1.026 visninger
|
Oprettet:
Uheld med/uden rigtige udstyr {{forumTopicSubject}}
Nu læser man jo, desværre alt for tit, at folk kommer til skade efter uheld på deres mc.
Er der lavet nogle statistikker over om de havde deres udstyr på?
Altså en undersøgelse, hvor der er kigget på sammenhængen mellem antallet af uheld med fysiske skader, og hvilket udstyr de havde på?
Kunne jo være rar at smide i hovedet på folk man møder som blæser rundt på landevejen kun iført hjelm, shorts og t-shirt.
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
aug 2005
Følger: 27 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 569
Slap med diverse hudafskrabninger og knubs.
Havde nogenlunde udstyr på, dog hvis jeg havde haft knæ beskytter i mine mcbukser, handsker og støvler, så havde jeg kunne gå derfra uden en skramme.
Tør ikke tænke på hvordan jeg havde set ud uden...
Synes det er ulækkert at se voksne mennesker køre rundt med deres børn, som er iført sandaler og klipklapper
nov 2004
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 301
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=13403
og jeg havde ingen udstyr på andet end hjelm og hansker.. jeg skulle bare ud til min kone og hente en nøgle.. jeg plejer altid at have som det minste min jakke på, men lige denne dag havde jeg ikk for jeg skulle til et møde og så have min søn med hjem..
jeg fortryder inderligt jeg ikk havde det på, skal gå hjemme i et år ca.. men igen, mine skader havde jeg nok fået afligevel.. fik knust mit bem mellem bil og motoren, armen brækket i ren refleks, da jeg ramte billen og ville skåne mit hovde, brækket den på tagranden på bilen.. min prøv og læse det link..
men jeg har købt ny mc og regner med at komme ud og køre igen, omkring sep. eller okt..
men jeg råder også alle at bruge det udstyr, vi har det jo og det reder liv... for det meste..
leif..
aug 2005
Følger: 27 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 569
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 25 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 259
At det så giver sig selv da vi nok også bruger klart mest tid inden for 5 km af hjemmet er så en anden sag.
Uheld med/uden rigtige udstyr