{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Salg af MC til England {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at saelge min Super Motard, og er derved kommet i kontakt med en Englaander. Vi har mailet sammen frem og tilbage omkring cyklen, data paa den, nye dele osv. osv.
Han vil nu koebe den, og han vil betale prisen over paypal plus afhentning, gebyr osv.. Han virker rigtig real og har ik spurgt til nogle underlige ting, saasom mit konto nummer og alt det der. Han siger saagar jeg bare kan sende en Request paa pengede via paypal hvis det er nemmere for mig. Det eneste han skal bruge er, mit tlf nummer, adressen, total amount, paypal email og self navn, ogsaa sender han pengede. Lige saa snart jeg har dem, arrangere vi afhentning og transport.

Jeg ved ik om det bare er mig der er lidt paranoid, eller lyder det underligt? Er der nogen der har noget erfaring med det? Jeg syntes det lyder maarkeligt at han koeber en maskine herfra med dansk reg. afgift, med mindre han bare kan traakker afgiften ud af den hos ham selv. Cyklen er oprindelig bygget om i England og koert derovre med nummerplader.

Hvis nu det her gaar igennem, hvordan saa med afgiften? Skal jeg vaare ligeglad med det, saa laange der ik er plader paa og jeg har faaet mine penge?

Hvis noget ved noget om det, maa i meget gerne kommentere smiley

Paa forhaand tak Steffen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af MC til England
  • #1   10. aug 2012 Hej Steffen. Der har været en del sager om nettop de "engelske købere" som lover guld og grønne skove samt nem paypal transferes.. Problemet er at der har været en masse ballade med at de overfører pengene for så at starte en sag med paypal om at få pengene retur fordi de ikke har fået varen. Alt imens de har de adresse osv. og står klar til at afhente cyklen.
    Siger ikke dette er hans motiv.. Men når nu du selv siger du er en smugle paranoid.

Jeg ville ikke oplyse en adresse hvorpå din cykel står til daglig.. evt. aftal at han kan hente den mellem det og det tidsrum via dit arbejde eller lign.. Og ringe inden når fragtmændene kommer.. Ellers bed om at få overført til din bank konto i stedet for paypal.. Hvis ikke kontant ved handlen.

Ville i alt fald være sådan jeg selv ville barbere sådan en fætter... Hvad angår afgift skal han bare have alle papirene med fra dig. Og så er det hans egen sag hvordan han vil gøre med det.

• #2   10. aug 2012 Det virker da utrolig dumt at købe en mc i danmark med afgift.. Især når der er mange mange flere mc'er derovre..

Hvis den eksporteres til england, og han indregistrere den, så er det vel dig der skal trække afgiften tilbage ? Det er jo dig der eksporterer.

Jeg ville bestemt ikke oplyse nogen adresse, med mindre du gør som Nick skriver, med en arbejdsadresse fx.

Og glem paypal handel, især med en køber fra et andet land. Du er meget uheldigt stillet, hvis han begynder at lave fusk..

• LaustA/S
    LaustA/S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #4   10. aug 2012 Jeg var naiv også..... Jeg arbejder pt i usa, og fandt min Drømme bil- en camaro fra 69... Jeg talte med personen gennem mail osv. Og skuller overføre pengene gennem google chekout paybal.... 50.000 dkr. Lige ud af vinduet til ingen ting, det hele var falsk og det pure opspind.... Gik til det lokale politi- de sagde de ikke kunne gøre noget! Øv! Så nu har jeg invisteret i en HD FLH fra 76 smiley og nyder fortsat mit ophold!

Hel og lykke!

• #5   10. aug 2012 glem det, det er svindel

• #6   10. aug 2012 Hold dig for guds skyld langt væk!

• #7   10. aug 2012 ååårh nej

• #8   10. aug 2012 det svare jo til at jeg bestiller bacon i norge.. smiley

• #9   10. aug 2012 ummmmmm Bacon

• #10   10. aug 2012 Hvis du VIL snydes, så klø på med det!!
    Jeg havde en gammel BSA til salg, hver gang jeg indrykkede en annonce, fik jeg et utal af af lign. henvendelser både på mail og sms.

• #11   10. aug 2012 @Nicky .

Det vil jeg fraråde... De frankfurtere jeg fik fra Oslo var ikke pengene værd :O)

• #12   10. aug 2012 klart de køber mc i Danmark når Danmark er et af verdens dyreste steder og købe mc/bil.............................LOLLLLLLLLLLLLLL

• #13   10. aug 2012 Der bliver altså solgt biler og MCer fra dk til udlandet.. afgiften kan jo trækkes.. men ligeså snart nogen nævner paypall og shipping firmaer så skal man LØBE !

• john N
    john N Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #14   10. aug 2012 jeg har også haft henvendelser fra englændere der ville give mig en god pris....

Kan kun sige hold dig langt væk---------ren svindel!!

• #15   10. aug 2012 SCAM = SVINDEL

selvom det er på pay-pal, så kan der svindles.
    de sender for mange penge, hvorefter du skal sende de overskydende tilbage.
    sønnike havde samme henvendelse på bilen, som han har til salg.
    det er hvidvaskning af penge.
    hold jeg jer langt væk fra det.

• #16   10. aug 2012 Walk away

Ville du købe en bil/mc ubeset ? Hvis ja, så kan han da bare betale via Western Union.

Google evt hans emailadresse og se om der ligger nogle indberetninger om svindel.

• #17   10. aug 2012 Mange tak for jeres indlaag. Jeg taankte jeg lige kunne poste den sidste mail jeg har faaet fra ham. Ved ik om nogen kan genkende den maaske:

I'm satisfied with the price and condition and I am buying this internationally to England and i would arrange for the Transportation to my home in London but i would be paying through PayPal as it is the fastest & easiest way to pay... and do not worry about paypal charges, i will take care of that directly from my account Okay? . So if you accept the proposal, you should send me your info requested below if you have an account already:-

Name :
    PayPal Email :
    Mobile Number:
    Total amount :

or you can send me a PayPal money request, so that i can proceed with the transfer and then we can arrange for my transport agent to come for the pick up after you received your money. I will need your home address too for the pick up to be arranged. Thanks alot.

Jeg vil proeve at checke hans mail og se om jeg kan finde noget paa ham. Men dvs. hvis jeg faar pengede sendt direkte til min konto, og cyklen blir hentet en andet sted en min hjemme adresse (selvfoelgelig efter jeg har modtaget pengene) saa kan det ik gaa helt galt, eller?

• #18   10. aug 2012 Du får aldrig pengene. Du får en fake bekræftelse..
    Hold dig nu væk og drop det... Lad være med at prøve at overbevise dig selv eller nogen andre om andet..

• #19   10. aug 2012 Jeg hører kun desperation for at få solgt
    Ned med prisen i stedet. Det er vejen frem

• #20   10. aug 2012 Stop Steffen stop, slet bare de mails og glem den handel, der kommer ikke noget godt ud af det ligemeget hvordan du vender og drejer den.

• #21   10. aug 2012 Det blir inden af det saa. Jeg takker

• #22   10. aug 2012 Steffen F

Jeg fik stortset samme type mail for et års tid side da jeg solgte min gamle GSXR'er og det lugter langt væk.

Prøv for sjov skyld bare at check forumet på guloggratis. Der er mange der får præcis samme type mails..!

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #23   10. aug 2012 Prøv at udtænke måder at trække ham rundt ved næsen på.

• #24   10. aug 2012 Du skriver blot at han skal betale Cash ón Pick up, så hører du ikke mere til ham

• #25   12. aug 2012 I will come to you in person and deliver my bike and you pay me in cash.

• john N
    john N Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #26   13. aug 2012 ofte er fidusen at de *ved et uheld* kommer til at overføre for mange penge,og beder så dig sende dem retur......de er ligeglade med din mc....

rent svindel..........;-)

Kommentér på:
Salg af MC til England

Annonce