{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

ang. Suzuki sv650s {{forumTopicSubject}}

hej alle:) Jeg skal ud og købe mc om ik så længe. først kiggede jeg på gsxr 600. men fandt hurtigt ud af at den var lidt dyr i indkøb og i forsikring. så jeg har kastet mit blik over på en sv650 S. syntes det er en super flot maskine. og man kan få dem til en fair pris. Men er der noget specielt man skal være opmærksom på ved denne model? jeg kigger på dem fra 05 - 06.

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. Suzuki sv650s
  • #1   15. aug 2012 næh... der er ikke nogle særlige fejl ved dem... en dejlig knallert der ikke lige smutter fra dig.. smiley

dog kan det være en ide at kigge efter dem med abs hvis pengene er til det..

• #2   15. aug 2012 Vær opmærksom på det er en V2'er og helt anderledes end gsxr'en. Prøv den hellere før du beslutter dig endeligt, fed maskine.

• #3   15. aug 2012 Et alternativ kunne være en z750'er, da disse også er rimelig billige.. men det er selvfølgelig en helt anden stil..

• #4   15. aug 2012 gsxr 600 > Z750 > SV650. Alle til samme forsikringspris hos GF smiley

• #5   15. aug 2012 "Like a Boss? Hvordan det? Med kasko?

Det er en r-model og de 2 andre touring.

• #6   16. aug 2012 Nej ansvar. Men kasko er vidst også samme pris for de tre. Det er vidst prisen der har den største faktor, uden at være sikker.

• #7   16. aug 2012 Nej, du får ikke en r-model til samme pris som de andre med kasko. R-modellen er højeste kategori og de andre 3-4 kategorier under.

Gav selv 6600 for min gixxer og ca 3500 for sv'eren. Man skal regne med 50-100% ekstra for en r_model

• #8   16. aug 2012 Ok!

• #9   16. aug 2012 Jeg gir 49xx kr for min sv650s abs model hos Qbe med kasko smiley
    Og det er som første gangs køre og 25årige

• #10   16. aug 2012 Jeg skulle også give der samme for en zx7r , vf,zzr og chr 600f ved gf. Jeg har været kunde der mange år og de træk min acanitet som elite over fra bil selv om jeg var nu begynder på mc.

• #11   16. aug 2012 Suzuki har et samarbejde med IF, så tag og kig på deres hjemmeside og tjek priserne på kasko..

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 74
    #12   16. aug 2012 Peter, jeg var ihvertfald glad for mig sv650s 2006, en super fed maskine der trækker godt igennem. Kig evt forbi svrider.dk smiley men vil også holde på at du skal prøvekører den før du beslutter dig. De har ingen børnesygdomme hvis det er det du spørger på.

• #13   16. aug 2012 Prøv dem begge.. i hele deres arebjsområde.. gsxr skal køres helt til begrænseren, men tilgengæld flyver den fra den SV..

• #14   16. aug 2012 Flyve fra den gør den ikke. Har kørt op mod en gsxr 750 k7 og det var satme ikke meget han trak fra i hvert gear skift med kørende start i 2gear.

• #15   16. aug 2012 Du har måske kørt lige op indtil 100km/t, der spiller hk en mindre rolle på en MC, ifht start osv.. men en gsxr600 har næsten dobbelt så mange hk.. +120hk vs 70.. så jo den "flyver" fra den hvis den bliver kørt rigtigt..

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

#16   16. aug 2012 Det er vist mere hvem der sidder bag styret der afgøre hvem der kommer først frem. Og hvis HK skulle være et problem senere hen, så kan man jo købe en SV1000 s smiley
    Flyver er jeg heller ikke helt enig i, men det er vist en anden sag. smiley

• #17   16. aug 2012 SV650 er langt fra så hurtig som en GSXR750:
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #18   16. aug 2012 søren j... har selv haft begge... de kan slet ikke sammenlignes... min svèr gik det samme på toppen som min gixxer kunne i 3. gear...

men det kunne jo også være ham du kørte imod ikke var helt så modig som dig...

men det er jo ikke focus i den her tråd...<!!!!!!!!

• #19   16. aug 2012 "Det er vist mere hvem der sidder bag styret der afgøre hvem der kommer først frem."

Så er en yamara R1 ikke bedre end en pocket bike.. men sådan stiller man ikke tingene op når man kigger på "sheer speed" smiley

Selv min bette 400RR er ligeså hurtig/langsom som en SV hehe

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

#20   16. aug 2012 Hvis turen går ligeud, ja så har gsxr en fordel, men er der mange sving på turen, så har SV´eren en fordel. Igen kommer det jo an på hvem der triller på cyklen. Så for at komme tilbage on track, så må det bedste råd være;
    Prøv dem begge, i alle gear smiley (både op og ned), på motorvej, landevej og i sving.
    Hvis du synes sv650s er for sløv, så prøv en sv1000s

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

#21   16. aug 2012 og er gsxr600 for sløv, så prøv selvfølgelig bare en større af den smiley 750, 1000

• #22   16. aug 2012 Hvorfor har en SV fordel hvis der er mange sving ??

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

#23   16. aug 2012 Har du prøvet den?

• #24   16. aug 2012 Nej det er derfor jeg spørger.. hvorfor er en touring cykel bedre end den omtalte R model ??

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

#25   16. aug 2012 okay, jamen så synes jeg du skulle tage ud og prøve en smiley Den er mere street end touring, den er meget meget ned at smide rundt i SVing.

• #26   16. aug 2012 Den er sikkert dejlig kørbar, især med det flotte moment.. men jeg kan ikke se at den ligefrem har en fordel på svingture = er hurtigst ? men det var måske ikke det der var ment ? c" )

men jo må hellere prøve sådan en SVer..

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

#27   16. aug 2012 det er nemlig momentet der gør at den, hvis der er tilstrækkelig med sving, på en, lad os sige 10 km tur, kunne komme først over målstregen mod en cykel med 50+ HK. Den ville tage svingene i højere fart og accelerere hurtigere ud af dem.
    Men synes du skulle tage en tur på en, de er godt nede i pris i øjeblikket, og i forvejen får man virkelig meget cykel når man køber suzuki (uden at der er gået vanvittig meget på kompromis med kvalitet)

• #28   16. aug 2012 "Den ville tage svingene i højere fart og accelerere hurtigere ud af dem. "

Jeg forstår ikke hvorfor den tager svingene med en højere fart end en R maskine smiley ??

og at den accelerer hurtigere ud af svinget er kun rigtigt hvis man kører en gsxr med 3-4000 omdrejninger, men det er jo ikke dens arbejdsområde smiley

• #29   16. aug 2012 Tror ikke på at du kan tage en svingtur hurtigere på en sv end på en gsxr.

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

#30   16. aug 2012 Igen, det kommer an på hvem der sidder på biken.

SV´erens fremkørsel mod sving og den styrevillighed er (for mig) bare anderledes end en gsxr

Jeg lukker den her, det er way off topic smiley og ligesom at diskutere religion hehe

• #31   16. aug 2012 "Igen, det kommer an på hvem der sidder på biken."

Det viser bare hvem der kører hurtigst, ikke hvilken MC der er hurtigst..

• #32   16. aug 2012 Intet med religion at gøre. Jeg skrev at en professionel eller rutineret kører altid ville komme hurtigere igennem en svingtur på en gsxr end på en sv.

• #33   16. aug 2012 Hej Peter.

Jeg har min tilsalg hvis det er noget.
    Det er med abs og jeg har ofret rigtig mange penge på den idenfor de sidste 6måneder.
    Jeg giver 2700kr for ved købstedernes forsikring og det er min 1første mc, evt sms mig 28737214

• #34   16. aug 2012 hold da op der er sket meget herinde siden i går aftes:) med forsikringen fik jeg et tilbud hos mondux med fuld kasko for ca 300kr om måneden, med en selvrisiko på 5000kr det er billigt syntes jeg. mht. gsxr tror jeg ik det blir den, for syntes de er for dyre i forhold til deres alder. og det er nok os bedere at starte med en der ik helt så hurtig på toppen, det er jo min første jeg skal ud ha. og vil lige ha erfaring inden jeg kaster mig ud i r- modeller.

• #35   16. aug 2012 Du vil ikk fortryde en sv som første cykel. Min kører super godt efter en indmapning

• #36   17. aug 2012 Jeg ville helt klart vælge en SV1000 da 650 hurtigt bliver (kedelig) men hvis det er for looket skyld er 650 en rigtig fin maskine.har du kigge på gsx650f den er også i den billige klasse.
    held og lykke med købet smiley

• #37   17. aug 2012 http://www.svrider.com/forum/ masser af info her

Kommentér på:
ang. Suzuki sv650s

Annonce