Periodisk syn af motorcykler {{forumTopicSubject}}
Hvis man antager, at tekniske mangler bidrager proportionelt til antallet af trafikdræbte i EU - så syntes EU blandt mange tiltag, at man skal indføre periodisk syn på motorcykler samt at køretøjer som har kørt mange KM skal synes hvert år.
Ud af de 35000 (2009) trafikdræbte i EU antages det, at i 2,5% - 3,1% at tilfældene skyldes tekniske mangler ved køretøjerne.
Visionen er at få halveret de
trafikdræbte i EU inden 2020 og ovenstående er "blot" et delelement i planen.
Jeg tænker blot at det kommer til at koste en masse penge - selvfølgelig skabes der en masse arbejdspladser og måske falder antallet i Danmark med trafikdræbte, umiddelbart tror jeg det ikke !
Vi kommer selvfølgelig af med alle de larmepotterne på motorcyklerne herhjemme og vi straffer dem som kører mange KM lidt mere, med flere lovpligtige periodisk syn :
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
tror sku ikke det bliver til noget.
Hvis det kommer har folk bare udst. og forgafler ligende som de så køre til syn med
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Den der del af forslaget, har INGEN effekt, andet end at pumpe flere af vores surt sammensparede skillinger op af lommen på os.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.075
Jeg ville nok kun have plader på en enkelt cykel, efter et sådant indgreb.
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 26
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 335
mon ikke også forsikrings selskaberne ville miste nogle penge. folk vil da sfmelde dere mc i vinter månederne da man alligevel skal til syn kan man da ligeså godt spare de penge eller er jeg gal på den.
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 501
Periodisk syn af motorcykler