{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Uheld med/uden rigtige udstyr {{forumTopicSubject}}

Nu læser man jo, desværre alt for tit, at folk kommer til skade efter uheld på deres mc.

Er der lavet nogle statistikker over om de havde deres udstyr på?
Altså en undersøgelse, hvor der er kigget på sammenhængen mellem antallet af uheld med fysiske skader, og hvilket udstyr de havde på?

Kunne jo være rar at smide i hovedet på folk man møder som blæser rundt på landevejen kun iført hjelm, shorts og t-shirt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheld med/uden rigtige udstyr
  • #1   17. jun 2006 væltede lige for 1½ time siden og smadrede min cbr 600..... kom ikke noget til...... FORDI JEG BRUGTE DET RIGTIGE UDSTYR......... jeg havde ikke set pæn ud hvis jeg ikke havde haft det på....... BRUG DET

• #2   17. jun 2006 Påkørte en bil med 120+ i forgårs, som drejede ud foran mig.
    Slap med diverse hudafskrabninger og knubs.
    Havde nogenlunde udstyr på, dog hvis jeg havde haft knæ beskytter i mine mcbukser, handsker og støvler, så havde jeg kunne gå derfra uden en skramme.

Tør ikke tænke på hvordan jeg havde set ud uden...

Synes det er ulækkert at se voksne mennesker køre rundt med deres børn, som er iført sandaler og klipklapper

• #3   17. jun 2006 kørte ind i siden af en bil der ikk overholde sin vigepligt og så var han 89 år gammel.. for to en halv månede siden og sidder stadig i kørestol, kan dog humpe rundt over korte afstande.. prøv at læse den her tråd, det er fra mit uheld
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=13403
    og jeg havde ingen udstyr på andet end hjelm og hansker.. jeg skulle bare ud til min kone og hente en nøgle.. jeg plejer altid at have som det minste min jakke på, men lige denne dag havde jeg ikk for jeg skulle til et møde og så have min søn med hjem..
    jeg fortryder inderligt jeg ikk havde det på, skal gå hjemme i et år ca.. men igen, mine skader havde jeg nok fået afligevel.. fik knust mit bem mellem bil og motoren, armen brækket i ren refleks, da jeg ramte billen og ville skåne mit hovde, brækket den på tagranden på bilen.. min prøv og læse det link..
    men jeg har købt ny mc og regner med at komme ud og køre igen, omkring sep. eller okt..
    men jeg råder også alle at bruge det udstyr, vi har det jo og det reder liv... for det meste..
    leif..

• #4   17. jun 2006 ang det med bukser... så har jeg på min egen krop fået testet draggin jeans, og de virker;)

• #5   20. jun 2006 Hekto: Siger den statistik ikke at de fleste ulykker sker inden for 5 km af hjemmet?

At det så giver sig selv da vi nok også bruger klart mest tid inden for 5 km af hjemmet er så en anden sag.

Kommentér på:
Uheld med/uden rigtige udstyr

Annonce