{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.828 visninger | Oprettet:

Efterladte biler i vejkanten u/nr. plade? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvilken fordel man kan have af at efterlade en bil i vejkanten uden nummerplader? Hvilke tænke ex. kunne være årsagen til det. Jeg er klar over at man kun kan få skrotpræmie såfremt man har reg. attest til bilen. Så jeg kan kun se ideen med det hvis man har kørt rundt i en stjålet bil i lang tid og nu vil have sig en anden. Damen og jeg har bare tit talt om det når der holder en bil uden plader og med en orange/rød hilsen fra politiet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterladte biler i vejkanten u/nr. plade?
  • #1   2. aug 2012 Så vidt jeg ved, så skal man faktisk betale for at skaffe sig af med en bil, hvis man ikke har reg. attest og kan skrotte den "lovligt".

• #2   2. aug 2012 jeg syntes også jeg er kommet forbi en del her på det sidste smiley

• #3   2. aug 2012 De er ikke nødvendigvis efterladte i den forstand. Det kan være biler der er blevet stoppet uden forsikring, uden at have betalt den årlige afgift eller at bilen har været i så dårligt stand at den har fået klippet pladerne.

Jeg har selv prøvet at mit forsikringsselskab opsagde min forsikring uden at gøre mig op mærksom på det(!!!) og komme ned til en bil der manglede pladerne. Jeg fik så plader på igen samme dag ved et andet selskab, men det var noget af en overraskelse at komme ned til min bil sådan. Jeg meldte det faktisk til politiet da jeg troede at de var stjålet fordi jeg ikke havde fået besked. De har så åbenbart ikke vidst at de selv havde fjernet pladerne for de tog imod min anmeldelse smiley

• #4   2. aug 2012 Nårh jo men hvis man ikke har eller aldrig har haft reg. attest så er der jo noget galt. Hvis man har mistet den, koster det 50,- at få en nye og så får man jo stadig skrotpræmien.

• #5   2. aug 2012 Vi, gutterne og mig, kørte noget markrace i efteråret med gamle biler. Da de så skulle skrottes manglede der en reg. attest på den ene bil, så ejeren af den fik kun 400,- for vraget, hvis han blot skrev under på at han ville stå inde for at den ikke var stjålet.
    Så det koster skam ikke noget at komme af med en bil. Det var ved Vemb Skrot i nord-vest Jylland, hvis nogen skulle være nysgerrige smiley

• #6   3. aug 2012 Hvil man bliver stoppet af politiet med ubetalt forsikring eller vægtafgift, eller man har kørt over sidste synsdato, så napper politiet pladerne. Det er nok det der sker med 19 ud af 20 af de biler der står uden plader ved vejen.

• #8   3. aug 2012 hvis der er en politi strimmel på den så er det højst sandsynligt dem der har nuppet pladerne

Kommentér på:
Efterladte biler i vejkanten u/nr. plade?

Annonce