1.360 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Morten S
Morten S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13

Bør jeg vælge MC Bør jeg vælge MC

Hejsa MG
Jeg står i en situation hvor jeg overvejer at tage MC kort og anskaffe mig en MC istedet da vi har to biler. Men mit problem ligger faktisk lidt i, at jeg arbejder som IT-Konsulent og rådgiver for Firmaer. Og har i den forbindelse jo en del møder hos kunder osv. Vil det sende et forkert signal at man ankommer til en kunde på 2 hjul?
Grunden til jeg først i en alder af 32 har valgt at tage kortet, er at jeg som 22 årig blev far til en skøn lille pige, og samme år mistede jeg en rigtig god kammerat i en MC ulykke, så har faktisk været panisk over tanken om at tage det "skide kort" da jeg altid har haft i baghovedet at det kunne have været mig.
Ved godt det er nonsens, for han kunne ligeså godt have været omkommet i en bil. Men har så meget respekt for en motorcykel og dens ydelse. Men mener nu at tiden er kommet til at udleve en drenge drøm.

Mvh Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bør jeg vælge MC
  • #1   15. aug 2012 Altså hvis du er bange for af køre på mc, så hold dig væk fra den drøm.
    Ingen grund til af det skal gå galt der. så hellere holde dig i bilen hvor du er mere sikker. så din pige ikke gennemlever det samme som du gjorde for 10 år siden.

Men ellers kan jeg ikke lige se nogle problemer for hvorfor det skulle give dårligt signal. Selvfølgelig hvis du skal kører rundt med en kopi maskine på nakken bliver det nok lidt svært, men ellers ser jeg ingen problemer.

Og kommer også an på hvad du rådgiver om selvf. Hvis du rådgiver om ikke af kører på mc, skal du nok ikke komme trilende på en smiley

// Peter

• #2   15. aug 2012 Det er sgu friskt at møde op på MC i forbindelse med arbejde.. det udstråler overskud synes jeg.. du skal dog gøre dig overvejelser om hvilken MC og påklædning du vælger i arbejdstiden.. Hvad er din stil ?

• Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2012

#3   15. aug 2012 @Niklas
    Den er rimelig svær at svare på da jeg jo havde kort til bil på det tidspunkt.
    Men igen tror nok angsten eller frygten kom sig af at jeg samtidigt var blevet far, og måske derfor tænkte mig om en ekstra gang. For med begge oplevelser på nethinden som for øvrigt skete med 2 dages mellemrum, så har jeg nok bare blokeret dette og tænkt min datter betød mest, gør hun jo stadigvæk, men har intet problem med at sætte bagpå MC, har gjort dette utal af gange, og aldrig så meget som haft koldsved eller angst. Tror nok bare jeg har været over forsigtig.

• Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2012

#4   15. aug 2012 @Mirza
    Min stil er sådan set ikke så fast, da jeg ikke selv har siddet ved "roret" på sådan en maskine endnu, men kan på forhånd sige jeg syntes alle MCér er fantastiske på hver deres måde. Men har luret en del på Suzuki SV650 og Bandits

• #5   15. aug 2012 Jeg tror det kun er Harley(choppere) eller Super Sports maskiner som kan give et dårligt signal for kunder. og SV650 eller bandits er langt fra de kategorier

Harley = rocker
    Super Sport = "lidt for popsmart fyr"

• #6   15. aug 2012 Efter min mening sender det ikke nødvendigvis et dårligt signal at komme kørende på MC. Spørgsmålet er jo hvordan du kører. Hvis du ankommer til kunden på baghjulet og stiller den på forhjul for at nå at stoppe og samtidig trækker en seriøs koger når du kører derfra, sender det nok et useriøst signal smiley men hvis du kører pænt kan jeg ikke se hvorfor det skulle være et problem.
    Tag kortet og prøv det. Du vil sikkert også kunne mærke det på kunderne hvis de er store modstandere af MC og så må du jo bare køre i din fritid smiley

• #7   15. aug 2012 og selvfølgelig skal det være Suzuki hvis du skal udstråle kvalitet smiley

• #8   15. aug 2012 Med hensyn til at dukke op på MC på arbejdet hos en kunde, så skal du nok forvente at blive mødt af mennesker med lidt blandet indstilling til det. Det sender ikke per automatik et dårligt signal, men du skal i hvert fald nok ikke troppe op på en Harley med buldrepotter og tattoo's op og ned af halsen smiley Ikke at det gør hvilket menneske man er - men mange dømmer jo ud fra førstegangsindtryk.

• #10   15. aug 2012 Selvom en SVer ikke er alt for sportslig så udstråler den det overfor de fleste.. Jeg ville nok være ligeglad, men overvej maskiner såsom en Versys

http://www.motorcyclenews.com/upload/218172/images/Versys.jpg

eller en bmw gs850 (link fjernet)

• Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2012

#12   15. aug 2012 Takker for alle indlæg.
    @Max Motor.
    Det du beskriver der var så lige præcis det billede jeg selv havde forestillet mig, nemt kunne foregå, men tror bare jeg må tage kortet, og derefter vælge MC.

@Jacob R
    Det med nye regler vidste jeg ikke lige så 1000 tak for info der, så er der ikke noget at rafle om, kortet tages i år.
    Og med hensyn til Off sæsonen, så er jeg velsignet og har 2 biler pt. så vil altid have en bil at køre i.

@Mirza
    Du har evig ret i at SV uden at være det sagtens kan udstråle sportscykel for ikke MC kyndige.

• #13   15. aug 2012 Det korte svar er: Ja!

• #14   15. aug 2012 Vælg BMW de udstråler. Gammel klog og kedelig,

Og vend det til noget positivt når du åbner munden. Det er langtfra alle BMW kørere som ikke har noget spændende at sige smiley

Tá det kort og beslut dig derefter til om det skal bruges smiley

• #15   15. aug 2012 jeg har masser af kundekontakt, og det er min helt klare erfaring gennem årene, at folk skal lære en at kende, inden man kommer på MC.

Som konsulent kan du sagtens gøre det, hvis du skal til kunder du har set nogle gange. Et førstegangsbesøg som MC-ist vil jeg stærkt fraråde dig.

• Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2012

#16   15. aug 2012 @Brian S
    Kan kun tilslutte mig det med BMW, svigerfar har en BMW touring cykel, ikke at den er kedelig at se på eller noget, mere det gammel kloge smiley

@Knud
    Kan sagtens følge dig der. Har cirka møder med kunderne en til 2 gange om måneden for nogle, og andre 2 gange på et år.
    Kender folkene i disse firmaer godt, da vi daglig har kontakt via telefon/Video konferrencer osv, samt personlige møder. Tror jeg springer ud i det og tager kortet. Så 1000 tak alle sammen, i var jo alle enige i at det var det rigtige at gøre, Næste emne bliver hvilken MC bør man starte ud med smiley

• #17   15. aug 2012 Ud fra et kundesynspunkt er det nok ret ligegyldigt. Du er jo voksen så star med noget på min. 500 CC og pas godt på dig selv:-)

• #18   15. aug 2012 tag nu kortet og verden har altså ændret sig og en mc er meget set i dagens gadebilledet og er sikke på du møder mere posetivt komentare en negative....ville sku sunes det er frisk at møde op på mc ...

• #19   15. aug 2012 Dan G:

Du ER MC-ist. 95 % af befolkningen betragter os som GALE indtil de lærer os at kende.....jeg taler af dyrekøbt erfaring:-)

Kunder der kender mig hygger sig dan også, når jeg kommer tussende - det er ligegyldigt om det er på cruiser eller landevejsraket.

• #20   15. aug 2012 Er skolelærer og det har kun givet positiv opmærksomhed at jeg tager maskinen på job, det er en isbryder smiley go for it, og kig da på de fine allroadere der er på markedet. De oser af god stil og fornuft smiley

• #21   15. aug 2012 Jeg kører kun på mc, mest af valg. Stik mig etpar tusind skal jeg noknkøbe en bil men har ikke behøv for det lige nu.

Man skal nok tænke lidt over det indtryk man gerne vil give. Det er upraktisk at køre mc i tynd bukser og lak sko men det er heller ikke rart at sidde til møde i læder støvler og bukser. Det er heller ikke velset at sidde på kundens designer stole og lave stor vandpytter fordi man blev fanget i en regnstorm.

Hvis man kommer kørende på en Mc der holder alle euro4 regler kan kunden nok høre du er på mc.

Og ærlig talt jeg tror på at den danske erhvervsliv kigger mere på resultater end hvad man vælger som transport middel.

Kendte en engang der fik lov til at købe en MC i stedet for en firma bil............men det var i Uk hvor man godt kan køre året rundt, går nok ikke i dk.

• #22   15. aug 2012 En topboks eller sidetasker store nok til at kunne rumme bukser, jakke og sko - så er den da klaret. Jeg smider min jakke og bukser i topboksen , så er jeg tilnærmelsesvis præsentabel smiley

• #23   15. aug 2012 Gelm alt om tætsiddende læder, men en tekstilovertræksdragt kan anvendes over almindeligt tøj.

Martin C: i princippet har du ret, men resultatet afgøres i sidste instans af kunderne. Vi taler ikke fairness her - i realiteten opfatter 9 ud af 10 almindelige mennesker MC-ister som gale. Det her går simpelthen ikke med flertallet af de nye kunder - hvis man har et job med kundekontakt. Der har i de seneste dage kørt en streng om synlige tatoveringer - det her er helt magen til.

• #24   15. aug 2012 Tag nu kortet så du altid købe mc'en hvis det er du vil.

Jeg kører rundt til møder vores butikker i det meste af DK hvis vejret er ok. Vores ledere/medarbejdere jeg besøger synes det er frisk at jeg kommer på mc og der er altid en god snak i pauserne. På de første møder kom jeg ikke på mc, mn nu er det næsten hver gang jeg er ude. Synes det er rart at kunne kombinerer en god tur + arbejde.

• #25   15. aug 2012 Niklas: det nærmer sig men der er alligevel forskel i kulden og hvor mange dage med frost grader.......givet jo længere nord på man kommer i Uk kommer det tættere på Danmark. Syd england ( south of the Watford gap) er dog varmere.

Knud: hvor har du det statistik fra? Nogen der tager en udnødvendige risiko, køre for stærkt eller har en eller anden tilknytning til den kriminelle verdnen.......men gal?

Jeg er mere en en ganske almindelig person (forstås nok kedelig:-)) jeg kører bare motorcykel.

• #26   15. aug 2012 Martin C:

Jeg har ikke noger gentlig statistik på dette, men der er ca 20 indregistrerede biler for hver MC i DK, og i al almindelighed aner bilister intet om MC-istens hverdag. De opfatter MC-ister som trafikanter med dødsønske.

det her har jeg også kun min egen opfattelse af, men drager du den i tvivl, så kig dig om. Antal af indregistrerede køretøjer kan du hitte hos Danmarks Statistik!

• #27   19. aug 2012 Vil give Knud delvist ret, ja, der er mange som opfatter os MC'ister som mennesker der vil have fart, og har et dødsønske, men se lige på statestiken for det første halve år i år, kontra sidste år, så er der "kun" 5 døde i starten af aug kontra 12 samme tid sidste år.. smiley

Kommentér på:
Bør jeg vælge MC

Annonce