1.132 visninger
|
Oprettet:
Harzen {{forumTopicSubject}}
jeg overvejer at køre til harzen på torsdag og overnatte 2 nætter.. Er der nogen der kan anbefale nogle steder hvor man kan få et 2 sengværelse med kort varsel?
Ellers noget man skal se eller være opmærksom på mens man er dernede
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Generelt vil jeg anbefale dig at have dine potter dæmpet til "det lovlige". Der er *INGEN* kære mor hvis de stopper dig rutinemæssigt - enten støjdæmper du på stedet eller også kører du din MC retur til DK på trailer. Der bliver sat flere og flere speed-cam's op i Harzen for tiden, men fælles for dem alle gælder det, at de alle filmer i front.... bliver du blitzet og de også napper din nr.plade, så er bagatelgrænsen for bøder der sendes hjem til DK pt. eur. 75,- Selvfølgelig kan man nemt køre alt for stærkt på de gode veje, men faktisk er de meget tolerante når de laver manuelle hastighedsmålinger. Bemærker ofte at de står på vejen og vifter dig ned i fart på en "rigtig sød måde".... Der er forøvrigt differentieret hastigheder for bil/MC flere steder - ret fikst!
Hvis du søger et konkret biker-sted med mulighed for ture sammen med adnre (f.eks. hvis du kører alene), så kan jeg anbefale dig at besøge Simon Fuller i Bad Grund. Ham og familien driver en lille pension der hedder Harmonie. Som "alene gut" kan du (næsten) altid få logi... Du skal dog være opmærksom på, at du ikke kan spise aftensmad hos Simon - kun morgenmad (og nej, det er ikke det store engelske morgenbord - men dog godt nok). Du har ca. 10 min. gang ned i centrum af Bad Grund.
Rigtig god tur... en fedt sted og ynder altid at vende MC'en mod Harzen et par gange om året....
/Hans
okt 2008
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 430
http://ferie-i-harzen.de/
Natteravnen! Rune ! skrev
Vej nummer 498.
vej nummer l504 ligger på vej til alt altenau
vejen mellem braunlage og obersachswerfen
God tur
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 678
vi er 13 mc der køre der ned på torsdag hjem søndag pris 203 euro for dobbelt værelse 130 for enkelt
køre fra farsø kl 08:00 første stop transportcenter vejle
feb 2005
Følger: 16 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 213
moock hotel i altenau
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Har endnu ikke besluttet mig for hvor henne, men tror jeg vil forhøre mig her : http://www.harzbiker.co.uk/ om der er plads... ellers er det jo bare og køre derned, og finde plads hvor det kan lade sig gøre....
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Vi er dernede hvert år, og bor her.
http://www.tripadvisor.dk/Hotel_Review-g198399-d677572-Reviews-Gaestehaus_Verhoeven-Goslar_Lower_Saxony.html
Hyggeligt sted i Goslar, - billigt og god morgenmad.
feb 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
Aalborg/Harzen tur/retur..!
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Jeg har nu kigget på de forskellige steder på google maps, og kan se at området strækker sig over ca 100km i fly perspektiv, så man kan "hurtigt" komme fra det ene sted til det andet.. Jeg har derfor valgt at overnatte i noget der hedder Goslar som er nord for Harzen..
Det ser ud til at der er så meget man kan se og så mange fede veje at man bare skal tage derned og komme rundt så har man det fedt..!
Harzen