{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

DU TÆNKTE DIG SKU IKKE OM !!!! {{forumTopicSubject}}

Min kæreste var her til aften ude at ride på hendes hest, hendes lillebror og jeg selv var med på cykel.. Vi rider/ cykler ad skafterupvej op mod landevejen (skælskør landevejen).Da jeg hører en mc komme bagfra. laver jeg en vending på cyklen for at komme et stykke bagved hesten. ikke fordi at hesten ikke er trafik vant eller noget. men mere for at få (dig på) motorcyklen til ,lige at tage farten af!... I mellem tiden skal min Kæreste til at krydse vejen (skælskør landevejen/skafterupvej og hovedgaden) da (du på) motorcyklen absolut skal uden om mig på cykel,og indenom min kæreste på hesten. Hvor efter (du på) motorcyklen glidende i 2.gear fortsætter til højre ud på landevejen mod næstved med noget der skulle ligne en hurtig acceleration..Først vil jeg sige din KNALLERT larmer ad helvede til . Og for det andet TÆNKTE du dig kræft edme ikke om!!.. det kunne have kostet både dig selv og rytter et par alvorlige skrammer. hvis hesten var gået mere sidelæns end den gjorde, fordi den blev pisse forskrækket!.. .. så TÆNK dig venligst om en anden gang!! PANDE.. .. og til alle jer andre på mc håber i tænker jer om og ikke opfører jer som ovenover nævnte PANDE!... Og er egentlig ikke i tvivl om at i gør. for der var da andre på mc der sagtens kunne finde ud af,at sænke farten og vise hensyn.. Tak til dem .. ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DU TÆNKTE DIG SKU IKKE OM !!!!
  • #1   26. jul 2006 ... der for kan man sq godt vise en smule hensyn over for de store bæster ...

• #2   26. jul 2006 Så vidt jeg har hørt( ret mig hvis jeg har fejl) så skal man have styr på sin hest for at ride på/ved vejen.
    Og nu må jeg så undskylde, for hvergang jeg ser et par søde piger på heste, får den sgu lige koblingen, vroom vroom;).

• #3   26. jul 2006 selvfølgelig skal heste/ryttere være trafikvant, men derfor kan en pluselig kommende og højt brølende mc, nu godt skræmme lidt. selv billisterne overser os jo også ret Tit!!

og selv om man er rutineret rytter(og hesten er trafikvant) så kan der let opstå uro og uhensigstmessige situationer. og Sådan er DET! Vi skal alle tage hensyn til de andre i trafikken, uanset hvem og hvad de færdes på/i.
    Kan sku godt forstå modstanderene af motorcykler(ister), for sådan nogle som dig kenneth ( måske), giver dem fuld berettigelse. har du glemt hvad det første køretøj der kørte på en vej var? - en hestevogn! din kværn kom først flere hundrede år efter.... smiley

• #7   26. jul 2006 Ja jeg kobler sgu altid ud og triller forbi, hvis ikke jeg også napper toppen af farten, kommer an på hvor tæt på vejen den er.

• #9   26. jul 2006 Jeg sænker altid farten væsentligt at trækker så langt til venstre som muligt. Sådan en hest kan vel gå helt amok hvis den bliver chokket. smiley

• #10   26. jul 2006 Jeg mener at vi alle skal være her... og må tage den fornødne hensyn til hinanden... så derfor passerer jeg altid en hest i roligt tempo... Selvom hesten plejer at være blandt biler kan den godt blive bange for "ingenting" og jeg ønsker ikke at få den hen over min bike... så derfor passer dem med respekt...
    Jeg taler af erfaring fra "hestens" side - jeg kom godt nok kørende med en hest der pludselig blev bange for INGENTING men min redning var at den valgte at springe til modsatte side af bilerne... og ned at en meget stejl skrænt men vogn og det hele... Det skal dog siges at jeg var heldig og vi rullede ikke rundt men heste kan finde på at gøre noget "underligt"... så vis hensyn...

• #11   26. jul 2006
    Jeg har også selv hest, og har desværre også været udsat for de tåber der mener heste kun er til for at dytte af og køre helt op i røven på.
    Heste er flugtdyr! og føler de sig pressede, så flugter de (medmindre de er meget trafiksikre) selv den mest rolige hest kan lave et hop til siden hvis den bliver overrasket af en buldrende motorcykel der kører helt tæt op af den.

Dernæst så er heste, i følge loven, ligesom en bil i trafikken, dvs. den må faktisk ikke rides på cykelstier og fortove, men bør fylde en vejbane, ligesom biler, motorcykler osv. Så hesten må gerne være på vejen.

For at heste kan blive trafiksikre, så skal de vænnes til trafikken, ergo er man nødt til at færdes i trafikken med dem, så de kan lære det. Selvfølgelig skal man starte med de små veje. Det er iøvrigt de færreste heste som er 120% trafiksikre.

mht. at stå af hesten og trække den overvejen, så kan det være ok i visse tilfælde, men oftest er det bedre at blive på, da man her tit har mere kontrol over tingene.

Møder I en hest, så tag hensyn! Tag farten af og tril pænt forbi. I værste fald, kan uhensynsfuld kørsel føre til din, rytterens, hestens og mcéns død..

• #12   26. jul 2006 hmm jonas j , siger ikk du skal have samme mening som alle de andre der har læst om episoden, og evt har forstået teksten.. 1.) forsøgte ikke at spærre vejen for ham på mc, ville bare have ham til at sænke farten.. 2.) i teksten står at vi skulle krydse vejen og mc'en drejede til højre, altså hest lige ud, mc til højre . 3) og så er det jo åbentbart helt naturligt at opføre sig som dig, at når folk står og vifter med armene at du evt skal sænke farten. at man tænker det skal han sku ikke bestemme og så giver vi bundgas ..Hvad hvis manden der står og vinker med armene,prøver at fortælle dig,at der ligger noget på kørebanen.. hmmm jonas j , sad du på første række i skolen..... stadig en tak til alle jer der viser og viste hensyn .. vil lige som tillæg til ane's flotte kommentar , at en hest strækker bagbenet halvdelen sin egen længde, og sparket udføres med 3 gange sin egen vægt.altsammen under 1 sekund. så uanset hvor hurtigt vores mc'er kan accelere, osv tror jeg vi trækker det korteste strå. Hvis den går amok ..

• #13   26. jul 2006
    Mikael P : He he, du skulle prøve sådan en blød mule mod din kind.. så vil du nok ændre opfattelse af dem smiley (eller ikke he he)
    Rart du tager hensyn, og vil lige gentage mig selv.. hesten i trafikken bliver opfattet som en bil.. den skal være på vejen, om man så syntes den har noget at gøre der eller ej smiley

• #14   26. jul 2006 -der er jo ingen rabat midt i et vejkryds!!??

• #17   26. jul 2006
    Jonas: MEGET ofte så ligger skoven bare ikke ved siden af gården/rideskolen, så derfor er man nødt til at ride ved vejen, krydse vejen osv. for at komme hen til skoven.
    Ikke at jeg skal skabe dårlige vibrationer, men hvis jeg sidder på min unghest i trafikken og du kommer ræsende, jeg kan mærke på hesten den bliver nervøs, fordi du måske har larme-potter på og jeg vifter med armene for at få dig til at tage lidt af farten af.. vælger du at gasse op, eller drøne videre så kunne jeg da vist komme til at styre hesten ud hvor du ellers ville køre.. Og undskyld mig, men så er et velplaceret los vist på sin plads!
    Vi skal alle være på vejene og vi skal respektere hinanden. Gentager: Selv den mest rolige og trafiksikre hest kan lave et hop til siden over noget uforudsigeligt!

Jeg har flere gange vinket til billister når jeg rider på vejene og de fleste er flinke og kører roligt forbi. de får selvfølgelig et stort smil og et vink/nik med hovedet som tak! Dem der ræser forbi.. tja, dem ville jeg ønske endte i grøften!!!

Hvis en pige, sidder på sin hest, kan mærke hun er ved at falde af fordi hesten tripper lidt.. der kommer en mc/bil kørende og hun når at tænke at hvis han kører videre i samme fart så går det vist galt, hun signalerer at farten skal sænkes lidt.. Vil du så være den ræser forbi og derved er den der er skyld i at hesten bliver mere nervøs så pigen falder af og brækker nakken?

Selvfølgelig skal meget urolige heste ikke rides i trafikken og rytteren skal selv læse hesten og situationen inden hun rider ud. Personligt vælger jeg ikke at ride ud når hesten er ekstra kåd!

Lidt et surt opstød, ja, men jeg HAR set hvor galt det kan gå fordi folk er egoister og ikke kan lidt heste!!

• #18   26. jul 2006
    Hvor hesten "taber" sine pærer er en anden snak.. den tager vi en anden dag.. smiley

• #19   26. jul 2006
    - og hvordan kan du se om det er en hysterisk kælling der ikke kan styre sin krikke??
    Er ryttere der har en let nervøs hest derved alle hysteriske kællinger? hmm..

Nå, men solen skinner og lad os være positive smiley

• #21   26. jul 2006
    hvad er definitionen på at "skabe" sig?
    Arj, nu skal jeg nok lade være med at udpensle mere.. Forventer aldrig at folk stopper helt, de skal bare køre et jævnt og passende tempo forbi (ikke for hurtigt) og så er det det..

smiley

• #22   26. jul 2006 Hvis disse ungpigejomfruhindebrydere skal være på vejen og placere sig som en bil, skal der så være reflekser på og en rød lampe bagi?

/Simon, der også tager farten(omdr.) af ved heste

• #23   26. jul 2006 ja, i lygtetændingstiden

• #24   26. jul 2006 Var det mig?
    Glemmer mange ting, og måsker er denne episode en af dem.

• #25   26. jul 2006 -jonas for hulen!! har jo set at du har skrevet at du tager farten af osv, og hvis du læser det hele igennem igen har jeg også skrevet tak til den og dem der viser hensyn... men med din udmelding om dit og dat , let at provokere osv og folk skal ikke bestemme osv osv sad du ikke på første række .... og lige til sidst mester ros skal du sku også ha' når du fortjener det.. kanon billeder på din profil, ser sku godt ud, du magter det. og fed cykel.... den giver en høj .... og håber virkelig ikk at du en dag overser/lader dig provokere af ham manden der løber rundt og vifter med armene, at forude løber et stykke king size håndsæbe .. ..

• #26   26. jul 2006 Jeg synes denne tråd udvikler sig til en lektion i fuldfed tåbelighed - UNDSKYLD!!!!

Det er hamrende ligegyldigt, om man kan lide heste eller ej. Det er hamrende ligegyldigt, om de må eller ikke nå være på vejen eller ej.
    I virkelighede er det ligegyldigt om det er en hun, en hest(med eller uden rytter), et barn eller et elsdyr.

Når man skal passere sådan noget, så tager man fart af i ordentlig tid, for sådanne væsener er i sagens natur uforudsigelige. Sidder man på en MC, er der lige så stor risiko ved at ramme (eller blive ramt af ) en mindre hund som af et hyp-dyr.

Det her handler da ikke om, hvem der har ret - det handler om at komme helskindet frem

• #27   26. jul 2006 tør næsten ikke men hesten var der vist før der var noget der hed mc. Og kør da normalt,
    så er alle da glade.

• #28   26. jul 2006 Lill Ø....

Jeg kan ikke lide heste - Ja! jeg er bange for dem...

ethvert fornuftsvæsen bør da være utrygt ved trekvart ton kød med en hjerne på størrelse med en valnød. Et dyr der oven i købet finder sig i at slæbe rundt med en rytter!!

Derfor bør man også køre i en stor blød bue udenom smiley

• #29   27. jul 2006 Mit supplement...

For ca 10 år siden var en af mine gode venner på vej til Herning (fra Holstebro) med en kammerat bagpå.
    Han havde kørt i en del år og var, hvad jeg vil betegne som temmeligt erfaren.

Kort før Tjørring skal en ung pige have sin hest over vejen og kort fortalt sker der følgende...

Hesten panikker over et eller andet - pigen er ikke hverken ret gammel eller ret erfaren og kan ikke styre hesten, der springer ud på vejbanen - foran motorcyklen.

Min kammerat forsøger, at bremse / undvige men rammer hestens bagben, hvorpå ham, der sad bagpå slynges over hesten og lander på den anden side - han slipper med et brækket håndled og knubs.

Desværre slynges føreren (min kammerat) op og rammer hestens baglår med brystkassen og får slået hul på kranspulsåren med det resultat, at han inden for ganske få minutter drukner i sit eget blod.

Det er en bitter og sørgelig oplevelse at sænke en god vens kiste i graven.

Uanset hvad - pas for h....... på og sæt farten godt ned når I ser heste på eller i nærheden af vejen.

• #30   27. jul 2006 Trist historie Lars E R.I.P. Kan komme med noget lign. bortset fra gutten overlevede, men lam fra halsen og ned. Uanset ret eller uret, har jeg den dybeste respekt for dyr på og ved vejen. Stopper altid overdrevent op, vil sgu ikke selv ende som en statestik fordi man er sikker i sin "ret" til at køre ind i et dyr uanset størrelse.

Kommentér på:
DU TÆNKTE DIG SKU IKKE OM !!!!

Annonce