Bør jeg vælge MC Bør jeg vælge MC
Hejsa MG
Jeg står i en situation hvor jeg overvejer at tage MC kort og anskaffe mig en MC istedet da vi har to biler. Men mit problem ligger faktisk lidt i, at jeg arbejder som IT-Konsulent og rådgiver for Firmaer. Og har i den forbindelse jo en del møder hos kunder osv. Vil det sende et forkert signal at man ankommer til en kunde på 2 hjul?
Grunden til jeg først i en alder af 32 har valgt at tage kortet, er at jeg som 22 årig blev far til en skøn lille pige, og samme år mistede jeg en rigtig god kammerat i en MC ulykke, så har faktisk været panisk over tanken om at tage det "skide kort" da jeg altid har haft i baghovedet at det kunne have været mig.
Ved godt det er nonsens, for han kunne ligeså godt have været omkommet i en bil. Men har så meget respekt for en motorcykel og dens ydelse. Men mener nu at tiden er kommet til at udleve en drenge drøm.
Mvh Morten
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.751
Ingen grund til af det skal gå galt der. så hellere holde dig i bilen hvor du er mere sikker. så din pige ikke gennemlever det samme som du gjorde for 10 år siden.
Men ellers kan jeg ikke lige se nogle problemer for hvorfor det skulle give dårligt signal. Selvfølgelig hvis du skal kører rundt med en kopi maskine på nakken bliver det nok lidt svært, men ellers ser jeg ingen problemer.
Og kommer også an på hvad du rådgiver om selvf. Hvis du rådgiver om ikke af kører på mc, skal du nok ikke komme trilende på en
// Peter
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
Den er rimelig svær at svare på da jeg jo havde kort til bil på det tidspunkt.
Men igen tror nok angsten eller frygten kom sig af at jeg samtidigt var blevet far, og måske derfor tænkte mig om en ekstra gang. For med begge oplevelser på nethinden som for øvrigt skete med 2 dages mellemrum, så har jeg nok bare blokeret dette og tænkt min datter betød mest, gør hun jo stadigvæk, men har intet problem med at sætte bagpå MC, har gjort dette utal af gange, og aldrig så meget som haft koldsved eller angst. Tror nok bare jeg har været over forsigtig.
aug 2012
Min stil er sådan set ikke så fast, da jeg ikke selv har siddet ved "roret" på sådan en maskine endnu, men kan på forhånd sige jeg syntes alle MCér er fantastiske på hver deres måde. Men har luret en del på Suzuki SV650 og Bandits
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 52
Harley = rocker
Super Sport = "lidt for popsmart fyr"
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 151
Tag kortet og prøv det. Du vil sikkert også kunne mærke det på kunderne hvis de er store modstandere af MC og så må du jo bare køre i din fritid
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 151
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
http://www.motorcyclenews.com/upload/218172/images/Versys.jpg
eller en bmw gs850 (link fjernet)
aug 2012
@Max Motor.
Det du beskriver der var så lige præcis det billede jeg selv havde forestillet mig, nemt kunne foregå, men tror bare jeg må tage kortet, og derefter vælge MC.
@Jacob R
Det med nye regler vidste jeg ikke lige så 1000 tak for info der, så er der ikke noget at rafle om, kortet tages i år.
Og med hensyn til Off sæsonen, så er jeg velsignet og har 2 biler pt. så vil altid have en bil at køre i.
@Mirza
Du har evig ret i at SV uden at være det sagtens kan udstråle sportscykel for ikke MC kyndige.
feb 2009
Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 239
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Og vend det til noget positivt når du åbner munden. Det er langtfra alle BMW kørere som ikke har noget spændende at sige
Tá det kort og beslut dig derefter til om det skal bruges
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Som konsulent kan du sagtens gøre det, hvis du skal til kunder du har set nogle gange. Et førstegangsbesøg som MC-ist vil jeg stærkt fraråde dig.
aug 2012
Kan kun tilslutte mig det med BMW, svigerfar har en BMW touring cykel, ikke at den er kedelig at se på eller noget, mere det gammel kloge
@Knud
Kan sagtens følge dig der. Har cirka møder med kunderne en til 2 gange om måneden for nogle, og andre 2 gange på et år.
Kender folkene i disse firmaer godt, da vi daglig har kontakt via telefon/Video konferrencer osv, samt personlige møder. Tror jeg springer ud i det og tager kortet. Så 1000 tak alle sammen, i var jo alle enige i at det var det rigtige at gøre, Næste emne bliver hvilken MC bør man starte ud med
aug 2005
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 51 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 505
aug 2005
Du ER MC-ist. 95 % af befolkningen betragter os som GALE indtil de lærer os at kende.....jeg taler af dyrekøbt erfaring:-)
Kunder der kender mig hygger sig dan også, når jeg kommer tussende - det er ligegyldigt om det er på cruiser eller landevejsraket.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 119
Man skal nok tænke lidt over det indtryk man gerne vil give. Det er upraktisk at køre mc i tynd bukser og lak sko men det er heller ikke rart at sidde til møde i læder støvler og bukser. Det er heller ikke velset at sidde på kundens designer stole og lave stor vandpytter fordi man blev fanget i en regnstorm.
Hvis man kommer kørende på en Mc der holder alle euro4 regler kan kunden nok høre du er på mc.
Og ærlig talt jeg tror på at den danske erhvervsliv kigger mere på resultater end hvad man vælger som transport middel.
Kendte en engang der fik lov til at købe en MC i stedet for en firma bil............men det var i Uk hvor man godt kan køre året rundt, går nok ikke i dk.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
aug 2005
Martin C: i princippet har du ret, men resultatet afgøres i sidste instans af kunderne. Vi taler ikke fairness her - i realiteten opfatter 9 ud af 10 almindelige mennesker MC-ister som gale. Det her går simpelthen ikke med flertallet af de nye kunder - hvis man har et job med kundekontakt. Der har i de seneste dage kørt en streng om synlige tatoveringer - det her er helt magen til.
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
Jeg kører rundt til møder vores butikker i det meste af DK hvis vejret er ok. Vores ledere/medarbejdere jeg besøger synes det er frisk at jeg kommer på mc og der er altid en god snak i pauserne. På de første møder kom jeg ikke på mc, mn nu er det næsten hver gang jeg er ude. Synes det er rart at kunne kombinerer en god tur + arbejde.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 119
Knud: hvor har du det statistik fra? Nogen der tager en udnødvendige risiko, køre for stærkt eller har en eller anden tilknytning til den kriminelle verdnen.......men gal?
Jeg er mere en en ganske almindelig person (forstås nok kedelig:-)) jeg kører bare motorcykel.
aug 2005
Jeg har ikke noger gentlig statistik på dette, men der er ca 20 indregistrerede biler for hver MC i DK, og i al almindelighed aner bilister intet om MC-istens hverdag. De opfatter MC-ister som trafikanter med dødsønske.
det her har jeg også kun min egen opfattelse af, men drager du den i tvivl, så kig dig om. Antal af indregistrerede køretøjer kan du hitte hos Danmarks Statistik!
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 171
Bør jeg vælge MC