{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  harzen
  • #1   10. jul 2012 Det er desværre kun cyklister og MCèr der besøger Harzen, så bortset fra Kr. Himmelfartsferien plejer det at være til at finde noget. Biker-hotel-harz byder på guidede ture med engelsk vært, I Altenau er der mange små hyggelige pensioner, ligesom Braunlage, der bare er lidt dyrere.

• #2   10. jul 2012 Du kan også tage til villa lövenherz det er ganke udmærket og ligger i et sprødt område. Der er heller ikke ret mange kilometer til Harzen.

http://www.villa-loewenherz.de/

Har lige været dernede og betalte 74 euro for 4 dage med fuld forplejning.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #3   10. jul 2012 Harzen er opdelt geografisk i BRD og DDR, hvilket også slår igennem på priserne hvad angår overnatning mv. De bedste veje og områder ligger uden yderlig debat i det vestlige område. Med få undtagelser finder du spændende strækninger i det østlige, f.eks. Kyffhäuser som er placeret lige udenfor byen Kelbra (det gamle DDR område). I Kelbra finder du bl.a. Hotel Kaiserhof, som hører til i den bedste ende, men på trods heraf stadig med fair priser. Geografisk ligger den optimal ift. Kyffhäuser, og med 38 og 243 i nærheden når du hurtig frem til det vestlige område. Jeg kan varmt anbefale at bo- og slå lejr i det gamle DDR område og køre til/fra de gode destinationer herfra. Med mindre at du gerne vil opleve Goslar, Bad Harzburg m.fl. - hvor du forøvrigt i begge byer nemt kan finde små familiepensioner til fair priser.

Hvis du kører selv og på egen hånd, så kan du med fordel slå dig ned i Bad Grund hos Simon (UK), hvor familien driver et mindre og meget hyggeligt hotel; Biker-Hotel Harmonie ( http://www.biker-hotel-harz.de). Stedet er næsten kun besøgt af MC'ister fra alle dele af europa - og du har altid følge til dine dagsture - og ofte kører Simon eller hans gode ven med på disse ture. Turen sættes altid efter "svageste led" - så du kan opleve hygge og kultur-ture - og du kan opleve noget der nærmest hører hjemme på nærmeste MotoGP strækning!

Harzen ligger ca. 450km syd for Kruså og du når området hurtigt ved at bruge Autobahn - hvilket i sig selv på denne strækning også er ganske fornøjeligt! Så er dæk varmet op, du får tanket et par gange samt omdrejningsbegrænseren testet!

Hvis du ønsker endnu flere spændende (næsten) bjergveje, smuk natur og noget der er lige en tand bedre end Harzen, så kan du sætte kursen yderlig 170km mere sydover og ramme Thüringische Berge (Rhön) som fint kan kombineres med overnatning på Villa Lövenherz.

Generelt vil jeg sige - om Tyskland - at alle områder syd for eller på niveau med Hannover er spændende og fyldt med Gasthof-kultur, hvor man som MC'ist altid er velkommen og priserne lave. Om du er til snoede veje med smukke omgivelser eller "hurtige veje" med smukke omgivelser, tja, det er en smagssag - du har alle muligheder!

Og nej, hverken Harzen eller Thüringische Berge kan måle sig med Alperne, men taget prisniveau og distancen i betragtning, så er områderne bestemt ikke dårlige! Havde vi bare den natur og så fantastiske veje her i kongeriget.... smiley

Rigtig go' tur sydover... mange gode og spændende oplevelser venter på dig!

• #4   10. jul 2012 Se dét er den slags indlæg, der gør det værd at kigge den her slags tråde! smiley

• #5   10. jul 2012 har selv været afsted for 1 år siden men synes ikk jeg de oplevelser, fedt der er nogen der ved hvor man skal sno sig hen.....:)

• #6   10. jul 2012 super indlæg, hans . noget jeg helt sikkert vil gøre brug af. Jeg vil gerne ned og prøve
    Kyffhäuser, som alle taler så positivt om....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#7   10. jul 2012 @Michael: Ja, Kyffhäuser er bestemt et besøg værd. Lige for tiden er det "primetime" hele dagen (når det er tørvejr), og hvis du vil opleve de seje drenge lege på strækningen, så besøg Kyff' først på aftenen. Hvis du slår dig ned i Kelbra, så har du desuden lyden af de seje drenge hele aftenen..... ét er at køre sving, noget andet er, når sving kombineres med hhv. stigning eller fald - så mit råd vil være - pas godt på dig selv og ikke mindst alle de andre tosser som kører langt over deres evne og talent. Det er så (træls) nemt at blive fejet væk som et spil kegler hvis en talentløs Kyff'-driver løber tør for asfalt! Ud over at Kyff' er og kan være en oplevelse, så har netop denne strækning også en kedelig rekord ift. ulykker, hvor man i yderste konsekvens afregner kontant på stedet!

• #8   10. jul 2012 ja,jeg har hørt en del om alle de racerwanabee´s ....
    er der samme trafik onsdag ,torsdag som i weekenden ??

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#9   10. jul 2012 ja! Nu og frem til sommerferien slutter er der en voldsom trafik på den strækning! Og når du nu har været oppe- og nede et par gange og lært ruten at kende, så gør den selv den tjeneste, at afvente indtil du har fri passage! Hvis der ruller en gruppe gul-veste-choppers afsted... så vent 4-5 minutter! smiley Der findes et godt pit-stop ved foden af Kyff' hvor du kan købe både vådt og tørt - og tyske pølser smager bare bedre! smiley

• #10   11. jul 2012 Jeg har boet i Braunlage på et hostel

http://www.hostel-braunlage.de/kontakt.htm

Det var rigtig fint, billigt og flink ejer på 25-27år.. Det kan godt anbefales og så er det tæt på alle de fede veje!

• #11   28. jul 2012 så er turen overstået, 4 dage og 2400km harzen tur-retur Fed tur, men transporten frem og tilbage sutter røv......
    vi var tre afsted og fandt overnatning her : http://www.gruene-tanne.harz.de/index.html
    rigtig gammelt og hyggeligt, men noget godt spise.Vi var rimelig heldige med vejret,
    2 af dagene var der over 30grader, andre lige under......næsten for varmt til mc kørsel......
    vi var omkring kyffén 2 gange, 6 gange op og ned.
    sjovt at prøve det ,men der er andre veje i området som er sjovere......
    Der er snak om at ødelægge asfalten i alle svingene på kyffén,for at undgå mckørsel,
    så har du en drøm om at prøve at køre der , så kom afsted

• #12   28. jul 2012 Nejda, det er da træls hvis de ødelægger kyffen.

• #13   28. jul 2012 Er der nogle campingpladser i området der er værd at bruge?

• #14   28. jul 2012 det aner jeg ikke.til 26 euro incl morgen mad på hotel, skal jeg ikke på camping.....

Kommentér på:
harzen

Annonce