3.223 visninger
|
Oprettet:
hvilken nummerplade hjem fra tyskland {{forumTopicSubject}}
hvilken type nummerplade skal jeg bruge for at køre en mc som jeg har købt i tyskland hjem ?
kurzzeitkennzeichen( gul) eller
ausfuhrkennziechen (rød) ??
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 135 Svar: 523
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 289
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 147
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Ingen grund til dansk prøveplade.
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 42
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 29 Svar: 338
Ring til SKAT !
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 135 Svar: 523
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
Brug enten tyske prøveskilte (de gule, koster ca 100-120 Euro inkl. forsikring). De kan bestilles på nettet: http://www.kroschke.de/privatkunden/service-und-produkte/kurzzeitkennzeichen.html (hele pladen)
Eller du bestiller et evb nummer: http://www.evbnummer.de .
Første link SKAL du bruge når du henter cyklen om weekenden eller om aftenen da motorkontoret i Tyskland lukker mellem kl 12 til 16 i hverdagene. (nogen steder kl 18).
Det andetn link kan du bruge hvis du kører på motorkontoret og henter pladen. Husk at have pas osv med...
Du kan også køre med danske faste skilte. Som sagt er det vigtigt du har det grønne forsikringsbevis med fra forsikringen.
De danske prøvemærker må KUN bruges ved eksport, ikke ved import. (dog er det lidt same-same og jeg har også brugt kilistermærker til at hente mcer, dog skal du SKAT se de tyske regpapir (kopi er nogen gange nok).
Du skal IKKE have danske prøvemærker når du passerer grænsen. Du må køre med de tyske plader i forbindelse med indreg, dvs. til syn og til Skat og fra grænse/havn til bopæl.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
14.03.1 Undersøgelse af køretøjet
Et køretøj, der fremstilles til syn, skal være forsynet med nummerplader eller prøveskilte
(prøvemærker), jf. Skatteministeriets registreringsbekendtgørelse. Dette gælder
dog ikke brugt, lille knallert, der er taget i brug inden den 1. juli 2006, samt invalideknallert.
Et udenlandsk køretøj må fremstillles til syn forsynet med korttidsnummerplader
med en gyldighed på ikke over 7 dage, hvis tilladelse til kørsel med pladerne er givet
af en kompetent myndighed i en EU-/EØS-stat, Færøerne eller Grønland.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Har lige hentet en BMW X3 i Stuttgart sammen med en professionel auto-importør.
Vi kørte hele vejen hjem med Danske faste prøveskilte.
Vi blev stoppet lige nord for Hamborg af tysk toldvæsen, som kontrollerede alle vore papirer. Alt var i skønneste orden.
De spurgte specielt til forsikringsbeviset da vi kørte på danske prøveskilte.
Derudover var det godt at vi i lufthavnen i Kastrup, havde fået toldbehandlet vores Euro, da købet oversteg EUR 10.000,-
Har man et fast prøveskilt er det da langt det billigste, idet forsikringen allerede dækker EU og Norden, man skal blot sørge for at få udstedt policen, hvori der udtrykkeligt står anført kørsel fra og til.
Et held at vi havde alle papirer iorden, for "Das Deutschen Zoll" fortalte at mange for lov at tilbringe viele Stunden hos Polizei, med at forklare og bringe papirer iorden. Mange, fortalte de, får endda beslaglagt køretøjer, såfremt de ikke kan redegøre/fremvise told dokumenter på det samlede købsbeløb over EUR 10.000,-
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 42
Det er jo et godt 2 år gammel link du smider her.. Reglerne bliver jo løbende ændret.. Og det er en af de regler der er ændret.. Idag må du godt gøre det på faste skilte..
hvilken nummerplade hjem fra tyskland