{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Periodisk syn af mc
  • #1   14. jan 2009 Hmmm.. lad os nu se om det bliver til noget.. Men lad os nu se..

• #2   14. jan 2009 Skide være med det,- vores cykler skal jo være i en trafikmæssigt forsvarlig stand alligevel, og det er langt de fleste motorcykler jo også, så de kan bare komme med deres periodiske syn.

• #3   14. jan 2009 Cartman.. Netop også derfor jeg startede mit indlæg med et HMMM.. for begrundelsen virkede for mig lidt tynd..
    At vi alle skal sikre os at vores køretøjer.. på lige fod som med bilerne er i forsvarlig stand.. skal der ikke rykkes en meter ved... Havde de så bare brugt lidt mere krudt på at argumentere fra den side... havde det været pænere at læse.. IMO

• #4   14. jan 2009 - Cartman -
    Hvis man dokumenterede nødvendigheden med at for mange kørte rundt med ulovlige larmende potter ( mig selv inklusive) , så var der vist ikke så meget mere at komme efter.. smiley

At mange så bare ville sætte godkendte potter på før syn, det er en anden sag, men den dokumenterede nødvendighed ville være på plads..

Og det med potterne er også nævnt i teksten, og konstruktive ændringer er også med, der blir sagt for tohjulede køretøjer, ikke kun knallerter.

Tror vi blir nødt til at vænne os til at periodisk syn for motorcykler kommer nu.

• #5   14. jan 2009 Det ændrer hat på larmepotter... det tager mig ca. 2 minutter at smide den lovlige dæmper på

• #6   14. jan 2009 Hvis/når det blir vedtaget, så synes jeg til gengæld det er på tide at vi får lempet på de al for strikse regler der er for ombygninger herhjemme, man må jo næsten ingenting foretage sig i forhold til foreks i Sverige.

• #7   14. jan 2009 Sådan noget pis. Der er godt nok mange der skal hen og skrue når de skal til syn. Kan man ikke få nogle potter der overholder db grænsen når der er db killer/lyddæmper i, og som siger som de skal uden. Så man slipper for at af- og påmontere hele udstødningen, men bare kan smide dæmperen i når den skal til syn.

• #8   14. jan 2009 Det er noget pis, så skal jeg sq have fundet en synsmand der kan bestikkes, jeg har ikke noget der opfylder deres krav :((

• #9   14. jan 2009 Hvis det er trafiksikkerheden man er bekymret for, kunne man passende starte med at luge ud i alle de useriøse synshaller der findes.
    Efter min overbevisning er der for mange af dem der fungerer som rene pengemaskiner. Enten lader de grove fejl passere, eller også kan diverse forhandlere og biludlejere betale sig til et "godkendt" syn.

Miljømæssigt kunne man i mine øjne hente meget mere andre steder.
    Eksempelvis nygyggeri. Hvorfor er der ikke krav om at en vis procentdel af et tagareal skal være dækket af solfangere.
    Hvorfor gør man ikke bybusser gratis. Den udgift dette ville betyde ville til en vis del kunne dækkes af færre trafikulykker, mindre forurening og deraf mindre sygdom i befolkningen.

Som jeg ser det, er det som sædvanlig et udspil fra en ligegyldig politiker der trænger til lidt spalteplads.

• #10   14. jan 2009 En ting er sikkert.. bliver der syn til mc, så får de godt nok travlt i 9mdr om året, for jeg tager ikke min mc til syn i snevejr bare fordi deres computer siger at alle mc'ere fra den og den årgang skal til syn i december måned.. så det er da noget de skal tænke grundigt over.. for ellers bliver der nok ret tomt de datoer..

• #11   14. jan 2009 med stor chance for at virke direkte dum , så troede jeg faktisk at der periodisk syn , har godt nok undret mig over, at jeg ikke var blevet indkaldt endnu, men fint for mig , bare ikke om vinteren

• #12   14. jan 2009 Endu en dum afgifts idé, fra Statens side.
    Men mer vil ha mer, Kassetænkning igen igen.

• #13   14. jan 2009 Hmm for nogen af os er de tjo ikke bare larm. De fleste af os der har fuld system på har vi jo fjernet katalysatoren. Så den forurener også for meget.. Det tager alligevel et par timer at skifte på min smiley

• #14   14. jan 2009 hvis der skal være bare nogenlunde rimelighed i det så skal der jo så være MEGET længere mellem syn på mc end på biler da vi jo ikke (i gennemsnit) køre ligeså mange km. så engang hvert 10. år så er det fair nok...

• #15   14. jan 2009 alt det fis med forurening er svært at tage alvorligt så længe vi kører på olie når man har opfundet brintbilen... det er jo en lille bitte dråbe i det store billede...

• #16   15. jan 2009 Aha... jeg har hele tiden regnet med at det ville komme, men det er godt nok et tyndt argument som der skal laves en ny lov på.

Argumentet er at man kan redde 50 menneskeliv om året ved at indføre syn på to-hjulede køretøjer... hmm, lad mig lige lave en sammenligning her!!

For et par år siden blev det lagt ud som forslag at man skulle indføre en lov som skulle tvinge byggeselskaberne til at montere en membran (ligesom en dampspærre) på grunden, inden en bygning blev rejst ovenpå. Dette ville forhindre en jord-gasart ved navn radon i at sive op i husene, og kunne forhindre 500 dødsfald om året på grund af kræft (Radon er radioaktivt). Til trods for at denne membran ville koste mindre end 1000,- pr. hus, og kunne spare os alle sammen for unødige udgifter og bekymringer, blev forslaget nedstemt i folketinget, på grund af den unødige ulempe for byggeherrene.

Tænk lige på det her... 500 dødsfald - det er mere end der bliver dræbt i trafikken hvert år, men hvor er det lige at fokus for folketinget ligger lige nu. Hvem tænker på min unødige ulempe, når jeg skal til syn med mit køretøj. Benzinen der bliver brændt af, og den tabte arbejdstid for min arbejdsgiver...

Men jeg vidste jo godt at det ville komme (og min cykel kan til hver en tid klare et syn)... Direktøren for Applus kan vel næsten ikke få armene ned nu - det er jo hans våde drøm som går i opfyldelse!!

Kommentér på:
Periodisk syn af mc

Annonce