Hvilke Touring dæk bør jeg vælge ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa folkens.
Min dejlige CBR 500 skal have et nyt bagdæk, og jeg kan godt se at jeg kører meget ligeud på det dæk, så det er lidt kantet.
Jeg talte kort med en gut om dæk, om han havde forstand på det, aner jeg ikke, men han nævnte at man ku få sports touring dæk, hvor den er hård i midten, hvor man primært slider dækket kantet, og blød i siderne for bedre greb i svingene.
jeg tænker det er nok lidt ala det valg jeg bør gå efter på min maskine.
så kan vi diskutere om fabriks monteret bagdæk der har kørt 12000 km, og er kantet og næsten nede ved slid indikatoren, er meget.
Men vi går snart en våd del af året i møde, og tænker jeg godt vil have noget bedre gummi til turene i regnen også.
Hvilke dæk skal man se efter ?
Jeg er ikke dæk snop mærke mæssigt, og betaler gerne for min sikkerhed.
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 49 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 47 Svar: 520
Metzler Roadtech 01
Brigdstone T31
Pirelli Angel GT2
m. fl.
Så får du gode sportslige dæk med god holdbarhed.
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 21
hvis jeg siger Michelin sports touring dæk til min maskine.
mon ikke de kan klare resten ?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
De fleste kendte dækmærker har Dual (og nogle triple-) compund sportstouring dæk. Det er efterhånden standard for klassen.
Det kan være dem du har på er dualcompund, og så er din udfordring Mere dit kørselsmønster, hvor du ikke kører nok i sving.
Michelin Pilot Road 5 er valget hvis du ikke vil gå på kompromis i regnvejr, og stadig vil kunne give den gas på våde veje.
Hvis du som alle os andre, skruer tempoet ned i regnvejr, så er der sjovere alternativer. De mest sportslige i klassen er Metzeler Roadtec 01 og Pirelli Angel GT.
Du kan også gå budgetvejen og vælge Bridgestones gamle BT023. Det er stadig i produktion, fordi der selv efter dagens standard er et ganske godt dæk.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
dec 2017
Følger: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 28
mar 2018
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 85
dunlop sportmax roadsmart 3...
Det kan jeg varmt anbefale.
https://www.dunlop.eu/en_gb/motorcycle/why-dunlop/roadsmart-iii-test-winner.html
Hvilke Touring dæk bør jeg vælge ?