre endnu flere folk nu, bare start og afsted med det samme ved lav omdrejning så går det nok.

• #2   21. aug 2012 Sig at du rent faktisk er på vej til job, bl.a for at kunne betale skat så de kan sove deres pension væk smiley

• #3   21. aug 2012 Vær da ligeglad. smiley Folk er hlsigvis forskellige i DK, og har forskellige hobbyer.
    - Vi må sgu snart til at vende os til at der skal være plads til alle.

Hvis ikke de kan holde til en total lovlig, og ikke larmende mc bliver startet på grunden ved siden af deres, i få sek. / min. Hver morgen, har de ALT for lit at gÅ op i. Men. De er jo selvfølgeligt også pensionister. smiley

• #4   21. aug 2012 Af med potten. så du får den der rigtig gode buldren.

Også lige op mod deres vindue giver du den maks Rpm. så de skider skellettet ud af kroppen.

Så kommer de aldrig og irretere mere. smiley

• #5   21. aug 2012 Vågner pensionister ikke kl 6 alligevel smiley

• #6   21. aug 2012 For mange mennesker er støj en utrolig stressfaktor og kilde til irritation (særligt tidligt og sent). Når man bliver gjort opmærksom på det, og ved en ganske lille indsats kan afhjælpe problemet, hvorfor så ikke gøre det? Det ville jeg da helt klart.

• #7   21. aug 2012 giv hende en GAVE igen ved at smække en 2brothers racing udstødning på kværnen -
    eller den mere diplomatiske version og køb hende en bøtte med ørepropper

• #8   21. aug 2012 Hvis de er søde og rare mennesker.. Når overskuddet er der smid den ud på vejen.. Og ellers ikke..
    Jeg havde en gammel nabo "dog i lejlighed" som jeg slet slet ikke kunne med.. Og når først den ene ting dukker op til overfladen.. Så varer det ikke længe før det hele dukker op..

Men syntes ellers standart udstødningen holder dem godt nede i lyd når den starter op.

• #9   21. aug 2012 Start den evt udenfor caporten, altså tril den lige 5 meter ud, det kan give unødigt meget støj hvis det er en "lukket" carport.. ellers vær ligeglad..

• #10   21. aug 2012 træk den uden for carporten så slipper lyden lidt mere fri, jeg ved det er irriterende, men bor man i et villakvarter, så bliver man NØDT til at tage lidt hensyn til sine naboer. det pisse træls, men alternativet er MEGET værre hvis i bliver uvenner, så bliver livet først surt

• #11   21. aug 2012 Vi har mange små børn på den lukkede villavej jeg bor på (vi har også selv små børn) og jeg trækker den lige op for enden af vejen når jeg kører på alle tidspunkter af døgnet (møder 3 holdsskift). Ingen har beklaget sig og alle er glade - og for mig tager det omkring 1 min..

Det kan betale sig at vise hensyn til sine naboer - i skal måske bo side om side i 30 år smiley

• #12   21. aug 2012 Karsten H

lige mine ord

• #13   21. aug 2012 Bor også i et villa kvater og min udstødning SNAKKER !

Trækker den ud på vejen - starter og kører med det samme .. ikke noget unødigt opvarmen.

Det er almindelig høflighed overfor mine naboer og genboer - nogen af dem er flinke.
    Skal man bo i et villa kvater med succes ja så bliver man nød til tage lidt gensidigt hensyn.

• #14   21. aug 2012 Jeg fik klager fra min genbo, fordi jeg kører hver morgen kl 06.20. Jeg ved godt at min V2 Maskine buldre. Men vi er nogle der skal på arbejde og dsv. har en hobby der laver lidt larm.

Jeg trækker sku ikke min cykel nogen steder når der er motor på..

Den bliver startet og jeg trille langsomt ud af vores villa vej. Det er vel sådan det skal gøres.

• Andreas  V
    Andreas V Tilmeldt:
    jan 2006

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #15   21. aug 2012 Jeg har min cykel parkeret i et fælles gård areal mellem lejlighedskomplekser, og jeg trækker den altid ud til vejen både morgen,middag og aften, ligeledes når jeg kommer hjem, man ved jo aldrig om der står en barnevogn med indhold der sover:-)

Synes man bør vise så meget hensyn så muligt, uden at det bliver en kæmpe belastning for en selv. Især i byen og villakvarter.

• #16   21. aug 2012 Tag da hensyn. Hvorfor lave postyr ud af en så lille ting..

• #17   21. aug 2012 Træk den da ud på vejen, jeg var sgu også blevet presset hvis jeg blev vågnet før tid hver morgen, hvis det eneste det krævede var at naboen trillede ud på vejen og startede den. Måske det er dem som skal hjælpe dig næste gang med pensionen eller lign smiley

• #18   21. aug 2012 Ja hvorfor ikke bare trække den de 10m? Men det da godt du kan li at genere gamle mennesker.

• #21   21. aug 2012 Hvis det ikke går op ad bakke så tril den da. bare lige ud af indkørslen og forsæt ud af vejen med lave omdrejninger.
    Måske fortælle dem at du prøver at trille lidt væk for du starter den. Ved at du fortæller dem at du gør noget ved det kan det måske være de får mere ro i sindet og tager lættere på det. --Havde jeg gjort smiley - held og lykke med naboskabet smiley

• #22   21. aug 2012 Hvis du nu trække den de få meter... Så kan du jo være heldig at din nabo heller ikke synes han skal starte buskrydderen kl. 00.45 efterfølgende!

Naboer skal man ikke fucke med.. Specielt ikke dem der er gået på pension.. De har hele dagen imens du er på arbejde til at finde på nye ideer til at fucke med dig!

Mvh

• #24   21. aug 2012 Et eller andet sted tænker jeg, hvor meget den egentlig lige kan larme med std potte? De må da være lykkelige for ikke at bo nabo til en H-D ejer med åbne potter

• #26   21. aug 2012 Som, heldigvis, de fleste andre skriver, sæt dig på cyklen og tril de 10 m. ned ad indkørslen. Ingen grund til at starte lige ved deres soveværelse, og da slet ikke i en carport hvor det garanteret runger lidt ekstra.

Jeg bor selv i lejlighed, og den står på stien neden for opgangen, jeg triller den altid ned for enden, 50 m, hvis jeg skal starte den om morgenen. Der er også soveværelse helt ud til jo.

• #27   21. aug 2012 Modvind> Havde selv haft samme tanke, hvad om det var en HD. Men Jeg var også selv kommet til den konklution at jeg trille den ud på vejen og starter den der, stille og roligt. Og tvivler på de holder i 30 år mere smiley

• #29   21. aug 2012 Lars, Hah, det kan man jo så glædes over smiley

• #30   21. aug 2012 åh de naboer.

Dine naboer har (måske) arbejdet hele deres liv, betalt skat for at opbygge det samfund vi har idag. De er nu gået på pension og måske man kunne vise dem en lille smuk respekt og tak ved at lade de folk nyde deres otium i fred.
    Din MC er standard, så vidt vides, men det larmer nu altså også at starte den op i garagen.
    Jeg har selv praktiseret og gør det stadig at vise hensyn ved at trække Mcen ud af indkørslen og især nu med to larmepotter på en V2 så slukker jeg MCen de sidste meter forbi naboer, når jeg kommer sent fra job. Har man først små børn som går i seng kl20 så ved man hvor lidt der skal til før aftenkaffen bliver afbrudt efter en lang dag.

Vær du nu glad for at du har stille og rolige naboer selv om de gamle ofte mangler ting at gå op i, og behold det gode naboskab. Til gengæld er du sikker på at der er nogle der holder øje hvis der komme en litauisk indreg. varebil forbi en sen aften. Win win.

• #31   21. aug 2012 Brokker de sig over en std. Potte???? det er sgu da noget vrøvl, skal du også trække bilen væk inden du starter den? Hvad hvis du kommer til at smække med døren??

Kan forstå dem hvis du tænder den og lader den stå i 5-10min til at blive varm! Det har jeg dog aldrig gjort.

Synes ikke de kan bede dig om det, jo hvis du havde en åben potte..

• #32   21. aug 2012 træk den lidt væk, det gør jeg også, og så start og kør med det samme ved lav rpm i en 5 minutter inden du krydser 4-5k+ ;). det fungere super for mig,

• #33   21. aug 2012 Hvis vi alle tager lidt hensyn og viser respekt bliver det en lidt bedre verden for os alle.
    Træk cyklen lidt væk inden du starter, jeg bliver sgu også sur over larmende køretøjer (HDer) klokken lort.

• Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 5
    #34   21. aug 2012 Jeg ville trække den lidt væk, men på den anden side, er det vel ikke mer' iriterende end når folk i parcelhusområder, klipper græs på alle mærkelige tidspunkter

• #35   21. aug 2012 Self. Skal vi tage hensyn til hinanden men der vel også grænser, mandens MC er med std. Potte. Synes sgu det er grænser for hvad man skal "finde" sig i.. Den larmer vel ikke mere end bilen?

Kunne 100% forstå det hvis den var med k&n og brølepotte.

• #36   21. aug 2012 træk den de 10 meter - det gør livet nemmere de næste mange år:-)

• #37   21. aug 2012 Godt man ikke har de udfordringer.. Det minder mig om, at jeg skal aflevere naboens hæksaks c",)

• #38   21. aug 2012 Per B. Du rammer sku sømmet lige på hovedet. Hvis folk tænkte lidt ud over deres egen næsetip og viste lidt respekt for sine medmennesker ville verden sku være et bedre sted. Dette gælder vist i alle livets aspekter.

• #40   21. aug 2012 Det "koster" så lidt at vise en smule hensyn.....syntes det var flot af naboen at nævne det på en pæn måde.....godt naboskab er altid rart at ha smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #41   21. aug 2012 Jeg trækker ikke min nogen steder, men jeg har den i 1. gear og kører med det samme den er startet - ligesom jeg slukker motoren og ruller de sidste 40-50 meter ind til mit skur når jeg kommer hjem.

Giv mig ET godt argument for IKKE at vise hensyn til naboerne...

• #42   21. aug 2012 Giv dem nummeret på den lokale vinduesmester, lydisolerende glas og en hulmurs isolering! Om sommeren er det på med ørepropperne.. Martin, jens og christian kører i med std potter?

• #45   21. aug 2012 Du kan også okse den ud af villakvarteret og løbe den ignang så starteren ikke vækker nogen

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #46   21. aug 2012 Anders S - Har du et godt argument for det?

• #47   21. aug 2012 Da jeg havde min sv 1000s mede akrapovic potter uden db-killer som larmede som en i helvede, trak jeg den 30 meter ned til parkeringspladsen fra vores have ved rækkehuset før jeg startede den.Herefter rullede jeg langsomt ud af området når jeg skulle møde tidligt.Lige ledes stoppede jeg den på parkeringspladsen 30m fra hvor jeg bor når jeg kom sent hjem om aften og trak den herefter ind i haven igen.Jeg har aldrig fået nogen klager tværtimod kun ros fordi jeg tog så meget hensyn.Det gør alså at elastikken kan trækkes noget længer uden at den knækker.:) smiley

• #48   21. aug 2012 Det koster ikke noget at udvise hensyn til sine medmennesker - især naboer er vigtigt minimum at have et afballanceret forhold til. Det gør alt nemmere.

Det betyder da intet for dig at trække den lidt længere væk og med tidspunktet taget i betragtning kan jeg egentlig godt forstå dem. Og det at de opsøger dig for at gøre dig opmærksom på deres dilemma er da kun positivt og deres reaktion bør mødes med forståelse.

Ud fra din beskrivelse og en fiktiv indlevelse i problemet, ser jeg løsningen at du smilende og forstående blot trækker Mc'en lidt væk på denne tid.

Gensidig respekt er alfa omega og den eneste vej til et harmonisk naboskab - pensionister eller ej.

• #49   21. aug 2012 det trækker op til storm jeg laver lige en kop kaffe til smiley

• #53   21. aug 2012 Det fede er så at så overboen kommer og spørger ham om ikke han vil trække lidt længere væk, fordi så vækker han bare nogen andre istedet. Jeg havde pænt sagt at jeg ikke gad slæbe 220kg frem og tilbage hver dag.

• #54   21. aug 2012 Jeg kan konkludere at langt flertallet har samme holdning som jeg selv, nemlig at det er rimeligt at vise hensyn. Hun sagde også i samme forbindelse at hun var i tvivl om de overhovedet kunne tillade sig det. Jeg smilede til hende, mens jeg svarede at det var ok, og jeg i fremtiden ville trille ned på vejen om morgenen med mindre de var i sommerhus. Så kunne jeg jo bare gøre som nu.
    Men rart at se så mange har deltaget i debatten smiley

• #55   21. aug 2012 Jeg elsker mcer, også dem der larmer...

MEN når jeg ser en eller anden klaphat af en mcist, starte hans mc (godt med choker, 15-1600omdr), for derefter at stå og tage ørepropper, hjelm, jakke, handsker på, sætte sig op og først der køre.... come on, at tænke på sine medmennesker?!??!???!?!!?!?!??!!??!?!!!!!+!

Vi skal være her allesammen, ligesom vi skal tage hensyn allesammen.

• #56   21. aug 2012 Sådan noget fis altså! Hvis den er lovlig og støjer det den må gør manden intet forkert i at starte den op. Og han gør det jo ikke for sjov når man bruger den som transportmiddel til og fra arbejde. Og sover man så let var det måske også på tide at stå op hvis man bliver vækket af så lidt, eller selv løse problemet ved at lukke vinduet. Jeg ville ikke begynde at trække unødigt rundt på den, større risiko for at lave et ups uheld hvor man måske en dag snubler over støttefoden osv.

• #58   21. aug 2012 smiley har rigtig cykler ikke automatchoker

• #60   21. aug 2012 MiChRev, jeg kan godt se at din choker står lidt højt på dit billede smiley

• #62   21. aug 2012 Hi

• #63   21. aug 2012 heller ikke så meget motorbremse

• #65   21. aug 2012 Uha - også forstår mange mennesker hvorfor krige opstår.......

• #66   21. aug 2012 Hvor lang er din indkørsel.? Mon ikke hun vågner alligevel? Deres viNdue er 10m væk, og indkørsel på??...5meter gør vel ikke den store forskel

• #67   22. aug 2012 Har du røget Max Scooter smiley

Der opstår sød friktrion når maskine møder morpheus..

Man skal være god smiley

• #68   22. aug 2012 Vores indkørsel er vel 20 meter lang

• #69   22. aug 2012 Hvis den er lovlig udstødnigen, er der vel ike noget at komme efter, men man kan vise hensyn hvis man vil.
    Tror bare jeg ville trække ud af carporten, og hvis der var fald ud mod gaden ville jeg selvfølgelig bare lade den løbe der ud og så håbe den kan starte, så man ikke skal til at skubbe op ad indkørslen igen.

• #70   22. aug 2012 Lars N (Vinderup)
    hvorfaen laver du denne tråd......... ?
    og
    hvorfor faen skriver du at du stå i et dilemma og ikke hved hvad du skal gøre, og så vil høre vores mening, når du allerede har svaret hende, og taget en beslutning ?

du skriver jo nu at
    Jeg smilede til hende, mens jeg svarede at det var ok, og jeg i fremtiden ville trille ned på vejen om morgenen med mindre de var i sommerhus. Så kunne jeg jo bare gøre som nu .

hvis vi nu syntes noget andet, ville du så skide på det du lige har sagt til hende..?

jeg fatter nada af denne tråd.......

mvh

• #71   22. aug 2012 Busa > Jeg skrev denne for at høre andres mening i denne sag. Om hvis 100% nu havde sagt jeg bare skulle blæse på hende og gøre som jeg ville, skulle jeg nok overveje mine tanker. Min mor har altid sagt at jeg er for flink af mig. Men det er da altid rart at høre om man er "på rette vej" hvis du forstår?

• #73   22. aug 2012 Næh, det prøver jeg skam altid på.

• #76   22. aug 2012 ok............ smiley smiley

mvh

• #77   23. aug 2012 rigtige pensionister står op kl 5 ,

• #78   23. aug 2012 rigtige pensionister sover da slet ikke smiley

• #80   23. aug 2012 de tager allerhøjst en skraber

• #81   23. aug 2012 jeg har heldigvis ikke det her larme problem, min MC siger så lidt, at jeg er nød til at sikkke en finger i udstødningen for at mærke om der kommer varm luft ud smiley

• #83   25. aug 2012 Flyt ud på landet...

• #84   25. aug 2012 Selvfølgelig viser man hensyn til naboerne.

• #85   26. aug 2012 Som udgangspunkt skader det jo aldrig at tage hensyn til sine medmennesker. Og det har nok taget lidt nosser at turde sige til dig at det altså generede hende med din motorcykel.

Jeg er dog derimod også af den overbevisning om at vi ALLE skal være her. Også os med larmende MC'ere. Jeg bor selv i lejlighed og har motorcyklen stående udenfor opgangen hvor der er plads. Jeg tager motorcyklen i skole/arbejde hver dag, og på trods af den larmer så hverken trækker eller triller jeg den nogen steder.

Jeg tænder den selvfølgelig heller ikke før jeg er klar til at køre, men har heller' ikke fået nogen klager over larmen (endnu). Tværtimod hilser de tit og ofte på mig med et smil smiley

Så helt slemt kan det vel umuligt være med din nabo og det de oplever.

• Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #86   1. maj 2017 Hvem kører på motorcykel og er hensynsløse?

Kujoner!

"Flyt ud på landet... "

En typisk kommentar.

Når man konfronterer støj-svinene direkte, så får tonen en ganske anden lyd. Så stikker I blot af, når man bruger jeres eget sprog: Høj tale, så man kan komme i kontakt med de få hjerneceller, der endnu ikke er blæst ud. (Det hjælper også at have en vis størrelse, når man tager kontakt til jer – der er INGEN, der for alvor har sagt mig imod, når jeg har stået lige ved siden af en af macho-kujonerne).

Hvor er I dog modige, når der er en skærm og et tastatur samt anonymiteten i mellem os. Macho-nulliteter, der lever deres liv på andres bekostning, har jeg ingen respekt for.

Desværre er de fleste motorcyklister egoistiske røvhuller. Men husk: selvom omkring 2/3 af motorcyklister gør en indsats for at larme, så er det stadig 98% af danskerne, der ikke har en (unødigt larmende) MC. Men så længe I ikke direkte bliver straffede for at gøre det forkerte, så kan I jo ikke finde ud af at gøre det rigtige. Et præcist karaktertræk for kujonagtige macho-nulliteter.

• #87   1. maj 2017 Har du virkelig oprettet en profil blot for at komme af med al det galde?

Gå ud i solen - den skinner. Og du trænger.

• #88   1. maj 2017 hubba hubba .... dancing banana smiley

Kommentér på:
"Din MC larmer"

Annonce