{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Caberg hjelme, erfaring søges..
  • #1   7. jun 2012 Er rigtig glad for min, prisen taget i betragtning har jeg fået en rigtig god hjelm smiley købte den i Louis for ca 800kr. Solvisit, sidder godt, ikke heeeelt så støjsvag som jeg kunne tænke mig, men igen...800kr.

CABERG V2R

• #2   7. jun 2012 Den hjelm der indtil videre har siddet bedst, dog megen vindstøj
    og lidt vand på inderside af visir i kraftig regn.
    Visiret holder sig ikke så godt oppe mere,men
    Den er også godt brugt efterhånden
    Skulle være rimelig sikker iflg tests.
    Jeg kører med Rhyno flip up.
    Overvejer en Schuberth eller Shoei næste gang.
    Men den sidder nu godt, sådan en Caberg smiley

• #3   7. jun 2012 Havde en mirage 104 som første hjelm. Spild af 1700 for mit vedkommende. Uvidenhed og dårlig vejledning fra sælger. Modellen passede skidt på mit hoved, specielt ved mine stive ører hvilket medførte sår. Ud over det var den lidt for stor og der var rigtig meget støj. Om den passer andre bedre skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men jeg bruger aldrig penge på en caberg igen.

• #4   7. jun 2012 OK kvalitet, fin pris men som de andre siger - Caberg hjelme er ikke støjsvage

• #5   7. jun 2012 Jeg har ikke noget at sammenligne med. Har kun haft min Caberg Justissimo, flip. Der er en del larm, men man kan sagtens høre min motor for det. Indvendige solbriller er et must for mig i al fremtid.
    Men rigtigt, hvis det regner kommer det ind og løber ned ad visiret, selvnår det er lukket.

• #6   7. jun 2012 Jeg har kørt 2 år med Caberg V solo med indbygget solbrille, den kostede omkring 2000kr og jeg kan fint leve med den, op til 130 er er ikke det helt vilde vindstøj, den sidder godt på mit hoved, så syntes det en fin hjelm til prisen.

• #7   7. jun 2012 Købte en carberg for nogle år siden Med det formål at bruge den til vinterkørsel. Den blev afleveret tilbage til forhandleren efter meget kort tid, da der kom sne ind selv om visiret var lukket. Ved ikke om de er blevet bedre, men jeg var ikke imponeret.
    Mvh

• #8   7. jun 2012 Tak for alle jeres svar. Jeg vil lige undersøge nærmere og prøve dem ved en forhandler. Nogle der ved hvor de forhandles i Aalborg ?

En opsumering kan siges at være

PLUS:: pris, sidder godt, solbrille

MINUS: vindstøj, visiret slutter ikke helt tæt i kraftig regn.

• #9   7. jun 2012 Prøv en masse.. Hellere end hjelm der sidder godt til 1000 kr. end en med flot design og dårlig pasform til 4000..

• #10   7. jun 2012 Min første hjelm var en Carberg, - mener det var en V2, -det var det værste lort.. Støjende, og så føltes kvaliteten bare ikke af de penge den kostede. Gik heldigvis til, da jeg styrtede sidste år, - så kunne jeg få en ny smiley
    Er 100 gange gladere for min X-lite 801-RR! Koster også over det dobbelte end den Carberg jeg havde, - men alle pengene værd.

Og ja, - Auto 85 i Nøvling forhandler Carberg, - gå langt uden om ham...

• #11   7. jun 2012 Martin Bidstrup: du ville nok have oplevet en del mindre støj hvis hjelmen havde den korrekte størrelse.

Har haft en carberg Rhyno, og jeg var godt tilfreds med kvaliteten. Ja, den har mege vindstøj, men når jeg ved jeg skal ud og køre motorvej, har jeg ørepropper i, og på alle andre veje står visiret konstant åbent.
    Konen har en carberg J1 der er 10 år gammel, og den virker fint endnu. Den har dog ikke så meget støj, og visiret går stadig stramt og lukker tæt.
    Har nu en marushin, som jeg har hørt godt om, men er umiddelbart ikke ligeså tilfreds med den som med min carberg.

Før min carberg havde jeg en Schubert C2. Der havde jeg flere problemer med løst og utæt visir.

• #12   7. jun 2012 Jesper, der har du sikkert ret i. Dog har jeg meget stive ører og dem var der ikke plads til i min gamle 104..

• #13   8. jun 2012 Har også været overvejende tilfreds med min caberg - dog som det også nævnes et par gange tidligere, har den tendens til lidt vindstøj! På de længere ture har jeg altid kørt med ørepropper......

• #14   8. jun 2012 Har aldrig oplevet at der kommet vand ind af min selv om jeg ikk kørte andet end på 2hjul i to år

• #15   8. jun 2012 Havde også overvejet en Schuberth S1,som er en fed hjelm med GODE anmeldelser, men de er satme dyre..

• #16   8. jun 2012 Kan ikke se hvor i nordjylland du er fra. Men har både min gamle caberg samt gamle shoei liggende som du godt må prøve en tur med hvis du kan passe dem..

Kommentér på:
Caberg hjelme, erfaring søges..

Annonce